eitaa logo
مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
4.3هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
5.1هزار ویدیو
135 فایل
«اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» هرکس از شما موقعیت ما را پرسید؛ بگوئید ما در موقعیت تنگه احد هستیم... تبلیغات 👇 @Admin_sardabir313 @adminziaossalehin14 #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
001.png
6.22M
جهت‌ انتشار 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Ali-Fani-Elahi-Azumal-Bala-320.mp3
9.08M
📌 یکدل و یک صدا همه با هم بخوانیم "دعای_فرج" 👆 ❣️ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۴ ↩️ شامل آیات ۱۰۵ تا ۱۲۰ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «فیهِ رَبیعُ القُلوبِ وَیَنابیعُ العِلمِ وَ ما لِلقَلبِ جِلاءٌ غَیرُهُ»؛ قرآن بهار دل‌ها و چشمه‌های دانش است و دل را جز به وسیله آن جلایی نیست. 📚(نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷☀️🌷 ☀️السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْقائِمُ... 🌷سلام بر تو ای مولایی که تمام حق های بر زمین مانده، قیام تو را انتظار می کشند... و دل های غمدیده به امید قیام تو می تپند. 📔صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها، ص578. 🌷☀️🌷 ❣️ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ 👇 السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن 👇 "اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ، فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً، حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا" 👇 اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى 👇 « یا الله یا رحمن یا رحیم، یا مقلّب القلوب، ثبت قلبی علی دینک» (ای تغییردهنده‌ی قلب‌ها، قلب مرا بر دین خودت تثبیت کن.) 👇 يا وَصِيَّ الْحَسَن وَ الْخَلَفَ الْحُجَّهَ أَيُّهَا الْقَائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِيُّ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّه، يَا حُجَّهَ اللَّهِ عَلَي خَلْقِه يَا سَيِّدَنا وَمَولانا، إِنَّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِكَ إلَي اللَّه و قَدَّمْنَاكَ بَيْنَ يَدَیْ حَاجَاتِنا،یا وَجِيهاً عِنْدَاللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَاللَّه 👇 إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاَءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلاَنَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِين أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🤲 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣️ 💠 امام رضا علیه‌السلام: 🔸 «هر کس در ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند، مثل این است که در ماه‌هاى دیگر تمام قرآن را تلاوت کرده است» 🌷 📆 امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ 👈 مصادف با ۰۲ رمضان المبارك ١٤٤٥ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دشنام و بدزبانی ⬅️ یکی از آفات زبان، دشنام و ناسزاگوئی است و آن عبارتست از اینکه انسان از امور قبیح و مستهجن با عبارات و الفاظ صریح تعبیر کند و کلمات ناشایست و دور از شأن آدمی را بر زبان جاری نماید که در اصطلاح به آن سب یا فحش می‌گویند. ❣️ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
📌 علت بدزبانی و ناسزاگویی: 1⃣ غضب: وقتی شخصی از فردی ناراحت و خشمگین می‌شود و قصد آزار و اذیت او را داشته باشد به او ناسزا و دشنام می‌دهد. ناتوانی در کنترل غضب و خشم یکی از علت های اساسی بروز این صفت ناپسند است. 2⃣ عادت: وقتی شخصی با افراد فاسق و فجار، ‌ اراذل و اوباش، افراد پست و فرومایه، مجالست و هم‌نشینی کند و با آنها رفیق و مأنوس گردد بتدریج روحیات، خلقیات و عبارات آن‌ها در او اثر می‌گذارد و از آن‌جا که سخنان عادی آن‌ها توام با هرزه‌گویی و فحاشی به یکدیگر است به او هم سرایت می‌کند و ابتدا گهگاهی آن الفاظ رکیک را بر زبان جاری می‌سازد و به زشتی آن کلمات توجه دارد ولی بعد از مدتی قبح آن الفاظ از نظرش زائل شده و فحش دادن و فحش شنیدن برایش بصورت امری عادی در می‌آید و بجائی می‌رسد که در شرائط معمولی بطور ناخود‌ آگاه این الفاظ زشت بر زبانش جاری می‌شود و کمتر سخنی می‌گوید که چاشنی آن فحش و ناسزا نباشد. بعضاً خانواده هم در این صفت ناپسند موثر است اگر والدین اهل ناسزاگویی باشند فرزندان هم الگو گیری میکنند و این به عادت برای آنها هم تبدیل میشود. ❣️ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
