۲۹- دلیل عدم برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی مسؤولان ردههای بالا
چرا با مسؤولینِ رده بالایی که در رابطه با فعّالیّت اقتصادی دچار فساد شده اند یا با مفاسد اقتصادی برخورد قاطع و لازم را نمیکنند، برخورد جدّی نمیشود و در این خصوص برای مردم شفّافیّت صورت نمیگیرد؟
اینکه بگوئید «با کسانی که دچار فساد شده اند، برخورد قاطع نمیشود»، من این را قبول ندارم؛ نه، برخورد میشود. اینکه بگوئید «با کسانی که با فساد قاطع برخورد نمیکنند، چرا برخورد نمیشود»، خب چگونه با این افراد برخورد کنیم؟ برخورد همین است که تذکّر بدهیم، هشدار بدهیم، به آنها بگوئیم. [۱]
امّا اینکه بگوئید «شفّافیّت لازم در این مورد برای مردم صورت نمیگیرد»؛
خب، یک وقت انتظار است که مرتّب اعلامیه داده بشود و بگویند فلان کس این فساد را کرده، فلان کس را گرفتیم، پدر فلان کس را درآوردیم؛ این که درست نیست؛ سیاستِ اعلام شده ی ما درست برخلاف این است. ما گفتیم اصلاً نگوئید. در آن مواردی هم که اعلام شد و جنجال شد، بنده با آن وضعیّت موافق نبودم. ما بالاخره بر اساس محاسبه ای، یک تصمیمی گرفته ایم؛ این محاسبه هم محاسبه ی حکیمانه است؛ بر اساس این نیست که چیزی لاپوشی بشود، پنهان نگه داشته بشود؛ نخیر، ابداً. بنده نمیخواهم ملاحظه ی کسی را بکنم؛ منتها فکر نمیکنم که تا چیزی قطعی نشده، اثبات نشده، بزرگ بودن و اهمیّتش ثابت نشده، کسی محاکمه نشده، رویش قضاوتی نشده، باید همین طور سر زبانها بیفتد و مطرح شود. بنده با این کار - هر کس بکند - موافق نیستم؛ چه مطبوعاتیها، چه رادیو و تلویزیون، چه دیگران. بله، آنها گزارش کارشان را دادند؛ این عیبی ندارد؛ آن هم در صورتی که اسم افراد آورده نشود.
این را من به شما عرض بکنم؛ یک نفر یک جرمی میکند، آدمِ خیلی بدی هم هست، باید هم مجازات بشود، امّا اگر ما اسم او را اعلام کردیم، خب پسرش، دخترش که در دانشگاه یا مدرسه درس میخوانند یا خانواده اش که در محله زندگی میکنند، چه گناهی کرده اند؟ با این اعلام، میدانید چند نفر مجازات میشوند؟ چه لزومی دارد؟ بگذارید او زندان برود، فی الجمله گفته هم بشود که بله، این کار انجام گرفت؛ امّا آیا لازم است که ما بچه ی دبستانی اش را، بچه ی دبیرستانی اش را، بچه ی دانشگاهی اش را هم که هیچ گناهی ندارد، مجازات کنیم؟ چه لزومی دارد؟ مگر یک وقت وضعیّت جوری است که غیر از این امکان ندارد؛ خب، چاره ای نیست؛ امّا حتّی الامکان باید از این کار اجتناب کرد؛ من خیلی با اینجور کارها موافق نیستم.
----------
[۱]: . در پاسخ به تقاضای برخی از دانشجویان مبنی بر طرح شفاهی سؤالات، معظّم له فرمودند: «بنا شد که گفتگوی شفاهی نداشته باشیم، چون اگر گفتگوی شفاهی داشته باشیم، بدانید جلسه از نظم خواهد افتاد، چون یک نفر نیست که میخواهد حرف بزند، در این جمعیّت انبوه، قطعاً در آنِ واحد دهها نفر میخواهند حرف بزنند، اصلاً نظام جلسه از دست خواهد رفت، این که من در جلسات دانشجویی و جوانها اصرار دارم که سؤالات را مکتوب بدهند، من هم عیناً مکتوب را میخوانم و پاسخگویی بشود برای این است که همین نظم و وضع ترتیب خوبی که الان جلسه دارد حفظ بشود. »
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#کارگاه_انصاف ۳۰ 💢 گاهی ممکن است ما در معرض ظلم قرار بگیریم ؛ از سوی کسانی که حق ولایت بر گردن مان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارگاه انصاف_31.mp3
10.65M
#کارگاه_انصاف ۳۱
▪️انصاف خداوند حکم میکند؛ که بندگانش هم پاداش اعمالشان را بطور کامل دریافت کنند، هم جزای اعمالشان را.
