eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: تسويه حساب مرغوب داداش زاده در گردان كربلا، فرمانده گروهان بودم. حسن كربلايي [۴۲] هم سرپرستي گردان را برعهده داشت. كربلايي روزي صدايم كرد و گفت: آقا مهدي گفته؛ با كادر گروهانت برو گردان برادر بني هاشمي. آمدم به بچه‌ها گفتم: اين دستور آقا مهدي است و من مي‌رم. اصراري هم نيست. ولي در حال حاضر تكليفه، هر كي مي‌خواد بياد و هر كي هم نمي خواد بماند. هيچ كس سر باز نزد. رفتيم خدمت برادر بني هاشمي [۴۳] كه فرمانده گردان قاسم بود. سازماندهي شديم و آماده براي عمليات آتي. گردان قاسم را نيروهاي اردبيل تشكيل مي‌دادند. از سپاه تبريز با مأموريت ۴۵ روزه به جبهه رفته بودم كه يك [ صفحه ۱۰۴] سال و نيم حضورم در منطقه طول كشيد. مقداري از لحاظ روحي و جسمي خسته شده بودم. قبل از عمليات بدر به فرمانده گردان - برادر هاشمي- گفتم: تسويه حساب مي‌خوام. گفت: نه نمي تونم چنين كاري بكنم، اگه تسويه مي‌خواي برو پيش آقا مهدي. گفتم: با آقا مهدي كاري ندارم فرمانده گردان تويي. بني هاشمي زير بار نرفت كه نرفت. رفتم پيش آقا مهدي و ماجرا را گفتم. آقا مهدي با آن وقار هميشگي اش گفت: چشم! الان يك تسويه براي شما مي‌نويسم و يكي هم براي خودم. جبهه رو هم به هر كه مي‌خواي بسپاريم و بريم خونه هامون. سر به زير انداختم و از گفته‌ام شرمنده شدم. مقداري از وضعيت جنگ و جبهه برايم تشريح كرد. از مشكلات پشت جبهه برايم گفت. حرف هايش دلم را نرم كرد. برگشتم گردان و ديگر هيچ وقت به تسويه حساب فكر نكردم. عمليات بدر شروع شد و بعد از حركت غواص ها، ما هم با قايق‌ها بر روي آب به سمت مواضع دشمن مي‌رفتيم كه توي راه از سنگرهاي كمين دشمن تيراندازي شد و من زخمي شدم و تا صبح همان جا مانديم. قايق مان پر آب شده و رفت زير آب. صبح نيروهاي خودي از آب پيدا كرده و منتقل كردند عقب. تير از شكمم اصابت كرده و از پشتم خارج شده بود. https://eitaa.com/zandahlm1357
بچه محل امام رضا: عدم جواز اعتراض بر خداوند قال: اقتباساً من کلام اللّه: « لاَ یُسْأَلُ عَمَّا یَفْعَلُ وَ هُمْ یُسْأَلُونَ ». [۱] یعنی: حق تعالی سؤال کرده نمی شود از آنچه از افعال به جا می‌آورد، ولی عباد سؤال کرده می‌شوند. معنی سؤال خدا از آنها حقیقت آن است هر عملی را از آنها فوراً ایراد نموده و جزای موافق می‌دهد، زیرا که اعمال عباد اغلب مطابق قوانین الهیه نیست، بلکه محض متابعت هوای نفس است. ولی از افعالِ خدا بنده نمی تواند ایراد و اعتراض و سؤال نماید، به واسطه آن که عین عدل و حکمت و صلاح است. عباد که از حکم افعال خدا غافل اند چگونه حق ایراد دارند. لذا قال علی علیه السلام فی أفعال اللّه: « و ما أشکل علیک شی ء من ذلک فاحمل علی جهالتک به » [۲] . یعنی: تصوّر نما که من از حکمت او جاهل و غافلم، و الاّ فعل خدا در هر متأثّری محتوی بر چندین حکم و مصالح عدیده است. ---------- [۱]: ۶ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۲۳. [۲]: ۱ - تحف العقول، ص ۷۱ ؛ بحارالأنوار، ج ۱، ص ۲۲۳ و ج ۷۴، ص ۲۲۲: « فإن أشکل ». 📚✍شرح بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
