#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام خسته نباشین
ببخشید من تا حالا نماز جماعت که میخوندم مثل نماز معمولی نیت میکردم نمیدونستم آیا نمازهام باطل بوده؟
پاسخ👇
سلام علیکم
نمازها صحیح است.
#احکام
#احکام_نمازجماعت
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_معرفتی
سؤال👇
سلام و خدا قووت
سوالی داشتم .
دخترم ۱۴ سالشه و صورتش تقریبا پرز و مو زیاد داره ، نه خیلی زیاد
به مادرش اصرار کرده که صورتش رو اصلاح کنه . مادرش میگه چی بهش بگم
میتونین کمک کنین
پاسخ👇
سلام علیکم
این موضوع از نظر شرعی اشکالی ندارد، اما در عرف برخی از مناطق نمی پسندند.
لازم است عرف منطقه خودتان را ببینید چگونه است و اگر در عرفتان مناسب نمی دانند یا به هردلیل خودتان این کار را مناسب نمی دانید، بهتر از با عطوفت و مهربانی ادله را برای فرزندتان بیان کنید و ایشان را متقاعد کنید و اگر توان این کار را ندارید، از نزدیکان دخترتان مانند خاله یا دوست یا هرکس دیگری که با ایشان صمیمی است و از او حرف شنوی دارد، کمک بخواهید.
#خانواده
#عرفیات
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
صحبتی در جمع خانوادگی ما شد مبنا بر اینکه زن شوهری ک طلاق میگیرند ب پدر مادر همسر هم نامحرم میشوند . یعنی مادرزن ب داماد نامحرم میشود و همچنین عروس ب پدر شوهر .
هرکس چیزی گفت یکی گفت نامحرم میشوند چون بواسطه عقد زن شوهر ب پدر مادر همسر خود محرم میشوند پس بعد طلاق نامحرم میشوند ؛ دیگری گفت نه داماد بعد طلاقش میرود با مادرزن عقد میکند چون دخترش را طلاق داده نامحرم هستند میتواند مادرزنش را عقد میکند .
ممنون میشم پاسخ هر دو و علت آن را بفرمایید . آیا داماد ب مادرزن قبلی اش محرم است ؟ایا داماد میتوان با مادرزنش ک دخترش را طلاق داده ازدواج کنند؟
پاسخ👇
سلام علیکم
تمام کسانیکه با عقد محرم شده اند، پس از طلاق محرمیت آنان باقی است، فقط زن و شوهر محرمیتشان از بین می رود.
بنابراین محرمیت بین داماد و مادر زن پس از طلاق باقی است و ازدواج با مادر زن حرام است.
#احکام
#احکام_محرمیت
#احکام_طلاق
308.8K
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_معرفتی
سؤال👇
سلام علیکم
گاهی اوقات تومناسبتهای بزرگ مثل شبهای قدر،شب وروزعرفه و...حال بسیارخوبی برایمان پیدامیشودبرای توبه واقعی،امابعدا یه چیزی دروجودمان میاد که ازکجامعلوم که خداتوروبخشیده،این حس خیلی منواذیت میکنه.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
یاعلی
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام علیکم
درحسابرسی خمس برای خوراکی هایی که بسیار کم باقی مانده مثل دوقاشق فلفل ویا ادویه و نصف قوطی روغن مشابه آن و داروهایی که نصفه مصرف شده مثل نصف پماد و نصف بسته قرص وشربت ..قرقره مصرف شده چگونه باید حساب کرد ؟ موارد مشابه این آیا مشمول خمس میشود ؟
مقام رهبری
پاسخ👇
سلام علیکم
اینگونه موارد اگر ارزش مالی داشته باشد، خمس دارد و این مقدار کم اگر ارزش مالی نداشته باشد یا چون مقداری استفاده شده مانند کرم، شربت و ... دیگر کسی برای آن پولی را نمی دهد، خمس ندارد.
#احکام
#احکام_خمس
#مطابق_بافتوای_آیت_الله_خامنه_ای
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_معرفتی
سؤال👇
سلام علیکم
شهادت امام سجاد 12 محرم میباشد یا 25 ؟
پاسخ👇
سلام علیکم
هر دو نقل در تاریخ هست البته نقل ۱۲ محرم قوی تر است.
#تاریخ
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
فرش حسینیه با ادرار بچه نجس شده ولی نمیدونم دقیقا کجاش نجس شده ی حدودی رو آب کشیدیم آیا فرش پاک شده ؟
دقیقا هم متوجه نشدیم که به زمین هم رسیده یا نه
حالا از دیشب تا الان میگم نکنه جای دیگه فرش رو آب کشیده باشیم ومردم روی اون فرش نماز بخونن و ما مدیون باشیم
پاسخ👇
سلام علیکم
قسمت هایی که احتمال می دادید را تطهیر کرده اید، کفایت می کند.
اما اگر آنچه احتمال می دادید، تطهیر نشده، باید هم فرش تطهیر شود.
زمین همه که یقین ندارید، پاک است.
