eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
بطوريكه شواهد مسلمه نشان مي‌دهد معلومات و دانش بها در ايام مقارن باب كمتر از باب بوده چنانكه مي‌بينيم موقعي كه باب به قول خودش در هر شبي چند برابر قرآن آيات نازل مي‌كرده و در طي شش سال ادعاي خود چندين رساله و لوح و كتاب خوب يابد درست يا نادرست مفيد يا بي فايده به رشته تحرير آورده از بها در اين ايام هيچگونه آثاري ديده نشده مگر بعد ۲۰ سال در حالي كه حتي به ساير پيروان باب آثار متعددي نسبت داده شده از جمله قابل توجه اين قسمت از تاريخ نبيل است كه حتي قدوس را نيز ملهم به الهامات و وحي الهي متصف مي‌سازد ص ۲۴۲: «قدوس پرسيد آيا از آثار مباركه حضرت باب چيزي همراه داري باب الباب جواب داد از آثار مباركه كه چيزي همراه من نيست قدوس كتاب خطي به او دادند و فرمودند بعضي از صفحات اين كتاب را مطالعه كنيد ملاحسين قريب يك صفحه از آن كتاب را كه خواند تغيير عجيبي در وجودش حاصل گشت و آثار حيرت و دهشت از سيمايش پديدار شد... فرمود سرچشمه ي كه مؤلف اين كتاب از آن استفاده نموده وحي الهي و منبع اصلي است... قدوس در مقابل اين سخنان باب الباب ساكت بود ملاحسين از سكوت و آثار ظاهره در سيماي قدوس دانست كه صاحب اين آيات و كلمات شخص قدوس است بي اختيار از جا برخاست و در آستانه در بايستاد... » و آثار و اشعار طاهره نيز معروف همه است ولي نبيل با همه تبليغاتي كه مأمور بوده از عظمت بها بنمايد نتوانسته است كمترين آثار و يا چنين نفوذي را در آن ايام به او نسبت دهد پس در آن ايام بها قادر به هيچگونه تظاهرات علمي نبوده بلكه مشغول كسب اطلاعات و خوشه چيني مي‌بوده كه از جمله شواهد آن را به شرح ذيل يادآور مي‌شويم: بها پيوسته در هر كجا كه بوده چه در طهران و چه در مازندران در حوزه درس علماي محل و مدارس شركت مي‌جسته و خوشه چيني مي‌نموده چنانكه في المثل در طهران غالبا به مدرسه صدر مي‌رفته و با علما و طلاب به مذاكره و مباحثه مي‌پرداخته شاهد اين [ صفحه ۸۰] مطلب را در تاريخ نبيل مي‌بينيم ص ۴۵۳: «... به منزل بهاء الله برگشتم و آنجا به ميرزا يحيي برخوردم كاغذي به من داد و گفت برو به مدرسه صدر و اين كاغذ را به حضرت بهاءالله بده» ايضا بعد مدتها در ص ۴۵۵: «و در آن بين‌ها حضرت بهاءالله از مدرسه صدر به ميرزا احمد خبر دادند كه امير نظام در صدد است ترا دستگير كند» فاصله اين دو حكايت كه نبيل از شركت بها و آمد و رفت او در مدرسه صدر خبر مي‌دهد تقريبا يكسال است زيرا وقتي نبيل كاغذ را به دستور ميرزا يحيي طبق حكايت ص ۴۵۳ به مدرسه صدر براي بها مي‌برد وقتي بوده كه تازه از زرند به طهران رسيده بوده (اين قسمت از تاريخ نبيل در قسمت ماخذ مطالعات به تفصيل نقل شده است) و طبق حكايتش در ص ۴۵۰ مراجعت به طهرانش وقتي بوده كه از رفتن به مازندران به علت خاتمه قضيه قلعه شيخ طبرسي و كشته شدن بابيان منصرف و به طهران مي‌آيد و با در نظر گرفتن اينكه قضيه طبرسي در جمادي الثاني ۱۲۶۵ خاتمه يافت (ص ۴۲۲) و در اين حدود بوده كه نبيل به طهران رسيده و در اين موقع بوده كه بها را مرتبه اول در مدرسه صدر مي‌يافته و دفعه ي دوم كه ذكر بها را در مدرسه ي صدر مي‌نمايد طبق ص ۴۵۴، ربيع الثاني ۱۲۶۶ بوده پس معلوم مي‌شود بها مستمرا اوقات را در مدرسه صدر مي‌گذرانيده و در آنجا از كتب