eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 سلام پوشاندن حجاب از پسر بچه از چندسال باشه واجبه برادرشوهرم 12سال باپسر خودم که 10سالشه هم بازین داعم خونمونه من قبلا حجاب رعایت نمیکردم الان واجبه حجاب داشته باشه موقع نماز خانما که چادر دارن موقع سجده چادر زیر دست باشه سجده کرد درسته یا باید دست از زیر چادر دربیاریم بعد سجده کرد پاسخ👇 سلام علیکم ۱. حجاب در مقابل کسی که خوب و بد را می فهمد لازم است. ۲. اشکالی ندارد و نماز صحیح است.
سؤال👇 سلام وقت بخیر اعیاد شعبانیه رو خدمت شما تبریک میگم حاج اقا من برای یک نفر از یکی از دوستام خواهش کردم که رفت و ضامن شد و مقداری هم پول به اون شخص قرض داد الان اون شخص قسطاشو پرداخت نکرده و پولی رو هم که قرض گرفته نداده اون شخصی که ضامن شده و پول قرض داده به من میگه مقصر شما نیستی که اون بدحسابی کرده ولی من عذاب وجدان دارم و از نظر شرعی میترسم دین به گردن من باشه و حق الناس به گردنم بیفته الان تکلیف من چی هست همین که شخص ضامن میگه به من ربطی نداره کافیه مقلد مقام معظم رهبری هستم پاسخ👇 سلام علیکم هرچند ایشان به اعتبار شما ضامن این فرد شده اند، اما الان که ایشان نسبت به شما ادعایی ندارد، چیزی بر عهده شما نیست.
سؤال👇 سلام خداقوت اعیاد شعبانیه برشما مبارک مرجع تقلید: مقام معظم رهبری روزه های باقیمانده کفاره از (۲۹ روز) رانتوانیم تا ماه رمضان بگیریم آیا شامل کفاره جمع میشود؟ کفاره جمع چیست؟ با تشکر وسپاس پاسخ👇 سلام علیکم اعیاد بر شما و همه شیعیان مبارک خیر، کفاره ای برای این موضوع نمی باشد. کفاره جمع : شصت روز روزه گرفتن که سی و یک روز آن لازم است پشت سرهم باشد و شصت فقیر را اطعام دادن می باشد.
سؤال👇 سلام علیکم . حلول ماه شعبان و اعیاد این ماه رو تبریک میگم . چند روز پیش از دستفروشی ۶ عدد کاسه خریدم و وقتی به منزل رسیدم متوجه شدم فروشنده یک کاسه بیشتر داده است .حال تکلیف من چیست ؟باید به فروشنده مراجعه کنم و اشتباه را بگویم ؟ یا جون من در این اشتباه دخالتی نداشته ام وظیفه ای بر گردنم نیست ؟ مرجع : مقام معظم رهبری البته برای من گاهی پیش آمده که این چنین اشتباهاتی شده مثلا یکبار هم در شهر دیگری پارچه خریدم و وقتی به وطن مراجعه کردم موقع برش زدن پارچه متوجه شدم فروشنده نیم متر پارچه بیشتر داده است و البته من به هیچ طریقی دسترسی به فروشنده نداشتم . در این موارد چه باید کرد ؟ پاسخ👇 سلام علیکم اعیاد بر شما و همه شیعیان مبارک در این صورت لازم است به فروشنده گفته شود و در مواردی که به هیچ وجه دسترسی به وی وجود ندارد، لازم است مبلغ آن از طرف وی به فقیر صدقه داده شود.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
