eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
7.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥افشاگری اپوزسیون علیه یکدیگر ادامه دارد؛ اینبار فایل صوتی از ساناز قاضی زاده که از تجاوزهای جنسی مدیران اینترنشنال می‌گوید .......: https://eitaa.com/zandahlm1357
13.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آیا باورت میشه اینجا یکی ازخیابانهای لندن است! حالا یه عده عقب افتاده درایران دارن روسری از سر برمیدارند😔 .......: https://eitaa.com/zandahlm1357
14.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥«مردی که زبان کبوترها را می‌دانست» داستانی کودکانه درباره عملیات شکست محاصره شهر آمرلی عراق توسط حاج قاسم سلیمانی https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: پيام نوروزى رهبر معظم انقلاب اسلامى در ابتداى سال ۱۳۸۱ پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي سال ۱۳۸۱ بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم يا مقلّب القلوب والأبصار. يا مدبّر اللّيل والنّهار. يا محوّل الحول والأحوال. حوّل حالنا الي احسن الحال. امسال آغاز بهار و سال نو، با روزهاي عاشوراي حسيني و تجديد خاطره آن حماسه بزرگ تاريخي مقارن است. براي ملت عزيز ما كه ارادتمند و عاشق حسين بن علي عليه السّلام است، اگرچه عيدِ به معناي جشن و شادي كودكانه وجود ندارد؛ اما بهجت معنوي اي كه ناشي از عزّت و افتخار است، وجود دارد؛ زيرا حسين بن علي عليه السّلام مظهر عزّت راستين و نمودار كامل افتخار حقيقي است؛ هم در چشم ما مردمِ اسير در دستگاه مادّي عالم و هم براي رستگاران عالم ملكوت. امسال، سال شمسي ما، هم در فروردين و هم در آخر سال در اسفند، با عاشوراي حسيني مقارن و مصادف است. بنابراين جا دارد كه ما امسال را «سال عزّت و افتخار حسيني» بدانيم. اميدواريم ملت عزيز ما با تمسّك به معنويتِ حسين بن علي عليه السّلام و با آشنايي بيشتر با آن بزرگوار، عزّت و افتخار و سربلندي را براي خود كسب كند؛ همچنان كه بحمداللَّه به بركت آن حضرت و به بركت اسلام و قرآن، از عزّت و افتخار معنوي برخوردار بوده و هست. سال ۱۳۸۰، مثل همه سالهاي ديگر، با شاديها و غمهاي خود سپري شد و سالي نو و بهاري تازه پيش روي ماست و بهار، فصل رويش و بالندگي و نو شدن و طراوت و صفاست. از خداي متعال مي‌خواهيم كه ملت عزيز ما در هر جاي كشور كه هست، و در هر جاي جهان مردمي كه دل در گرو خواسته‌ها و اهداف اين ملت دارند، مشمول لطف الهي و برخوردار از صفا و طراوت و نويي و شادابي باشند. من به همه ملت عزيزمان در اين مناسبت درود مي‌فرستم و از خداوند متعال براي همه آنها سلامت و موفقيّت و پيشرفت در امور مادّي و معنوي مسألت مي‌كنم. اگرچه در سال گذشته - كه به نام رفتار علوي مزيّن و موسوم شده بود - كارهاي فراوان و تلاشها و اقدامهاي مفيدي از طرف مسؤولان و مردم صورت گرفت؛ اما بخصوص دو حركت در جهت رفتار علوي از طرف مسؤولان كشور آغاز شد كه اميدواريم اين دو كار با همان جديّت و شور و شوق و انگيزه و اهتمام ادامه پيدا كند: يكي پرداختن به مسأله اشتغال بود كه يكي از مهمترين گره گشاييها در كار مردم است و گره گشايي، سيره علوي است؛ و ديگري مبارزه با فساد بود كه يكي از شاخصه‌هاي برجسته رفتار علوي است. ان شاءاللَّه هر دو اقدام بايد در