eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
59هزار عکس
60.5هزار ویدیو
1.3هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan کانال قصه های شهداء 👈 @Ghesehaye_shohada ارتباط با خادم 👈 @mohebolMahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
در سرزمین کربلا....mp3
11.84M
🌱 «در مـــسلـخ عــــشـق» « در سرزمین کربلا . ‌.🍂 » 📼اجرا شده توسط : •| کانون خادمین گمنام شهدا |• 🎙گوینده : فاطمه عباس‌زاده 🆔 ‌@KhGShohada_ir
💢سوال 1 : چرا روز هشتم ذی‌الحجه بهترین روز برای ترک مکه بود؟ 1⃣چون دشمنان امام در مکه نبودند 2⃣چون حاجیان برای عبادت [ ] به عرفات میرفتند [ ] 3⃣چون به امام وحی شده بود [ ] ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢 سوال 2 : امام حسین (ع) به عبدالله عمر درباره دلیل سفر رفتنشان چه فرمودند؟! 1⃣بی ارزش بودن دنیا [ ] 2⃣خبر داشتن ایشان از شهادت [ ] 3⃣لزوم حضور رهبر برای مسلمین [ ] 🔰ارسال پاسخ درست به آیدی زیر @Khgshohada_admin
💢سوال 1 : چه کسی در روز هفتم محرم دستور داد آب را بر امام و یارانش ببندند؟! 1⃣ابن زیاد [ ] 2⃣شمر ذی الجوشن [ ] 3⃣ عمر سعد [ ] ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢 سوال 2 : دو وظیفه مهم امام در کربلا چه بود؟! 1⃣صبر / شهادت [ ] 2⃣رسالت / عدالت [ ] 3⃣شهادت / رسالت [ ] 🔰ارسال پاسخ درست به آیدی زیر @Khgshohada_admin
🌺 وقتی آدم در محضر مولای مهربانش قرار بگیره تازه زندگیش شروع میشه... نیاز ما به امام یک نیاز حیاتی هست... 💕 نیاز ما به امام هزاران برابر بیشتر از نیاز ما به آب و غذاست... واقعا ما نیاز داریم به آقامون.... ما یک دنیای متفاوت رو تجربه خواهیم کرد...
یه خواهشی دارم ⭕️ زندگیمون رو در دوری از امام زمان از بین نبریم و حروم نکنیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ زندگی ما بعد از ارتباط عمیق با امام زمان ارواحنا فداه شروع میشه... استاد پناهیان 🌺@IslamlifeStyles
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به امام زمان علیه (عج) علاقه زیادی داشت. فخرالدین حجازی توی یکی از ملاقات هایش اسم او را گذاشت 《 مهدی آنیلی》. ادواردو گفت: به به! چه اسمی زیباتر از مهدی؟ اسم مولای غریب و غائبمان‌. خیلی بهتر از اسم ادواردو است. اصلا از این به بعد، من ادواردو نیستم. من مهدی هستم. آن اواخر یک رساله هم نوشت با موضوع " منجی موعود از نگاه ادیان". روز شهادتش‌هم ایام ولادت امام زمان (عج) بود. قسمتی از کتاب "من‌ادواردو نیستم." 💠@IslamlifeStyles
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 افکار منفی رو دور کن 🔹 استاد فاطمی نیا کانال نشر معارف استاد فاطمی نیا ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @ostad_Fateminia https://eitaa.com/joinchat/1296695471C365e4f7c3b
14-esajjad.mp3
1.98M
روضه امام سجاد(علیه السلام)/ استاد فاطمی نیا کانال نشر معارف استاد فاطمی نیا ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @ostad_Fateminia https://eitaa.com/joinchat/1296695471C365e4f7c3b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بهترین دعا حجت الاسلام فاطمی نیا کانال نشر معارف استاد فاطمی نیا ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @ostad_Fateminia https://eitaa.com/joinchat/1296695471C365e4f7c3b
ویرایش-نوشته-_lsaquo-پایگاه-اطلاع-رسانی-هیات-رزمندگان-اسلام-_8212-وردپرس-3.mp3