💐 امام صادق علیه‌السلام به هانی تمار فرمودند: صاحب‌الزّمان را غیبتی است که باید در غیبت وی بندگان خدا از انحراف، پناه به خدا ببرند و دین خود را از کف ندهند. 🌷 📚مهدی موعود، ص373 🙏 او حاضر است، ولی ظاهر نیست، ما ظاهریم، اما حاضر نیستیم! او منتظر حضور ماست و ما منتظر ظهور اوییم! ✅ خدا کند که ما حاضر شویم، تا او ظاهر شود. در غیبتش مقصریم و در ظهورش موثر. 🌐 امام زمان (عج)، آمدنی نیست، آوردنی ست!!! منتظران ، خود باید باشند. ‼️همه‌ی بار اصلاح جامعه را به دوش امام عصر (عج) نگذاریم. نسبت به خود، خانواده و دیگران نباشیم. 🌺 https://eitaa.com/zandahlm1357
چی بگم آخه؟.pdf
2.33M
📙 چــــی بگم آخــــــه⁉️ ✨بهترین و کامل‌ترین کتاب کار با موضوع گفتگوهای کوتاه، مرتبط با امــر به معــروف و نهی از منڪـر، با تأڪید بر جرائم اخلاقی مشهــــود 🌱مجموعہ‌ای از بهترین تشڪرها و تذڪرها، با همکارۍ جمعی از طلاب و دانشجویان و با نظارت 🍀
.......: فصل دوم شرايط و كيفيت قصاص عضو ماده ۲۷۲ در قصاص عضو علاوه بر شرايط قصاص نفس شرايط زير بايد رعايت شود: ۱ تساوي اعضا در سالم بودن ۲ تساوي در اصلي بودن اعضا. ۳ تساوي در محل عضو مجروح يا مقطوع ۴ قصاص موجب تلف جاني يا عضو ديگر نباشد. ۵ قصاص بيشتر از اندازه جنايت نشود. ماده ۲۷۳ در قصاص عضو، زن و مرد برابرند و مرد مجرم به سبب نقص عضو يا جرمي كه به زن وارد نمايد به قصاص عضو مانند آن محكوم مي‌شود، مگر اينكه ديه عضوي كه ناقص شده ثلث يا بيش از ثلث ديه كامل باشد كه در آن صورت زن هنگامي مي تواند قصاص كند كه نصف ديه آن عضو را به مرد بپردازد. ماده ۲۷۴ عضو سالم در برابر عضو ناسالم قصاص نمي شود و فقط ديه آن عضو پرداخت مي‌شود لكن عضو ناسالم در برابر عضو سالم قصاص مي‌شود. ماده ۲۷۵ در قصاص عضو تساوي محل معتبر است و بايد در مقابل قطع عضو طرف راست عضو همان طرف و در مقابل طرف چپ عضو همان طرف جاني قصاص شود. تبصره در صورتي كه مجرم دست راست نداشته باشد دست چپ او و چنانچه دست چپ هم نداشته باشد پاي او قطع خواهد شد. ماده ۲۷۶ جرحي كه به عنوان قصاص وارد مي‌كنند بايد از حيث طول و عرض مساوي با جنايت باشد و در صورت امكان رعايت تساوي در عمق نيز لازم است تبصره در جراحت موضحه و سمحاق، تساوي در عمق شرط نيست و مماثلت عرفي كافي است ماده ۲۷۷ هرگاه در قصاص جرح رعايت تساوي ممكن نباشد مانند بعضي از جراحت‌هاي عميق يا در موارد شكسته شدن استخوانها يا جابجا شدن آنها به طوري كه قصاص موجب تلف جاني يا زياده از اندازه جنايت گردد بايد ديه آن داده شود چه مقدار آن ديه شرعا معين باشد يا با حكم حاكم شرع معين گردد. ماده ۲۷۸ قصاص عضو را مي‌شود فورا اجرا نمود و لازم نيست صبر كنند تا وضع جرح روشن شود، پس اگر قصاص اجرا شود و جرح منجر به مرگ مجني عليه گردد در صورتي كه جنايت عمدي باشد جاني به قصاص نفس محكوم مي‌شود لكن قبل از اجراي قصاص نفس بايد ديه جرحي كه قبلا به عنوان قصاص عضو بر جاني وارد شده به او پرداخت شود. ماده ۲۷۹ براي رعايت تساوي قصاص با جنايت بايد حدود جراحت كاملا اندازه گيري شود و هر چيزي كه مانع از استيفاي قصاص يا موجب ازدياد آن باشد بايد برطرف گردد. ماده ۲۸۰ اگر در اثر حركت جاني