قیامت از عمر بن عبدالعزیز پرسیدند: چرا توبه کردی؟ پاسخ داد: غلامی داشتم هرگاه قصد تنبیه او را داشتم می‌گفت ای عمر از شبی پرهیز کن که بامداد آن روز قیامت است. هارون الرشید غزالی در مستظهری (کتابی که به المستظهر عباسی اهدا شده است) می‌نویسد: عبداللّٰه بن ابراهیم خراسانی می‌گوید: سال حج هارون الرشید با پدرم به حج رفتم، لحظه ای هارون را دیدم که آشفته، پابرهنه روی سنگها ایستاده است و به سوی آسمان می‌نگرد و می‌لرزد و می‌گرید و می‌گوید: ای خدا تو تویی و من منم، من از گناه باز گشته و تو به بخشش من باز گرد. پدرم می‌گفت: ببین چگونه متکبر زمین، بسوی خدا راز و نیاز می‌کند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ♨️شبهه بیستم آیا این آیات زیر با هم تناقص ندارند، آخرش کدوم ثواب را خداوند بخاطر کار خیر ما میخواهد بدهد❓❓ 👈🏝بعضی کارها پاداش دوبرابر دارد "ضعفین"(بقره ۲۶۵) 👈🏝بعضی کارها پاداش چندبرابردارد "اضعافا"(بقره ۲۴۵) 👈🏝بعضی کارها پاداش ده برابر دارد "فله عشر امثالها"(انعام ۱۶۰) 👈🏝بعضی کارها پاداش هفتصدبرابرپاداش دارند"کمثل حبة انبتت سبع ..."(بقره ۲۶۱) 👈🏝بعضی کارها پاداشی دارد که هیچ کس جز خدا آن را نمی داند "فلاتعلم نفس مااخفی لهم"(سجده۱۷)❓❓❓ جواب اول 👌رساندن جنس به مقصد اَرزش دارد، ولى اگر جنسى را در وسط‌ راه از بين برديم، ارزشى نَدارد. بسيارى از كارهاى به ظاهر نیک دچار آفاتى مى‌شود كه به مقصد نمى‌رسد: 👌✅😔يا در آغاز، كار را با ريا و خودنمايى شروع مى‌كنيم و هدف الهى نَداريم، يا در وسط‌ كار گرفتار غرور و عُجب و خودخواهى میشويم و يا بعد از انجام كار، گناهى مى‌كنيم و آثار آن را مَحو مى‌كنيم. 👈👌لذا قرآن نمى‌فرمايد: هركس كار شايسته انجام دهد ده برابر پاداش دارد، بلكه مى‌فرمايد: هر كس كار شايستۀ خود را تا قيامت بياورد، ده پاداش دارد(مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ) 👈👌پس این ثواب ها برای کسی است که عمل صالح را سالم ببرد. جواب دوم 👌👌✅تفاوت ثوابها بر اساس تفاوت نیت ونوع کار است لذا هر چقدر کار سختر باشد ثوابش زیادتر است پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند«أفْضَلُ الاْعْمالِ أحْمَزُها» بهترین کارها سخترین آنهاست. جواب سوم 👈ما اختیار داریم کار خوب یا بد را انجام بدهیم، وقتی کار بد انجام میدهیم یه امتیاز منفیگی برامون ثبت میشود، وقتی کار خوب میکنیم ده تا امتیاز مثبت ثبت میشود. نتیجه👇👇 یعنے خدا دنبال بهانه است که بندگانش را به بهشت ببرد لذا برای هر عملی کلی ثواب قرار داده و برای عمل ناپسند فقط یک گناه در نظر گرفته است. جواب چهارم 👌👌شاید علت اینکه در روایات و آیات فرمودند اگر این کار را بکنید 70تاحج یا برابر با1000سال عبادته و... است 👌👌چون راه ما خییلی طولانیه به تعبیر روایت اگر عمل 70پیامبر را هم ببری فردای قیامت باز هم دستت خالیه لذا هرچقدر ببریم کم است لذا برای کوچکترین عمل کلی ثواب قرار داده اند. جواب پنجم ✅👌ثوابها به اخلاص و معرفت ما بستگی دارد هرچه معرفت بیشتر باشد ثواب بیشتر میدهند اگر معرفت پایین باشد کف ثواب را میدهند ولی اگر معرفت عالی باشه سقف ثواب را میدهند.
