eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.6هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
انقلاب مردمى بر ضدّ عثمان اشاره سوء رفتار عثمان و كوتاهى او در عمل به كتاب خدا و سنت پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) و حتى عمل نكردن به روش شيخين (ابوبكر و عمر) كه در ماجراى شورا قول آن را داده بود, باعث پيدايش قيام و انقلابى فراگير در مراكز مهم عالم اسلام بر ضدّ او شد. عوامل مهم بروز انقلاب بر ضدّ عثمان از اين قرار است. الف) فساد و ظلم حاكمان خليفه فرمانروايان اموى عثمان به شدت بر مردم ظلم روا مى داشتند و به سبب انتساب به خليفه، خوفى به دل راه نمى دادند. از سوى ديگر بى پروا به لهو و لعب و فسق و فجور مى پرداختند و مرتكب انواع اعمال خلاف شرع مى شدند. از جمله وليد بن عقبه برادر مادرى خليفه و حاكم كوفه, نماز صبح را در حال مستى با مردم چهار ركعت خواند و در محراب استفراغ كرد و بى هوش شد. انگشتر او را از دستش درآوردند، متوجه نشد. چهار تن از رجال كوفه به نام هاى حذيفة بن يمان، عدى بن حاتم، جرير بن عبدالله بجلى و اشعث بن قيس به شكايت نزد عثمان رفتند، ولى او اعتنايى نكرد. آن‌ها به على (عليه السّلام) متوسل شدند. حضرت نيز با برخورد محكم خود، عثمان را مجبور به عزل وليد و اجراى حدّ الهى دربارۀ او كرد و برخلاف خواست عثمان، خود حدّ شراب خوار را بر وى جارى ساخت. همين وليد بود كه در مسجد كوفه جادوگر يهودى را براى نمايش آورده بود و جندب بن كعب ازْدى او را گردن زد. وليد نه تنها از عمل خلاف خود شرم نكرد، بلكه در صدد قتل جندب برآمد، ولى ازديان مانع شدند. جندب به زندان افكنده شد تا در موقعيتى مناسب اعدام شود، اما زندان بان او را فرارى داد و جندب به مدينه آمد. وليد هم دويست تازيانه به زندان بان زد. [۱] پس از عزل وليد، سعيد بن عاص عموزاده عثمان به حكومت كوفه گمارده شد. سعيد پس از مدتى بر مردم سخت گرفت، كه موجب شد رجال برجسته اى همچون مالك اشتر، كميل بن زياد، عمرو بن حمق خزاعى، زيد بن صوحان و صعصعة بن صوحان در برابرش ايستادند. سعيد نيز به دستور خليفه آن‌ها را به شام تبعيد كرد. پس از مدتى معاويه از خليفه خواست تا براى جلوگيرى از فتنه در شام، آن‌ها را به كوفه بازگرداند و عثمان چنين كرد. [۱] در بصره و مصر نيز ظلم و فساد عبدالله بن عامر بن كريز و عبدالله بن سعد بن ابى سرح بالا گرفت و مردم از خليفه درخواست عزل آن‌ها را كردند. اما عثمان به خواست مردم وقعى ننهاد و سرانجام مردم بصره و مصر در اواخر خلافت عثمان اين دو را از منطقۀ خود بيرون كردند. ---------- [۱]: . تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۶۵ و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۴۴ و ۳۴۸. [۱]: . تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۱۷ به بعد و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۴۶. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
🔘نام باستانی استان ،چگونگی تغییر نام و فلسفه نامگذاری آن 🔻نام آذربایجان در زمان ، بوده است