قصاص بيش از جنايت شود قصاص كننده ضامن نيست و اگر بدون حركت مجرم قصاص بيش از جنايت شود در صورتي كه اين زياده عمدي باشد قصاص كننده نسبت به مقدار زايد قصاص مي‌شود و در صورتي كه عمدي نباشد ديه يا ارش مقدار زايد به عهده قصاص كننده مي‌باشد. ماده ۲۸۱ اگر گرمي يا سردي هوا موجب سرايت زخم بشود بايد قصاص در هواي معتدل انجام گيرد. ماده ۲۸۲ ابزار قصاص بايد تيز و غيرمسموم و مناسب با اجراي قصاص و قطع و جرح مخصوص باشد و ايذاي جاني بيش از مقدار جنايت او ممنوع است ماده ۲۸۳ هرگاه شخصي يك چشم كسي را كور كند يا درآورد قصاص مي‌شود گرچه جاني بيش از يك چشم نداشته باشد و چيزي به عنوان ديه به او داده نمي شود. ماده ۲۸۴ هرگاه شخصي كه داراي دو چشم است چشم كسي را كه فقط داراي يك چشم است در آورد مجني عليه مي‌تواند يك چشم جاني را قصاص كند و نصف ديه كامل را هم دريافت نمايد، يا از قصاص يك چشم جاني منصرف شود و ديه كامل بگيرد مگر درصورتي كه مجني عليه يك چشم خود را قبلا در اثر قصاص يا جنايتي كه استحقاق ديه آن را داشته است از دست داده باشد كه در اين مورد مي‌تواند يك چشم جاني را قصاص كند و يا با رضايت جاني نصف ديه كامل دريافت نمايد. ماده ۲۸۵ هرگاه شخصي بدون آسيب به حدقه چشم ديگري بينايي آن را از بين ببرد فقط بينايي چشم جاني مورد قصاص قرار مي‌گيرد و اگر بدون آسيب به حدقه چشم جاني قصاص ممكن نباشد جاني بايد ديه آن را بپردازد. ماده ۲۸۶ چشم سالم در برابر چشم‌هايي كه از لحاظ ديدن متعارف نيستند قصاص مي‌شود. ماده ۲۸۷ هرگاه شخصي مقداري از گوش كسي را قطع كند و مجني عليه قسمت جدا شده را به گوش خود پيوند دهد قصاص ساقط نمي شود و اگر جاني بعد از آنكه مقداري از گوش او به عنوان قصاص بريده شد آن قسمت جدا شده را به گوش خود پيوند دهد هيچ كس نمي تواند آن را دوباره براي حفظ اثر قصاص قطع كند. ماده ۲۸۸ قطع لاله گوش كه موجب زوال شنوايي بشود دو جنايت محسوب مي‌شود. ماده ۲۸۹ هرگاه شخصي بيني كسي را قطع كند مجني عليه مي‌تواند قصاص نمايد گرچه بيني مجني عليه داراي حس بويايي نباشد. ماده ۲۹۰ هرگاه شخصي زبان يا لب كسي را قطع نمايد با رعايت تساوي مقدار و محل مورد قصاص قرار مي‌گيرد. تبصره در صورتي كه فرد گويا، زبان فرد لال را قطع كند قصاص جايز نيست و تبديل به ديه مي‌شود. ماده ۲۹۱ هرگاه شخصي دندان كسي را بشكند يا بكند با رعايت شرايط قصاص عضو قصاص مي‌شود. تبصره در صورتي كه مجني عليه قبل از قصاص دندان درآورد اگر دندان جديد معيوب باشد جاني به پرداخت ارش محكوم مي‌گردد و اگر سالم باشد تا ۷۴ ضربه شلاق تعزير مي‌گردد. ماده ۲۹۲ اگر مجني
عليه طفل باشد بايد به مدت متعارف صدور حكم به تأخير افتد. در صورتي كه كودك دندان جديد درآورد مجرم محكوم به ارش وگرنه محكوم به قصاص است ماده ۲۹۳ اگر مورد جنايت عضو زايد باشد و جاني عضو زايد مشابه نداشته باشد، محكوم به ديه است .......: کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357