eitaa logo
زینبیه رسانه
456 دنبال‌کننده
600 عکس
997 ویدیو
76 فایل
🔰#زینبیه_رسانه، عرصه ای است برای پشتیبانی #معرفتی و #رسانه_ای و #هنری فعالان جهاد تبیین. ⏰️زمان: جمعه هر دوهفته یکبار از نماز مغرب 🔶مکان:خیابان ۱۷ شهریور بعد از تقاطع خشکبارچی پلاک پرچم رسانه زینبیه
مشاهده در ایتا
دانلود
13.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 « جوانان امروز ، به کمتر از حق الیقین راضی نمی‌شوند!» 🔻 بخشی از گفتگو با استاد طاهرزاده ▫️برنامه تلویزیونی کلمه 🏷️@kalame_tv1 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ⭕️ https://eitaa.com/zeynabiye_resaneh
👓 در سودان چه خبر است؟! 🔹 بخش اول 🔹 سودان تا سال ۲۰۱۱ بزرگترین کشور آفریقایی بود؛ و بی اغراق یکی از مهمترین کشورهای ژئوپلتیک افریقا به شمار می‌رفت؛ اتصال به بخش مهمی از دریای سرخ که دروازه ورود به مدیترانه است! دارا بودن بخش بزرگی از رود نیل! ذخایر نفت (بیستمین کشور جهان) و ذخایر بی‌شمار معادن این کشور را به کشور مهم و تعیین کننده افریقا بدل کرده بود! ❗️ بخش مسلمان نشین سودان بیشتر در شمال سودان زندگی می‌کنند و جنوب سودان بیشتر مسیحی نشین است! جالب اینجاست که جنوب سودان که دست مسیحیان است منابع بیشتری از نفت و چوب و جنگل و آب در اختیار دارد ولی شمال سودان موقعیت ژئوپلتیک بهتری دارد؛ از دیرباز با تحرکات استعمارگران شمال سودان و جنوب سودان درگیری‌هایی داشتند (درحالیکه اگر‌متحد بودند هردو می‌توانستند از مزایای یک کشور قوی و بزرگ استفاده کنند!) ❌ تا اینکه در نهایت به تحریک غرب و ضعف حکومت سودان در سال ۲۰۱۱ سودان جنوبی از سودان جدا شد و حکومت مستقلی شد و شهر جوبا را به عنوان پایتخت انتخاب کرد. و عملا بخش بزرگی از سودان جدا شد و یک کشور مسیحی نشین در جنوب سودان شکل گرفت. کشوری که با وعده‌های غرب گمان می‌کرد یک کشور مسیحی ثروتمند خواهد شد اما زهی خیال باطل! پس بخش اول این‌که در سال ۲۰۱۱ سودان تجزیه شد... @HozeTwit
👓 در سودان چه خبر است؟ 🔹 بخش دوم 👳‍♂ آشنایی با عمرالبشیر 🔹 سودان در ۵۰سال گذشته شاهد کشمکش‌های داخلی فراوانی بوده است؛ طولانی ترین زمان حکومت در این سالها متعلق به حاکم اسلامگرا عمرالبشیر است که از ۱۹۸۹ (ده سال بعد پیروزی انقلاب ایران) بر مسند قدرت حضور داشت و حدود ۳۰سال بر سودان حکومت کرد. و در زمان حکومت او، با تحریمهای غرب و تحریکات جنوب سودان بخش جنوبی سودان جدا شد. 🔹 عمرالبشیر گرچه مثل بسیاری از حکام عرب (اگر نگوییم‌ تمامی آنان!) دارای شخصیتی مستبد و دیکتاتور می‌باشد، اما رفتارهای ضد استکباری او و همچنین توجه زیاد او به مسائل قرآنی و فرهنگی در سودان و مبارزه او با فرهنگ منحط غربی و همچنین حمایت او از بشار و مخالفتش با داعش و سرنگونی اسد، و خصوصا حمایتهایی از ایران باعث شد غربی‌ها در اقدامی کم سابقه به بازداشت یک مقام رسمی در دادگاه لاهه حکم کنند! و حکم جلب بین‌المللی عمرالبشیر صادر شود! و پس از آن با تحریمهای متعدد وضعیت اقتصادی سودان را متشنج کنند. 