چگونه همسری را که آزردهتان کرده ببخشید
🔸نسبت به بخشش، پذیرا باشید.
🔹برای بخشیدن همسرتان یک تصمیم آگاهانه بگیرید.
🔸وقتی تصاویر رنجش و دلخوری در ذهنتان جولان میدهد، به یک مکان آرامشبخش فکر کنید یا کاری انجام دهید که حواستان از این افکار ناخوشایند پرت شود.
🔹اشتباه یا خطای همسرتان را بارها به او گوشزد نکنید و در بگومگوهایتان از آن به عنوان دستاویز استفاده نکنید.
🔸به دنبال انتقام یا مجازات نباشید. تلاش برای تلافی کردن فقط دردتان را شدیدتر میکند و هیچ احساس خوبی به شما نمیدهد.
🔹بپذیرید که ممکن است هرگز دلیل خطای همسرتان یا رفتار اشتباه او را ندانید.
🔸یادتان باشد که بخشیدن به معنای چشم پوشی از رفتار نادرست همسرتان نیست.
🔹با خودتان مهربان و صبور باشید. توانمند شدن برای بخشیدن زمانبر است، پس عجله نکنید.
🔸اگر واقعا قادر به بخشیدن نیستید یا دیدید مدام در حال مرور دلخوریها و ... هستید، بهتر است از یک مشاور حرفهای کمک بگیرید.
🍃
🌺🍃
🆔:@zeinabyavaran313
🌼 حاج اسماعیل دولابی:
موت(مُردن و رفتن از این دنیا) را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظر کوچک می کند و آخرت را بزرگ. حضرت امیر علیه السلام فرمودند: یک ساعت آخرت را به همه ی دنیا نمی دهم. آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن.
🆔:@zeinabyavaran313
داستان عاشقانه جان شیعه اهل سنت (فصل اول)
قسمت ۶🌸💞🌸💞🌸💞🌸💞🌸💞
نمیدانم چرا، ولی این پاسخ عبدالله که تا آن لحظه از آن بی خبر بودم، وجودم را در شرمی عجیب فروبرد. احساس کردم برای یک لحظه جاده نگاه همه به من ختم شد که سکوت سنگین
ِ این حس غریب را محمد با شیطنتی نا گهانی شکست:
»ابراهیم! به نظرت زشت نیست ما نرفتیم با این آقای عادلی سلام علیک کنیم؟
پاشو بریم ببینیم طرف چیکاره اس!« ابراهیم طرح محمد را پسندید و با گفتن »ما
رفتیم آمار بگیریم!« از جا پرید و هر دو با شیطنتی شرارت بار از اتاق خارج شدند.
شام حاضر شده بود که بلاخره پسرها برگشتند، اما از هیجان دقایقی پیش در صورتشان خبری نبود که عطیه با خنده سربه سر
ِ شوهرش گذاشت: »چی شد
محمد جان؟ عملیاتتون شکست خورد؟« و در میان خنده ما، محمد پاسخ داد:
»نه، طرف اهل حال نبود.« که عبدالله با شیطنت پرسید: »اهل حال نبود یا حالتون
رو گرفت؟« ابراهیم سنگین سر جایش نشست و با لحنی گرفته آغاز کرد: »اول
که رفتیم سر نماز بود. مثل ما نماز نمیخوند.« سپس به سمت عبدالله صورت
چرخاند و پرسید :»می دونستی مجید شیعه اس؟« عبدالله لبخندی زد و پاسخ
داد: »نمیدونستیم، ولی مگه تهران چندتا سنی داره؟ اکثریت شون شیعه هستن.
