فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصداق عینی جملات حکیمانهای که امروز امام امت فرمودند.
🔹دعوای بیخود داخلی، باعث غفلت از دشمن شده
حالا توجه کردین چرا ما بارها عرض کردیم که راهی که برخی عزیزان دارن میرن، خطاست؟!
رفقا
یادتون نره، سیاست مثل کوه یخه، اصل کاریش زیر آب
فقط ظاهر فریبندهشو نبینیم.
🍃🌸🍃🌸
⭕️تغییر نگرش هالیوود برای معرفی الگو و ابرقهرمان
💢منتقدان سینمایی میگویند افتتاحیه كاپیتان مارول تا امروز بهترین افتتاحیه تاریخ سینما برای یك فیلم ابرقهرمانانه زنمحور بوده است.
كمپانی والتدیزنی و شركت مارول، تهیهكننده این فیلم هستند و برای تولید آن 150 میلیون دلار هزینه كردهاند. با احتساب رقم فروش افتتاحیه فیلم، میتوان از آن به عنوان یك فیلم بسیار موفق و بلاك باستر اسم برد. اهل فن عقیده دارد كاپیتان مارول تا پایان زمان نمایش عمومی خود بیش از یك و نیم میلیارد دلار فروش جهانی (آمریكا و بقیه كشورهای دنیا) خواهد كرد.
خانمها را جدی بگیرید!
🔻در عین حال، همین منتقدان به نكته مهم دیگری هم اشاره میكنند: موفقیت كلان مالی كاپیتان مارول به معنی آن است كه تهیهكنندگان و كمپانیهای بزرگ فیلمسازی، باید خانمها را جدی تر گرفته و تعداد بیشتری فیلم با محوریت شخصیت آنها تولید و اكران عمومی كنند.
💢 بعد از تابستان 2017 و «واندرز وومن/ زن سرگردان» برادران وارنر، كاپیتان مارول دومین فیلم كمیك استریپی صنعت سینماست كه یك خانم را در مقام ابرقهرمان داستان خود دارد. واندر وومن با افتتاحیهای 103 میلیون دلاری در آمریكای شمالی نمایش خود را شروع كرد. این اكشن ابرقهرمانانه با بازی گال گادوت در نقش اصلی، توانست 409میلیون دلار در آمریكا و بقیه كشورهای دنیا فروش كند. اما رقم فروش سه روز اول جهانی كاپیتان مارول بیشتر از رقم كلی فروش این فیلم است!
🔻تجدیدنظر طلبی
👤میگن كالیگان، یكی از بازاریابهای سینمایی در رابطه با موفقیت دور از انتظار كاپیتان مارول میگوید: «فكر كنم باید در تمام دیدگاههای قبلی خودمان تجدیدنظر كنیم و آنها را دور بریزیم. یك سری چیزهایی كه تا همین چند روز قبل برای ما حكم حقیقت مسجل را داشتند، حالا تبدیل به حرفهایی غیرواقعی و دروغین شدهاند. چه كسی فكرش را میكرد كه تماشاگران مرد سینما به تماشای یك فیلم ابرقهرمانانه زن محور بروند؟ چه كسی تصورش را میكرد تماشاگران از فیلمی كه یك ابرقهرمان سیاهپوست را در راس ماجراهایش دارد، استقبالی بینظیر كند؟ اما واقعیت این است كه این اتفاقها رخ داده و همه ما باید خیلی دقیق به این موضوعات تازه توجه كنیم. تهیه كنندگانی كه این واقعیتهای تازه را در نظر نگیرند، در آینده با مشكلات متعددی روبهرو خواهند شد.»
همذات پنداری تماشاگران
💢پل درگارابدیان تحلیلگر سرشناس سینمایی هم، موفقیت كلان كاپیتان مارول را این گونه ارزیابی میكند: «هیچ شك و تردیدی وجود ندارد كه تماشاگران و مردم عادی همیشه فیلمهایی بزرگ با داستانهایی قوی و خاص و شخصیتهایی قابل باور و دوست داشتنی میخواهند. آنها مایلند آدمها و داستانهایی را روی پرده ببینند كه بتوانند با آنها همذاتپنداری كنند. موفقیت كاپیتان مارول در این است كه توانسته این شرایط را برای بینندگانش فراهم كند.»
#هالیوود
#سواد_رسانه
از #گوگل بیشتر بهره ببرید😇
🔰 #آموزش هفته ششم:
ترفند هایی برای دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران جهت #تحقیقات_آنلاین 📚
نکات تکمیلی
#سواد_رسانه
📓کتاب مقاومت شکننده، اثر جان فوران (استاديار جامعه شناسي دانشگاه كالیفرنیا) :
🔹در سال ۱۳۵۱ حدود ۴۳.۶ درصد درآمد میانگین شهرنشین (...) به مصرف مواد غذایی رسیده.