10.67M
سخنرانی حجت الاسلام استاد فاطمی نیا به مناسبت شهادت امام سجاد علیه السلام کانال نشر معارف استاد فاطمی نیا ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @ostad_Fateminia https://eitaa.com/joinchat/1296695471C365e4f7c3b
طرح هفته 77 از عبارات نورانی 👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای ✳️ عبارت قسمت اول از چهار فقره ی زیر: 🔹 1⃣ اللَّهُمَّ إِلَى مَغْفِرَتِكَ وَفَدْتُ ، 2⃣ وَ إِلَى عَفْوِكَ قَصَدْتُ ، 3⃣ وَ إِلَى تَجَاوُزِكَ اشْتَقْتُ ، 4⃣ وَ بِفَضْلِكَ وَثِقْتُ 🔹 🔸 بار الها! به سوى آمرزش تو آمده ‏ام، و عفو و بخشش تو را قصد كرده ‏ام، و به گذشت تو مشتاقم، و به فضل و احسان تو اعتماد دارم .🔹 https://eitaa.com/sahife2/5322 دعای 👈 نظرات، دل نوشته ها و حرفهای صمیمانه ی شما درخصوص عبارت فوق که از هم اکنون برای ما ارسال شود، در این قسمت بارگذاری میشود ◀️ انشاالله سعی کنید در این طرح به عشق امام سجاد علیه السلام و انس بیشتر با این کتاب نورانی ولو درحد یک خط!! مشارکت فرمایید 👌 ادمین 👇 @yas2463 👈 میتوانید این دعای زیبا را با 🎙 صدای مداحان مختلف گوش دهید 👈 و متن آن را « اینجا » بخوانید ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
بسم الله الرحمن الرحيم 🔹 اللَّهُمَّ إِلَى مَغْفِرَتِكَ وَفَدْتُ ، وَ إِلَى عَفْوِكَ قَصَدْتُ ، وَ إِلَى تَجَاوُزِكَ اشْتَقْتُ ، وَ بِفَضْلِكَ وَثِقْتُ 🔹 🔸 بار الها! به سوى آمرزش تو آمده‏ام، و عفو و بخشش تو را قصد كرده‏ام، و به گذشت تو مشتاقم، و به فضل و احسان تو اعتماد دارم .🔹
كلمه‏ ى «مغفرت» از نظر لغت حاوى دو معنى است: يكى مستور داشتن معاصى، و آن ديگر بخشش گناهان است.
قسمت اول از چهار فقره ی زیر: 1⃣ اللَّهُمَّ إِلَى مَغْفِرَتِكَ وَفَدْتُ ، 2⃣ وَ إِلَى عَفْوِكَ قَصَدْتُ ، 3⃣ وَ إِلَى تَجَاوُزِكَ اشْتَقْتُ ، 4⃣ وَ بِفَضْلِكَ وَثِقْتُ 🔹،
«و فد» نام فرد يا هيئتى است كه براى ديدار شخصى باعظمت و بزرگ، يا زمامدارى توانا و مقتدر، يا فرمانروايى نافذ و موثر از محل خود حركت مى‏كنند و نزد وى مى‏آيند و هدفشان در اين كار يا تكريم و احترام است يا اعلام وفادارى و اطاعت از اوامر اوست، يا آنكه مردم محل احتياجى دارند و اين جمع را فرستاده ‏اند تا حاجتشان را عرضه كنند و برآوردن آن را درخواست نمايند.
اگر عبارت دعا اينچنين بود: اللهم و فدت الى مغفرتك، معناى كلام اين مى‏شد: بار الها! آمده‏ ام به سوى مغفرتت. اما اينكه «الى مغفرتك» پيش از «وفدت» آمده است، از نظر ادبى، حاوى معناى «اختصاص» است، يعنى: بار الها! فقط به سوى مغفرت تو آمده ‏ام و بس. و در سه جمله‏ ى بعد نيز تقدم جر به همين معنى دلالت دارد.
در این کشاکش سخت میان موت و حیات امید وصل تو ما را دلیل هرنفس است در پی عبارت های قبل که از خداوند درخواست فرمود...ظلم نکنم...طغیان نکنم....حال، امام علیه السلام می فرماید همه اینها را از تو خواستم زیرا به فضل تو دل بستم_فضل،همان ابتدا به نعمت است_فقط باامید به فضل تو،به آمرزش تو روی آوردم،ازتو می خواهم گذشت کنی واز تقصیرم چشم پوشی کنی. در سوره مبارکه بقره،آیه۶۴می فرماید«فلولافضل الله علیکم ورحمته لکنتم من الخاسرین» اگرفضل خدا نباشد،شیطان همه ما را می گیردواز اوتبعیت می کنیم.....ولی اما.... وانا واثق من دلیلی بدلالتک وساکن من شفیعی الی شفاعتک. ...در این کشاکش سخت،از راه خود مطمئنم چون تو راهنمای منی.وچون تو شفیع منی،دلم آرام است.
