eitaa logo
ظهور بسیار نزدیک است
15.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
20.3هزار ویدیو
404 فایل
💓 از غدیر تا ظهور 🙏 با شما حرف خواهیم زد از : 🌹 یاایتها النفس المطمئنة 🌼 ارجعی الی ربک 🌼 راضية مرضية 🌼 فدخلي في عبادي 🌼 وادخلي جنتي 👈 کپی آزاد 🔸 موسسه جنبش پیشوازان دولت کریمه 🔸 تبلیغات تبادلات 🔹 @mahdeyar314 🔸کانال دیگر ما 🔹 @zoh110hor
مشاهده در ایتا
دانلود
👇⭐امام موسی بن جعفر علیه السلام الگوی مبارزه با طاغوت سیره سیاسی و مبارزاتی حضرت امام موسی بن جعفر با شکنجه ها و زندانی های طولانی بر کسی پوشیده نیست. سیره ایشان در مسیر انقلاب و مقاومت الگوی تمام عیاری برای انقلابیون و مبارزان است. ذوجهات بودن ایشان در مسیر انقلاب و مبارزه شاخصه ممتاز این ا مام همام است. ◀️عبادت: این پیشوای انقلابی به عبد صالح، زین المجتهدین در میان اهل سنت و شیعه معروفند. دعاهای «عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِكَ فَلْيَحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِكَ » و « اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ الرّاحَهَ عِنْدَ الْمَوْتِ وَالْعَفْوَ عِنْدَ الْحِسابِ» یادگار ایشان برای سجده نماز مومنان است. عبادت های زیاد و سجده های طولانی این بزرگ مرد انقلابی، برای زندانیان و زندانبانان شگفت آفرین بود. ◀️اقتصاد: حضرت در مسیر مبارزه، در تولید ثروت، توزیع ثروت، و تشکیل شبکه اقتصادی دریافت وجوهات و مالیات نقش داشتند. احداث مزرعه کشاورزی، کمک های مومنانه که به کیسه های زر کاظم معروف بود و تشکیل شبکه وکالت برای دریافت وجوهات شیعیان از جمله فعالیت های اقتصادی حضرت در مسیر مبارزه بود. ◀️اخلاق: تقوای حضرت تقوای گوشه نشینی وعزلت گزینی نبود. تقوای ایشان تقوای مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی بود. درکرامت اخلاقی معروف بودند. عصبی مزاج نبودند، با حوادث بیرونی انفعالی برخورد نمی کردند، به خاطر منافع شخصی عصبانی نمی شدند. مجسمه کظم غیظ در برابر تند خویی های فردی بودند. ◀️روشنگری و بصیرت دهی: مبلمان اتاق خصوصی حضرت نشان از مبارزه داشت. در اتاق خصوصی ایشان که فقط برخی اصحاب می¬توانستند وارد شوند سه چیز قرار بود؛ شمشیری آویزان بر دیوار، نشان از جهاد، لباسی خشن، نشان از زندگی خشونت بار رزمی و انقلابی و قرآنی که هدف مبارزه را نشان می داد در این اتاق قرار داده بودند. روشنگری ایشان حتی در درون غاری در شام برای یک نفر نصرانی و در درون زندان ها برای زندانی¬ها و زندانبانان در سختترین شرایط ادامه داشت. این نوع روشنگری می¬فهماند که جهاد متکی به قرآن هیچ شرایطی متوقف نمی¬شود. ◀️مواجهه با رویش ها و ریزش ها حضرت در طول مبارزه با رویش ها و ریزش ها مواجه شدند. رویشی مانند علی بن یقطین که حضرت در مورد ایشان می فرمایند: برای تو چیزی را دوست دارم که برای خود دوست دارم. حضرت با اعتماد کامل ایشان را به درون درون حاکمیت برای انجام مأموریت و دفاع از عدالت و مظلومان می فرستند. علی بن یقطین در مسیر مبارزه تا پایان عمر ثابت قدم بودند و پیش از حضرت جان به جان آفرین تسلیم کردند. در مقابل این رویش¬ها، حضرت موسی الکاظم در مسیر مبارزه از ریزش¬هایی مانند علی ابن حمزه خبر داده بودند. جریان علی بن حمزه و حیان السراج(واقفیه) با وسوسه شدن در برای مبالغ هنگفت وجوهات در دسترس خود و با توجیه‌ این که بهره گیری از این اموال بهره آنان از سفره مبارزه است، به اموال دست درازی کرده و منکر امامت فرزند امام موسی کاظم شدند. ✍موسی سلیمانی 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