🔹 هم زمان با این اقدامات و جدایی جنوب سودان، گروههای شبهه نظامی در دارفور (غرب سودان) قدرت بیشتری گرفتند و همین امر نیز سبب تضعیف حکومت عمرالبشیر شد. 🔹 همینطور که وضع سیاسی و اقتصادی سودان رو به وخامت می‌گذاشت بخاطر خشکسالی‌های متعدد در افریقا و کم شدن آب رود نیل، سودان که مزارع پربار گندم در اختیار داشت با کاهش تولید گندم روبرو شد و به ناچار قیمت نان را به سه برابر افزایش داد! این افزایش زمینه ساز جدیدی شد که در نهایت منجر به سقوط حکومت عمرالبشیر شد... (ادامه دارد) @HozeTwit
👓 در سودان چه خبر است؟! 🔹 بخش سوم: انقلاب زنانه! 🔹 پس از گرانی شدید نان و سوخت در سودان، معترضین با برجسته کردن نقش به خیابان آمدند و بجای اعتراض اصلی به گرانی، اصل حکومت عمرالبشیر را خواستار شدند! ❗️ این اعتراضات با زنانه تر کردن اعتراض و پیوستن شبکه‌های اجتماعی با حمایت غرب روز به روز بیشتر بر سرنگونی عمرالبشیر تمرکز کرد و گویی با سقوط او وضع گرانی پایان می‌یابد! نقطه عطف این انقلاب آواز خوانی یک زن سودانی به نام الا صالح بود که روی ماشین آواز می‌خواند و سخنانی با این مضمون که همیشه در سودان ها شاه تعیین می‌کنند! 🔹 این اعتراضات که بارها توسط معترضان به نام انقلاب (الثوره) خوانده می‌شد سرانجام سبب سرنگونی دولت عمرالبشیر شد و خود عمرالبشیر هم به دوسال زندان محکوم شد. پس از سرنگونی عمرالبشیر معترضین شادی مفصلی کردند و مطمئن بودند تحریمها که بخاطر مشکلات غرب با عمرالبشیر وضع شده‌اند برداشته خواهد شد و وضع اقتصادی عالی خواهد بود! پس از عمرالبشیر حکومت به دست نظامیان افتاد... (ادامه دارد) @HozeTwit
👓 در سودان چه خبر است؟ 🔹 بخش چهارم 🔹 تمام معترضین سودانی و شبکه‌های اجتماعی و انقلاب زنانه برای ساقط کردن حکومت عمرالبشیر یک دلیل مهم داشتند! با رفتن عمرالبشیر امریکا تحریمها را بر خواهد داشت و وضع عالی خواهد شد! چون ما اینهمه نفت و منابع داریم و تنها دلیل مشکلاتمان عمرالبشیر است! 🔹 وقتی عمرالبشیر ساقط شد امریکا اول گفت باید بیایید مذاکره تا ببینیم اصلا می‌تونیم به توافق برسیم یا نه! و یه مدت اونها را با مذاکره سر دواند و وضع اقتصادی روزبه روز بدتر می‌شد چون کل کشور در حالت انتظار برای مذاکرات بود! ❗️ بعد از مذاکرات امریکا گفت اولا شما نظامی هستی و من با دولت نظامی‌کار نمی‌کنم! باید حکومت باشید اونهم زیر نظر سازمان نمایشی ملل! بعد هم اصلا شما حقوق بشر رعایت نمی‌کنید! هرچی سودان شروط را قبول می‌کرد امریکا شرط جدید می‌ذاشت (چرا نذاره وقتی بدون هیچ زحمتی داره استعمار می‌کنه؟!) حتی سودان پذیرفت برخلاف خیلی از کشورهای عربی روابطش را با هم آغاز کنه! (خفت و خواری را ببین!) 🏴‍☠❌ وقتی سودان حتی قرارداد عادی سازی با اسرائیل را امضا کرد به نطرتون تحریمها لغو شد و پولهای سودان هم برگشت و اقتصاد عالی شد؟! زرشک! تازه امریکا تصویب کرد که سودان ۳۳۵میلیون دلار باید به ما غرامت بده! چون کلی علیه ما کار کرده و تازه وقت تسویه حسابه! خلاصه سرتون را درد نیاریم! مردم بیچاره سودان تازه ۳۳۵میلیون دلارم بدهکار شدند و برای رفع تحریم، جنوبو که داده بودن، حکومت یکپارچه رم دادن، حکومت نظامی هم اوردن، با اسرائیل هم با کمال خفت بستن، آخرم ۳۳۵میلیون دلار بدهکار شدند! @HozeTwit
👓 در سودان چه خبر است؟ 🔹 بخش پنجم 🔹 پس از برکناری عمرالبشیر، دو گروه نظامی و غیرنظامی با هم‌ائتلافی تشکیل دادند که قدرت را به دست بگیرند؛ نخست وزیر عبدالله حمدوک جزء گروه غیرنظامی بود (همو که برای مذاکرات رفع تحریم نیز به واشنگتن رفته بود) و گروه نظامی اختلاف نظرهایی با او داشت. 🔹 سرانجام‌در سال ۲۰۲۱ ژنرال از ارتشی‌های مقتدر علیه حمدوک کرد و همه طرفداران دولت غیرنظامی را دستگیر و در کشور وضع فوق‌العاده اعلام کرد! ❗️ پس از این کودتا معترضین به خیابان آمدند و این بار با سرکوب شدیدی مواجه شدند؛ برخی آمار کشته‌ها را سه رقمی اعلام کرد ولی این سرکوب حداقل ۱۰کشته و ۱۴۰ زخمی برجای گذاشت! ( مردم بیچاره خیال می‌کردند مثل زمان عمرالبشیر است که با رقاصی دولت عوض کنند!) 🔹 پس از این کودتا توسط نظامیان دو گروه نظامی با هم قدرت را به دست گرفتند که یکی ژنرال برهان بود و دیگری صاحب یک گروه شبهه نظامی موسوم به نیروهای واکنش سریع به رهبری ژنرال محمد حمدان دقلو. (ملقب به ) محمد حمدان توسط امارات پشتیبانی می‌شد و این دو گروه با اختلاف نظرهای متعدد کنار هم باقی ماندند. 🔹 کمی‌ بعد ژنرال برهان گفت که نمی‌شود دو گروه مسلح در کشور داشته باشیم؛ و باید روندی شکل بگیره که چطور قدرت را طی دموکراسی به مردم واگذار کنیم. فلذا در آذر ۱۴۰۱: ✅ گروه‌های مدنی و نظامی در سودان بر سر یک دوره انتقالی ۲۴ ماهه توافق کردند که از زمان انتخاب نخست وزیر انتقالی آغاز خواهد شد. طبق توافق صورت گرفته، این قدرت انتقالی کاملا مدنی و دموکراتیک و بدون مشارکت نظامیان خواهد بود. همچنین در این توافق آمده است که نیروهای واکنش سریع (نیروهای حمیدتی) باید در یک دوره زمانی معین با نیروهای مسلح سودان ادغام شده و هیچ گروه شبه نظامی در این کشور تشکیل نشود. 📌 حالا کم‌کم می‌رسیم به وضع امروز، اون گروه حمیدتی ظاهرا الان می‌گه به ما ظلم شده و ما را دارند مفت از قدرت برکنار می‌کنند و اصلا ما صاحب حقیم! ژنرال برهانم که در سرکوب تظاهرات نشون داده بود خیلی حوصله این مسخره بازیا را نداره جنگنده و هلیکوپتر به خط کرده که یا ادغام می‌شید یا ادغام‌ می‌کنمتون!😂 ❗️ و این وسط بیچاره مردمی که خوشحال بودند عمرالبشیر رفته و تحریمها هم می‌ره و ما راحت می‌شیم! مردم عزیز سودان مگر لیبی را ندیده بودید که چه بلایی سرش آمد؟! نفتش هم از شما خیلی بیشتر بود😔 ما اکثر العبر و اقل الاعتبار @HozeTwit