موبدیارکوروش نیکنام، که در دروغگویی ید طولایی دارد و ثابت کرده است در دروغگویی حد و مرزی نمی شناسد ر.ک t.me/Anti_Archaism/323 ❌ اینبار در جدیدترین دروغ خود، ادعا کرده است ابن سینا زرتشتی بوده است! 🔍به تحقیق میدانیم حیات کیش زرتشتی از وجود اندیشمندان تهی است، فلذا زرتشتیان برای عقده گشایی مفاخر و دانشمندان مسلمان را زرتشتی معرفی می کنند که البته جز مضحکه و ریشخند چیزی عایدشان نمی شود! موبدان شکم گنده و بیسواد زرتشتی در طول تاریخ همواره از علم دور بودند، در طول تاریخ کیش زرتشتیت حتی یک دانشمند موبد و یا زرتشتی ندارند، و از معرفی یک دانشمند زرتشتی عاجز هستند مانند کفتار به دنبال مفاخر مسلمانان هستند تا شاید از خیل عظیم دانشمندان اسلامی بتوانند برای خود کسب آبرو کنند. ⚠️نکته خنده دار آنست که نیکنام بی عقل، شخصی را زرتشتی معرفی کرده است که هیچ مجمع علمی و صاحب عقلی چیزی غیر از مسلمان بودن برای بوعلی سینا متصور نیست ر.ک t.me/Anti_Archaism/331 🔍نکته جالب آن است که ابن سینا نه تنها به زرتشت هیچگونه گرایشی نداشت بلکه منتقد زرتشت بود و در نوشته های خود همواره از کیش زرتشت به بدی یاد می کرد! ابن سینا در یکی از آثار خود به صراحت، شریعت را "حاوی تعالیم فاسد" می‌نامد و آن را «خالی از تأییدات آسمانی» می‌خواند (فسادها و خلوّها عن التأييد السماوی). 📚 ابن سینا، الأضحوية في المعاد، تهران: انتشارات شمس تبریزی، 1382، ص 106. ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا مشهور به «شیخ الرئیس بوعلی سینا» از دانشمندان نامدار ایرانی در جهان است که در قرن 4-5 هجری می‌زیست و هنوز بسیاری از آثار او مورد توجه جهانیان است. از نکات جالب در آثار او یکی این است که وی در دفاع از و رد زرتشتی‌گری، مقالات و مباحثی دارد که به آن اشاره کرده است. 📚 رسائل ابن سينا، استانبول: دانشكده ادبيات استانبول، 1953، ج 2، ص 42. ابوعلی سینا مسلمان بود و در مسلمانی او شک و تردیدی نیست. این را از آثار او می‌توان به روشنی دریافت. حتی کتابی دارد با عنوان "معراج نامه" در شرح و تبیین پیامبر اسلام که علاقه مندان می‌توانند آن را مطالعه کنند.
🔘 در شریعت زرتشت،شهادت دادن(گواه)زنان قبول نیست! عقل زن،همانند کودک نابالغ است! ☑️مینوی‌خرد،ترجمه احمدتفضلی،صفحه۵۶
انتشار تلگراف لنسينگ باعث تشجيع مخالفان قرارداد شده بود. كالدول در ۱۶ سپتامبر ۱۹۱۹ مي‌نويسد: «مفتخرم كه به پيوست اين تلگرام، ترجمه نامه اي را كه از ميرزا [آقا] فلسفي اصفهاني، سردبير روزنامه حيات جاويد، دريافت كرده ام، براي شما ارسال كنم. اين تنها نمونه اي از قدرداني‌هاي بسياري است كه از حسن نيت آمريكا نسبت به ايران به عمل آمده است. اما چنين اظهاراتي اجازه انتشار نداشته و ارسال آنها به سفارت آمريكا به دليل حكومت نظامي شديد و وجود سانسور، از طريق پست مقدور نيست، و تنها با واسطه مستقيم مي‌توان چنين مراسلاتي را جابجا كرد. اين نامه با اشاره به روزنامه‌هاي تهران كه متن تلگرام وزارت خارجه آمريكا در آنها به چاپ رسيده، خاطرنشان ساخته است كه اين