موجوده استفاده و در بحث با طلاب و غيره مشغول بوده است. مؤيد موضوع آنكه: عبدالبها در مقاله سياح ضمن انجام تبليغات دامنه داري در عظمت و علم لدني بها چنين مي‌نويسد ص ۸۱: «از بدايت ظهور باب در طهران... جواني بوده از خاندان وزارت و از سلاله نجابت، فرط لياقتش مسلم كل بود و كثرت ذكاء و فطانتش متحتم جميع، در انظار عموم جلوه ي غريبي داشت و در مجامع و محافل نطق و [ صفحه ۸۱] بياني عجيب با وجود عدم تدريس و تدرس از حدت ذكا و كثرت نهي در عنفوان جواني چون در مجالس مباحث مسائل الهي و دقايق حكمت نامتناهي حاضر گشتي و در محضر جميع غفير علما و فضلا زبان گشودي كل حاضرين حيران و اين را نوعي از خارق عادات ذكاء فطري عالم انساني شمردند» آمد و رفت بها در مدرسه صدر و اين تبليغات عبدالبها مؤيد آنست كه بها پيوسته و مستمرا در مجالس بحث مسائل ديني و حكمتي حاضر مي‌شده و از هر چمن گلي مي‌چيده و نكته ي مي‌آموخته و به طوري كه مي‌دانيم تحصيل علوم بيشتر از طريق مباحثه و مذاكره و تبادل آراء و افكار است ولي معذلك تصور نمي رود كه بها صاحب علمي مفيد بوده باشد بلكه پاره ي مسائل عمومي پيش پا افتاده را كه از اينجا و آنجا شنيده به خاطر نگاهداشته و تكرار مي‌نموده بدون آنكه بتواند در مسائل مهمه فلسفي وارد و يا آنكه بحث و يا تفسيري مفيد و واجد نظريات جديد مثمر ثمر نمايد، براي اينكه بدانيد اين مجالسي را كه بها در آنها شركت مي‌جسته از چه قبيل و مطالب آن از چه نوع بوده كافي است اين حكايت را كه عبدالبها براي اثبات كثرت فهم و علم بها بكرات و در موارد عديده نقل نموده توجه كنيد و از جمله آنچه بياد دارم در
بدايع الاثار نيز ضمن اظهاراتش در پاريس گنجانده مي‌باشد كه مي‌گويد: «جمال مبارك در عنفوان جواني روزي در قصبه بامرود مازندران وارد منزل ميرزا محمدتقي مجتهد شد در حالي كه چهار نفر از تلامذه مستعد مجتهد مذكور با جمعي از طلاب ديگر حاضر بودند مجتهد اين حديث را تلامذه قريب الاجتهاد خود پرسيد كه بفرماييد «الفاطمة خير النساء العالمين الا ما ولد مريم: يعني حضرت فاطمه بهترين زنان دنياست مگر آنكه را كه مريم توليد نمود و حال آنكه مريم دختر نزائيد هريك جوابي و تفسيري نمودند كه مجتهد را قانع نكرد در آن ميان جمال مبارك فرمود اين تعليق به امر محال است جز آنكه از مريم تولد شد حضرت فاطمه از همه زنان دنيا بهتر است و چون مريم دختري نداشت پس مثل فاطمه محال است» [۱۳]. [ صفحه ۸۲] ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
سرگذشت استعمار 15.mp3
7.98M
🔰 جلسات تدریس کتاب 15 💠 جلسه پانزدهم 5️⃣1️⃣ : بلایی که انگلیس خبیث بر سر اسپانیا و آمریکا آورد ‼️ شهرها را فتح می کردند و آنها را به نام خود و اطرافیان نامگذاری می کردند مثل " نیویورک " و " مریلند" ‼️ 👈👈 بخش اعظم جوانان اسپانیایی و آمریکایی از این خباثت های انگلیس علیه کشور خودشان بی خبر هستند ‼️ 🎤 👌 دغدغه های تاریخی رهبری را برطرف کنیم. 🔰انقلابی باید قوی شود🔰 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
21.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ هرگاه بعد از علم و دانشی که (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم. سوره ی آل عمران آیه ی ٦١ ✨بازگو کردن فضایل حضرت علی علیه السلام عبادت است با ارسال این پست در ثواب آن شریک باشید. ✨ https://eitaa.com/zandahlm1357