تعجبی نداره این پسرم شیعه باشه.« نگاه پدر ناراحت به زمین دوخته شد، شاید
شیعه بودن این مستأجر تازه وارد، چندان خوشایندش نبود، اما مادر از جا بلند شد
و همچنانکه به سمت آشپزخانه میرفت، در تأیید حرف عبدالله گفت: »حالا شیعه باشه، گناه که نکرده بنده خدا!« و لعیا با نگاهی ملامت بار رو به ابراهیم کرد:
»حالا میخوای چون شیعه اس، ازش کرایه بیشتر بگیریم؟!!!« ابراهیم که در برابر
چند پاسخ سرزنش آمیز درمانده شده بود، با صدایی گرفته گفت: »نه، ولی خب اگه سنی بود، زندگی باهاش راحت تر بود« خوب میدانستم که ابراهیم اصلا دربنداین حرفها نیست، اما شاید میخواست با این عیبجویی ها از شور و شعف
پدر کاسته و معامله اش را لکه دار کند که عبدالله با خونسردی جواب داد: »آره،اگه سنی بود کنار هم راحت تر بودیم. ولی ما که تو بندر کنار این همه شیعه داریم زندگی میکنیم، مجید هم یکی مثل بقیه.« سپس نفس عمیقی کشید و ادامه
داد: »شاید مصلحت خدا اینه که این آدم بیاد اینجا و با ما زندگی کنه، شاید خدا کمکش کنه تا اونم به سمت مذهب اهل سنت هدایت شه!« در برابر سخنان آرمانگرایانه عبدالله هیچ کس چیزی نگفت و عطیه از محمد پرسید: »خوب دیگه چه آمار مهمی ازش دراوردید؟« و محمد که از این شیرین کاری اش لذت چندانی نبرده بود، ابرو در هم کشید و پاسخ داد: »خیلی سا کت و توداره! اصلا پا نمیداد حرف بزنه!« که مادر در درگاه آشپزخانه ایستاد و گفت: »ول کنید این
حرفا رو مادرجون! چی کار به کار این جوون دارید؟ پاشید سفره رو پهن کنید، شام
حاضره.« سپس رو به محمد کرد و با حالتی دلسوزانه سؤال کرد: »مادر جون رفتید
بالا، این بنده خدا غذا چیزی آماده داشت؟ بوی غذا تو خونه پیچیده، یه ظرف
براش ببرید.« که به جای محمد، ابراهیم با تندی جواب داد: »کوتاه بیا مادر من!
نمیخواد این پسره رو انقدر حلوا حلواش کنی!« اما مادر بیتوجه به غر و لندهای
ابراهیم، منتظر پاسخ محمد مانده بود که زیر لب جواب داد: »آره، یه ماهیتابه تخم
مرغ رو گازش بود. تعارفمون هم کرد، ولی ما گفتیم شام پایین حاضره و اومدیم.«
و مادر با خیال راحت سر سفره نشست. سر سفره همچنان در فکر این مرد غریبه
بودم که حالا برایم غریبه تر هم شده بود. مردی که هنوز به درستی چهره اش را ندیده
بودم و جز چند سایه و تصویر گذرا و حالا یک اسم شیعه، برایم معنای دیگری
نداشت. عبدالله راست میگفت؛ ما در بندرعباس با افراد زیادی رابطه داشتیم که همگی از اهل تشیع بودند، اما حالا این اختلاف مذهبی، بیگانگی او را برایم بیشتر میکرد. ....
ادامه دارد......
نویسنده :فاطمه ولی نژاد🌸💞🌸💞🌸💞🌸
🆔:@zeinabyavaran313
سلام وعرض ادب خدمت دوستا ن عزیز
برنامه ای که هفته گذشته با موضوع آسیب های فضای مجازی با سخنرانی دکتر مومن نسب توسط فرهنگی تیپ انصارالمهدی (عج) برگزار شد و به خاطر کاربردی بودن مطالب مورد استقبال خواهران عزیز قرار گرفت وبه درخواست عزیزان صوت این برنامه را خدمت شما دوستان قرار میدهیم .👇👇👇
اطلاعات جالبی از گوشی های اندروید وهوشمند که تابه حال چیزی در موردش نشنیدید👌👌👌
به امید استفاده مفید از مطالب جناب دکتر مومن نسب
🆔:@zeinabyavaran313
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر مومن نسب( همایش فضای مجازی وآسیب های آن)
‼️خرید نرم افزار خارجی
🔷س 589 آیا نرمافزارها هم بهمثابه کالا هستند و حکم خرید کالای ایرانی در اینجا هم وجود دارد؟
✅ج: حکم خرید کالای دشمنان که به نحوی کمک به آنها محسوب میشود تحت عنوان «اعانهی ظالم» شامل اینجا نیز میشود؛ یعنی ما با خریداری یک نرمافزار، خدماتی به آنها برسانیم یا به نحوی از این نرمافزارها استفاده کنیم که سودش به جیب آنها برود، مثل برخی برنامهها که اصل ورود به آنها و تعداد استفادهکنندگان از آنها برای صاحبش مفید است، همین ورود به برنامه هم حرام میشود. بنابراین فرقی نمیکند که این کالا سختافزار باشد یا نرمافزار و این توصیهای که گفتهاند اگر کالایی مشابه داخلی دارد، از کالای خارجی استفاده نکنید، شامل نرمافزارها هم میشود و باید از نرمافزار داخلی استفاده کنید.