♨️ پس چرا اینهمه مسئولان و ظالمانی که در حق بسیاری از انسانها ظلم میکنند، از بقیه سرحالتر و موفقترند؟
#استاد_شجاعی 🎤
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 در محضر امام روح الله(۷۸)
🎥 همه بلندگوهای دنیا تقریباً به ضد این جمهوری اسلامی است.
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
10.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🌹 آرامش با قرآن 🌹
🌺 آرامــــشی از ســــــوی آسمان 🌺
وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُوا بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُمْ بِهِ ۖ وَلَئِنْ صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِلصَّابِرِينَ ﴿١٢٦﴾
و اگر [ستم گر را] مجازات کردید، پس فقط به مانند ستمی که به شما شده مجازات کنید، و اگر شکیبایی ورزید [و از مجازات کردن بگذرید] این کار برای شکیبایان بهتر است. (۱۲۶)
✳️ مقطعی زیبا از استاد انور شحات و گریه ی استاد سیدسعید در هنگام تلاوت
سوره نحل
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
وجود و شناخت صفات خدا جهان آخرت يكي از منكران وجود خدا، نزد حضرت رضا عليه السّلام آمده، گروهي در مح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ورود به بصره براي پاسخگوئي به سئوالات
محمد بن فضل هاشمي ميگويد: هنگامي که حضرت موسي بن جعفر عليه السلام شهادت يافت، وارد مدينه شدم و خدمت حضرت رضا عليه السلام رسيدم و به آن حضرت
به عنوان “ ولي امر “ سلام کردم و تمام اموالي را که نزدم بود به آن حضرت تقديم داشتم. سپس از حضرت راجع به نشانههاي امامت سؤال کردم تا براي اهل بصره بيان کنم.
حضرت ودايع امامت را که از رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم در نزدشان بود، به من نشان دادند و فرمودند: به شيعيان ما در بصره و اطراف آن بگو که من نزد آنها خواهم آمد. عرض کردم: “ چه موقع؟ “ فرمود: “ سه روز بعد از رسيدن شما به بصره. “ من وارد بصره شدم و جريان را براي شيعيان شرح دادم. چون روز سوم شد، حضرت رضا عليه السلام وارد بصره شدند و به منزل حسن بن محمد رفتند.
ايشان فرمودند: “ تمام کساني که به ديدن محمد بن فضل آمده اند و شيعيان ديگر و همچنين “ جاثليق “ (بزرگ نصراني ها) و “ رأس الجالوت “ (بزرگ يهوديان) را حاضر کن تا هر کس هر سؤالي دارد، بپرسد “.
بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۷۳، ح ۱. از الخرائج و الجرائح/ ۲۰۴ تا ۲۰۶
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
روایتی از خاص ترین کاشی تصویری حرم مطهر رضوی که کمتر شناخته شده است/ کمینِ دوشیر در ایوان نقاره خانه
🔺شگفتیهای نقش و رنگ ایوان نقارهخانه که با خطوط اسلیمی هزاررنگ و هزار نقشش، تصویری از باغهای جنان را پیشِ چشم تماشا نشانده، بسیار است. این ایوانِ مرمری که با ارتفاع 26متر در ضلعشرقی صحنِ عتیق به قدقامت ایستاده و هر روز نقارههای رضا(ع)گویش، آیههای رحمت در گوش شهر زمزمه میکنند، اما یک نقش منحصر به فرد را در پیچ و تابِ شاخ و برگهای سنگیِ سبز ولاجورد و اُخرایی رنگش ماندگار کرده که به «نقش دو شیر» معروف است.
🔺 نقاش این اثر که به گفته پژوهشگران قدمتی قاجاری دارد، مشخص نیست اما روایتها میگویند، این نقش که مانند نقاشیهای قهوهخانهای نگارگری شده، تنها کاشی تصویری حرم مطهر رضوی و یگانه نقاشی از روایت دوشیر در همه ایران است که بر روی کاشی کشیده شده است.
🔺 ناگفته نماند که این نقش کتیبهای دارد که نام «محمدحسن رضوان» خوشنویس معروف آستان قدسرضوی به سال ۱۴۱۵ هجری قمری (۱۳۷۳ خورشیدی) بر روی آن ثبت شده و «محمدتقی کاشی پز» هم در سال ۱۲۶۱ هجری قمری (۱۲۲۳ خورشیدی) آن را بر روی سنگ کاشی ثبت کرده است.
@zandahlm1357