سال نو از طرف مسؤولان با همه جديّت و اهتمام دنبال شود. براي مسأله اشتغال، تلاشهاي خوبي شد و برنامه ريزيهاي مفيدي صورت گرفت؛ ليكن اين آغازِ كار است؛ اين از آن كارهايي است كه به پيگيري و تعقيب جدّي از طرف همه مسؤولان كشور احتياج دارد؛ اين يك نيازِ بسيار مهم براي مردم و كشور ماست. مسأله مبارزه با فساد هم يك عنصر حقيقي و اساسي در اصلاح امور كشور است. مبارزه با فساد، وظيفه همه است؛ اما در درجه اوّل، وظيفه مسؤولان كشور است. مبارزه با فساد بايد با جديّت، دقّت، بي نظريِ كامل و دور از تندروي و زياده روي باشد. همه مسؤولان بايد وظايف خود را در قبال اين ملت بزرگ به بهترين وجهي شناسايي و دنبال كنند. مردم عزيز ما در طول سالهاي بعد از انقلاب نشان داده اند كه به اسلام و مباني ديني و سربلندي كشور خود و پيشرفت همه جانبه اين كشور علاقه مند و بر آن عازمند. مسؤولان عزيز ما هرچه براي اين ملت بزرگ تلاش كنند، يقيناً بيش از وظيفه خود انجام نداده اند و اگر بتوانيم به قدر وظيفه خود كار كنيم، بايد خدا را شاكر باشيم. اميدوارم ان شاءاللَّه سالي را كه در پيش داريم، براي ملت ما سال اعتلاي مادّي و معنوي و پيشرفت در همه امور كشور و سال عزّت و افتخار باشد و همچنان كه حسين بن علي عليه السّلام مظهر عزّت بود و او بود كه فرمود: «هيهات منّا الذّلّة (۱) »، اين ملت هم در عرصه‌هاي مختلف نشان دهد كه گرد ذلّت بر دامانش نخواهد نشست و در عزّتمندي و عزّتمداري، پيرو آقا و سالار خود، حسين بن علي عليه السّلام خواهد بود. از خداوند متعال مي‌خواهيم كه توجّهات حضرت وليّ عصر و دعاي آن بزرگوار را شامل حال همه شما مردم عزيز بفرمايد و روح مطهّر امام بزرگوار و شهداي سربلند انقلاب اسلامي را با اوليايشان محشور كند. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته ----------------------------------------------- --------------------------------- ۱) بحارالانوار: ج ۴۵، ص ۸۳ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۱۰- نحوه ی استفاده ی جوانان از حسّ نیاز به هیجان جوان چگونه می‌تواند حسّ نیاز به هیجان را در خود ارضاء کند و از آن استفاده نماید؟ سؤال خوبی است؛ البتّه دشوار هم هست؛ یعنی از آن سؤالهای آسان نیست. ببینید؛ هیجان در منطقه ی خاصی است. چیزهایی هست که هیجان در آن آشکار است. مثلاً ورزش - بخصوص بعضی از ورزشها مثل فوتبال - یک حادثه ی هیجانی است. طبیعت فوتبال این گونه است و با نوع بازی والیبال و تنیس فرق دارد؛ از جهت این که اصلاً بافت بازی، بافتی است که در آن، مبارزه و هیجان و امثال اینها زیاد است. ورزش به طور کلّی یک امر هیجانی است. کارهای هنری هم هیجان انگیز است؛ امّا اینها آن چیزهایی است که هیجانشان آشکار است. هیجان، فقط مخصوص این منطقه‌ها نیست. اگر جوان بتواند منطقه ی مورد علاقه ی خودش را - هرچه که هست - پیدا کند، به راحتی می‌تواند آن هیجان را در خود ارضاء کند. مثلاً آن هنگامی که من جوان بودم و لباس طلبگی تنم بود، محدودیتهای لباس و محدودیتهای محیط وجود داشت؛ اما در عین حال ما هم هیجان داشتیم و آن هیجان ارضاء هم می‌شد. چگونه؟ من به شعر علاقه داشتم. ممکن است باور این برای شما خیلی سخت باشد. جلسه ی شعری بود که چهار، پنج نفر دوستی که به شعر علاقه مند بودند، دو ساعت، سه ساعت می‌نشستند و راجع به شعر حرف می‌زدند و شعر می‌خواندند. این برای کسی که به این مقوله علاقه مند است، روحیه ی هیجانش را به همان اندازه ارضاء می‌کند که یک فوتبالیست در میدان فوتبال، یا یک علاقه مند به فوتبال در حین تماشای فوتبال. بنابراین، میدانها محدود نیستند. مثال دیگر، مربوط به همان دانشجوی مهندسی است که شما مثال زدید. شما می‌گویید او درس می‌خواند و هیجان ندارد. آدم وقتی اسم درس را می‌آورد، فکر می‌کند درس که هیجانی ندارد. درست است که کلاس درس هیجان ندارد؛ امّا اگر فرض کنیم یک کارگاه مجهّز در کنار کلاس درس، در دانشگاه یا بیرون دانشگاه باشد - مثل این که الان معمول شده که جوانان در دوره ای از تحصیل مهندسی می‌روند با کارخانجات ارتباط برقرار می‌کنند - این جوان احساس می‌کند که در این کارگاه امکانی وجود دارد که او می‌تواند ابتکار مورد نظر خودش را و آن فکری که به ذهنش رسیده، در این فضا ابداع و دنبال کند. آیا فکر می‌کنید که او هیجان کمتری خواهد داشت؟ خیلی هیجان دارد. این که به برادرمان می‌گفتم کار تحقیقی بکنند؛ کار تحقیقی باید از روی عشق و شوق باشد. آن کار تحقیقی که آدم را مجبور کنند و بگویند تحقیق کن، البتّه چیز خشکِ بی هیجانی خواهد بود؛ فایده ای هم ندارد. امّا در همان رشته ای که شما آن را دوست دارید و به آن علاقه مندید؛ برای آن در کنکور شرکت کرده اید، در دانشگاه درسش را می‌خوانید و استاد خوبی هم دارید، حالا کارگاه مجهّزی هم در کنار دستتان هست که می‌توانید نتیجه ی آن فکر و نوآوریهایی را که دارید، آن جا ببرید و تحقّق ببخشید؛ این خیلی خوب است. من می‌خواهم این طوری بگویم که نباید این را به عنوان یک سؤال و یک نگرانی در ذهنمان بیاوریم که هیجان جوانان را چگونه ارضاء کنیم؛ نه. اگر در بخشهای مختلف، میدان زندگی باز باشد، جوان خودش به آن جایی می‌رود که علاقه دارد هیجان خودش را ارضاء کند. کاری که ما باید به عنوان مسؤولان کشور بکنیم و نیز همه ی کسانی که می‌توانند و به کشور علاقه مندند - اعمّ از دولت و غیر دولت و بخشهای مخصوص جوانان - این است که میدان برای فعّالیّت صحیح و سالم جوانان باز شود. حالا مثلاً جوانی به مقوله ی ادبیّات علاقه مند است، یا جوانی به مقوله ی اقتصاد علاقه مند است. طبیعتاً اقتصاد آزمایشگاه ندارد؛ امّا ناگهان اعلام می‌شود که فلان اقتصاددان کشور یا خارج از کشور، در فلان جا جلسه ی درس یا سمینار دارد و می‌خواهد سخنرانی ایراد کند. این برای جوانی که به این مقوله علاقه دارد، خیلی معنا دارد. بلیط بگیرد، فوراً برود خودش را برساند و از استاد سؤال کند. اینها همه اش هیجان است. یعنی اگر به توفیق الهی، با همین روندی که از اوّل انقلاب هم پیش رفته، میدان کار و فعّالیّت در مقابل جوانان گشوده شود، جوانان خواهند توانست آن هیجان جوانی را که جزو برکات جوانی است، ارضاء کنند. البتّه قبول می‌کنم که به خاطر گرفتاریهایی که تاکنون وجود داشته، به قدر نوزده سال پیش نرفته است. از این نوزده سال، هشت سالش واقعاً جنگ بوده؛ دو، سه سال اوّلش، ناآگاهی مسؤولان و عدم ورود و عدم تجربه بوده؛ بعد یواش یواش راه افتاده است. شما هنرمند هستید و الحمدلله چهره ی شما هم آشناست و ما شما را در تلویزیون دیده ایم. عزیزان من! شما هنرمندان خیلی می‌توانید به مردم خدمت کنید. مردم از شما می‌توانند یاد بگیرند. اگر هنرمند حقیقتاً آن تقوایی را که من گفتم، داشته باشد؛ یعنی وقتی شما این حرکت را انجام می‌دهید، این بخش را اجرا می‌کنید، یادتان باشد که یک عدّه جوان، یک عدّه کودک، یک عدّه زن و مرد به شما نگاه م
