eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
425 عکس
741 ویدیو
126 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
| شماره 4 🔻يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ🔺 📌 اى کسانى که ایمان آورده‌اید! هرکس از شما، از آیین خود بازگردد،(به خدا زیانى نمی‌رساند؛) خداوند گروهى را مى‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند؛ در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ در راه خدا جهاد مى‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگرى هراسى ندارند. این، فضل خداست که آن را به هرکس بخواهد (و شایسته ببیند) مى‌دهد؛ و فضل و احسان خداوند، گسترده و (او به همه چیز) داناست. 📝 البته این نکته را هم به شما بگویم که اگر خدای ناکرده همگیتان یک وقت بگویید «ما می‌خواهیم این کار و فعّالیت و حضور را ببوسیم و کنار برویم»، عقیده ندارم که این میدان، خالی خواهد ماند؛ نه. عقیدهٔ من این است که بارِ خدا، زمین نمی‌ماند. بنده از قبل از انقلاب به طلبه‌ها و رفقای جوانی که با من بودند، مکرّر در مکرّر می‌گفتم این را شما بدانید که وقتی ارادهٔ الهی تعلّق گرفت، بارِ خدا زمین نمی‌ماند. قرآن، ناطق به این است: «مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ.» خدا دست دیگری، پشت دیگری و بَر و دوش و بازوىِ ستبرِ دیگری را مأمور برداشتنِ این بار و حمل آن خواهد کرد. ولی بالاخره، کار به تأخیر می‌افتد. در این شکی نیست که وقتی ما بخواهیم باری را بر زمین بگذاریم، تا دیگری بیاید و آن بار را بردارد، وقفه‌ای ایجاد می‌شود. البته، وقفه در راه خدا، نارواست. استفاده از این فرصت و موقعیت هم که خدا به ما داده است تا بتوانیم این بار را برداریم، بزرگ‌ترین کارِ ماست. اصلاً بزرگترین افتخار این است که خدا ما را بندهٔ خودش بداند و از ما بخواهد که این بار را برداریم(1) (1): بیانات امام خامنه ای حفظه الله، 22 تیر 1373 📚 سوره مبارکه مائده، آیه 54 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☫ کانالهای واحد رسانۀ ☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» 👇 1- قرارگاه سایبری ضیاءالصالحین (مجلۀ اینترنتی، مذهبی و اخلاقی) 🆔 @ziaossalehin 2- سردبیر سایت ضیاءالصالحین (کانال تخصصی تحلیل و اخبار مهم حوزه و ) 🆔 @sardabir313 3- مرجع تولید و نشر استیکر و لوگوی مذهبی - مناسبتی 🆔 @stickers313 4- پایگاه خبری ضیاءالصالحین 🆔 @news_ziaossalehin 5- بصیرت و تشکیلات اسلامی 🆔 @ziaossalehin_ir 6- قرارگاه پاسخگویی به سوالات دینی 🆔 @shobhe_dini ______________ 🔺 لطفاً برای بهتر دیده شدن حمایت کنید.
✔️ دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه ای 🏢 مکان : سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی. ⏱ زمان : روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۷/۳۰ عصر 🔸 شرکت برای عموم آزاد می باشد(برادران و خواهران) به کانال رسمی «ستاد مراسمات بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین» بپیوندید 👇 @marasemat_ziaossalehin 🆔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻حسابرسی فرهنگی در پیوست باشد! ✍️مجتبی فرهنگ نهادهای فرهنگی پدیده جدیدی هستند اما معاصر نمی باشند چراکه مفهوم نهادهای فرهنگی در دوره پهلوی به صورت جدی برجسته شده و در دوره پهلوی دوم، نهادسازی فرهنگی (تاسیس جشنواره ها، فرهنگستان ها، بنیادها