امام كاظم عليه السلام: 💠حرام رشد نمى كند و اگر هم رشد كند، بركت(خیر) ندارد إنَّ الحَرامَ لا يَنمي، وإن نَمى لَم يُبارَك لَهُ فيهِ الكافي، جلد5 صفحه125 ◼️ شهادت امام موسی کاظم علیه السلام بر شما تسلیت باد 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 امام علی(ع): مومن، مشغول عیب‌های خویش است و رها از عیوب دیگران است. 📚 کافی ۸:۱۶۸ ✅ به افسران بپیوندید @Afsaran_ir
▪️امام موسی کاظم علیه‌السلام: کمک به ناتوان، از بهترین صدقه‌ است. 🏴 علیه‌السلام تسلیت باد 🏴 ــــ▪️ ▪️ـــ اللهم_عجل_لولیک_الفرج ـــــــــــــــــــــــــــ 🏴گروه_رسانه‌ای_تیـمورا ☑️ @timoora
هدایت شده از ایستگاه روضه
40.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬کاری مشترک، زیبا و دیدنی از و با عنوان "سفره موسی بن جعفر" علیه‌السلام 🖌 به همراه زیرنویس
⚫️ پیرامون شهادت جانسوز علیه السلام 1⃣ 👈🏻 علامه مجلسی رحمه‌الله می‌نویسد: در ابتداء امامتِ امام کاظم علیه السلام، عمر شریفش بیست سال بود و کمتر نیز گفته اند؛ و مدّت امامتش سی و پنج سال بود؛ در ایّام امامتِ آن حضرت، بقیّه خلافتِ منصور دوانیقی لعنه الله بود و او بظاهر متعرّض آن حضرت نشد؛ و بعد از او حدود ده سال ایّام خلافت مهدی عباسی بود و آن لعین حضرت را به عراق طلبید و محبوس گردانید و به سبب مشاهده معجزات بسیار، جرأت بر اذیّت آن حضرت ننمود و آن جناب را به مدینه برگردانید؛ و بعد از آن حدود یک سال مدّت خلافت هادی عباسی بود و او نیز آسیبی به آن حضرت نتوانست رسانید؛ چون حکومت به هارون لعین رسید، آن حضرت را به بغداد آورد، مدّتی محبوس داشت و در سال پانزدهم حکومت خود آن حضرت را به زهر شهید کرد.  📗جلاء العیون، ص ٨٩٦
🔴 امام کاظم علیه السلام فرمودند: 🔵 أفضَلُ العِبادَةِ بَعدَ المَعرِفَةِ الله إِنتِظارُ الفَرَجِ. 🌕 بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند، انتظار فرج و گشایش است. 📚 تحف العقول، ص ۴۰۳
⚫️ پیرامون شهادت جانسوز علیه السلام 2⃣ ✖️امام کاظم علیه السلام و‌ ترک‌ تقیه شیعیان ▪️عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى علیه السلام قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّوجَلَّ غَضِبَ عَلَى الشِّيعَةِ فَخَيَّرَنِي نَفْسِي أَوْ هُمْ فَوَقَيْتُهُمْ وَ اللَّهِ بِنَفْسِي. ✍🏻 مرحوم شیخ کلینی از حضرت موسی بن جعفر صلوات الله علیهم نقل کرده است که فرمودند: همانا خداوند بر شیعیان غضب نمود و مرا مُخَیر نمود که عقوبت را از طرف آنها تحمل کنم و یا خود آنها عقوبت شوند، بخدا قسم من آن را به جان خود خریدم و شیعیانم را حفظ کردم. 📚 الكافي، ط_الاسلامیه، ۱/۲۶۰ ❌ علامه مجلسی رحمه‌الله: این غضب یا به این جهت بود که شیعیان تقیّه را ترک کرده و امامت آن امام را آشکار کرده‌اند؛ سپس هارون الرشید مُرَدد ماند بین این که شیعیان و تابعان آن امام را بکُشد یا اینکه آن امام را زندانی کرده و او را به شهادت برساند. پس امام برای شیعیان خود دعا کرده و بلا را برای خود خواستند؛ یا وجه دیگری هم داشت. 📚 مرآة العقول، ۳/۱۲۶