تلگرام، اعتبار آمريكا را در ايران بسيار بالا برده است. سفارت طبق دستورالعمل وزارت خارجه شماري از اعتراضات عليه قرارداد انگليس و ايران را از طريق پست ارسال مي‌كند. » پيوست نامه ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۹ شامل مطالب ذيل است: «عالي جناب! از اينكه بيانيه سفارت شما را در روزنامه خود منتشر ساخته ايم، بسيار مسروريم. بدين وسيله استدعا مي‌كنم تشكر صميمانه اين جانب و اكثر مردم ايران را به خاطر حسن نيت دولت آمريكا نسبت به كشورم، پذيرا باشيد. «حيات جاويد» همواره طرفدار تحركات آزادي خواهانه دولت ايالات متحده بوده است. همچنين شيوه شايسته دولت آمريكا در برخورد با ايران و كمك به اين كشور، مورد توجه ما بوده. از اينكه اعلام مي‌كنيم تاكنون فرصت ابراز ارادت نيافته ايم، متأسف هستيم؛ اما در اين زمان، پس از اينكه بيانيه شما در روزنامه‌ها منتشر شد و پس از اينكه ايرانيان نااميد به آينده اي شكوفا اميدوار شدند، فرصت خوبي براي ابراز احساسات به دست آورديم. به همين دليل، «حيات جاويد» با در نظر گرفتن عواطف دوستانه سفارت آمريكا نسبت به ايران، كه درخور تقدير است، صفحات خود را در اختيار مطالب سفارت شما قرار مي‌دهد. ما مطمئن هستيم كه بيانيه‌هاي شما در جهت بهبود وضع مردم ستمديده ايران خواهد بود... عالي جناب! لطفاً عواطف دوستانه ما را پذيرا باشيد. (امضا) فلسفي اصفهاني. » [۱] كالدول در اول اكتبر مي‌نويسد: «سفارت آمريكا در تهران افتخار دارد كپي نسخ اصلي و ترجمه چند شكايت را كه عليه توافقنامه اخير ايران و انگليس تنظيم شده و به سفارت خانه تحويل داده شده است، به پيوست اين نامه براي شما ارسال كند. » نامه اي كه ده نفر آن را امضا كرده بودند، در تاريخ ۱۲ سپتامبر ۱۹۱۹ به سفارت خانه تحويل داده شد: «از آنجا كه در تهران حكومت نظامي حكم فرماست و روزنامه‌ها عليه ملت قلم مي‌زنند، هيچ كس حق هيچ گونه اظهارنظري ندارد. وطن پرستان و آزادي خواهان تبعيد شده و يا به زندان افكنده شده اند. به عبارت ديگر ايران به ابزار بي اراده اي براي پيشبرد خواسته‌هاي رئيس الوزراي مملكت، يعني وثوق الدوله تبديل شده است. او مصمم است به زور سر نيزه و به كمك نيرو‌هاي بيگانه، مملكت ما را زير سلطه بيگانگان ببرد. عالي جنابان! از شما استدعا داريم دادخواهي ما را به گوش مردم جهان و خصوصاً دولت عدالت خواه آمريكا رسانيده و آنها را از مظلوميت مردم ايران آگاه سازيد. از شما استدعا داريم عطوفت به خرج داده و اجازه دهيد دولت مردان و تمام كساني كه به سعادت ايران علاقه مندند بدانند كه مردم ايران از قرارداد اخير انگلستان و ايران به شدت منزجرند... بيانيه اي كه چند روز پيش منتشر شد، به ما اثبات كرد كه دولت ايالات متحده خواهان پيروزي ملت ايران است. بنابراين مصرانه از دولت شما تقاضا داريم كه در اين زمان بحراني به ما كمك كند. تنها بارقه اميدي كه در اذهان ما سوسو مي‌زند، ترحم و دلسوزي دولت و ملت آمريكاست. اميدواريم به كمك دولت دوست و مهربان آمريكا، مردم بدبخت و نجيب ايران، خود را از اقدامات سركوب گرانه انگلستان برهانند. » نامه