اجارهها در فاصله ۱۳۵۴-۱۳۳۹، پانزده برابر شده است؛ در فاصله ۱۳۵۳-۱۳۵۴ این هزینهها ۲۰۰ درصد و در سال ۱۳۵۴- ۱۳۵۵، ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
تعداد خانوادههای شهرنشین که تنها در یک اتاق زندگی میکردند از ۳۶ درصد در ۱۳۴۶، به ۴۳ درصد در ۱۳۵۶ افزایش یافت.
۱- مقاومت شکننده، جان فوران(john foran) ترجمه تدین، صفحه ۴۹۲
🔸http://yon.ir/sR2uh
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⭕️مشهور نیستی اما همه تو را میشناسند
💢صنعت چند میلیارد دلاریِ اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی چندین و چند لایه دارد؛ از «فیتفلوئنسرها»یی که تمرکزشان بر سلامت و تناسب اندام است تا مرشدان مد و زیبایی و وبلاگنویسان سفر. این تولیدکنندگان محتوا صفحاتی مجازی برای تبلیغ چیزهای گوناگون، از جواهر و زیرپوش زنانه تا غذا و تجربههای مختلف، را اداره میکنند. شصت درصد از یک میلیارد کاربر اینستاگرام میگویند در این شبکهٔ اجتماعی محصولات جدیدی پیدا کردهاند. شبکههای اجتماعی به زمینی حاصلخیز برای بازاریابانی تبدیل شده است که میخواهند کالاهایشان را بفروشند. کالاهای رنگارنگی از قبیل محصولات مخصوص کودکان، مانند شیر خوراکی و اسباببازی، و محصولاتی برای پدر و مادرها، مثل لوازم آشپزخانه. و برای تبلیغ اینهمه محصول چه کسانی بهتر از کودکان نوپایی که چهرهای سرزنده و دنبالکنندگانی اختصاصی دارند؟
💢اما موفقیت همهٔ این سلبریتیهای جوان اینستاگرامی نتیجهٔ فعالیت والدین در پشت صحنه است، والدینی که عکس میگیرند و پشت دوربین کسبوکار را میچرخانند.
#سواد_رسانه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی بی سی: اصلا مگر این حمله به مسلمانان کاری داشته است؟؟؟
اصلا مگر تروریستی بود؟؟؟
بی بی سی مثل همیشه به جهتگیری خبری خود ادامه داد و تلاش کرد تا حادثه تروریستی #نیوزلند را تقلیل دهد و به آرامی از کنارش بگذرد
اولا در گزارشهای خبری خود از واژه حمله استفاده کرد و مساله #تروریستی بودن را مطرح نکرد
دوما تمام سعی خود را کرد تا بگوید این فرد متاثر از بازیهای رایانهای رفتاری از خود بروز داده که ارتباطی با #اسلام_هراسی ندارد
این در حالیست که او پیش از این اقدام بیانیهای 74 صفحهای منتشر کرده و در مسجد دلیل کار خود را کاهش نرخ #مهاجرت به #اروپا اعلام میکند
تعداد کشتهها بین 40 تا 49 نفر و مجروحین بین 20 تا 39 نفر اعلام شده است
#سواد_رسانه
📽 نظرسنجی درباره حضور در سینما و تئاتر
🔹نتایج نظرسنجی ملی اسفندماه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در خصوص #سینما رفتن مردم ایران نشان میدهد: ۳۰.۲ درصد مردم ایران تاکنون به سینما نرفتهاند.
🔹بر اساس این نظرسنجی، ۲۲ درصد پاسخگویان اعلام کردهاند که آخرین باری که به سینما رفتهاند کمتر از یک سال پیش بوده است، ۱۰.۴ درصد اعلام کردهاند آخرین بار بین ۱ تا ۳ سال پیش بوده که به سینما رفتهاند. ۳۷.۵ درصد از پاسخگویان هم گفتهاند از آخرین باری که به سینما رفتهاند، حداقل بیش از ۳ سال میگذرد.
🔹این مرکز درباره #تئاتر رفتن مردم ایران هم نظرسنجی کرده است که بر اساس آن، ۸۸.۶ درصد مردم تا کنون به تئاتر نرفتهاند!
نتایج نظرسنجی ملی اسفندماه ایسپا نشان میدهد: ۶.۳ درصد مردم هر چند سال یک بار به تئاتر میروند.
🔹در این میان ۳.۱ درصد پاسخگویان اعلام کردهاند سالی یک بار به تئاتر میروند، ۱.۳ درصد از پاسخگویان اعلام کردهاند هرچند ماه یک بار به تئاتر میروند. ۰.۵ درصد هم اعلام کردهاند هر ماه یک بار میروند و ۰.۲ درصد گفتهاند هر ماه چند بار به تئاتر میروند.
منبع: فارس
علت استقبال نکردن مردم از سینما و تئاتر را باید در فساد و دوری از فرهنگ مردم جستجو کرد.
#سواد_رسانه