23.mp3
6.94M
☘️#درس_مثنوی
قسمت 3⃣2⃣
دفتر اول ، ابیات ۳۱۹ تا ۳۲۵
#استاد_رنجبر
حکایت آن پادشاه جهود (یهودی) که نصرانیان را میکشت
ابیات ۳۲۶ تا ۳۶۴
dars masnavi 24.mp3
18.74M
☘️#درس_مثنوی
قسمت 4⃣2⃣
ابیات ۳۲۶ تا ۳۶۴
#استاد_رنجبر
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فصل بيست و يكم ديه بينايي ماده ۴۵۷ از بين بردن بينايي هر دو چشم ديه كامل دارد و از بين بردن بينايي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فصل بيست و سوم ديه چشايي
ماده ۴۶۶ از بين بردن حس چشايي موجب ارش است
ماده ۴۶۷ هرگاه با بريدن زبان حس چشايي از بين برود بيش از ديه زبان نخواهد بود و اگر با جنايت ديگري حس چشايي از بين برود ديه يا ارش آن جنايت بر ارش حس چشايي افزوده ميگردد.
ماده ۴۶۸ در صورتي كه حس چشايي برگردد ارش مسترد ميشود.
ماده ۴۶۹ اگر با مراجعه به دو نفر كارشناس عادل مقدار جنايت روشن شود طبق آن عمل ميشود وگرنه در صورت لوث با قسامه
مدعي حسب مورد حكم به نفع او صادر خواهد شد.
فصل بيست و چهارم ديه صوت و گويايي
ماده ۴۷۰ از بين بردن صوت شخص به طور كامل كه نتواند صدايش را آشكار كند ديه كامل دارد گرچه بتواند با اخفات و آهسته صدايش را برساند.
ماده ۴۷۱ از بين بردن گويايي به طور كامل كه نتواند اصلا سخن بگويد نيز ديه كامل دارد.
ماده ۴۷۲ در جنايتي كه موجب نقصان صوت شود ارش است
ماده ۴۷۳ ارش جنايتي كه باعث از بين رفتن صوت نسبت به بعضي از حروف شود بايد با مصالحه معلوم گردد.
.......:
#قوانین کیفری....
https://eitaa.com/zandahlm1357
✅ وکالت بلاعزل
وکالت بلاعزل مسئله ای است که بیشتر مردم با این موضوع سرو کار دارند
♦️وکالت به مفهوم دادن نمایندگی است ، چیزی که در قانون مدنی از آن به نیابت یاد شده است نمایندگی بر پایه اعتماد داده می شود .
♦️وکالت عقدی است که شخصیت وکیل، علت عمده عقد است خواه وکالت در قرار دادها یا وکالت در دعاوی.
.
♦️وکالت بلاعزل سندی است محضری و رسمی که از طریق دفترخانه اسناد رسمی توسط موکل به وکیل داده میشود که در کار مشخصه ای که خلاف مفهوم ماده 10 قانون مدنی نباشد اختیارات واسعه و تمام و کمال را تا اجرای موضوعیت وکالت انجام دهد و عزل آن توسط موکل جایز نبوده لکن قانونگذار میگوید اگر فرضاً دلائل و مدارک و شواهدی کامل دلالت بر عدول از وکالتنامه وجود داشته باشد باید به دادگاه مراجعه و پس از اثبات حق رأی به ابطال وکالتنامه داده شود.
#وکالت_بلا_عزل
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فضائل علی قابل شماره نیست آن هم در مقابل علی بن أبی طالب علیه السّلام شخصیت بزرگی که اکابر علمای خو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اخبار در فضایل و مناقب علی
صحاح ستّه را دقیقا مطالعه نمائید بعلاوه در مودة القربی میر سیّد علی همدانی و معجم طبرانی و مطالب السئول محمد بن طلحۀ شافعی و مسند و فضایل امام احمد بن حنبل و جمع بین الصحیحین حمیدی و مناقب اخطب الخطباء خوارزمی و ص ۴۴۹ جلد دوم شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید و فصول المهمّه ابن صباغ مالکی مخصوصا در ص ۱۲۴ از حافظ عبد العزیز بن الاخضر الجنابذی در کتاب معالم العترة النبویّة از فاطمۀ زهراء سلام اللّه علیها که فرمود در شام عرفه پدرم رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم
بیرون آمد نزد ما و فرمود:
انّ اللّه عزّ و جلّ باهی بکم الملائکة عامّة و غفر لکم عامّة و لعلیّ خاصّة و انّی رسول اللّه غیر محابّ لقرابتی ان السعید کلّ السعید من احبّ علیّا فی حیاته و بعد موته و انّ الشقیّ من ابغض علیّا فی حیاته و بعد مماته [۱] .
و نیز در همان کتابها خبر مفصّلی را که گمان میکنم شبهای گذشته هم عرض کرده باشم نقل مینمایند از خلیفه عمر بن الخطاب از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که در آخر آن خبر بعلی علیه السّلام فرمود کذب من زعم انّه یحبّنی و هو مبغضک یا علیّ من احبّک فقد احبّنی و من احبّنی احبّه اللّه و من احبّه اللّه ادخله الجنّة و من ابغضک فقد ابغضنی و من ابغضنی ابغضه اللّه و ادخله النار [۲] .
----------
[۱]: ۱) خدای عز و جل مباهات میکند بشماها ملائکه را عموما و آمرزیده شماها را عموما و علی را خصوصا و من که رسول خدایم بدون اینکه نظر محبت و دوستی بخویشانم داشته باشم بدرستی که سعید با تمام سعادت کسیست که دوست بدارد علی را در حیات و بعد از وفاتش و شقی با تمام شقاوت کسیست که دشمن بدارد علی را در حیات و بعد از وفاتش.
[۲]: ۲) دروغ میگوید کسی که گمان میکند مرا دوست میدارد در حالتی که تو را دشمن میدارد یا علی کسی که تو را دوست دارد مرا دوست داشته و کسی که مرا دوست بدارد خدا او را دوست میدارد و کسی را که خدا دوست دارد داخل بهشت میکند و کسی که تو را دشمن دارد مرا دشمن داشته و کسی که مرا دشمن دارد خدا او را دشمن دارد و داخل آتش میکند.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357