سیمای سوره ی یس تفسیر سوره یس » سیمای سوره ی یس این سوره در مکّه نازل شده و هشتاد و سه آیه دارد و به نام اوّلین آیه اش که از حروف مقطّعه است، نامگذاری شده است. مطالب این سوره بر محور عقاید است و تعلیم آن به فرزندان و هدیه کردن ثواب قرائت آن به مردگان سفارش شده است. این سوره با گواهی خداوند به رسالت پیامبر اسلام آغاز و با بیان رسالت سه تن از پیامبران الهی ادامه می‌یابد. در بخشی از این سوره، به برخی از آیات عظمت پروردگار در هستی به عنوان نشانه‌های توحید اشاره شده و در بخش دیگر، مسائل مربوط به معاد، سؤال و جواب در دادگاه قیامت و ویژگی‌های بهشت و دوزخ مطرح شده است. در روایات از سوره یس به عنوان «قلب قرآن» یاد شده است. [۱] ---------- [۱]: ۱) تفسیر مجمع البیان. آیات ۱ تا ۶ تفسیر سوره یس » آیات ۱ تا ۶ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند بخشنده مهربان نکته ها: در میان اقوام و ملل مختلف، رسم است که کارهای مهم و با ارزش را به نام بزرگی از بزرگان خویش که مورد احترام و علاقه ی آنهاست، شروع می‌کنند تا آن کار میمون و مبارک گردد و به انجام رسد. البتّه آنان بر اساس اعتقادات صحیح یا فاسد خویش عمل می‌کنند. گاهی به نام بت‌ها وطاغوت‌ها وگاهی با نام خدا و به دست اولیای خدا، کار را شروع می‌کنند. چنانکه در جنگ خندق، اوّلین کلنگ را رسول خداصلی الله علیه وآله بر زمین زد. (۲) «بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم» سر آغاز کتاب الهی است. «بسم اللَّه» نه تنها در ابتدای قرآن، بلکه در آغاز تمام کتاب‌های آسمانی بوده است. در سر لوحه ی کار و عمل همه ی انبیا «بسم اللَّه» قرار داشت. وقتی کشتی حضرت نوح در میان امواج طوفان به راه افتاد، نوح علیه السلام به یاران خود گفت: سوار شوید که «بسم اللَّه مجریها و مرسیها» (۳) یعنی حرکت و توقّف این کشتی با نام خداست. حضرت سلیمان علیه السلام نیز وقتی ملکه سبأ را به ایمان فراخواند، دعوتنامه خود را با جمله ی «بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم» (۴) آغاز نمود. حضرت علی علیه السلام فرمود: «بسم اللَّه»، مایه برکت کارها و ترک آن موجب نافرجامی است. همچنین آن حضرت به شخصی که جمله ی «بسم اللَّه» را می‌نوشت، فرمود: «جَوِّدها» آنرا نیکو بنویس. (۵) بر زبان آوردن «بسم اللَّه» در شروع هر کاری سفارش شده است؛ در خوردن، خوابیدن، نوشتن، سوارشدن بر مرکب، مسافرت وبسیاری کارهای دیگر. حتّی اگر حیوانی بدون نام خدا ذبح شود، مصرف گوشت آن حرام است و این رمز آن است که خوراک انسان‌های هدف دار و موحّد نیز باید جهت الهی داشته باشد. در حدیث می‌خوانیم: «بسم اللَّه» را فراموش نکن، حتّی در نوشتن یک بیت شعر. همچنین روایاتی در پاداش کسی که اوّلین بار «بسم اللَّه» را به کودک یاد بدهد، وارد شده است. (۶) ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعاے ...🥀👆👆 كفعمى در بلد الامين فرموده: اين دعاء حضرت صاحب الامر عَلَيْهِ السَّلام است كه تعليم فرمود آن را به شخصى كه محبوس بود، پس خلاص شد: اِلهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَيْكَ الْمُشْتَكى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرينَ. (عج)🌼 @zandahlm1357