eitaa logo
ظهور بسیار نزدیک است
15.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
20.3هزار ویدیو
404 فایل
💓 از غدیر تا ظهور 🙏 با شما حرف خواهیم زد از : 🌹 یاایتها النفس المطمئنة 🌼 ارجعی الی ربک 🌼 راضية مرضية 🌼 فدخلي في عبادي 🌼 وادخلي جنتي 👈 کپی آزاد 🔸 موسسه جنبش پیشوازان دولت کریمه 🔸 تبلیغات تبادلات 🔹 @mahdeyar314 🔸کانال دیگر ما 🔹 @zoh110hor
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچه های غواص آهسته این ذکر رو زیر لب می گفتن: لبیک اللهم لبیک😔 به یاد شهدای غواص
- ناشناس.mp3
6.54M
❌🎧 شرح کتاب 🔺 ۸ 👈 ادامه داستان دوم: تجربه مرگ مهندس ساختمان ▪️بدنم را پشت وانت گذاشتند و حرکت کردند، من هم از بالا، با بدنم در حرکت بودم، اما وزش باد را حس نمیکردم! ▪️رنگ هایی که میدیدم رنگ های زنده و حیرت انگیز بودند ▪️صدایی روحانی با من صحبت کرد! ▪️توضیحاتی جالب در مورد ملک "هدی" که مهندس به آن اشاره کرد.. 📚 مرور و بررسی کتاب 👤 توسط حجت الاسلام امینی خواه 🌐 منبع: کانال امینی خواه 🔻مشاهده تمامی جلسات👇 yun.ir/r0ops8 🆘 @Roshangari_ir
💠سه چیز به ازای سه چیز 💧دعای صبح و آه شب کلید گنج مقصود است بدین راه و روش می‌رو که با دلدار پیوندی 💧معاویه بن وهب گوید: روزی امام جعفر صادق علیه السلام به من فرمودند: ای معاویه! هر کس موفّق شود سه چیز را به جای آورد، از سه چیز دیگر محروم نخواهد ماند. 💧هر کس توفیق دعا کردن یابد، از اجابت محروم نمی ‌ماند؛ چون خدای متعال فرموده: «ادْعُونِي‏ أَسْتَجِبْ‏ لَكُم‏؛ بخوانيد مرا تا اجابت كنم شما را.» 💧هر کس توفیق شکرگزاری یابد، از فزونی نعمت محروم نمی ‌شود؛ چون خدای متعال فرموده: «لَئِنْ‏ شَكَرْتُمْ‏ لَأَزِيدَنَّكُم‏؛ اگر شكرگزارى كنيد، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود.» 💧و هر کس موفّق به توکّل گردد، خداوند او را از کفایت امرش محروم نمی ‌کند: «وَ مَنْ‏ يَتَوَكَّلْ‏ عَلَى‏ اللَّهِ‏ فَهُوَ حَسْبُهُ‏؛ هر كس بر خدا توكّل كند، كفايت امرش را مى ‏كند.» 📚 📗
🔷 به دنبال یک عشوه.. قسمتی از کتاب سه دقیقه در قیامت.. داستان زندگی پاسداری که سه دقیقه دنیای پس از مرگ را تجربه میکند..