📕منبع: khamenei.ir
🆔:@zeinabyavaran313
🏴پخش موسیقی در ایام سوگواری
🔷س 1778: اجرای موسیقی حلال یا پخش آن از صدا و سیما در روزهای سوگواری چه حکمی دارد؟
✅ج: اگر عرفاً از این عمل، هتک فهمیده شود، مسلّماً حرام است؛ مثلاً اگر شب عاشورا آهنگی پخش شود که در فرهنگ عمومی مردم، هتک حرمت تلقّی شود، این موسیقی حرام است. امّا اگر هتک حرمت تلقّی نشود، فی نفسه امر محرّمی نیست. اگرچه بهتر است تا جاییکه امکان دارد، این چیزها را از ساحت مراسم دینی دور کنند.
📕منبع: رساله آموزشی امام خامنهای
🆔 @zeinabyavaran313
حدیث
🏴امام سجاد علیه السلام:
◾️كسی كه در هيچ چيزی به مردم اميدی نداشته باشد و حاجات خود را به خدا واگذار نمايد خداوند همه حاجات او را اجابت می كند.
📕بحار، ج 75، ص 110
🆔:@zeinabyavaran313
هر صبح یک آیه:
🌺اعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺
«وَقَالُوا لَوْلَا أُنزِلَ عَلَيْهِ مَلَكٌ ۖ وَلَوْ أَنزَلْنَا مَلَكًا لَّقُضِيَ الْأَمْرُ ثُمَّ لَا يُنظَرُونَ»
(این بهانه جویان) گفتند: «چرا فرشته اى بر او نازل نشده (تا او را همراهى کند؟!)» در حالى که اگر فرشته اى بفرستیم، کار تمام مى شود. و دیگر به آنها مهلت داده نخواهد شد (و همگى هلاک مى شوند).
(انعام/۸)
🆔:@zeinabyavaran313
❇️ تفســــــیر❇️
بهانه جوئى ها
یکى دیگر از عوامل کفر و انکار، بهانه جوئى است، گر چه بهانه جوئى معلول عوامل دیگر از جمله تکبر و خود خواهى مى باشد.
ولى تدریجاً به عنوان یک روحیه منفى در مى آید و خود یک عامل براى عدم تسلیم در برابر حق مى گردد.
از جمله بهانه جوئى هائى که مشرکان در برابر پیامبر(صلى الله علیه وآله) داشتند و در چندین آیه از قرآن به آن اشاره شده و در آیه مورد بحث نیز آمده است این است که: آنها مى گفتند: چرا پیامبر(ص) به تنهائى به این مأموریت بزرگ دست زده است؟
چرا موجودى از غیر جنس بشر، و از جنس فرشتگان او را در این مأموریت همراهى نمى کند؟ (وَ قالُوا لَوْ لا أُنْزِلَ عَلَیْهِ مَلَکٌ).
مگر مى تواند انسانى که از جنس ما است به تنهائى بار رسالت را بر دوش کشد؟
در حالى که با وجود دلائل روشن و آیات بینات بر نبوت او، جائى براى این بهانه جوئى ها نیست.
به علاوه، فرشته نه قدرتى بالاتر از انسان دارد و نه آمادگى و استعدادى براى رسالت بیش از او، بلکه به مراتب انسان از او آماده تر است.
🌼🌼🌼
قرآن با دو جمله که هر کدام استدلالى را در بر دارد به آنها پاسخ مى گوید:
نخست این که اگر فرشته اى نازل شود، و سپس آنها ایمان نیاورند، به حیات همه آنان خاتمه داده خواهد شد (وَ لَوْ أَنْزَلْنا مَلَکاً لَقُضِیَ الأَمْرُ ثُمَّ
لا یُنْظَرُونَ).
اما چرا با آمدن فرشته و همراهى او با پیامبر(صلى الله علیه وآله)، منکران گرفتار مرگ و هلاکت مى شوند؟
دلیل آن همان چیزى است که در چند آیه قبل به آن اشاره شد، که: اگر نبوت جنبه شهود و حسّى پیدا کند، یعنى با آمدن فرشته، غیب تبدیل به شهود گردد، و همه چیز را با چشم ببینند، آخرین مرحله اتمام حجت انجام شده است; چرا که دلیلى بالاتر از این تصور نمى شود.
با این حال، اگر کسى مخالفت کند کیفر و مجازات او قطعى خواهد بود، ولى خداوند به خاطر لطف و مرحمت بر بندگان و براى این که: فرصتى براى تجدید نظر داشته باشند، این کار را نمى کند.
مگر در موارد خاصى که مى داند طرف، آمادگى کامل و استعداد پذیرش دارد.
یا در مواردى که طرف مستحق نابودى است، یعنى اعمالى انجام داده است که استحقاق مجازات الهى را دارد.
در این موقع، به تقاضاى او ترتیب اثر داده مى شود و به هنگامى که قبول نکرد، فرمان نابودى او صادر مى گردد.
«تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۸ سوره انعام »
🆔:@zeinabyavaran313