🔴 درمان : ☑️ معالجه این آفت به این است که: ۱.انسان از مقدمات پیدایش غضب اجتناب کند تا نسبت به مؤمنان به خشم نیاید. ۲.غضب خود را فرو نشاند و بر اعصاب خود مسلط شود. ۳.از معاشرت با اهل فسق و فساد پرهیز نماید تا بتواند زبان خود را از فحش باز دارد. 👆 این راهکارهای درمانی از منظر علم اخلاق است اما از دیدگاه روانشناختی و طبی هم مباحث بسیار حائز اهمیتی مطرح است که إن شاءالله فردا خدمتتان بیان میشود. ❣️ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
📌 روایات : امام صادق (علیه‌السّلام) فرمود: «فحش دادن ظلم است و ظالم در آتش دوزخ قرار دارد. 🗳 کافی ، ج ۲ ص ۳۲۵ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
📌 روایات : پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: «خداوند بهشت را حرام کرده بر هر دشنام دهنده بی آبروی، بی‌حیائی که از آنچه می‌گوید و از آنچه به او گفته می‌شود باکی ندارد و متاثر و ناراحت نمی‌شود. 🗳 وسائل الشیعه ج ۱۱ ص ۳۲۹ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دعای روز دوّم ماه 🔹 اللّـهُمَّ قَرِّبْني فيهِ اِلى مَرْضاتِكَ، وَ جَنِّبْني فيهِ مِنْ سَخَطِكَ وَ نَقِماتِكَ، وَ وَفِّقْني فيهِ لِقِرآءَةِ ايَاتِكَ بِرَحْمَتِكَ يَا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ. 🔸 خدایا مرا در این ماه به خشنودی‌ات نزدیک کن و از خشم و انتقامت برکنار داشته و به قرائت آیاتت موفق کن، ای مهربان‌ترین مهربانان. 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
❣️ 🔸خاطره از شهید دانشمند هسته ایی 🌷شهید مجید شهریاری 📌📃راوی همسر شهید خیلی وقت‌ها که بر اثر فشار فعالیت‌ها شب دیر به منزل می‌آمد، به شوخی می‌گفتم: «راه گم کردی! چه عجب از این طرف ها!» متواضعانه می‌گفت شرمنده ام. رعایت اهل منزل را زیاد می‌کرد. خیلی مقید بود که در مناسبت‌ها حتماً هدیه‌ای برای اعضای خانواده بگیرد؛ حتی اگر یک شاخه گل🌹 بود. با بچه‌ها بسیار دوست بود. دوستی صمیمی و واقعی و تا حد امکان زمانی را به آنها اختصاص می‌داد. بچه‌ها به این وقت شبانه عادت کرده بودند. وقتی ساعت مقرر می‌رسید، دخترم بهانه حضورش را می‌گرفت. با پسرم محسن بازی‌هاي مردانه می‌کرد؛ بدون این که ملاحظه بچگی یا توان جسمی او را بکند. به جد کشتی می‌گرفت و این مایه غرور محسن بود. 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣️ 🌙 «احکام ماه مبارک رمضان» 💠 معنای «نیّت قطع» چیست؟ 🔸 جواب: یعنی در بین روز قصد کند که دیگر روزه نباشد هر چند بعدا پشیمان شود. 💠 حکم «نیّت قطع» در روزه واجب چیست؟ 🔸 واجب معيّن (مثل روزه ماه رمضان): مبطل است اگر چه دوباره نیّت کند. (مراجع غیر از سیستانی) اگر دوباره نیت روزه نماید به احتیاط واجب آن را تمام کند و قضا آن را هم به جا آورد (سیستانی) 🔸 واجب غير معيّن (مثل روزه‌ای که بخاطر نذر واجب شده): اگر مجددا نیّت کند تا قبل از ظهر روزه صحیح است. 💠 معنای «نیّت قاطع» چیست؟ 🔸 جواب: «نیّت قاطع» یعنی در بین روز قصد می‌کند یکی از مبطلات روزه را عمدا انجام دهد. 💠 حکم «نیّت قاطع» در روزه واجب معیّن چیست؟ 🔸 در واجب معیّن (مثل روزه ماه رمضان): 🔹 مبطل است. (وحید، خوئی، بهجت) اگر دوباره نیّت روزه کند به احتیاط واجب آن را تمام کند و بعداً قضای آن را به جا آورد. (سیستانی) مثلا تصمیم بر خوردن غذا بگیرد روزه‌اش باطل می‌شود هر چند اصلا غذا نخورد مگر این که در آن حال توجه نداشته باشد که فلان عمل روزه را باطل می‌کند. (مکارم) 🔹 مبطل نیست. (امام، فاضل) 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا