eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 .......: @zandahlm1357
معرفی گیاه وطریقه نگهداری ان👇 گلدان من اموزش نگهداری انواع گل وگیاه اپارتمانی↙ https://eitaa.com/zandahlm1357
⭕️مشخصات: اسم علمی این گیاه Hibiscus rosa-sinensis ، از خانواده  Malvaceae می باشد.   ، بومی چین است و ارتفاع و گسترش آن به حدود 5/11 متر می رسد. این گونه دارای برگهای سبز تیره وتخم مرغی شكل، با لبه دندانه‌دار و یا لوبدار می‌باشد. گلهایی ختمی ازاواخر بهار تا اواخر تابستان ظاهر می گردد و طول عمر كمی دارد. رنگ گل های زرد، صورتی وقرمز است. 🔰مراقبت: ختمی چینی به نور زیاد، گرمای معمولی تا زیاد، خاك همیشه خیس، رطوبت 50تا 700 درصد وخاك كمی اسیدی احتیاج دارد. ✅کود: كود مورد نیاز ختمی را می توان به میزان 3 گرم در لیتر،هرهفته یكبار ، از اسفند تا شهریور ، مورد استفاده قرار داد. ✅خاک: مخلوطی از كود كاملا پوسیده حیوانی، ماسه  وتورب برای این گیاه مناسب است. ✅ازدیاد: برای تكثیر، قلمه های  انتهایی ساقه را كه نشانه  ای از گل دهی در آنها وجود ندارد، با یك چاقوی تیز، از گیاه مادری جدا كنید. همچنین می‌توانید، شاخه های فرعی را همراه پاشنه یعنی قسمتی از ساقه اصلی، به آرامی بردارید. قلمه باید به طول 8 تا 10 سانتی متر باشد. انتهای آن را در پودر هورمون ریشه زایی فرو ببرید و در گلدانی با قطر دهانه 6 تا 8 سانتی متر، حاوی كمپوست بذر و قلمه قرار دهید وبه طور منظم مه پاشی كنید و با كیسه پلاستیكی شفاف بپوشانید . پس از ریشه دهی و رشد مجدد كیسه را بردارید ومه پاشی را متوقف كنید تا گیاه به طور طبیعی به رشد خود ادامه دهد. خاك را كمی مرطوب نگهدارید و كود مایع را برای تغذیه ختمی، مصرف نمائید. زمانیكه گیاه كاملا قوی شد، آن را به گلدانی با قطر دهانه 11 تا 13 سانتیمتر حاوی كمپوست گلدانی با پایه پیت منتقل كنید. معرفی گیاه وطریقه نگهداری ان👆 گلدان من اموزش نگهداری انواع گل وگیاه اپارتمانی↙ https://eitaa.com/zandahlm1357
اکثر گل های آپارتمانی بیش از اینکه در اثر تشنگی تلف شوند از آبیاری بیش از اندازه آسیب می برند. شناخت نیاز آبی گیاه بسیار مهم است. این نیاز به عوامل زیر بستگی دارد: 1⃣ شرایط محیطی میزان دما، شدت نور آفتاب، بودن در معرض باد بر میزان آبیاری تاثیر مستقیمی دارد. ✅ خاک های سبک زودتر از خاک های سنگین و رسی خشک می شوند. ✅ گلدان کوچک زودتر از گلدان بزرگ خشک می شود. ✅ گلدان تاره تعویض شده نیاز آبی کمتری دارد. 2⃣ فصل و ماه ✅ در پاییز با شروع سرما آبیاری کمتری نیاز است. زیرا گیاه برای استراحت آماده می شود. ✅ با شروع بهار آبیاری را افزایش دهید. 3⃣ نوع گیاه ✅ گیاهان گوشتی و ضخیم نیاز آبی کمتری نسبت به سایر گیاهان دارند. گلدان من اموزش نگهداری انواع گل وگیاه اپارتمانی↙ https://eitaa.com/zandahlm1357 🌸
صفحه من نهج البلاغه میخوانم https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطى، بِهَا يَلْحَقُ التَّالِي، وَإِلَيْهَا يَرْجِعُ الْغَالِي. امام(عليه السلام) فرمود: ما تکيه گاه ميانه هستيم; (بايد) عقب افتادگان به آن ملحق شوند و تندروان به سوى آن باز گردند.(1) (1). سند گفتار حکيمانه: قبل از مرحوم سيّد رضى ابن عبد ربه (متوفاى 328) در عقد الفريد آن را با کمى تفاوت آورده و ابن قتيبه (متوفاى 276) در عيون الاخبار و يعقوبى (متوفاى 284) در تاريخ خود و همچنين ابن شعبه (متوفاى 332) در تحف العقول و مرحوم مفيد در مجالس با تفاوتى در بعضى از الفاظ اين کلام حکمت آميز را آورده اند. از آنچه طبرى در بشارة المصطفى نوشته بر مى آيد که امام(عليه السلام) اين گفتار حکيمانه را ضمن سخنانى که بين او و بين «حارث همدانى» رد و بدل شد بيان فرمود. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 102).