اي با دوازده امضا در ۱۹ سپتامبر ۱۹۱۹ به سفارت خانه آمريكا تحويل داده شد: «شما به خوبي از رفتار خشن دولت كنوني ايران با خبريد. دولتي كه سعي مي‌كند خواسته‌هاي غير قانوني خود را بر مردم اين كشور تحميل كند. بدين منظور، دولت با اعلام حكومت نظامي، به تعقيب آزادي خواهان همت گماشته و آنها را دستگير مي‌كند؛ با متوسل شدن به زور مردم را سركوب كرده و از ابراز خواسته‌هاي آنها جلوگيري به عمل مي‌آورد. روزنامه‌ها تحت كنترل و نظارت دولت هستند و نمي توانند بدبختي مردم ايران را آشكار سازند. حتي انتشار ابلاغيه سفارت خانه شما كه حاكي از علاقه مندي دولت آمريكا به سعادت ايران است، دو روز به تعويق افتاد. در اين دو روز، هيچ روزنامه اي جرأت انتشار آن را نداشت. اين روز ها، اداره پليس با اعلام مجدد و اعمال شديد حكومت نظامي مردم را وادار كرده تجمعات خود را متوقف كرده و از مخالفت با اقدامات دولت دست بردارند. شماري از دانش آموزان بي گناه به جرم وطن پرستي بازداشت و تهديد شده اند.
بنابراين، نظر به شرايطي كه در بالا توصيف شد، ما، يعني تمام كساني كه اين نامه را به امضا رسانيده اند، عليه قراردادي كه در غياب مجلس و بدون تأييد ملت و در مخالفت با قانون اساسي ايران، ميان دولتين انگلستان و ايران منعقد شده است، شكايت مي‌كنيم و بدين وسيله، انزجار خود را از اين قرارداد اعلان مي‌داريم و حس بشردوستي دولت آمريكا را از صميم قلب ارج مي‌نهيم؛ و همواره به ياد خواهيم داشت دولت شما متعهد شده است كه با كمك به ملت‌هاي ضعيف، آنها را در صيانت از استقلال و تماميت ارضي خود ياري كند. ما مشتاقانه منتظريم كه دولت شما، هر آنچه در توان دارد، براي ياري اين ملت بي پناه انجام دهد؛ ملتي كه تا به امروز، طعم هر گونه ظلم و ستم را چشيده است. با انجام اين كار، خواهيد ديد كه قدرداني و حق شناسي مردم ايران افزون خواهد گشت. » [۱] بارزترين نمونه اين نامه ها، نامه اي بود كه به امضاي سي و نه نفر رسيده بود و در تاريخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۱۹ به دست وزيرمختار آمريكا رسيد: «مطالب درج شده در تلگرام وزير امور خارجه ايالات متحده بيانگر آن است كه وي از سكوت مردم تهران متعجب شده است. تعجب ايشان زماني بيشتر خواهد شد كه بدانند از روزي كه وثوق الدوله به انتخاب انگليسي‌ها بر سر كار آمده، در تهران حكومت نظامي اعلام شده است؛ مردم حق برگزاري هيچ گونه تجمعي ندارند؛ بازپرسان و نيرو‌هاي پليس براي يافتن وطن پرستان و متفكران همه جا را جستجو مي‌كنند؛ ....... ---------- [۱]: گزارش كالدول و ضميمه، شماره ۵۲۷، ۱۱۴۱/۰۰. ۸۹۱، مورخ۱۶ سپتامبر ۱۹۱۹ [۱]: گزارش كالدول و ضمائم، شماره ۵۲۸، ۳۸/۹۱. ۷۴۱، مورخ۱ اكتبر ۱۹۱۹ 📚از قاجار تا پهلوی ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357