.......: ۱۴. نام چند سوره از قرآن شش حرفي است؟ نام ۱۳ سوره در قرآن شش حرفي است. ۱۵. نام چند سوره از قرآن هفت حرفي است؟ نام ۴ سوره در قرآن هفت حرفي است. ۱۶. سوره‌هايي که نامشان هفت حرفي است، کدامند؟ سوره‌هايي که نامشان هفت حرفي است؛ عبارتند از: سوره‌هاي آلعمران، ابراهيم، منافقون، مطفّفين ۱۷. کدام سوره است که يک آيه آن ۳۱ بار تکرار شده است؟ سوره اي که يک آيه آن۳۱ بار تکرار شده است؛ الرحمن است. ۱۸. نام سوره اي که خودش چهار حرف است اما سه آيه دارد؛ چيست؟ نام سوره اي که خودش چهار حرف است اما سه آيه دارد؛ سوره کوثر است. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ⚠️⚠️⚠️⚠️😳😳😳😳 14 قرن پیش، قرآن فرموده شیطان پیروانش را امر به مي‌کند↯ و لاضلنهم و لامنینهم و لامرنهم فلیبتکن اذان الانعام و لامرنهم فلیغیرن خلق الله (نساء/119) 📑(شیطان)و حتماً آنان را گمراه مىكنم و قطعاً به آرزوها سرگرمشان مىسازم و دستورشان مىدهم كه گوش چهارپايان را بشكافند و (((به آنان فرمان مىدهم كه را تغییر بدهند!))) و هركس بجاى خدا، شيطان را دوست و سرپرست خود بگيرد، بىگمان زيان كرده است زیاني آشکار ========== اگر مىدانیم که در قرآن‌کریم «اخبار غیبى بسیارى» بوده، در ←قرآن عصر خود نیز مى بینیم که بسیارى از آیات آن بطور صریح و یا تلویح از ←حوادث آینده جهان خبر مىدهد. 📓المیزان ج:12 ص:152
⭕️ و هر ای را از قرار دادیم آیا نمی آورید⁉️ انبیاء-30
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. آیه متن ویدئو : سورۀ غافر آیۀ ۶۵ - ۶۲ ⚠️حواسمان باشد 14 قرن پیش بدون ابزار علمی به عجائب آفرینش در دریاها اشاره شده . 👈: ای کسی که در دریاها آثار شگفت انگیز او نهان است! از دعای جوشن کبیر امام سجاد(ع ) ۱۴۰۰ سال قبل! ‼️ این سخن در زمانی گفته شده که انسان توانائی دیدن عجائب اعماق دریاها را نداشته اما امروزه با پیشرفت علم، به اذعان زیست شناسان عجیب ترین موجودات در اعماق آبها است.
.......: اطّلاعات سرشار (؟ ) جالب توجّه اين كه اين آقا كه به اصطلاح مى خواهد درباره نوشته هاى فلاسفه بزرگ و يا مسائل اسلامى نظر دهد، اطّلاعاتش در مسائل فلسفى و اسلامى بسيار ضعيف ارتباط با ارواح، ص: ۱۴۶ است؛ او تصوّر مى كند با يادگرفتن نام چند كتاب و تكرار كلمه «اسپريت» و جار و جنجال و رجزخوانى مى تواند به جنگ فلاسفه بزرگ برود. اكنون با كمال معذرت، گوشه اى از اطّلاعات اين نويسنده را منعكس مى كنيم، ببينيم كسى كه همه فلاسفه شرق را لجن مال كرده، اطّلاعات او در چه پايه است. او ميان «جوهر» و «عَرَض» فرق نمى گذارد و مى گويد فلاسفه ما، در «جوهر يا عَرَض بودن صورت» اختلاف كرده اند (شماره ۱۴۹۷) در حالى كه هر كس از فلسفه مختصر اطّلاعى داشته باشد مى داند صورت (به اصطلاح فلسفى) از اقسام جوهر است و ربطى به عرض ندارد. مى گويد: «قرائت اقلًّا يك سوره از قرآن در نماز واجب است» (در شماره ۱۴۹۵) در حالى كه اگر يك رساله عمليّه ساده را مطالعه فرمايند، مى دانند در هر نماز لااقل (اقلًّا كه ايشان با تنوين ذكر كرده غلط است) چهار سوره بعقيده شيعه واجب است و بعقيده اهل تسنّن دو سوره از قرآن (دومرتبه سوره حمد و مقدارى از آيات). ۳- در ايرادى كه به گمان خود در مسئله زمان به ابن سينا ارتباط با ارواح، ص: ۱۴۷ كرده، مى گويد: «بى آغاز يعنى چه؟ آيا اين تعريف غير از قديم بودن است» (شماره ۱۴۹۹) اين سخن او گواهى مى دهد كه ايشان فرق ميان «قديم زمانى» و «قديم ذاتى» را نمى داند، در حالى كه هر كس به الفباى فلسفه آشنا باشد، فرق ميان اين دو را مى داند. ۴- در جاى ديگر مى گويد: «فلاسفه ۹۰۰ سال در اين كه در زمان بُعد مفطور است يا مقطور نزاع كرده اند و هنوز معلوم نشده با" قاف" است يا با" ف"! » آقاى عزيز! بحث زمان يكى از مهمترين مباحث فلسفى است و صفحات زيادى از تمام كتب فلسفه ما را اشغال مى كند و فلاسفه ما پيش از «اينشتاين» ارتباط آن را با مسئله «حركت» كشف نمودند. بگوئيد چه كسى ۹۰۰ سال در اين كلمه دعوا كرده (اصولًا بعد مقطور مربوط به مكان است نه زمان) ؛ لااقل به مباحث زمان و مكان در شرح منظومه، اسفار و اشارات يك نگاه بكنيد! تازه كسى در مسئله «ف» و «ق» دعوا نكرده است؛ درست «داستان خسن و خسين» است! ۵- اطّلاعات تفسيرى او بقدرى زياد (؟ ) است كه از ترجمه ارتباط با ارواح، ص: ۱۴۸ يك آيه عاجز است؛ مثلًا، آيه «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍخَيْراًيَرَهُ... » را اين طور معنى مى كند: «هركس ذرّه ومثقال كار خير كند، آن را مى بيند و هر كس يك ذرّه و يا يك مثقال! كار بد كند آن را خواهد ديد. » (شماره ۱۳۹۱) اين آقا خيال كرده «مثقال» در آيه و در لغت عرب، مانند همان كلمه مثقال دكّان عطّارى است كه در فارسى امروز به كار مى بريم، در حالى كه چنين نيست؛ مثقال به معنى وزن است؛ يعنى به اندازه سنگينى يك ذرّه؛ و ذرّه هم در اصل، به معنى مورچه است كه به اشياء ريز هم اطلاق مى شود. (رجوع شود به قاموس اللّغة) ولى اين علّامه بحرالعلوم (؟ ) مثقال را به همان معنى رايج فارسى و دكّان عطّارى تفسير فرموده! مطمئن باشيد اگر كسى اطّلاعات كافى داشته باشد، به علماء و نوابغ بزرگ خود بد نمى گويد؛ هميشه دانشمند و عالم، قدر عالم را مى داند؛ قدر زر زرگر شناسد... ۶- مى گويد آنچه من درباره عود ارواح مى گويم تناسخ نيست بلكه نسخ است! اينك عين عبارت او: «ما اسپريت‌ها تناسخ را باطل و پوچ مى دانيم و با تناسخى‌ها كاملًا مخالفيم؛ ارتباط با ارواح، ص: ۱۴۹ تناسخى‌ها نيز مخالف ما هستند؛ يعنى، عود ارواح را به صورتى كه ما معتقديم مردود مى دانند ولى نسخ تا حدّى با عقيده ما در عود ارواح نزديك است... » آقاى نويسنده! آنچه شما مى گوئيد، عين تناسخ است و تناسخ و نسخ هردو از يك مادّه مشتق شده و فرقى ميان اينها نيست. كلمه عود ارواح نيز با آنها يك معنى دارد؛ تنها گاهى تناسخ را بر معنى وسيع آن اطلاق مى كنند كه هم شامل بازگشت روح انسان به انسان ديگر مى شود و هم شامل بازگشت روح انسان به حيوان. ارتباط با ارواح آیت الله شیرازی https://eitaa.com/zandahlm1357