eitaa logo
ظهور بسیار نزدیک است
15.9هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
20هزار ویدیو
399 فایل
💓 از غدیر تا ظهور 🙏 با شما حرف خواهیم زد از : 🌹 یاایتها النفس المطمئنة 🌼 ارجعی الی ربک 🌼 راضية مرضية 🌼 فدخلي في عبادي 🌼 وادخلي جنتي 👈 کپی آزاد 🔸 موسسه جنبش پیشوازان دولت کریمه 🔸 تبلیغات تبادلات 🔹 @mahdeyar314 🔸کانال دیگر ما 🔹 @zoh110hor
مشاهده در ایتا
دانلود
part03montahifinal.mp3
4.21M
بخش هایی از کتاب 📗 اثر محدث کبیر قسمت 3⃣ بخش زندگانی امام سجاد علیه السلام راوی
‌ 💐معرفت مهدوی💐 🌷‌وارثان قرآن🌷 🔷 از امام صادق علیه‌السلام در مورد آیه ۳۱ سوره مبارکه فاطر سؤال شد: «ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْكِتابَ الَّذينَ اصْطَفَيْنا مِنْ عِبادِنا فَمِنْهُمْ ظالِمٌ لِنَفْسِهِ وَ مِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَ مِنْهُمْ سابِقٌ بِالْخَيْراتِ بِإِذْنِ اللَّهِ ذلِكَ هُوَ الْفَضْلُ الْكَبيرُ» 🔷امام صادق علیه‌السلام فرمودند وارثان قرآن به سه گروه تقسیم می‌شوند: ۱- «ظالِمٌ لِنَفْسِهِ» یعنی کسی که حق امام را نمی‌شناسد. ۲- «مُقْتَصِدٌ» کسی است که عارف به حق امام است. ۳- «سابِقٌ بِالْخَيْراتِ» کسی که در همه خیرات سبقت می‌گیرد خود امام است. 📚بصائر الدرجات، ج۱، ص۴۴
12 Darhaye Dozakh _ Ramezan 1396 _Mazandaran.mp3
12.38M
🔈 🔊 جلسه دوازدهم * غفلت، ریشه اصلی انکار معاد و فراموشی آخرت * اثر لقمه حرام در عاقبت به شری * ریاست دری از درهای جهنم * دلیل ابراز ارادت علامه حسن زاده آملی به رهبر انقلاب * حسابرسی سخت و دقیق در قیامت پس از مرگ * روایت خواب حاج احمد آقا خمینی از پدر بزرگوارشان ⏰ مدت زمان: ۲۹:۰۲
! 🔴 ملائکه من شب وروز مواظب تو هستند ،آنچه را میگویی و انجام میدهی ،کم یا زیاد،همه را مینویسند . آسمان بر آن چه از تو دیده شهادت میدهد و زمین بر آن چه روی آن انجام داده ای گواهی میدهد.
🌹شهید ابراهیم همت: پیام من فقط همین است که در زمان غیبت اطاعت محض از ولایت فقیه داشته باشید.
✅ معرفی کتاب برای افزایش معرفت نسبت به روزه و ماه رمضان 📗 کتاب شهر خدا از استاد پناهیان 👈 کتاب شهر خدا، نوشته‌ای است دربارۀ رازهای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، که به ابعاد تربیتی و برخی از زیبایی‌های معنوی این مهمانی الهی می‌پردازد؛ نکات سودمندی که کمتر به آنها توجه شده است. 💬نظرات مردمی درباره کتاب "شهر خدا" 👤 علیرضا: کتابی خوش قلم از حجت‌الاسلام پناهیان که شاید سبک نوینی داشته باشد؛ چیزی بین کتاب دینی و کتاب ادبی. کتاب «شهر خدا» اینگونه اگر حدیث و آیه بگوید، حسابی در آن حدیث و آیه غرق می‌شود و کند و کاش می‌کند و دست آخر، گوهرهای زیبا و ناشناخته ای را از دلش بیرون می‌کشد. 👤امید: 💬گشودن دریچه‌های نو به حکمت های روزه، و ثمرات عجیب روزه که تا حالا نشنیده‌ایم یا کمتر شنیده‌ایم یک نگاه همه جانبه است به نظرم برای هر مومنی مطالعه اش «لازم» هست ✔️ این اثر علیرضا پناهیان را علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانید از طریق سفارش اینترنتی از سایت موسسه ایشان نیز تهیه کنید. 📎 bayancenter.ir
🌼 امام سجاد عليه السلام: هركس در زمان قائم ما بر موالات و دوستى ما بميرد، خداوند پاداش هزار مانند شهيدان بدر و اُحد به او عطا می كند. 📗 میزان الحکمه ج۶ ص۷۲
4_5796491595008181966.pdf
178.8K
🌷 محبت اهل بیت واجب است
🌹 امام خمینی: آنهائی که اسلام را خلاصه میکنند در اینکه بخورند و یک بخوانند و یک بگیرند و در این ملت، در گرفتاری این دخالت نکنند، به حسب روایت رسول اکرم اینها نیستند. (صحیفه نور ج۱۵ ص۵۰)
⚡️ «واقع‌گرا» بودنِ معرفت، به‌معنای دینی‌بودنِ آن نیست. واقع‌گرایی باید از بستر «تعبد به وحی» عبور کند. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔹 ما باید مسائل جامعه را با روش‌های علمی حل کنیم، منتها علم چیست و روشش چیست؟ این روش‌ها چه نسبتی با واقعیت دارند؟ و چه نسبتی با علوم پیشینی دارند؟ همین چیزهایی که ما در بسیاری اوقات، بدیهی تلقی می‌کنیم، در دنیای علم، بدیهی تلقی نمی‌شود. همین که علم می‌خواهد نظریه‌پردازی کند، یک مفروضاتی دارد و همان‌ها محل بحث هستند که این مفروضات کجا اثبات شده‌اند؟ 🔹 فی‌المثل، طب سلولی، و طب سنتی، نسخه‌های مختلفی می‌دهند و همه هم ناظر به واقعیت هستند. آن کسی که می‌گوید انسان دارای مزاج و اخلاط اربعه است و تعادل مایعات را بر اساس اخلاط اربعه تعریف می‌کند و بیماری و سلامت را به مزاج و تعادل مزاج برمی‌گرداند، او می‌گوید و آن کسی هم که بیماری و سلامت را به رفتار سلولی بدن و ترشح غدد و اینها برمی‌گرداند، او هم می‌گوید ، هر دو هم نسخه می‌دهند. هر دو هم جواب می‌دهد. حال، کدام واقعی است؟ هم مدرن، معطوف به است، هم ، معطوف به است و هم ، معطوف به است و هیچ‌کدام نمی‌گویند ما خلاف واقع داریم حرف می‌زنیم. همه هم، در عمل جواب می‌دهند. 🔹 ما باید به دنبال کارآمدی در جهت خاص باشیم. ما می‌گوییم علوم «جهت‌دار» هستند؛ یعنی هم، مفروضات دارند و هم کارآمدی در جهت دارند. ما هم واقع‌گرا هستیم و می‌گوییم علم ما با واقعیت نسبت دارد اما اگر این نسبتِ به واقع، از بستر تعبد به وحی عبور کرد، حجیت دارد. کارآمدی تنهاملاکِ حجیت نیست. مگر هر چه کارآمدی داشت، حجیت دارد؟! این همه انواع مختلف خمری که، با مصارف مختلف، در غرب درست می‌کنند، آیا کارآمدی دارد؟ بله. آیا حجیت دینی هم دارد؟ خیر. "کارآمدی" که دلیلِ دینی بودن نیست! معرفت، بی‌نسبت به واقع نیست و الا کارآمد نمی‌شد؛ ولی نسبت با واقع، دینی بودن را تمام نمی‌کند.