eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
دلائل بر حلیت متعه داعی- دلائل بر این معنی بسیار است. اولا قرآن مجید، و سند محکم آسمانی است که در آیه ۲۸ سوره ۴ (نساء) صریحا می‌فرماید فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً [۱] . بدیهی است که حکم قرآن مجید إلی الابد بمشروعیت خود باقیست مگر ناسخی در خود قرآن ظاهر گردد و چون در این موضوع ناسخی نیامده پس این حکم محکم تا أبد باقی و برقرار است. شیخ- از کجا این آیه مربوط بنکاح دائم نباشد که در تعقیب همان آیات آمده دستور می‌دهد مهر و صداق آنها را بپردازند. داعی- در این بیان خود بی لطفی و باصطلاح مغلطه نمودید زیرا علماء بزرگ خودتان از قبیل طبری در جزء پنجم از تفسیر کبیر و امام فخر رازی در جزء سیم از تفسر مفاتیح الغیب و دیگران این آیه شریفه را در باب متعه آورده اند. علاوه بر صراحت بیان مفسّرین و علماء خودتان آقایان بخوبی می‌دانید که سورۀ نساء کاملا مشتمل است بر بیان اقسام نکاح و ازدواج در اسلام از دائم-و متعۀ منقطعه-و ملک یمین. اما در نکاح دائم در آیه ۳ سوره ۴ (نساء) فرماید فَانْکِحُوا مٰا طٰابَ لَکُمْ مِنَ النِّسٰاءِ مَثْنیٰ وَ ثُلاٰثَ وَ رُبٰاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاّٰ تَعْدِلُوا فَوٰاحِدَةً أَوْ مٰا مَلَکَتْ أَیْمٰانُکُمْ [۲] . و درباره ملک یمین و کنیزکان در آیه ۲۸ سورة ۴ (نساء) فرماید وَ مَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ مِنْکُمْ طَوْلاً أَنْ یَنْکِحَ الْمُحْصَنٰاتِ الْمُؤْمِنٰاتِ فَمِنْ مٰا مَلَکَتْ أَیْمٰانُکُمْ مِنْ فَتَیٰاتِکُمُ الْمُؤْمِنٰاتِ وَ اللّٰهُ أَعْلَمُ بِإِیمٰانِکُمْ بَعْضُکُمْ مِنْ بَعْضٍ فَانْکِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَ آتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ [۳] . و در باب متعه و عقد انقطاع آیه فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً نازل گردید و اگر این آیه مربوط بنکاح دائم باشد لازم می‌آید که در یک سوره امر بنکاح دائم تکرار شده باشد و این بر خلاف قاعده خواهد بود. و چون راجع بمتعه نازل گردیده معلوم است که خود یک امر و حکم جدید است. ثانیا اتفاق جمیع مسلمین است (نه شیعه فقط) باینکه نکاح متعه در صدر اسلام شایع و مشروع بوده و صحابه کبار در زمان خود رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بآن دستور عمل می‌کردند و اگر این آیه مربوط بنکاح است پس آیه متعه کدام است که عموم مسلمین قائل بآن هستند پس قطعا آیه متعه همین است که مفسّرین خودتان هم متعرض اند و مشروعیت آن را ثابت می‌نمایند و ناسخی برای آن نیامده چنانچه در کتب معتبرۀ خودتان ثبت است ---------- [۱]: ۱) پس از اینکه بهره مند شدید از آنها (یعنی متعه نمودید) و تمتع از آنها برداشتید مهر معین که مزد آنها است بآنان بپردازید که فریضه و واجب است. [۲]: ۲) بنکاح خود درآورید از زنان آن کس را که برای شما نیکو و مناسب با عدالت باشد دو یا سه یا چهار و اگر بترسید که چون زنان متعدد گیرید نتوانید عدالت نمائید پس تنها یک زن اختیار کرده و یا چنانکه کنیزی دارید بآن اکتفا کنید که نزدیک تر است بعدالت. [۳]: ۳) هر کس از شما را وسعت و توانائی نباشد که زنان پارسای با ایمان (و آزاد) گیرد بس کنیزان مؤمنه ای که مالک آن شدید زنی اختیار کنید خدا آگاه تر است بمراتب ایمان شما که اهل ایمان همه بعضی از جنس بعضی دیگر و در رتبه یکسانید پس با کنیزکان مؤمنه با اذن مالکش ازدواج کنید و مهر آنها را بدانچه معین شده بدهید. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamosigiirani - 2 چشمه نوش.mp3
3.77M
قسمت منتشر نشده ‍✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 مشنو ای دوست که غیر از تو مرا یاری هست یا شب و روز به جز فکر توام کاری هست به کمند سر زلفت نه من افتادم و بس که به هر حلقه موییت گرفتاری هست گر بگویم که مرا با تو سر و کاری نیست در و دیوار گواهی بدهد کاری هست هر که عیبم کند از عشق و ملامت گوید تا ندیدست تو را بر منش انکاری هست صبر بر جور رقیبت چه کنم گر نکنم همه دانند که در صحبت گل خاری هست نه من خام طمع عشق تو می‌ورزم و بس که چو من سوخته در خیل تو بسیاری هست باد خاکی ز مقام تو بیاورد و ببرد آب هر طیب که در کلبه عطاری هست من چه در پای تو ریزم که پسند تو بود جان و سر را نتوان گفت که مقداری هست عشق سعدی نه حدیثیست که پنهان ماند داستانیست که بر هر سر بازاری هست 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
مقام عرشی حضرت‌زهرا_18.mp3
11.42M
"س" ۱۸ ✨موجِ آخرالزمانی ایجاد شده در عالَم، برای شناخت منجی و طلب او، به شدت و با سرعت فوق‌العاده، وسیع و وسیع‌تر می‌شود! و همانگونه که وقوعِ ناگهانی انقلاب، موجب تحیّر امپریالیسم جهانی شد؛ نزدیک است روزی‌که؛ ✦واقعه‌ی ظهور نیز، در اوج تحیّر و ناباوری دنیا، اتفاق بیفتد. از کجا می‌توان این ادّعا را ثابت کرد؟! taaghche.com/book/49318
10.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «علائم ظهور» با «قواعد ظهور» فرق داره! چیزی که باعث «تحقق ظهور عج» میشه کدومه؟ 🎙استاد شجاعی أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج @zandahlm1357
14.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال ❓ با توجه به اینکه خداوند از روح خود در انسان دمیده است پس چرا انسان را عذاب می کند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی لینک مطلب👇🏻 🔗 https://btid.org/fa/
message-1704864597-21.mp3
717.2K
⭕️ سوالگفته شده که ظهور امام زمان (عج) ناگهانی ست و یک دفعه اتفاق می افتد. از طرفی اکثر جاها گفته شده که یک روز قبل ظهور ، اول صبح ، ندای صیحه آسمانی می اید و آخر ان روز هم یک ندای دیگر؛ پس ان روزی که ندا بیاید معلوم می شود فردایش روز ظهور است!! 🎙استاد محمدی شاهرودی 📎
message-1704864690-21.mp3
2.18M
⭕️ سوال ❓آیا شیطان می تواند افکار و نیت انسان را بخواند و در اعمالی که می خواهد انجام دهد دخالت کند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/166797 📎 📎