پوشاندن قبايح و گناهان مردم از جمله‏ ى صفات حضرت باری ‏تعالى است و در دعاهايى كه از ائمه‏ ى معصومين عليهم ‏السلام رسيده، اين صفت مكرر ذكر شده است. اولياى گرامى اسلام به مسلمانان اكيدا توصيه نموده‏اند كه از ذكر قبايح و گناهان دگران لب فروبندند، چه اين عمل، در اسلام، از گناهان كبيره است. اگر كسى خويشتن را به اين صفت متصف كند و از ذكر گناهان اين و آن خوددارى نمايد، خود را به صفت بارى‏تعالى متصف نموده و به كامل تشبه يافته است. حضرت رضا (ع) فرموده: مومن آنطور كه بايد مومن نيست مگر آنكه از سه خصلت برخوردار باشد: يك سنت از خداوند خود، يك سنت از پيمبر خود، و يك سنت از ولى خود. سنت از پروردگارش سر را مكتوم داشتن، سنت از پيمبرش با مردم به مدارا برخورد نمودن، سنت از وليش صبر و بردبارى در شدايد و سختيها. در اين حديث شريف، به كتمان سر مردم آنقدر اهميت داده شده كه امام (ع) آن كس را كه پرده ‏درى نمى‏كند و سر مردم را فاش نمی ‏نمايد متصف به صفت و سنت بارى‏تعالى خوانده است. عفو و بخشش گناهكار، همانند مكتوم داشتن گناه او از صفات حضرت بارى‏تعالى است. در قرآن شريف و روايات معصومين عليهم‏السلام تاكيد شده است كه مسلمانان مجاهده كنند تا به اين خلق شريف كه از مكارم اخلاق است متخلق شوند و با اتصاف به اين صفت، از نعمت تشبه به كامل، يعنى ذات اقدس الهى، برخوردار گردند،
مغفرت، حاوى دو معنى است: يكى پنهان داشتن معصيت گناهكار و آن ديگر عفو و بخشش او. خداوند مهربان داراى هر دو صفت است، از طرفى معصيت گناهكار را مكتوم مى‏دارد و او را بين مردم رسوا نمى‏كند و از طرف ديگر او را مشمول عفو خود قرار مى‏دهد و از گناه او مى‏گذرد. بندگان باايمان خداوند داراى اين دو صفت عالى هستند و از بار ی ‏تعالى پيروى نموده‏ اند و به ذات اقدس او تشبه يافته‏ اند. اگر كسى واجد يكى از اين دو صفت باشد داراى نيمى از اين مزيت است. بدبخت و سيه‏ روز، آن كسى است كه فاقد اين هر دو صفت است، نه راز مردم را پنهان دارد و نه از لغزشها چشم‏ پوشى مى‏كند. على (ع) درباره‏ى اين قبيل افراد چنين فرموده است: شر الناس من لا يعفو عن الهفوه و لا يستر العوره. بدترين مردم كسى است كه نه از خطاى دگران مى‏ گذرد و نه سر آنان را مى‏ پوشاند.
رسول اكرم (ص) و ائمه‏ ى طاهرين عليهم‏السلام، همه معصوم ‏اند، منزه از گناه ‏اند، نمى‏دانيم اداى اين قبيل كلمات از آنان در پيشگاه بارى‏تعالى به جبران كمبودى است كه خودشان گفته ‏اند: ما عرفناك حق معرفتك و ما عبدناك حق عبادتك. بار الها! به حق معرفت، تو را نشناختيم و به حق بندگى، تو را پرستش ننموديم. يا آنكه معناى دگرى دارد. اما مرحوم محدث قمى رضوان ‏الله عليه سه حديث را از پى هم نقل نموده كه در اينجا ذكر مى‏شود، ممكن است تا اندازه ‏اى براى اهل دقت راهگشا باشد....
