eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۴- عامل تربیت گرچه نماز یک ارتباط روحی و معنوی است و هدف از آن یاد خداست، اما اسلام خواسته این روح را در قالب یک سلسه برنامه‌های تربیتی پیاده کند و لذا شرائط زیادی را برای آن قرار داده است، شرائط صحیح بودنِ نماز، شرائط قبولی و شرائط کمال. پاک بودن بدن و لباس، رو به قبله بودن، درست خواندن کلمات، مباح بودنِ مکان و لباس نمازگزار از شرائط صحّت نماز است که مربوط به جسم نمازگزار است نه روحِ او. اما اسلام عبادت را در این لباس قرار داده تا به مسلمین درس نظافت و پاکیزگی، استقلال، و مراعات حقوق دیگران بدهد. چنانکه توجه و حضور قلب، پذیرفتن رهبری امامان معصوم و ادای واجباتِ مالی چون خمس و زکوة، شرط قبولی نماز است و انجام آن در اوّل وقت، در مسجد، به جماعت، با لباس تمیز و عطر زده، مسواک زده و رعایت نظم صفوف و امثال آن از شرائط کمال نماز است. دقت در این شرائط بخوبی می‌رساند که هر یک از آنها نقش مؤثری در تربیت انسان‌ها دارد. در نماز به هر سو بایستیم رو به خداست، زیرا قرآن می‌فرماید: «فَأَیْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ» [۱] اما بخاطر آنکه بفهماند جامعه اسلامی باید یک جهت داشته باشد و درس وحدت و هبستگی بدهد، دستور می‌دهد همه به یک جهت بایستند. اما چرا آن جهت، کعبه باشد؟ زیرا کعبه اولین نقطه ای است که برای عبادت مردم وضع شده است: «إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبارَکاً» [۲] و از طرفی بنیانگذار و تعمیرکنندگانِ آن در طول تاریخ، انبیا بوده اند. پس رو به کعبه ایستادن یک نوع همبستگیِ مکتبی در طول زمان است. از سوی دیگر کعبه رمز استقلال است، زیرا تا وقتی مسلمین رو به بیت المقدس، قبله یهود و نصاری نماز می‌خواندند، آنها منّت می‌نهادند و می‌گفتند: رو به قبله ما ایستاده اید پس از خود استقلالی ندارید. قرآن با صراحتِ کامل می‌فرماید: ---------- [۱]: ۳۷) سوره بقره، آیه ۱۱۵. [۲]: ۳۸) سوره آل عمران، آیه ۹۶. «لِئَلّا یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَیکُم حُجَّة» [۱] ما قبله شما را کعبه قرار دادیم تا مردم بر شما حجّتی نداشته باشند. خلاصه آنکه قبله رمز استقلال، وحدت و همبستگی است و اینها درسهای تربیتیِ نماز است. ۵ - احضار ارواح! امروزه بازار هیپنوتیزم و احضار ارواح در دنیا رونق پیدا کرده است، ولی هدف ما آن بحث‌ها نیست. هدف ما این است که روحِ فراری خود را از طریق نماز نزد خالق احضار و این شاگرد فراری را سر کلاس حاضر کنیم. یکی از برکات نماز احضار نفس سرکش وفراری در محضر خداست. امام زین العابدین علیه السلام در مناجات الشّاکین، از نَفس خود به درگاه خداوند ناله می‌کند و می‌گوید: خداوندا من از نفسی به تو گلایه دارم که میل به هوسها دارد و از حق فراری است. این نفس است که گناه را در نزد انسان شیرین و آسان جلوه می‌دهد و اینگونه توجیه می‌کند که بعداً توبه می‌کنی و یا دیگران نیز این کارها را کرده اند. نفس مثل کودک بازی گوشی است که اگر پدر از او مراقبت نکند دست خود را از دست پدر بیرون کشیده و به هر سو که بخواهد می‌رود و هر لحظه خطری او را تهدید می‌کند. بهترین راه کنترل این نفسِ سرکش آنست که انسان روزی چند مرتبه آن را در نزد خداوند احضار و غفلت زدائی کند تا از غرق شدن در منجلاب مادیات نجاتش دهد. ۶- ولایت بر هستی! از برکاتِ نماز و عبادت آن است که انسان بتدریج و گام به گام بر هستی تسلّط پیدا می‌کند. گام اوّل: قرآن می‌فرماید: تقوی برای انسان نورانیت و بصیرت می‌آورد یعنی به انسان دیدی می‌دهد که حق را از باطل تشخیص دهد، «إِن تَتَّقُواْ اللَّهَ یَجْعَل لَّکُمْ فُرْقَاناً» [۱] و در جای دیگر می‌فرماید: «یَجْعَل لَّکُمْ نُوراً» [۲] پس تقوی که در رأس آن بندگی خدا و نماز است گامی به سوی نورانی شدن و بصیرت پیدا کردن است. ---------- [۱]: ۳۹) سوره بقره، آیه ۱۵۰. [۱]: ۴۰) سوره انفال، آیه ۲۹. [۲]: ۴۱) سوره حدید، آیه ۲۸. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
🎨 نماز؛ همچون روح برای انسان ✍ رهبر انقلاب در پیام به سی‌امین اجلاس سراسری نماز: نماز را نمیتوان در شمار نیازهای جاریِ فرد و جامعه‌ی مسلمان دانست. این فریضه‌ی بزرگ بسی فراتر از این نیازها نقش می‌آفریند. آن را باید همچون روح برای اندامهای بدن انسان یا همچون هوا در مقایسه با دیگر نیازهای مادّی انسان دانست. ۴۰۲/۱۰/۱۵ https://eitaa.com/zandahlm1357
