#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 سریال قهوه تلخ 😂 کمدی ، طنز ، تخیلی 📼 قسمت ۱۹ #سریال #قهوه_تلخ #فیلم @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی_آنلاین_من_جابر_عبد_الله_انصاری_شد_مطیعی.mp3
2.13M
🌺 #میلاد_امام_محمد_باقر(ع)
💐راوی نور، شکافنده علم ازلی
💐مادرش آینه فرزند فرستاده عشق
🎙 #میثم_مطیعی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اخبار از طرق اهل تسنن بر حلیت متعه از جمله در صحیح بخاری و مسند امام احمد بن حنبل از ابو رجاء از عم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اکابر صحابه و تابعین حتی مالک حکم بعدم نسخ متعه نموده اند
گذشته از آنکه اکابر از صحابه و تابعین حکم بعدم نسخ نموده اند مانند عبد اللّه بن عباس و عبد اللّه بن مسعود (کاتب الوحی) و جابر بن عبد اللّه انصاری و سلمة بن اکوع و ابی ذر غفاری و سبرة بن معبد و اکوع بن عبد اللّه الاسلمی و عمران بن حصین و غیرهم.
اکابر از علماء خودتان هم بپیروی از صحابه حکم بعدم نسخ داده اند از قبیل جار اللّه زمخشری در تفسیر کشاف در موقعی که نقل مینماید قول حبر امت عبد اللّه بن عباس
را که گفته است آیه متعه از محکمات قرآن است، گوید یعنی نسخ نگردیده است.
و مالک بن انس (امام مالکیها) امر بمشروعیت و جواز متعه و عدم نسخ آن نموده است.
چنانچه ملا سعد تفتازانی در شرح مقاصد و برهان الدین حنفی در هدایه و ابن حجر عسقلانی در فتح الباری و دیگران قول و فتوای مالک را نقل نموده اند که در یک جا گفته است هو جائز لانّه کان مباحا مشروعا و اشتهر عن ابن عباس حلّیتها و تبعه علی ذلک اکثر اهل الیمن و مکّة من اصحابه [۱] .
و در جای دیگر گفته است هو جائز لانّه کان مباحا فیبقی الی ان یظهر ناسخه [۲] .
----------
[۱]: ۱) متعه جائز است برای آنکه مباح و مشروع میباشد و مشهور است از ابن عباس حلیت آن و متابعت نموده اند او را بیشتر اهل یمن و مکه از اصحاب مالک عقیده بحلیت و مباح بودن متعه را.
[۲]: ۲) متعه جائز است برای آنکه مباح بوده است (زمان پیغمبر) و بحلیت و مباح بودن باقی است تا زمانی که نسخ او ظاهر شود.
(معلوم میشود تا سال ۱۷۹ هجری که مالک از دنیا رفته دلائل بر نسخ متعه بر او ظاهر نگردیده بود و معلوم میشود آنچه ساخته شده از متأخرین است-برای تقویت قول خلیفه عمر) و اعاظم مفسّرین شما مانند زمخشری و بغوی و امام ثعلبی بر عقیده ابن عباس و کبار صحابه رفته و معتقد بحلّیت و مباحیت متعه بودند.
شیخ- چون متعه شرائط زوجیّت از قبیل ارث و طلاق و عدّه و نفقه را ندارد پس زوجه حقیقی نیست.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357