🔶 جریان یک تهمت.. قسمتی از کتاب سه دقیقه در قیامت.. داستان زندگی پاسداری که سه دقیقه دنیای پس از مرگ را تجربه میکند.. این کتاب زیبا و آموزنده را از کانال روشنگری بخوانید https://eitaa.com/roshangarii/11058
استاد آیت الله وفسی.mp3
1.83M
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 🔉/بشنوید: 🌹تفسیری از فرمایش "ما رأیتُ الّا جمیلاً" 🥀 نگاه عرفانی به مواجهٔ اولیاء الهی -علیهم السلام- با مصائبشان 💐 حامد وفسی
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 📹|ببینید: 💞اندیشه ای در حال شهدای دفاع مقدّس ❣خاطره ای تأمّل برانگیز از رزمندگان جبهه های دفاع مقدّس 🌹حامد وفسی 🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
💐💐💐💐💐 💐 حضرت امام سجاد -سلام الله علیها- خطاب به حضرت زینب سلام الله علیها: 💐 أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَیْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیْرُ مُفَهَّمَةٍ 💐 تو، بحمداللَّه، عالمي هستي كه نزد كسي تعليم نديدي و فهیمی هستي كه نزد كسي تفهیم نشدی 📚بحارالانوار - ج ۴۵، صفحه ۱۶۴
🌸 داخل فی الاشیاء لا کدخول شیء فی شیء، خارج عن الاشیاء لا کخروج شیء عن شیء 🌸 او داخل در اشیا است، نه مثل دخول چیزی در چیز دیگر و خارج از اشیاء است، امّا نه مثل خارج شدن یک چیز از چیز دیگر. 🌸 و گاه می فرماید: «لَه بَیْنُونَهُ صِفَهٍ لَا بَیْنُونَهُ عُزْلَه» حق تعالی در صفات از اشیاء جداست، ولی نه به این معنی که دور از اشیاء باشد. 🌸 و گاه می فرماید: «هو فی کلّ مکان و لا فی شیء من المکان» خدا در عالم و عالمیان داخل است، اما نه مانند دخول چیزی در دیگر چیزها یا دخول کسی در مکان، و خارج است نه مانند خروج چیزی از دیگر چیزها و مکان ها. خداوند سبحان منزّه از آن است که با موجود مادّی بیامیزد و حکم مادّه و مادّی را بپذیرد. اگر با این موجودات نباشد محدود خواهد بود و اگر با آنها بیامیزد و در آنها حلول کند، باز محدود خواهد بود؛ لذا لازمه اصلی ازلیّت و نامحدود بودن حقّ و اطلاق ذاتی خدای متعال آن است که با هر موجودی موجود باشد، ولی در آن نیامیزد و خارج از هر چیزی باشد اما نه جدا. 🌸 و خارج از آن است یعنی با آن آمیخته نیست ولی بر آن محیط است نه اینکه جدا و بیگانه از آن باشد. 🌸 خداوند متعال حقیقتی مطلق و بیکران و بی حد است که « مع کل شیء لا بمقارنه و غیر کل شیء لا بمزایلة» این حقیقت مطلق در همه جا و با همه چیز هست بی آنکه موضوع یا محمول چیزی قرار گیرد. 📚برگرفته از کتاب حقیقت، ص ۲۳۳ و ۲۳۴ (نقد و بررسی مکتب فراتر از عرفان و فلسفه) ✍🏻حامد وفسی
📚📚📚📚📚 📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۱. ابوبکر بن ابی شیبه (۱۵۹- ۲۳۵) مؤلف کتاب «المصنّف» به سند صحیح: هنگامی که مردم با ابی بکر بیعت کردند، علی و زبیر در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره می‌پرداختند و این مطلب به عمر بن خطاب رسید. او به خانه فاطمه آمد و گفت: ای دختر رسول خدا محبوب ترین فرد برای ما پدر توست و بعد از پدر تو خودت، ولی سوگند به خدا این محبت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آن ها . این جمله را گفت و بیرون رفت، وقتی علی و زبیر به خانه برگشتند. دختر پیامبر به علی و زبیر گفت: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود خانه را بر شما بسوزاند. به خدا سوگند آنچه را قسم خورده است انجام می‌دهد. ۲. احمد بن یحیی جابر بغدادی بلاذری (متوفای ۲۷۰) مولف کتاب تاریخی «انساب الاشراف»: ابوبکر به دنبال علی فرستاد تا بیعت کند ولی علی از بیعت امتناع کرد. سپس عمر همراه با فتیله (آتشزا) حرکت کرد و با فاطمه در مقابل باب خانه رو به رو شد. فاطمه گفت: «ای فرزند خطاب می‌بینم درصدد سوزاندن خانه من هستی؟» عمر گفت: «بله این کار کمک به چیزی است که پدرت برای آن مبعوث شده است» ۳. عبدالله بن مسلم بن قتیبیه دینوری (۲۱۲ – ۲۷۶) تاریخ دان و ادیب بزرگ اهل سنت در کتابش «الامامه والسیاسه»: ابوبکر از کسانی که از بیعت با او سر برتافتند و در خانه علی گرد آمده بودند، سراغ گرفت و عمر را به دنبال آنان فرستاد. او به در خانه علی آمد و همگان را صدا زد که بیرون بیایند و آنان از خروج از خانه امتناع کردند. در این موقع عمر طلبید و گفت: «به خدایی که جان عمر در دست اوست بیرون بیایید یا خانه را بر سرتان آتش می‌زنم» مردی به عمر گفت: «ای اباحفص در این خانه دختر پیامبر است» گفت: باشد. ابن قتیبیه در دنباله این مطلب نوشته است (صفحه ۱۳): عمر به همراه گروهی به در خانه فاطمه آمدند، در خانه را زدند. هنگامی که فاطمه صدای آنان را شنید با صدای بلند گفت: «ای رسول خدا پس از تو چه مصیبت هایی به ما از فرزند خطاب و ابی قحافه رسید» وقتی مردم که همراه عمر بودند صدای زهرا و او را شنیدند برگشتند ولی عمر با گروهی باقی ماند و علی را از خانه بیرون آوردند نزد ابی بکر بردند و به او گفتند: بیعت کن. علی گفت: «اگر بیعت نکنم چه می‌شود؟» گفتند: به خدایی که جز او خدایی نیست گردن تو را می‌زنیم... [حضرت هارون -ع- به حضرت موسی -ع- گفت: قال ابن امّ ان القوم استضعفونی و کادوا یقتلوننی ... «۱۵۰ اعراف»] ۴. تاریخ طبری: أتی عمر بن الخطاب منزل علی و فیه طلحه و الزبیر و رجال من المهاجرین فقال: «والله لاحرقن علیکم او لتخرجن الی بیعة» فخرج علیه الزبیر مصلتاً بالسیف فعثر فسقط السیف من یده فوثبوا علیه فاخذوه. عمر بن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. وی رو به آنان کرد و گفت: «به خدا سوگند خانه را به آتش می‌کشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید» زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود، ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد. در این موقع افراد دیگر بر او هجوم آوردند و شمشیر را از دست او گرفتند. بایع الناس و استشبتوا للبیعة و تخلف علی و الزبیر و اخترط الزبیر سیفه و قال اَعمدُه حتی یبایع علیَّ فبلغ ذلک ابابکر و عمر. فقال عمر: خذوا سیف الزبیر فاضربوا به الحجر . ۵. ابوالقاسم طبرانی (۲۶۰ – ۳۶۰) که ذهبی در میزان الاعتدال درباره او می‌گوید فردی معتبر است، در کتاب «المعجم الکبیر» درباره جناب ابوبکر در زمان مرگش می‌گوید: ابوبکر در هنگام مرگ اموری را آرزو می‌کرد: «اما الثلاث اللائی وددت انی لا افعلهن فوددت انی لم أکن اکشف بیت فاطمه و ترکته» ای کاش سه چیز را انجام نمی‌دادم... ای کاش هتک حرمت خانه فاطمه نمی‌کردم و آن را به حال خود واگذار می‌کردم. ۶. ابن عبدربه در عقد الفرید (متوفای ۴۶۳) از عبد الرحمن بن عوف نقل می‌کند: من در بیماری ابی بکر بر او وارد شدم تا از او عیادت کنم، او گفت، قال ابوبکر: «و ودت انی لم اکشف بیت فاطمه عن شیءٍ و ان کانوا اغلقوه علی الحرب» آرزو می‌کنم که ای کاش سه چیز را انجام نمی‌دادم... ای کاش خانه فاطمه را نمی‌گشودم هر چند آنان برای نبرد، در خانه را بسته بودند. 🔘 ادامه مطلب را در پست بعدی مطالعه نمایید... 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام ✍🏻حامد وفسی