🔶راه‌های آموختن و گزاردن نماز را برای نسل نو هموار کنید 👤رهبر معظم انقلاب در پیامی به سی‌امین اجلاس سراسری نماز، ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان را کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته‌ی آن دانستند و از متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان خواستند تا خود را مخاطب «اقیموا الصلاة» بدانند و به معنای واقعی، نماز را اقامه کنند. ✍️بخشی از متن پیام رهبر معظم انقلاب: ✏️بسم الله الرّحمن الرّحیم والحمدلله رب العالمین و صلّی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیة الله فی العالمین ارواحنا فداه. 🔹خدای متعال را بر ادامه‌ی سُنّت مبارک و نیکوی بزرگداشت نماز سپاس میگویم و از جناب حجةالاسلام قرائتی عالم مجاهد و روشن‌بین که پایه‌گذار این حرکت پر برکتند صمیمانه تشکر میکنم. 🔹ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان، کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته‌ی آن است. https://eitaa.com/zandahlm1357
Panahian-Clip-AmoozeshNmaz BeFarzandan.mp3
2.45M
برنامه ریزی برای انس کودک با نماز 🔸چگونه فرزندانی نمازخوان تربیت کنیم؟ 🎙استاد پناهیان @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ شکیات نماز ⁉️حکم شک در نماز دو رکعتی چگونه است؟ ❓آیا نباید به شک خود اعتنا کنیم؟🧐 💠 @zandahlm1357
✍️ شبهات دانش آموزی 1️⃣7️⃣ چرا آمریکا و غرب به دنبال آشوب و فتنه در آسیا و ایران است؟ 🔷 اول: چون دنیا در حال تحول و نظم جدیدی است. 🔻 اولین تحول آن افول و از بین رفتن قدرت جهانی آمریکاست. 🔻دومین تحول این است که قدرت صنعتی و علمی و اقتصادی و نظامی از اروپا به آسیا در حال انتقال است. 🔻 سومین تحول این است که تفکر مقاومت در بین کشورها در حال گسترش است. و خیلی کشورها به این نتیجه رسیده‌اند به جای اینکه گاو شیرده برای کشورهای غربی باشند و به آن‌ها باج دهند، مقاومت کنند، هزینه‌اش کمتر است. 🔷 دوم: در این نظم جدید جهانی نقش ایران اساسی و مهم است و به عبارت دیگر محوریت این نظم ایران است و هر کسی ایران را داشته باشد و همراه ایران باشد او هم نقشش مهم و اساسی می‌شود. 🔸 چون ایران هم منایع طبیعی و معدنی دارد. هم دارای نیروی توانمند است. هم در مسیر ترانزیت تجاری است و چهارراه معاملات غرب و شرق است. و از همه مهم‌تر ایران دارای منطق حکومتی است که جمع بین جمهوری یعنی قوانین بشری مورد نیاز و قوانین الهی که خداوند برای انسان فرستاده است می‌باشد. بنابراین هم مردمی است هم الهی است. 🔷 سوم: وقتی غرب و آمریکا این‌ها را می‌بینند... 🖇 ادامه مطلب 👇👇: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/9 📎 📎 📎
2️⃣7️⃣ چرا به رهبر، امام می‌گویند مگر معصوم است؟ 🔶 اول: امام به معنای پیشرو، جلودار، پیشوا، فرمانده و رهبر است. بنابراین هر کسی جلودار و پیشروی گروهی باشد و آنها را هدایت کند و آن گروه از او تبعیت کنند امام آن قوم و گروه می‌شود. 🔷 دوم: همان طور که ما در نماز جماعت به کسی که جلو می‌ایستد و بقیه به او اقتدا می‌کنند و در نماز از او تبعیت می‌کنند امام جماعت می‌گویم. یا کسی که نماز جمعه را اقامه می‌کند و مردم به او اقتدا می‌کنند به او امام جمعه گفته می‌شود و کسی هم که پیشوای یک جامعه باشد و آن‌ها را هدایت و رهبری کند و مردم هم از او تبعیت کنند امام جامعه گفته می‌شود. ♦️ سوم: در قرآن امام هم برای کفر به کار رفته است هم برای حق؛«یَوْمَ نَدْعو کُلُّ اُناس بِاِمامِهِمْ): «روزى که هر گروهى را با پیشوایشان فرا مى خوانیم(اسراء/71). امام در این آیه هم امام ضلالت را شامل می‌شود هم امام هدایت را شامل می‌شود. 🔹 پس امام هم برای حق هم برای کفر به کار می رود. پس امام گفتن دلیل بر حق و معصوم بودن کسی نیست. 💎 چهارم: ما ۱۴ معصوم داریم و هیچ یک از بزرگان و رهبران ما ادعای معصوم بودند نکردند و کسی هم که به او عنوان امام می‌دهیم هیچگاه به عنوان معصوم بودن این عنوان را به او نمی‌دهیم بلکه به عنوان رهبر و پیشوای امت اسلام استفاده می‌کنیم. 📎 📎 📎 📎