و...) جدی شده است. در حقیقت دغدغه دوره پهلوی دوم تاسیس نهادهای فرهنگی عامرانه و خودساخته و تاسیس یک شبه مدرنیزاسیون فرهنگی برای رفع عقب ماندگی از غرب بوده است. با شروع انقلاب اسلامی و به فرمان امام خمینی در همان سال های نخست با تدبیر ایشان 16 نهاد انقلابی ایجاد شد (منبع) تا نظام جمهوری اسلامی سریعتر در مسیر تحول و اثرگذاری حرکت کند و حال امروزه با تغییرات شرایط «تاریخی، جهانی و مخاطبین» باید این نهاد های ماخر و جدید را مورد سنجش و باز طراحی قرار دهیم تا بهره وری و اثرگذاری آنها بالا رود. اثرسنجی فرهنگی دستگاه های فرهنگی به عنوان عاملین رسمی «تحول فرهنگی»، میتواند ابعاد مختلفی را به خود بگیرد. متولی «رسمی و دولتی» در «اثرسنجی فرهنگی» شورای عالی انقلاب فرهنگی و «متولی حاکیمتی» در مسئله «ارزیابی فرهنگی» بیت رهبری می باشد. ماده ۴ شرح وظایف هفتم سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید که: نظارت مستمر، ارزیابی و پایش عملیات، اثرسنجی و اثربخشی اقدامات، ارجاع تخلفات و ترک فعل‌ مدیران ارشد از وظایف این دستگاه می باشد و در پیوست خود می نویسد که: حسابرسی فرهنگی به عنوان یکی از مهم ترین راهکارهای حکمرانی جدید است که برای ارزیابی میدانی و اثرسنجی میزان تحقق اهداف و مقاصد غایی سیاست‌گذاری فرهنگی به کار گرفته می شود.(منبع) سنجش وضعیت درونی سازمان های فرهنگی معادل «بهره وری» و سنجش وضعیت بیرونی سازمان های فرهنگی معادل مفهوم «کارآمدی و اثرسنجی» می باشد. مراجع ارزیابی اگر بخواهند وضعیت اثرسنجی فرهنگی دستگاه های فرهنگی را مورد سنجش قرار دهند در سه لایه با موانعی روبرو خواهند شد: ۱. در لایه مخاطب، عدم دسترسی به مخاطب هر دستگاه و تغییرات تکانه ای مخاطب فرهنگی ۲. در لایه عملکرد، فقدان دسترسی به وضعیت دستگاه ها و تحولات زیاد ساختاری و انسانی ۳. در لایه اکوسیستم، تنوع و تعدد دستگاه های فرهنگی در یک موضوع فرهنگی می باشد اگر یکی از این دو مرجع فرض کنیم بخواهند اثرسنجی وضعیت مدیریت مساجد کشور را مورد سنجش قرار دهند. در ابتدا لازم است که داده هایی از مخاطبین، متولیات و عملکرد هر سازمان فرهنگی را بدست بیاورند. این داده ها فی الواقع از «خوداظهاری خود دستگاه ها» به دست می آید که هیچ وجه منفی و یا نقطه ضعفی از «معاونت طرح و برنامه» آن سازمان ارایه نمی شود. در ادامه اگر بخواهیم به سراغ متولیان امر یک موضوع فرهنگی مانند مسجدبازگردیم، بالغ بر ۲۴ نهاد و سازمان مدعی هستند که مهندسی برنامه ریزی مسجد با آنان می باشد و به یک شبکه موثران و ذی نفعان تبدیل خواهند شد (منبع) که این موضوع، اثرسنجی هر دستگاه را عملا غیرممکن می کند. این مثال از واقعیت حکمرانی فرهنگی، بیانگر این است که چرا نمیتوانیم اثرسنجی ملی در عرصه فرهنگ را به صورت دقیق رقم زد، چرا که تکثر و تعدد دستگاه ها باعث اثرگذاری بر روی اقلیم جغرافیایی و مخاطبین مختلفی شده و اثرات اجتماعی را غیر قابل دسترس و به تبع آنرا غیر قابل سنجش خواهد کرد. در این نوع از حکمرانی فرهنگی «مسئولیت فرهنگی» هر مسئله و موضوع مشخص نخواهد بود و شاهد آن هستیم برای تهاجم فرهنگی ماجرای مهسا امینی، هیچ کس پاسخگو نیست! یک راهکار دیگر این است که اثرسنجی را به صورت جزیی در هر سازمان تعریف کنیم. هرچند اثرسنجی با این روش، برآیند کلی از وضعیت فرهنگی کشور ارایه نخواهد داد اما باز در نقطه خودش دارای مشکلاتی می باشد. رویه مدیریتی دستگاه ها و جهت گیری