🌀 اعتقاد به حجاب، اجباری نیست اما... 🔹 «اعتقاد به حجاب» را نمی‌شود اجبار کرد؛ کسی هست مخالفتی با این گزاره داشته باشد؟ یعنی نمی‌شود کسی را مجبور کرد اعتقاد داشته باشد پوشش و رفتار محجوبانه، کرامت را حفظ می‌کند و به او امنیت روانی و اجتماعی می‌دهد. یا مجبورش کرد اعتقاد داشته باشد نداشتنِ حجاب، مخالف حکم خداست و باعث عقوبت در دنیای دیگر می‌شود. 🔸 از طرفی، با تمام ابعادش انتخاب آگاهانه‌ی زنان و دختران است که برای حفظش زیر هجمه‌های سنگینِ تمام این سال‌ها، عاشقانه خون‌دل خورده‌اند و می‌خورند. واژه‌ی «اجبار» کنار این انتخاب زیبای مقدس، شأنش را پایین می‌آورد. اما این را هم نمی‌شود انکار کرد که در یک محیط اجتماعی، که باید رابطه‌‌های انسانی حاکم باشد، جذابیت‌های جنسی، فضای جنسی را حاکم می‌کند و حق آدم‌هایی که می‌خواهند در این محیط، فعالیتی منطقی و انسانی داشته باشند، زیر پا گذاشته شود. 🔹 این هم انکارپذیر نیست که بدپوششی و حالا دیگر به یک موضوعی تبدیل شده است که همه‌ی جریانِ زر‌ و زور و تزویر با دروغ بزرگِ ، پشتش صف‌آرایی کرده‌اند تا فرهنگ و خانواده و روان و امنیت جامعه را با همین ابزار تا مرز فروپاشی ببرند. 🔸 به‌خاطر آن حق اجتماعی و این صف‌آرایی مزورانه، واضح است باید برای پوشش افراد در محیط جامعه حدود مشخصی را تعیین کرد و با تعریف ، افراد را به رعایت این حدود ملزم کرد؛ مثل همه قانون‌های اجتماعی دیگر که هدفش حفاظت از حقوق افراد در جامعه و مرزهای فرهنگی است. اما نهادینه‌شدنِ این الزام قانونی دو تا پیش‌شرط اساسی دارد: 1⃣ اول اینکه دو موضوع «حجاب به‌عنوان یک اعتقاد» و «حدود پوشش به‌عنوان یک الزام اجتماعی» را باید از هم تفکیک کرد. تا این دو در ذهن مردم جامعه از هم جدا نشود، نه تنها هیچ‌کدامشان درست فهمیده نمی‌شود، بلکه به‌صورت فرسایشی باید به این مغالطه جواب دهیم که اعتقاد، باید اختیاری و آزادانه باشد؛ پس حجاب نباید اجباری شود. مخصوصا اینکه با این تفکیک، ارزش و جایگاه اعتقاد به حجاب به‌عنوان یک انتخاب و باور متعالی، بهتر و دقیق‌تر مشخص می‌شود؛ ارزش‌گذاری که حق زنان محجبه‌ایست که با وجود همه‌ی سختی‌ها و هجمه‌ها، مؤمنانه و با افتخار پای این اعتقاد ایستاده‌اند. 2⃣ دوم؛ باید و در واقع جامعه‌پذیری به‌عنوان یک ویژگی اخلاقی و یکی از لازمه‌های متمدن‌بودن، برای افراد در جامعه جا بیفتد. بیشتر فعالیت‌های فرهنگی حول قانون حجاب، باید روی این قسمت از ماجرا متمرکز شود. 🔹 نکته‌ی مهم اینکه چنین رویکردی، صرفا تئوریک نیست و در یکی از موفق‌ترین طرح‌های اصلاح بدپوششی در یکی از دانشگاه‌های برتر کشور مبنا قرار گرفته و نتایج مؤثر و قابل‌توجهی داشته است. ✍ نویسنده: سیده راضیه حسینی 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ⭕️ https://eitaa.com/zeynabiye_resaneh