رسول اكرم (ص) فرمود: دلها دچار زنگ‏زدگى مى ‏شوند همانطور كه فلزات را زنگ فرامى‏ گيرد. شما با استغفار، دلها را جلا دهيد و زنگشان را برطرف نماييد، و نيز فرموده است: كسى كه زياد استغفار نمايد خداوند براى او در هر اندوه و غمى گشايشى فراهم مى ‏آورد و از هر تنگنا راه خروجى به رويش مى ‏گشايد و از طريقى كه اميد ندارد به وى روزى مى‏ رساند. امام صادق (ع) فرمود: رسول بزرگوار (ص) در هر روز و شبى صد بار توبه و استغفار مى‏نمود بدون آنكه گناهى داشته باشد.
حوايج و نيازهاى مردم متفاوت است و افراد الهى و باايمان براى حل مشكلات و رفع نيازهاى خود دست دعا به سوى پروردگار برمى‏دارند و حاجت خود را مى‏خواهند . بعضى در دعا فقط نام الله را مى‏برند كه جامع جميع صفات كمال است و عرض حاجت به پيشگاه مقدسش مى‏نمايند. اما بعضى با توجه به احتياج خود از صفت يا اسمى نام مى‏برد كه متناسب مقصودش باشد، مثلا اگر در مضيقه‏ ى معاش است «يا رزاق» مى‏گويد، اگر وسعت معاش مى‏خواهد «يا كريم» مى‏گويد، اگر بيمار است از «شافى» نام مى‏برد، و از اين قبيل. امام سجاد (ع) درجمله‏ ى اول دعا از «مغفرت الهى» نام برده و عرض مى‏كند: اللهم الى مغفرتك وفدت، بار الها! وفود و ورود من به مغفرت توست. «غفار» و «غفور» هم که دو معنى دارد: يكى «مستوركننده» و آن ديگر «بخشنده».
D1737504T14933958(Web) (2).mp3
2.74M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( 6 دقیقه ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی معروف به خطبه ی «» (درخشان) – خطبه ای بسیار شگفت انگيز «آن حضرت جنازه مسلمانى را كردند، هنگامى كه او را در قبر گذاشتند، بازماندگانش صدا به ناله و شيون بلند كرده و گريستند، امام فرمود: «به خدا سوگند! اگر اينها آنچه را ميّتشان مشاهده مى كند ببينند، بر او را فراموش خواهند كرد (و بر خود خواهند گريست!) به خدا سوگند! به سراغ يك يك از آنها مى آيد و كسى را باقى نمى گذارد» سپس حضرت (با توجّه به آمادگى گروه تشييع كننده در آن شرايط براى پذيرش اندرزهاى الهى) برخاست و اين خطبه را ايراد فرمود: ❇️ بخش یازدهم: وقایع پس از ( از 12 بخش ) 👈 ثُمَّ أُدْرِجَ فِي أَكْفَانِهِ مُبْلِساً وَ جُذِبَ مُنْقَاداً سَلِساً، ثُمَّ أُلْقِيَ عَلَى الْأَعْوَادِ رَجِيعَ وَصَبٍ وَ نِضْوَ سَقَمٍ تَحْمِلُهُ حَفَدَةُ الْوِلْدَانِ وَ حَشَدَةُ الْإِخْوَانِ إِلَى دَارِ غُرْبَتِهِ وَ مُنْقَطَعِ زَوْرَتِهِ وَ مُفْرَدِ وَحْشَتِهِ، حَتَّى إِذَا انْصَرَفَ الْمُشَيِّعُ وَ رَجَعَ الْمُتَفَجِّعُ أُقْعِدَ فِي حُفْرَتِهِ نَجِيّاً لِبَهْتَةِ السُّؤَالِ وَ عَثْرَةِ الِامْتِحَانِ؛ وَ أَعْظَمُ مَا هُنَالِكَ بَلِيَّةً نُزُولُ الْحَمِيمِ وَ تَصْلِيَةُ الْجَحِيمِ وَ فَوْرَاتُ السَّعِيرِ وَ سَوْرَاتُ الزَّفِيرِ، لَا فَتْرَةٌ مُرِيحَةٌ وَ لَا دَعَةٌ مُزِيحَةٌ وَ لَا قُوَّةٌ حَاجِزَةٌ وَ لَا مَوْتَةٌ نَاجِزَةٌ وَ لَا سِنَةٌ مُسَلِّيَةٌ بَيْنَ أَطْوَارِ الْمَوْتَاتِ وَ عَذَابِ السَّاعَاتِ إِنَّا بِاللَّهِ عَائِذُونَ. 👈 در حالى كه تسليم و آرام است، بر مى دارند، و بر تابوت مى گذارند. خسته و لاغر به سفر آخرت مى رود، كه فرزندان و برادران او را به دوش كشيده تا سر منزل غربت، آنجا كه ديگر او را نمى بينند، و آنجا كه جايگاه وحشت است، پيش مى برند. امّا هنگامى كه تشييع كنندگان بروند و مصيبت زندگان باز گردند، در گودال قبر نشانده، براى پرستش حيرت آور، و امتحان لغزش زا، زمزمه غم آلود دارد. و بزرگ ترين بلاى آنجا، فرود آمدن در آتش سوزان دوزخ و بر افروختگى شعله ها و نعره هاى آتش است، كه نه يك لحظه آرام گيرد تا استراحت كند، و نه آرامشى وجود دارد كه از درد او بكاهد، و نه قدرتى كه مانع كيفر او شود، نه مرگى كه او را از اين همه ناراحتى برهاند، و نه خوابى كه اندوهش را بر طرف سازد، در ميان انواع مرگ ها و ساعت ها مجازات گوناگون گرفتار است. به خدا پناه مى بريم. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 حوادث بعد از مرگ * لحظات عبرت انگيز وداع زندگان با مردگان! * سؤال چيست؟! * قبر، باغى از بهشت يا حفره اى از دوزخ است! 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ قِيلَ لَهُمْ كُفُّواْ أَيْدِيَكُمْ وَأَقِيمُواْ الصَّلَوةَ وَءَاتُواْ الزَّكَوة فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتَالُ إِذَا فَرِيقٌ مِّنْهُمْ يَخْشَوْنَ النَّاسَ كَخَشْيَةِ اللَّهِ أَوْ أَشَدَّ خَشْيَةَ وَقَالُواْ رَبَّنَا لِمَ كَتَبْتَ عَلَيْنَا الْقِتَالَ لَوْلَآ أَخَّرْتَنَآ إِلَى‏ أَجَلٍ قَرِيبٍ قُلْ مَتَعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ وَالْأَخِرَةُ خَيْرٌ لِّمَنِ اتَّقَى وَلَا تُظْلَمُونَ فَتِيلاً آیا نمى نگرى كسانى را كه (پیش از هجرت) به آنان گفته شد (اكنون) دست نگهدارید و نماز به پا دارید و زكات بپردازید. لیكن چون جهاد (در مدینه) بر آنان مقرّر شد، گروهى از آنان از مردم (مشرك مكّه) چنان مى ترسیدند كه گویا از خدا مى ترسند، بلكه بیش از خدا (از كفّار مى ترسیدند) و (از روى اعتراض) گفتند: پروردگارا! چرا جنگ را بر ما واجب كردى؟ چرا ما را تا سرآمدى نزدیك (مرگ طبیعى) مهلت ندادى؟ بگو: برخوردارى دنیا اندك و ناچیز است و براى كسى كه تقوا پیشه كند آخرت بهتر است، و به اندازه ى رشته ى میان هسته خرما، به شما ستم نخواهد شد. ** مسلمانان صدر اسلام در دوران سخت مكّه، از پیامبر اسلام اجازه ى با مشركان را مى خواستند و مى گفتند: پیش از اسلام عزیز بودیم، اینك به خاطر اسلام گرفتار فشاریم، بگذار بجنگیم تا عزّت خود را به دست آوریم. پیامبرصلى الله علیه وآله كه آن هنگام مأمور به جنگ نبود، اجازه نمى داد، ولى پس از هجرت كه فرمان جهاد آمد، جمعى از همان جهاد طلبان، دست به اعتراض و بهانه جویى زدند و كفّار مكّه را بزرگ شمرده و از آنان به شدّت مى ترسیدند. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
👈 دعای 👤 با صدای زیبای مداح جوان بحرینی 👇 https://www.aparat.com/v/MGhF7/ 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🙏 و أَعُوذُ بِكَ مِنْ أَنْ أُصِرَّ خدایا به تو پناه می برم از و پافشارى بر گناه !!! ‏🍀‏ در نگاه امیرالمؤمنین(علیه السلام) ، چشم "حقیقت ‌بین" را کور می‌کند؛ آن چشم محاسبه‌ گری که آینده‌ و قیامت را باید ببیند با تکرار گناه کور می‌شود.» 👤استاد حسین ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2