آنان براساس فشار از سوی نهادهای بالادستی می باشد و تنظیم گری آنان یک هنجار می باشد و هر سازمان در تلاش برای رفع فشار دو نهادهای بالادستی در عرصه فرهنگ می باشد که باعث دور شدن این دستگاه ها از برنامه ریزی اثرمحور و میدانی خواهد شد. تا زمانی که ادغام دستگاه های فرهنگی صورت نگیرد و مسئول هر مسئله و موضوع فرهنگی مشخص نشود، اثرسنجی در مسائل کلان و ملی امری نشدنی و محال خواهد بود و این موضوع نیازمند درگیری با ذی نفعان، بررسی تجربیات پیشین و .... می باشد. پیوست:نمونه ای از تعدد ساختارهای فرهنگی وجود 22 شورای عالی در کشور و 150 شورای موثر(منبع) وجود9 متولی اصلی دستگاه فرهنگی و 56 دستگاه فرهنگی حاکمیتی(منبع) وجود120 نهاد و معاونت فرهنگی(منبع) وجود 1345 معاون فرهنگی شهرداری در کشور(منبع) وجود ۴۸ خبرگزاری در ایران در حالی که توسعه یافته ترین کشور های دنیا 5 خبرگزاری وجود ندارد(منبع) 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
💠 امام علی علیه السلام: بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ الْمَوْعِظَةِ حِجَابٌ مِنَ الْغِرَّةِ ميان شما و پندپذيرى، پرده اى از غرور و خودخواهى وجود دارد ✍ حکمت 282 نهج البلاغه 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
| شماره 5 🔻و أَطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ 🔺 📌 و از خدا و پیامبرش اطاعت نمایید; و با یکدیگر نزاع نکنید، که سست مى شوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان مى رود! و صبر و استقامت کنید که خداوند با صابران است 📝«وَ لاتَنازَعوا کوشش کنید خودتان با همدیگر اختلاف نداشته باشید که خیلی خطرناک است. تنازع نکنید که اگر تنازع بکنید تَفْشَلوا سست می‌شوید. جنگ و اختلاف داخلی سستی می‌آورد، یعنی شما باید در مقابل دشمن یک مشتِ گره کرده باشید. آن وقتی که خودتان با یکدیگر نزاع و اختلاف می‌کنید، آن نیرویی که باید علیه دشمن مصرف بشود علیه خودتان مصرف می‌شود. ببینید این اختلافات داخلی که میان مسلمان ها هست چه بر سر مسلمین آورده؟ فلسطینی اردنی را میکشد و اردنی فلسطینی را. من تجربه دارم؛ خدا می‌داند به آن اندازه که نیروی ما صرف خدمت به اسلام و مبارزه با دشمن اسلام می‌خواهد بشود، چند برابر این نیرو صرف خراب کردن خودمان می‌شود. قرآن می‌گوید: وَ لاتَنازَعوا نزاع نکنید فَتَفْشَلوا نتیجه‌اش این است که سست می‌شوید، استحکامتان را از دست می‌دهید. وَ تَذْهَبَ ریحُکمْ‏ یعنی آن بادِ عزت و غلبه و دولت که برایتان می ‏وزید از بین می‌رود. نسیم دولت و قدرت و غلبه، بعد از تنازع از بین می‌رود چون تنازع سستی می‌آورد و سستی نسیم عزت و دولت و غلبه را از شما می‌گیرد. این هم یک دستور که تنازع نکنید. وَ اصْبِروا خویشتندار باشید، امید به آینده داشته باشید، بدانید صبر ظفر می‏زاید. انَّ اللهَ مَعَ الصّابِرینَ‏ خدا با صبر کنندگان است؛ یعنی اگر انسان صبر و خویشتنداری و مقاومت کند خدای تبارک و تعالی او را مدد می‌دهد.»(1) یک برداشت بسیار ساده از این آیه قرآن این است، که مجموعه های فرهنگی، مساجد، هیئت ها و... اگر به دنبال انتقاد و مشاجره های لفظی با یکدیگر باشند، اولاً سست می شوند و ثانیاً آن عزت خود را از دست می دهند (اتفاقی که متاسفانه در بعضی از جاها دیده شده و همین نتیجه راهم در برگرفت) (1): آشنایی با قرآن (شهید مطهری)، ج 3، ص 93 📚 سوره مبارکه انفال، آیه 46 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه ای 🏢 مکان : سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی. ⏱ زمان : روزهای دوشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۷/۳۰ عصر 🔸 شرکت برای عموم آزاد می باشد(برادران و خواهران) به کانال رسمی «ستاد مراسمات بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین» بپیوندید 👇 @marasemat_ziaossalehin 🆔
