🌷بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ 🌷
الهی به امید رحمت تو🤲
🙏سلام عرض ادب و احترام
💠امروز دوشنبه متعلق است امام حسن مجتبی علیه السلام ،امام حسین علیه السلام
🌷روزمان را با ۵ شاخه گل #صلوات به محضر مبارکشان معطر می کنیم .🌷
✨اللهم صل علی محمد و آل محمدوعجل فرجهم✨.
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫
porseman kodak14020710.mp3
9.46M
#پرسمان_کودک_و_نوجوان
🚨 چالشهای دوره تربیت فرزندان
1- مسئولیت پذیری فرزندان (7)
2- شکاکی، ناامنی و دروغگویی، عدم اعتماد به دیگران
3- نوجوان مضطرب ناامید
4- هشت گام مسئولیت پذیری
5- نحوه برخورد با دختر شش ساله لجباز
🎙 #حجت_الاسلام_دكتر_مجید_همتی
🏷 #پرسمان_تربيتی #سؤالات_تربيتی #نوجوان #کودک #مسئولیت_پذیری #شکاکی #دروغگویی #لجبازی
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫
🌸سلام
🌾صبح دوشنبه تون بخیر
🌸امروزتان سرشاراز آرامش
🌾و رنگ دلتون شاد
🌸آرزو دارم امروزتان
🌾پراز ملودی شاد
🌸پراز حس ناب عشق
🌾پراز لبخند از ته دل و
🌸پراز آرامش خوب باشد
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫
هیچکس قفلِ بدون کلید نمی سازد؛
اگر قفلی
در زندگیت می بینی،
شک نکن اون قفل
کلیدی هم داره...
🔑
کلیدِ خیلی از
قفل های زندگی
چهار چیز است:
ايمان به خدا،
صبر، آرامش، و تلاش..
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫
💠 امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام
🔹 منْ جَرَى فِي عِنَان أَمَلِهِ، عَثَرَ بِأَجَلِهِ
🔸 آن كه در پى آرزويش بشتابد به اجل خويش به سر درآيد.
📗نهج البلاغه، حکمت 19
ترجمه: حجت الاسلام حسین انصاریان
#حکمت_های_نهج_البلاغه_سه_زبانه
#نهج_البلاغه
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫
💠راههای عملی کسب عشق و محبت الهی
#اخلاص_۱۱
ادامه...
🔺صور و اشکال مختلف ریاء :
🔸مقصود عبادت كننده از عمل عبودى، فقط اغراض ديگر باشد و هيچگونه قصد تقرب به خداى متعال نداشته باشد. فقط مىخواهد او را چنين و چنان بدانند تا به مقصد دنيوى به انحاء مختلف نايل گردد. اين، بزرگترين و شديدترين صورت «رياء» است. پيداست كه نه تنها عبادت او عبادت نيست، و نه تنها عمل بظاهر عبادت او باطل است، و نيز، نه تنها امر خداى متعال راامتثال نكرده و از عهده تكليف بر نيامده، بلكه، گناه يا گناهان بزرگ ديگرى هم مرتكب شده و عقوباتى را براى خود اكتساب نموده است ،و وضع او بدتر از وضع كسى است كه همان عبادت را بطور كلى ترك بكند. زيرا او علاوه بر اينكه عبادتى انجام نداده، استهزاء به حق نموده و به مردم نيز تلبيس كرده است، و هر يك به جاى خود، مخصوصاً اولى از گناهان بزرگ و هلاكت آور است.
🔸 اصل مقصود، و مقصود اصلى او از عمل عبودى اغراض ديگر، يعنى اغراض نفسانى و دنيوى بوده و منظور اولى وى اين باشد كه اين و آن ببينند و مطلع شوند تا او از اين طريق كه او را اهل دين و عبادت به حساب بياوردند به اهداف دنيوى خود به اشكال مختلف نايل گردد، و در ضمن و بطور فرعى قصد تقرب و قصد امتثال امر خدا هم داشته باشد، بنحوى كه اگر كسى نبيند و در مسير اهداف دنيوى او قرار نگيرد، عبادت را انجام نخواهد داد، و مجرد امتثال امر حق به تنهايى او را وادار به آن عمل عبودى نخواهد كرد، و به بيان ديگر،
اگر رياء در بين نباشد، آن داعى الهى در وجود او نيست كه فقط براى خدا قيام به آن عمل عبودى بكند اين صورت نيز به همان صورت اول نزديك است و از جهت بطلان عمل و مسائل ديگر شبيه آن است.
🔸مقصود او هم امتثال امر حق و تقرب به او باشد، هم نيل به اغراض ديگر از قبيل اطلاع اين و آن، و مدح و تعريف آنان، و كسب منزلت نزد آنان، و جاه و شهرت و مقام، و اهداف نفسانى و دنيوى كه از طريق همين اطلاع مردم و مدح و تعريف آنان، و از طريق جلب قلوب آنان به آنها مىرسد. يعنى هر دو جنبه، هم جهت رياء، هم جهت امتثال و تقرب، با هم مساوى باشند و هيچ كدام بر ديگرى رجحان نداشته باشد، بنحوى كه اگر كسى نمىديد و اغراض ديگر حاصل نمىشد و در مسير اهداف نفسانى دنيو او قرار نمىگرفت، داعى طاعت از حق و امتثال امر، و داعى تقرب به حق به تنهايى او را وادار به عبادت نمىكرد و آنرا انجام نمىداد. و نيز، اگر مسئله امتثال امر و تقرب به حق در ميان نبود، فقط براى نشان دادن به اين و آن و براى اغراض نفسانى و اهداف دنيوى اقدام به عبادت نمىنمود و اين جهات نيز به تنهايى او را وادار به عبادت نمىكرد.
اين صورت از رياء نيز اگر چه با دو صورت قبلى فرق مىكند، ليكن در اينكه موجب بطلان عبادت و فساد عمل مىباشد، و در اينكه چنين عبادتى به سوى حضرت پروردگار صعود نمىكند و چنين كسى از عهده تكليف بر نمىآيد و امر خدا را امتثال نكرده و تقربى نداشته است، هيچگونه شبههاى نيست.
🔺رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: «يقول الله تعالى: من عمل لى عملا أشرك فيه غيرى فهوله كله، و أنامنه برئ، و أنا أغنى الاغنياء عن الشرك» (جامع السعادات، ج 2، ص 370) يعنى «خداى تعالى مىفرمايد: هر كس عملى را براى من انجام دهد كه در آن غير من را شريك بگرداند، همه آن عمل مخصوص همان غير خواهد بود و من از چنين عملى بيزارم، و من از شرك از همه غنىتر هستم».
شبيه همين مضمون از امام صادق سلام الله نيز در اصول كافى در باب رياء نقل شده است.
و نيز از رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم نقل شده است كه فرمود: «لا يقبل الله تعالى عملا فيه مثقال ذرة من رياء»(جامع السعادات، ج 2، ص 370). يعنى «خداى تعالى قبول نمىكند عملى را كه در آن به اندازه ذرهاى رياء باشد».
كما اينكه از آن حضرت نقل شده كه فرمود: «ان ادنى الرياء شرك»(جامع السعادات، ج 2، ص 370) يعنى «كمترين رياء، شرك است».
ادامه دارد...
#ریا
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫
بعضیا میگن من توی قلبم از رفتار این خانم یا این آقا ناراحتم ، همین 💔کافیه دیگه
ببینیم نظر مجتهد چیه؟
- عکسو باز کن تا بخونیش☝📗
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 جهل و نادانی، عامل اصلی بدبختی بشر
📎 #هند
📎 #خرافات
📎 #جهل
🌐 به #ضیاءالصالحین بپیوندید...
👇
☫ @ziaossalehin ☫
مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
#کنترل_ذهن_برای_تقرب_۵۱ 🔵 گفته شد که انسان باید بتونه ذهن خودش رو کنترل کنه. در واقع باید یه عمر
عزیز دلم تلاش کن کنترل ذهن خودت رو به دست بگیری.
بچه بازی که نیست.
✅واقعا وقت بذار و تمرین کن. هم تمرین علامه طباطبایی و هم تمرین نماز و هم تمرین تنفس گیری رو انجام بده تا ذهنت منظم بشه و بتونی به خوبی کنترلش کنی.
منتظر اینم نباش که یه معجزه ای توی زندگیت پیش بیاد و یه دفعه ای تو بهترین آدم دنیا بشی!
باید تلاش کنی تا به دست بیاری
🌺 آیت الله حق شناس میفرمود: اولیای الهی از خطورات ذهنیه خائف هستند..
🚨 ببینید این خطورات ذهنی چیه که حتی اولیای الهی هم میترسیدن...
😒
بله گناه نمیکنن ولی ممکنه گرفتار خطورات منفی ذهن بشن.
🔷 در جای دیگه ای میفرمایند: باید انقدر در مقام مراقبه باشی تا خطورات قلبی به طور کلی نابود شود و صفحه دل نورانی شده و جای پروردگار شود...
💢 خداوند متعال میفرماید: اگه خودت رو برای عبادت من فارغ نکنی، ذهن و قلبت رو شلوغ میکنم و گرفتاری هات رو برطرف نخواهم کرد...
اصول کافی، ج 2 ، ص 83