🌟💐🌟💐🌟💐 💐🌟💐🌟💐 🌟💐🌟💐 💐🌟💐 🌟💐 💐 💐قسمت دهم 🌟 🔱داستانهاى_هزار_و_يك_شب_دربار 🔰خاطرات_پروين_غفارىآن روز مادرم نیز آرایش غلیظی کرد و به اتفاق او از منزل بیرون آمدیم . ⚜کنارخیابان اتومبیلی پارک شده بود و مردی که لباس نظامی به تن داشت منتظر ما بود. وقتی نزدیکتر شدیم آن فرد نظامی را شناختم چون یک بار پیش از این در یک مجلس عروسی و در منزل جعفر اتحادیه او را دیده بودم .حسین فردوست بود که می‌گفتند از دوستان نزدیک شاه است واز کودکی با او بزرگ شده است .🤵🚗 🔱فردوست با مادرم احوالپرسی گرمی کرد و در اتومبیل را برای سوار شدن ما گشود .وقتی اتومبیل به راه افتاد مادرم با آهستگی و ایما و اشاره به من فهماند برای دیدن وکیل و ماجرای طلاق به سرخه حصار میرویم.🏖 ⚜ فردوست در طول راه سخنی نگفت اما احساس میکردم به وسیله آینه بالای سرش مرا زیر نظر دارد .پس از مدتی اتومبیل وارد باغی وسیع شد و ایستاد.🏞🌅🌃 ⚜ من و مادرم پیاده شدیم و روی نیمکتی که در آن نزدیکی بود نشستیم. در همین حین یک اتومبیل شیک به سرعت از کنار ما گذشت. با دیدن سرنشینان اتومبیل فریاد شوقی کشیدم و گفتم: _ مامان ،مامان شاه رو دیدم تو اون ماشین بود.🤴 🔱 فردوست خندید و گفت: _ پروین خانوم دلت میخواد شاه رو از نزدیک ببینی و باهاش صحبت کنی 🤴👥 ⚜مات وحیران پاسخ مثبت دادم. فردوس به پایین باغ اشاره کرد و گفت: _اون پایین نهر آبی هست از نهر آب که بگذری شاه رو می بینی که گردش می کنه🏰⛲️ ⚜منم بی خبر از اینکه همه این ماجرا ها با دستیاری مادرم برنامه‌ریزی شده است تا شاه با من آشنا شود ،با شوق و شعفى کودکانه به طرف نهر آب دویدم💃💃💃 ادامه دارد ... ✍ 📔برگرفته از كتاب تا سياهى در دام شاه 🌟💐🌟💐🌟💐🌟💐🌟💐 @zandahlm1357
1_471278785.MP3
4.31M
💠 سلسله جلسات 31 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری (  معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم) 🎬 جلسه 1⃣3⃣
آیا میدانید؟ @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
در موقع حرکت هر خانواده ، گورخر ماده در جلو و کره هایش به دنبال ان حرکت میکند و گورخر نر در انتهای همه ی خانواده ها حرکت میکند. گورخر ها در کمک رسانی به هم مشهورند ، ان ها از گورخر های ضعیف و زخمی مراقبت میکنند و هنگام درگیری با صیادان مانند شیر ها همه ی گروه شرکت میکنند و گاهی یک گورخر برای نجات دیگران خود را قربانی میکند. هر گورخر ماده در بهار هر سال یک بچه به دنیا می اورد و نوزاد یک ساعت پس از تولد میتواند گله را همراهی کند گورخرها از دم خود برای راندن حشرات استفاده میکنند. دندان های ان ها برای بریدن و اسیاب کردن علف ها و پوست درختان مناسب است. گورخر ها میتوانند ۳روز را بدون نوشیدن اب سپری کنند. 🆔@zandahlm1357
نوزاد خرس قطبی دیده بودید تا حالا؟ 🆔 @zandahlm1357
اگر گوزن ماده صدای گریه نوزاد انسان را بشنود ، به کمک او می شتابد دلیلش این است که فرکانس صدای گریه نوزاد انسان شبیه فراکانس گریه بچه گوزن است. 🆔 @zandahlm1357
نوزاد اکیدنه پس از بدنیا آمدن حدود ۶تا ۸هفته در کیسه مادر میماند و پس از آن با رشد آرام آرام تیغهایش زندگی مستقل را شروع میکند. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"ترسناکی‌های دنیای حشرات: زنبور سیاهی که لاروها را به نوزادان خود تبدیل می‌کند!" ‌ مگارهیسا، زنبور سیاه یا لارو شاخدم، در جستجوی چوب تازه برای پیدا کردن لارو های زنده است. این زنبور پس از پیدا کردن لارو ها، تخم های خود را به بدن قربانی تزریق می کند و در عین حال نوعی زهر را به بدن قربانی تزریق می کند که فقط به قربانی اجازه زندگی در چند هفته را می دهد. پس از چند هفته، تخم های این زنبور در بدن لارو قربانی به نوزاد تبدیل شده و قربانی دیگر از پای درآمده و منبع تغذیه ای برای نوزادان این زنبور شده است. ‌@zandahlm1357
صفحه طنز😂😂😂 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ نماز بازی🌞 لطفا ببینید؛ حتما شما توی ، این بلاها را سر شما هم آوردند🥰 📌 این لحظات کودکانه را با برخورد بد، برای کودکانمان نکنیم. 🍀🌷🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارتون خاطره انگیزه بارباپاپا😍 از سری کارتونهای دهه شصت قسمت ۱۱ درخواستی اعضا @zandahlm1357
در مراتب ایمان ولی برای کشف حقیقت عرض می‌نمایم که میان اسلام و ایمان بحسب مورد اختلاف عموم مطلق و عموم من وجه است. چه آنکه برای ایمان مراتبی می‌باشد و اخبار اهل بیت طهارتست که اختلاف اقوال را از میان بر می‌دارد و کشف حقیقت می‌نماید. چنانچه امام بحق ناطق کاشف اسرار حقایق جعفر بن محمّد الصّادق علیهما السّلام در روایت عمرو زبیری فرموده: انّ للایمان حالات و درجات و طبقات و منازل فمنه الناقص البیّن نقصانه و منه الراجح الزاید رجحانه، و منه التام المنتهی تمامه ایمان ناقص همان مرتبه اول از ایمان است که آدمی بواسطه آن از دائره کفر خارج و داخل حوزۀ مسلمین می‌گردد جان و مال و عرض و خون او در امان مسلمین می‌باشد. و اما ایمان راجح در حدیث عبارت است از ایمان آن کسی که بواسطه واجد شدن بعض از صفات ایمانی ایمان او رجحان پیدا می‌کند بر ایمان آن کسی که فاقد آن صفات می‌باشد که ببعض از آن صفات در بعض اخبار اشاره شده که از آن جمله در کتاب مستطاب کافی و نهج البلاغه از مولی الکونین أمیر المؤمنین و جعفر بن محمّد الصّادق علیهم السّلام رسیده است که فرموده اند انّ اللّه تعالی وضع الایمان علی سبعة أسهم علی البر و الصدق و الیقین و الرضاء و الوفاء و العلم و الحلم ثم قسّم ذلک بین الناس فمن جعل فیه هذه السبعة الاسهم فهو کامل محتمل [۲] . پس هر کس بعض از این صفات را واجد و فاقد بعض دیگر می‌باشد ایمانش رجحان دارد بر ایمان آن کسی که فاقد الصّفات می‌باشد. و اما ایمان تمام ایمان کسی است که واجد تمام صفات حمیده و اخلاق پسندیده باشد. پس اسلام عبارت است در درجۀ اول از ایمان که قول صرف و اقرار بوحدانیّت خداوند متعال و نبوّت خاتم الأنبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم باشد ولی حقیقت دین و ایمان در قلب او داخل نگردیده چنانچه رسول أکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بفرقه ای از امت فرمود یا معشر من اسلم بلسانه و لم یخلص الایمان بقلبه [۱] . بدیهی است بین اسلام و ایمان فرق آشکارا می‌باشد ولی ما مأمور ببواطن اشخاص نیستیم و در شب گذشته هم نگفتیم که باید مسلمین را جدا کرد دوئیت و جدائی و تفرقه بین آنها انداخت فقط گفتیم علامت مؤمن عمل او می‌باشد ولی ما حق تفتیش در اعمال مسلمین نداریم و لکن ناچاریم علائم ایمان را بیان کنیم تا آنهائی که غافلند در پی عمل بروند از ظاهر بباطن و از صورت بمعنی رفته حقیقت ایمان را بارز نمایند و بدانند نجات آخرت فقط بعمل است زیرا در حدیث وارد است که فرمود الایمان هو الاقرار باللسان و العقد بالجنان و العمل بالارکان [۲] . پس اقرار بزبان و عقیده بقلب مقدمه است برای عمل پس اگر مسلمانی باشد گوینده لا إله الاّ اللّه محمّد رسول اللّه و متظاهر بصورت اسلام ولی تارک واجبات و عامل منهیّات ما او را مؤمن نمی دانیم هرچند در ظاهر او را طرد نمی نمائیم بلکه با او معاشرت اسلامی می‌نمائیم. ولی می‌دانم در آخرت که این دنیای دنی مقدّمۀ آن عالم است برای چنین آدمی راه نجات مسدود است مگر صاحب عمل خالص صالح باشد کما آنکه صریحا در سورة العصر فرماید وَ الْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسٰانَ لَفِی خُسْرٍ إِلاَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا ---------- [۲]: ۲) بدرستی که خدای تعالی قرار داده است ایمان را بر هفت قسمت (بعبارت دیگر مؤمن باید دارای هفت صفت باشد) که عبارت است از برو نیکوئی و صداقت و راستی و یقین قلبی بخدا و رضا و وفاء و علم و حلم و بردباری پس این هفت صفت تقسیم شده است بین مردم هر کس تمام این هفت صفت را دارد مؤمن کامل است. [۱]: ۱) ای جماعتی که اسلام آورده اید بزبان خود ولی خالص نگردیده ایمان در قلب شما. [۲]: ۲) ایمان (دارای سه رکن است) اقرار بزبان و عقیده بقلب و عمل بأرکان. اَلصّٰالِحٰاتِ [۱] . پس بحکم قرآن مجید اساس ایمان عمل صالح است و بس-و اگر کسی عمل ندارد و لو بزبان و قلب هم معتقد باشد ایمان ندارد. ---------- [۱]: ۱) قسم بعصر که نوع انسان در خطر و خسران عظیم اند مگر کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح نمودند. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@MousighiGolha - Shahidi-Saz O Avz-Bayat Tork.mp3
16.86M
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 من دوست می‌دارم جفا کز دست جانان می‌برم طاقت نمی‌دارم ولی افتان و خیزان می‌برم از دست او جان می‌برم تا افکنم در پای او تا تو نپنداری که من از دست او جان می‌برم تا سر برآورد از گریبان آن نگار سنگدل هر لحظه از بیداد او سر در گریبان می‌برم خواهی به لطفم گو بخوان خواهی به قهرم گو بران طوعا و کرها بنده‌ام ناچار فرمان می‌برم درمان درد عاشقان صبر است و من دیوانه‌ام نه درد ساکن می‌شود نه ره به درمان می‌برم ای ساربان آهسته رو با ناتوانان صبر کن تو بار جانان می‌بری من بار هجران می‌برم ای روزگار عافیت شکرت نکردم لاجرم دستی که در آغوش بود اکنون به دندان می‌برم گفتم به پایان آورم در عمر خود با او شبی حالا به عشق روی او روزی به پایان می‌برم سعدی دگربار از وطن عزم سفر کردی چرا از دست آن ترک خطا یرغو به قاآن می‌برم من خود ندانم وصف او گفتن سزای قدر او گل آورند از بوستان من گل به بستان می‌برم 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 @zandahlm1357