❣ 📖 السَّلاَمُ عَلَى شَمْسِ الظَّلاَمِ وَ بَدْرِ التَّمَامِ... 🌱سلام بر مولایی که با طلوع شمس وجودش، مجالی برای ظلم و ظلمت باقی نخواهد ماند. 🌱سلام بر او و بر لحظه‌ای که با دیدن روی ماهش، زمین و زمان غرق سرور خواهد شد. ✨🌹 📿 : 🤲 لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبین 🤲 نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
☫ کانالهای واحد رسانۀ ☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» 👇 1⃣ قرارگاه سایبری ضیاءالصالحین (مجلۀ اینترنتی، مذهبی و اخلاقی) 🆔 @ziaossalehin 2⃣ سردبیر سایت ضیاءالصالحین (کانال تخصصی تحلیل و اخبار مهم حوزه و ) 🆔 @sardabir313 3⃣ مرجع تولید و نشر استیکر و لوگوی مذهبی - مناسبتی 🆔 @stickers313 4⃣ پایگاه خبری ضیاءالصالحین 🆔 @news_ziaossalehin 5️⃣ بصیرت و تشکیلات اسلامی 🆔 @ziaossalehin_ir 6️⃣ قرارگاه پاسخگویی به سوالات دینی 🆔 @shobhe_dini 7⃣ گلستان تربیت (فرزندپروری اسلامی، روانشناسی و نیازمندی های تربیتی) 🆔 @golestane_tarbiat __________ 🔺 لطفاً برای بهتر دیده شدن حمایت کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از برگزاری جلسه چهارم دوره آموزشی تشکیلات اسلامی و فعالیت فرهنگی جبهه‌ای 🔊 سخنران: حجت الاسلام سیدحسن موسوی 🏢 مکان: سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۰۳/۰۴ - پارس آباد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| شماره 6 🔻و الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ 🔺 📌مردان و زنان با ایمان، ولىّ (و یار و یاور) یکدیگرند 📝«معنی کلمه «ولاء» که «ولایت» و «تولّی»- که به غلط تولّی‏ می‌گوییم- و «ولی» و «مولا» و غیره همه از این کلمه مشتق شده است «اتصال و نزدیکی» است. وقتی که دو چیز یا دو شخص به یکدیگر آنچنان نزدیک باشند که در میان آنها فاصله‌ای وجود نداشته باشد، عرب این را «توالی» می‏نامد؛ کما اینکه ما در اصطلاح فارسی کلمه «توالی» را در جایی به کار می‌بریم که دو چیز بلافاصله پشت سر یکدیگر باشند یعنی بینشان فاصله نباشد. ولی وقتی می‌گویند مسلمین باید نسبت به یکدیگر ولایت داشته باشند یا ولاء یکدیگر را داشته باشند مقصود این نیست که بدنهاشان به یکدیگر نزدیک باشد، بلکه مقصود این است که روحهاشان به یکدیگر نزدیک باشد و روابط اجتماعی‏شان با یکدیگر روابط نزدیک باشد. و لهذا مثلاً اینکه یک کسی دیگری را اعانت کند، به دیگری کمک بدهد، خودش یک ارتباطی است، یک اتصالی است، یک پیوند است، نوعی ولایت است که در قرآن «ولاء» نامیده می‌شود؛ یعنی یکدیگر را کمک بدهید. ولاء یکدیگر را داشته باشید یعنی تعاون در میان شما حکمفرما باشد، که اگر بخواهیم روح مطلب را در مظاهر مختلفش بشکافیم همان مطلبی است که پیغمبر اکرم با آن تشبیه بسیار عالی مَثَلُ الْمُؤْمِنینَ فی تَوادُدِهِمْ وَ تَراحُمِهِمْ وَ تَعاطُفِهِمْ مَثَلُ الْجَسَدِ اذَا اشْتَکی‏ مِنْهُ عُضْوٌ تَداعی‏ لَهُ سایرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَرِ وَ الْحُمّی