#احکام
#احکام_نجاست
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎬#کلیپ #دکتر_علی_تقوی ⭕️ با این همـه مصیبـت و بلا، چـرا امـام زمـان(عج) ظهـور نمیکنه⁉️ 🍀 🌺🍀@z
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#فرهنگ_سازی
✅ محتوای جهاد تبیین در بیلبوردهای شهر کرمانشاه به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری همزمان با هفته عفاف و حجاب نصب شد.
از نکات جالب توجه در محتوای این بیلبوردها نکات دیده نشده از روایات مهم و تاریخ حجاب در ایران باستان است که تا کنون با این کیفیت در بیلبوردهای دیگر شهرها نیز سابقه ندارد
و از شعارهای تکراری و کلیشه ای پرهیز شده است.
#مطالبه_اثر_دارد
🍀
🌺🍀
@zandahlm1357
29.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 چطور با مخالفا بحث کنیم؟
قسمت 1️⃣
این آموزش ها هم برای خودتون مفیده هم برای آموزش به سایرین 😉
#مناظره
#حجاب
#علی_زکریایی
#بیناشو
کلیک کن نترس👇
🆔 @zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم
ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت
گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت
بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد
چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد
صفحه
شاعران ایران زمین
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☘#درس_مثنوی قسمت 1⃣1⃣ دفتر اول ، ابیات ۷۷ تا ۱۰۶ #استاد_رنجبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فصل سوم ديه بيني ماده ۳۸۰ از بين بردن تمام بيني دفعتا يا نرمه آن كه پايين قصب و استخوان بيني است مو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فصل چهارم ديه گوش
ماده ۳۸۶ از بين بردن مجموع دو گوش ديه كامل دارد و از بين بردن هر كدام نصف ديه كامل و از بين بردن مقداري از آن موجب ديه همان مقدار با رعايت نسبت به تمام گوش خواهد بود.
ماده ۳۸۷ از بين بردن نرمه گوش ثلث ديه آن گوش را دارد و از بين بردن قسمتي از آن موجب ديه به همان نسبت خواهد بود.
ماده
۳۸۸ پاره كردن گوش ثلث ديه دارد.
ماده ۳۸۹ فلج كردن گوش دو ثلث ديه و بريدن گوش فلج ثلث ديه را دارد.
تبصره هرگاه آسيب رساندن به گوش به حس شنوايي سرايت كند و به آن آسيب رساند يا موجب سرايت به استخوان و شكستن آن شود براي هر كدام ديه جداگانه اي خواهد بود.
ماده ۳۹۰ گوش سالم و شنوا و گوش كر در احكام مذكور در موارد فوق يكسانند.
فصل پنجم ديه لب
ماده ۳۹۱ از بين بردن مجموع دو لب ديه ك امل دارد و از بين بردن هر كدام از لبها نصف ديه كامل و از بين بردن هر مقداري از لب موجب ديه همان مقدار با رعايت نسبت به تمام لب خواهد بود.
ماده ۳۹۲ جنايتي كه لبها را جمع كند و در اثر آن دندانها را نپوشاند موجب مقداري است كه حاكم آن را تعيين مينمايد.
ماده ۳۹۳ جنايتي كه موجب سست شدن لبها بشود به طوري كه با خنده و مانند آن از دندانها كنار نرود موجب دو ثلث ديه كامل ميباشد.
ماده ۳۹۴ از بين بردن لبهاي فلج و بي حس ثلث ديه دارد.
ماده ۳۹۵ شكافتن يك يا دو لب به طوري كه دندانها نمايان شوند موجب ثلث ديه كامل است و در صورت اصلاح و خوب شدن خمس ديه كامل خواهد بود.
.......:
#قوانین کیفری....
https://eitaa.com/zandahlm1357
⁉️ زن چه اموالی را به ارث میبرد ؟
✅ زن به عنوان همسر متوفی مستحق یک چهارم یا یک هشتم از اموال مرد است.
✅حال این که چه مالی را میتواند به ارث ببرد بسیار مهم است، زیرا که در مقدار سهم زن موثر است.
✅زوجه در صورت فرزند دار بودن زوج، یک هشتم از عین اموال منقول (مثل ماشین، موتور و غیره)
✅و یک هشتم از قیمت اموال غیرمنقول (مثل خانه، باغ، مغازه و غیره) اعم از عرصه (زمین) و اعیان (ساختمان) ارث میبرد.
✅در صورتی که زوج هیچ فرزندی نداشته باشد سهم زن یک چهارم از تمامی اموال است.
✅پس لازم است بعد از مرگ شوهر، علاوه بر اموال منقول که تقسیم میشود، اموال غیر منقول قیمت گذاری شده و یک چهارم یا یک هشتم از این قیمت به زن داده شود. در مواقعی امکان دارد که ورثه دیگر متوفی از قیمت گذاری مال غیر منقول امتناع بکنند.
✅ ماده ۹۴۸ قانون مدنی این امکان را به زن داده است که حق خود را از عین اموال استیفا کند، پس وی میتواند در مرحله اول، ورثه را از طریق دادگاه اجبار به قیمت گذاری و دریافت سهم خود کرده، در غیر این صورت و ادامه امتناع ورثه، براساس رویه قضایی موجود، زن میتواند سهم مشاع خود را از عین یعنی خود زمین و خانه تملک کند.
@zandahlm1357