ی‌کنند و نگاه خواهند کرد و از این چیزی خواهند آموخت و در صدد باشید که کارتان خوب و متعالی باشد، من خیال می کنم شما خیلی می‌توانید خدمت کنید. هنر، زبان رسایی دارد که هیچ زبانی به رسایی آن نیست. نه زبان علم، نه زبان معمولی و نه زبان موعظه، به رسایی زبان هنر نیست. یکی از رازهای موفّقیّت قرآن، هنری بودن آن است. قرآن خیلی در اوج هنر است؛ فوق العاده است؛ واقعاً آن وقت مردم را مسحور کرد، وَالّا اگر پیامبر اکرم بدون زبان هنری می‌نشست با مردم همین طور حرف می‌زد، البتّه عدّه ای علاقه مند پیدا می‌کرد؛ امّا آن صاعقه، آن رعد و برق و آن توفان، دیگر به وجود نمی آمد. این هنر است که این کارها را می‌کند. آثار هنری این گونه است. الان هم که آدم شعر حافظ را می‌خواند، می‌بیند چیز عظیمی است؛ تأثیرگذار است. آن وقت این هنرهای نمایشی، از شعر و ادبیّات هم تأثیرشان تندتر است. البتّه نمی دانم ماندگارتر است یا نه. ممکن است مثلاً آدم بگوید در جاهایی ماندگارتر هم هست یا نیست؛ امّا به هرحال اثرش سریعتر و قاطعتر و کوبنده تر است. شما خوب می‌توانید اثر بگذارید. من خواهش می‌کنم، آن کسانی که این فیلمنامه‌ها و این سناریوها را می‌نویسند، آن کسانی که بازی می‌کنند، آن کسانی که کارگردانی می‌کنند، آن کسانی که فضاسازی می‌کنند، آن کسانی که طرّاحی لباس می‌کنند - که یکی از چیزهای بسیار مهم در کارهای هنری که کمتر هم به آن توجّه می‌شود، طرّاحی لباس است؛ چون این لباسی که شما می‌پوشید، برای یک عدّه الگو می‌شود و جاذبه دارد - بدانند که چه کار می‌کنند؛ فکر عواقبش را بکنند. به هرحال زمینه ی خیلی خوبی است. ان شاءالله موفّق باشید پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
💢 بخشی از سخنرانی مهم امام خمینی (ره) درباره برداشت‌های غلط از انتظار فرج 🔹بعضی‌ها، انتظار فرج را به این می‌دانند که در مسجد، حسینیه، و در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از خدا بخواهند... دیگر غیر از این کاری ازشان نمی آمد و فکر این مهم، که یک کاری بکنند، نبودند. یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می‌گفتند: این است که، ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه می‌گذرد، ما تکلیف‌های خودمان را عمل می‌کنیم. برای جلوگیری از این۱۴ امور هم خود حضرت بیایند ان شاءالله درست می‌کنند، دیگر ما تکلیفی نداریم. یک دسته‌ای می‌گفتند: که باید عالم پر از معصیت بشود تا حضرت بیاید. ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکنیم تا مردم هر کاری می‌خواهند بکنند، گناه‌ها زیاد بشود که فرج نزدیک بشود. یک دسته‌ای از این بالا‌تر بودند. می‌گفتند: باید دامن زد به گناه‌ها. دعوت کرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشریف بیاورند.که این دسته اشخاص ساده لوح هم بودند. یک دسته دیگری بودند که می‌گفتند: هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و برخلاف اسلام است. آنها مغرور بودند ... در صورتی که روایات [اشاره دارد] که هر کس علم بلند کند با علم مهدی، به عنوان «مهدویت» بلند کند، [باطل است.] 📅 ۱۴ فروردین ۱۳۶۷ https://eitaa.com/zandahlm1357