شرح و تفسير ما از افراط و تفريط دوريم امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه، موقف خود و خاندانش را در برابر «مقصران» و «غاليان» روشن ساخته است، مى فرمايد: «ما تکيه گاه ميانه هستيم; (بايد) عقب افتادگان به آن ملحق شوند و تندروان به سوى آن باز گردند»; (نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطَى، بِهَا يَلْحَقُ التَّالِي، وَإِلَيْهَا يَرْجِعُ الْغَالِي). اين تعبير کنايه زيبا و دلنشينى است، زيرا «نُمْرُقة» در اصل به معناى پشتى يا متکايى است که بر آن تکيه مى کنند; پشتى وسط و ميانه، پشتى ممتازى بوده که در صف پشتى هاى مجلس مورد توجه و جايگاه افراد شريف تر بوده است. مى فرمايد: آنها که پايين ترند بايد رو به سوى ما کنند و آنها که بالاترند بايد نگاه خود را به ما باز گردانند (و همگى راه اعتدال را پيش گيرند). اشاره به اينکه مورد قبول در اسلام و آيين الهى امورى است که در سر حد اعتدال و دور از افراط و تفريط باشد، همان گونه که قرآن مجيد مى گويد: (وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطاً)(1) و در جاى ديگر درباره انفاق مى فرمايد: «(وَالَّذينَ إذا أنْفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتَرُوا وَکَانَ بَيْنَ ذلِکَ قَواماً); کسانى که هنگامى که انفاق مى کنند نه اسراف مى کنند و نه سخت گيرى و در ميان اين دو حد اعتدال را رعايت مى کنند».(2) منظور از «تالى» کسانى هستند که اوصاف برجسته امامان اهل بيت(عليهم السلام) را انکار مى کردند و آنان را در حد فردى معمولى قرار مى دادند و منظور از «غالى» کسانى که آنان را از حد امام معصوم بالاتر برده و صفات خدايى برايشان قائل مى شدند و حتى گاهى به الوهيت آنها رأى مى دادند. امام(عليه السلام)مى فرمايد: ما هيچ يک از اين دو گروه را نمى پسنديم نه تالى و نه غالى. بعضى از شرّاح نهج البلاغه «وسطى» را به معناى ممتاز و عالى گرفته اند نه به معناى ميانه، همان گونه که در آيه 28 از سوره «قلم» مى خوانيم: (قَالَ أَوْسَطُهُمْ أَلَمْ أَقُلْ لَّکُمْ لَوْلاَ تُسَبِّحُونَ) که اوسط در اينجا به معناى افضل و برتر است. ولى با توجه به تالى و غالى که در ذيل اين کلام حکيمانه آمده چنين احتمالى بسيار بعيد است و مناسب همان معناى وسط است که طرف افراط و تفريط دارد. پيروى از حد اعتدال و پيمودن خط ميانه نه تنها در مسائل اعتقادى مورد توجه است که در مسائل اخلاقى و اجتماعى نيز غالباً چنين است، زيرا افراط و تفريط در اين امور نيز زيانبار بوده و حد وسط و حالت اعتدال داراى آثار و برکات روشنى است. خوشبختانه پيروان مکتب اهل بيت با هدايت هاى آنها در همه جا حد اعتدال را برگزيدند; در حالى گروهى گرايش به جبروگروهى تفويض را انتخاب مى کردند، پيروان اين مکتب شعار «لا جبر و لا تفويض بل امر بين الامرين» را برگزيدند و در جايى که جمعى قائل به تشبيه (اعتقاد به جسميت خداوند) و گروهى معتقد به تعطيل (کسانى که مى گويند ما از ذات و صفات خدا هيچ چيز نمى فهميم) در ميان مسلمانان بودند، پيروان اين مکتب نه تشبيه را پذيرفتند و نه تعطيل را بلکه معتقد شدند کنه ذات خدا و صفات او گرچه براى انسان ها قابل درک نيست; ولى او را مى توان از طريق آثارش در پهنه جهان هستى به خوبى شناخت. آخرين سخن اين که تعبير به «نحن» گرچه به معناى امامان اهل بيت است ولى از بعضى از روايات استفاده مى شود که پيروان راستين آنها نيز همين گونه اند. چنان که در حديثى از امام باقر(عليه السلام) مى خوانيم فرمود: «يا مَعْشَرَ الشّيعَةِ ـ شِيعَةِ آلِ مُحَمَّد ـ کُونُوا النُّمْرُقَةُ الْوُسْطى يَرْجَعُ إلَيْکُمُ الْغالى وَ يَلْحَقُ بِکُمُ التّالى; اى جميعت شيعه شما هم جايگاه حد وسط و معتدل باشيد که غلو کننده به سوى شما باز گردد و عقب مانده به شما ملحق شود» در اين هنگام مردى عرض کرد: فدايت شوم، منظور از غالى چيست؟ فرمود: «قَوْمٌ يَقُولُونَ فينا ما لا نَقُولُه فى أنْفُسُنا فَلَيْسَ أولئکَ مِنّا وَ لَسْنا مِنْهُمْ; گروهى هستند که درباره ما مطالبى مى گويند که ما درباره خود نمى گوييم (آنها راه غلو و افراط را مى پويند) آنها از ما نيستند و ما از آنها نيستيم». سپس امام(عليه السلام) رو به مردم کرد و فرمود: «وَاللّه ما مَعَنا مِنَ اللّهِ بَرائَةٌ وَلا بَيْنَنا وَبَيْنَ اللّهِ قِرابَةٌ وَلا لَنا عَلَى اللّهِ حُجَّةٌ وَلا نَتَقَرَّبُ إلَى اللّهِ إلاّ بِالطّاعَةِ; به خدا سوگند ما برات آزادى (از آتش دوزخ براى کسى) نداريم و ميان ما و خداوند خويشاوندى نيست و حجت خاصى در برابر او نداريم و جز از طريق اطاعت به او تقرب نمى جوييم». سپس افزود: «فَمَنْ کانَ مِنْکُمْ مُطيعاً لِلّهِ تَنْفَعُهُ وِلايَتَنا وَ مَنْ کانَ مِنْکُم عاصِياً لِلّهِ لَنْ تَنْفَعَهُ وَلايَتَنا وَيَحْکُمْ لا تَغْتَرُّوا وَيَحْکُمْ لا تَغْتَرُّوا; هر کس از شما مطيع خدا باشد
ولايت ما براى او سودبخش است و هر کس از شما معصيت خدا کند ولايت ما به او سودى نمى بخشد. واى بر شما (به ولايت ما) مغرور نشويد، واى بر شما مغرور نشويد».(3) (1). بقره، آيه 143. (2). فرقان، آيه 67. (3). کافى، ج 2، ص 75، ح 6.
لینک کانال را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با دنبال کردن حکمت ها و انشالله با عمل به حکمت ها ، 🌹 مرام علی پررونق تر از نام علی بشه https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل نهم : در بيان آداب و اوقات ناخن گرفتن منقول است كه حضرت رسول نهى فرمود از گرفتن ناخن بدندان . در حديث حسن از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام منقول است كه ناخن گرفتن در روز جمعه ايمن مگرداند، از خوره و كورى و پيسى و اگر احتياج بگرفتن نداشته باشى بساى تا از ريزها بريزد. در چند حديث ديگر فرمود كه شارب و ناخن در هر جمعه بگير واگر نباشد از سوهان و غير آن حك كن تا ديوانگى و خوره و پيسى بتو نرسد. در حديث ديگر فرمود، كه هر كه در هر جمعه ناخن و شارب بگيرد پيوسته باطهارت باشد تا جمعه ديگر. در حديث ديگر فرمود كه ناخن و شارب گرفتن و سر را باخطمى شستن در هر جمعه فقر را برطرف مى كند و روزى را زياد مى كند. درحديث ديگر منقول است كه بآنحضرت عرض كردند، كه خبربما رسيده است ، كه تعقيب خواندان بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب نافع تر است براى زيادتى روزى از سفر كردن بشهرها، حضرت فرمود كه ميخواهى چيزى بتو تعليم كنم كه از اين همه نافع تر باشد؟ گفتم بلى فرمود كه ناخن و شارب را در هر جمعه بگير اگر چه بسائيدن باشد. در حديث معتبر منقول است كه حضرت امام رضا عليه السلام شخصى را ديدند كه آزار چشم داشت ، فرمود كه ميخواهى بتو چيزى بياموزانم كه اگر بجا آورى هرگز درد چشم نبينى ؟ گفت بلى ، فرمودند كه در هر پنجشنبه ناخن بگير آنشخص چنين كرد هرگز درد چشم نديد. از حضرت امام محمد باقر نيز منقول است كه هر كه باين مداومت كند آزار چشم نبيند، هرگز. در حديث معتبر وارد شده است كه در ناخن گرفتن ابتدا بانگشت كوچك از دست چپ بكنيد، پستابگيرد وبانگشت كوچك دست راست ختم كند. درحديث ديگر وارد شده است كه هر كه روز چهارشنبه ناخن بگيرد و ابتدا كند بانگشت كوچك دست راست و ختم كند بانگشت كوچك دست چپ ، او را امان دهد از درد چشم . درروايت ديگر وارد شده است كه اگر روز پنجشنبه ابتدا كند بناخن انگشت كوچك دست راست و تا انگشت مهين بگيرد، پس ابتدا كند بانگشت كوچك دست چپ و تا انگشت مهين بگيرد، امان يابد از درد چشم ، دور نيست كه اگر در روز چهارشنبه بگيرد ابتدا بانگشت دست چپ كردن بهتراست ، اگر در روز پنجشنبه گيرد ابتدا در هر دستى بانگشت كوچك آن دست كند، اگر در روز پنجشنبه گيرد ابتدا در هر دستى بانگشت كوچك آن دست كند، اگر در روز جمعه يا ساير روزها گيرد، ابتدا بانگشت كوچك دست چپ كند و ختم بانگشت كوچك دست راست بكند، اگر در هر وقت ابتدا بانگشت كوچك دست چپ بكند خوبست چنانچه على بن بابويه گفته است . در حديث ديگر منقول است كه هر كه ناخنهاى خود را در روز پنجشنبه بگيرد، يك ناخن را براى روز جمعه بگذارد، خدا پريشانى از او زايل گرداند. از حضرت امام رضا عليه السلام منقول است كه در روز سه شنبه ناخن بگيريد. در حديث معتبر از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه هر كه ناخن هاى خود را در روز جمعه بگيرد حق تعالى دردها را از سرانگشتان او بيرون كند، دوا را در آنها داخل كند، كسى كه در روز شنبه يا پنجشنبه ناخن و شارب بگيرد، از درد دندان و درد چشم عافيت يابد. از حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام منقول است كه ناخن ها را در روز جمعه گرفتن هر دردى را برطرف ميكند، در روز پنجشنبه گرفتن روزى را فراخ ميكند. در حديث ديگر منقول است كه بحضرت امام موسى عليه السلام عرض كردند، كه اصحاب ما مى گويند كه البته ناخن را در روز جمعه ميبايد گرفت فرمود اگر خواهى در روز جمعه بگير و اگر صبر نبايد كرد تا روز جمعه شود چنانچه در حديث ديگر وارد شده است ، كه هر گاه بلند شود بگيرد. از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه هر كه در روز جمعه ناخن بگيرد، ريشته كردن بن ناخن ها از او بر طرف شود. از حضرت امام محمد باقر عليه السلام منقول است كه هر كه پنجشنبه ناخن بگيرد، فرزندانشت بسيار شود و درد چشم نبيند، اگر كسى خواهد ثواب پنجشنبه و جمعه هر دو را بيابد، در روز پنجشنبه بگيرد و يكى را براى جمعه بگذارد، يا همه را در پنجشنبه بگيرد و در روز جمعه سوهانى بر آن بمالد كه ريزه چند بريزد،در وقت ناخن گرفتن بگويد بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ وَعَلى سُنَّةِ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ چنانچه در باب شارب گرفتن گذشت ، آنچه مشهور است كه در ناخن گرفتن دست راست اول انگشت شهادت را مى گيرد، بعد از آن انگشت كوچك را و بعد از آن انگشت مهين و بعد از آن انگشت ميانه و بعد از آن انگشت ديگر و در دست چپ اول انگشت بعد از انگشت كوچك را بگيرد، پس انگشت ميان پس انگشت مهين پس انگشت كوچك پس انگشت شهادت ، در اخبار اهل سنت وارد شده است و آنچه پيش ذكر كرديم از اخبار شيعه است و عمل بآن كردن اولى است . حلیة_المتقین https://eitaa.com/zandahlm1357
تکنیک های مهربانی_۱۵.mp3
9.26M
💞 ۱۵ بگــــو و بشمار؛ با همین زبانت! خوبیها، محبت ها، زیبائیها، امنیت ها و خیرهایی رو که از وجود دیگران بهت میرسه! 💕به زبان آوردنِ زیبائیهای دیگران، محبتِ عمیق اونا رو برات جلب می کنه! 🌺🌿👇 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5983416491649795624.pdf
4.05M
طرح ختم خطابه غدیر متن خطابه غدیر-بخش هفتم
Ghadir1397-A082.mp3
9.61M
می شکفد شوره زار، بارانِ الطافِ یار...
4_5983416491649795625.mp3
4.18M
طرح ختم خطابه غدیر صوت بخش هفتم خطابه غدیر