▪️پیرامون شهادت جانسوز علیه السلام 3⃣ 💢️دشمنش نیز خجل شد.. ⚫ ️مدت يك سال آن حضرت در حبس عيسى بود و مكرر هارون به او نوشت كه آن جناب را شهيد كند. اوجرأت نكرد كه به اين امر شنيع اقدام كند. جمعى از دوستان او نيز او را از آن منع كردند. چون مدت حبس آن حضرت نزد او به طول انجاميد، نامه‌اى به هارون نوشت كه حبس موسى بن جعفر نزد من طول كشيد و من بر قتل وى اقدام نمى‌نمايم، من چندان كه از حال او تفحص مى‌نمايم به غير عبادت و تضرع و زارى و ذكر و مناجات با قاضى الحاجات چيزى نمى‌شنونم و‌ پيوسته متوجه كار خود است و به ديگرى نمى‌پردازد. كسى را بفرست كه من او را تسليم او نمايم و الاّ او را رها مى‌كنم و ديگر حبس و زجر او را بر خود نمى‌پسندم. 📜 جلاء العیون، علامه مجلسی رحمه‌الله، ص ۱۱۹۵
▪️پيرامون شهادت جانسوز علیه السلام 4⃣ ❌ هادى، از حُکَمای بنی عباس حضرت کاظم علیه السلام را گرفت و در حبس نمود. یک شب اميرالمؤمنين عليه السلام را در خواب ديد كه به او فرمودند: «فَهَلْ عَسَيْتُمْ اِنْ تَوَلَّيْتُمْ اَنْ تُفْسِدُوا فِى الاَرْضَ وَ تُقَطِّعُوا اَرْحامَكُمْ» شما منافقان اگر از فرمان خداوند متعال و اطاعت قرآن روی بگردانید آیا جز این امید می‌برید که در زمین فساد و قطع رحم کنید؟» وقتی بيدار شد مراد آن حضرت را دانست. امر كرد حضرت را از حبس رها كردند. بعد از چندى باز خواست آن حضرت را حبس كند و اذيت رساند، اجل او را مهلت نداد و هلاك شد. 📚 منتهی الامال، نشر مبین اندیشه، ۲/١٥٥٣
⚫️ پیرامون شهادت جانسوز علیه السلام 5⃣ 🔻خیانت به امام کاظم علیه السلام و غربت بی حد و‌ حصر امام غریبمان ✍🏻 علامه مجلسی به نقل از ابن بابویه رحمهم الله می‌نویسد: بعد از آنکه هارون ملعون بفکر بقای خلافت فرزندانش افتاد، از طرفی هم از محبوبیت امام کاظم علیه السلام بین مردم هراس داشت، در صدد سرکوب کردن حضرت برآمد و از درباریانش پرسید: چه کسی بر امر موسی بن جعفر از همه آگاه تر است تا اطلاعاتی درموردش از او کسب کنم❓درباریان على بن اسماعيل بن جعفر، برادر زاده آن حضرت را كه امام، احسان بسيار نسبت به او مى‌نمود و بر خفاياى احوال آن جناب اطلاع تمام داشت تعيين كردند. (به روايت ديگر، محمّد بن اسماعيل برادرزاده آن جناب بود.) پس به امر خليفه نامه‌اى به پسر اسماعيل نوشتند و او را طلبيدند. چون آن حضرت بر آن امر مطلع شد او را طلبيد و گفت: اراده كجا دارى؟ گفت: اراده بغداد. فرمود كه براى چه مى روى؟ گفت: پريشان شده‌ام و قرض بسيارى بهم رسانيده‌ام. آن حضرت فرمودند كه من قرض تو را اداء مى‌كنم و خرج تو را متكفل مى‌شوم. او قبول نكرد و گفت: مرا وصيتى كن! آن جناب فرمود: وصيت مى‌كنم كه در خون من شريك نشوى و اولاد مرا يتيم نگردانى❗️باز گفت: مرا وصيت كن! حضرت باز اين وصيت فرمود تا سه مرتبه. پس سيصد دينار طلا و چهار هزار درهم به اوعطا فرمودند. چون او برخاست و رفت حضرت به حاضران فرمودند: بخدا سوگند كه در ريختن خون من سعايت خواهد كرد و فرزندان مرا به يتيمى خواهد کرد! گفتند: يابن رسول اللّه! اگر چنين است چرا به او احسان مى‌نمايى و اين مال جزيل را به او مى دهى؟ فرمود:«حَدَّثَنى اَبى عَنْ آبائِه عَنْ رَسُولِ اللّهِ صلى اللّه عليه وآله وسلم: اِنَّ الرَّحِمَ اِذاقُطِعَتْ فَوُصِلَتْ قَطَعَهَا اللّهُ» حاصل روايت آنكه، پدران من روايت كرده‌اند از رسول خدا صلى اللّه عليه و آله كه چون كسى كه با رَحِم خود احسان كند و او در برابر بدى كند و اين كس قطع احسان خود را از او نكند، حق تعالى قطع رحمت خود را از او مى‌كند و او را به عقوبت خود گرفتار مى‌نمايد. 📜جلاء العیون، ص ۱۱۹۲