یعنی مَثَل اهل ایمان مَثَل یک پیکر است. آنها به منزله اجزای یک پیکرند که اگر عضوی به درد آید سایر عضوها با تب و بیداری با او همدردی می‌کنند. هر وقت مسلمانان به این شکل در آمدند که حکم اعضای یک پیکر را پیدا کردند یعنی روابطشان و نزدیکی‏شان با یکدیگر و اشتراکشان در سرنوشت یکدیگر، همدردی و همکاری و همدلی‏شان به آنجا رسید که حکم اعضای یک پیکر را پیدا کردند، منظور قرآن در باب ولاء مؤمنین و مسلمین نسبت به یکدیگر عملی شده است»(1). افرادی که صاحب تشکیلات هستند بیش از باقی افراد نیازمند ایجاد این ولایت و تعاون هستند (1): آشنایی با قرآن (شهید مطهری)، ج 3، ص 182 📚 سوره مبارکه انفال، آیه 46 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آثار و برکات کار تشکیلاتی از منظر مقام معظم رهبری چیه؟ 🔝 پاسخ در عکس نوشت 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺 شاه منی که مونس هر سال و هر دمی شاهی ولی غریب‌ترین شاه عالمی هر چند گنبد تو طلا نیست شاه من در چشم‌های خیس من طلای مجسمی 🌼 سالروز ولادت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (علیه السلام) فرخنده باد.💐 🌐 به قرارگاه سایبری بپیوندید 👇 ☫ @ziaossalehin
༻﷽༺ ☑ حدیث تشکیلاتی ✅ حضرت فاطمه عليهاالسلام : بِشرٌ في وَجهِ المُؤمِنِ يُوجِبُ لِصاحِبِهِ الجَنَّةَ ؛ [ بحارالانوار ، ج 75 ، ص 401 .] خوش‌رويى هنگام روبه‌رو شدن با مؤمن، بهشت را بر فرد خوش‌رو واجب مى‌کند. ✴ اساس تشکیلات بر مبنای روابط شکل می‌گیرد. رابطه فرد تشکیلاتی با خدا رابطه فرد تشکیلاتی با خودش رابطه فرد تشکیلاتی با دیگران رابطه فرد تشکیلاتی با طبیعت خوش‌رویی با دیگران می‌تواند بهترین تسهیل‌کننده رابطه فرد تشکیلاتی با دیگران باشد و براساس این حدیث، غیر از آثار و برکات مترتب بر کار تشکیلاتی، مسبب خیر و برکت در آخرت هم باشد. @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ چرا نسل جوان دربارهٔ همهٔ مسائل دچار شک و شبهه می‌شود؟ 🔻 سطح تفکر و اندیشه‌ورزی نسل جدید نسبت به گذشته ارتقا یافته است. چنین رشدی عمدتاً ناشی از رشد علمی و تحصیلی است. اگر فهم ما از «معارف دینی» همراه با «رشد عقلی» ما ارتقا نیابد، دچار شبهه می‌شویم. مثلا اگر تصوری که از مفهوم خدا در ذهن ما وجود دارد، در سطح همان مفهومی باشد که در کودکی از خدا داشته‌ایم، امروز با اندک تأملی دربارهٔ خدا، دچار شبهات متعددی می‌شویم. ‼️ یکی از معضلات نسل جوان امروز، همین است؛ یعنی از نظر فکری رشد کرده، اما از معارف عمیق دینی به میزان رشد فکری بهره‌مند نشده است. از این رو دربارهٔ همهٔ مسائل دچار شک و شبهه می‌شود. 📚 از کتاب (ج۱)| تأملی در اندیشه‌های 📖 صفحات ۱۹۳ و ۱۹۴ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
👓 دوباره یکشنبه و نماز پرفضیلت ماه ذی قعده 📝 عمل یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده ❇️ کیفیت و شرایط نماز: ➖ غسل و وضو ➖ دو نماز دو رکعتی؛ هر رکعت حمد، توحید سه مرتبه و سپس فلق و ناس ➖ بعد از نماز ۷۰ مرتبه استغفار ➖ سپس: لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم ➖ سپس: یا عزیز یا غفار إغفر لی ذنوبی و ذنوبَ جمیع المؤمنین و المؤمنات؛ فإنه لا یغفر الذنوبَ الا انت. 🌐 به قرارگاه سایبری بپیوندید 👇 ☫ @ziaossalehin
💢وظایف تشکل در برابر اعضا چیست⁉️ لیُثِریوالَهُم دَفائِنَ العُقُولِ قسمت ۱ 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir