eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
60هزار عکس
61.3هزار ویدیو
1.3هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan کانال قصه های شهداء 👈 @Ghesehaye_shohada
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ظهور نزدیک است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشک نریز آقاجان، ما همه قاسم سلیمانی هستیم. وصیت : حضرت آیت الله خامنه ای را و میبینم را بر سایر امور ترجیح دهید الهی بمیرم که از نزدیکترین افراد به حضرت آقا بود بر غریبی و مظلومیت ایشون تاکید کرده 📭 جهت سلامت و تعجیل فرج عجل الله تعالی فرجه الشریف و سلامتے و شفای همه بیماران و رفع بلا و گرفتارے 🦋•• به عشق حضرت آقا لطفا نشر دهید... 🌹ظهور نزدیک است .... گنجینه ای از بهترین مطالب 👇👇👇 @zohoore_ghaem
هدایت شده از ظهور نزدیک است
جانم به فدایت رهبرم ❤️❤️❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️❤️❤️❤️❤️❤️ @deldadegi دلدادگی 💙
كسانى كه فقط كار نيك آورند، آنان را پاداشى بهتر از آن‌چه كرده‏‌اند خواهد بود و در آن روز، آنان از ترس و دهشت ايمنند. (89) و كسانى كه فقط كار ناشايسته آورند، در آن روز بر صورت‌‏هايشان در آتش افكنده شوند [و به آنان گويند] آيا جز آن‌چه مى‌‏كرديد سزا داده مى‌‏شويد؟ آرى اين كيفر، نمود همان اعمال شماست. (90) بگو: جز اين نيست كه فرمان يافته‌‏ام خداوندگار اين شهر مكّه را پرستش كنم؛ همان‏‌كه آن را حرمت بخشيد و همه‏‌چيز از آن اوست، و نيز فرمان يافته‌‏ام از كسانى باشم كه تسليم خواست خداوندند. (91) و نيز به من امر شده‌است كه قرآن را بر مردم تلاوت كنم. پس آن‌‏كه با اين قرآن هدايت يابد، خود بهره هدايت خويش برد و سودش به من نمى‌‏رسد، و آن‌‏كه هدايت قرآن نپذيرد و گمراه شود، وزر و وبالش بر خود اوست و به من نمى‌‏رسد. اى پيامبر، بگو: اين بدان جهت است كه من انذارگرى از انذارگرانم، نه اختياردار گمراهان و نه مسئول رفتار آنان. (92) و بگو: ستايش از آن خداوند است. او در قيامت و نيز در آستانه برپايى آن- كه ديرى نمى‌‏پايد- نشانه‌‏ها و آيات خود كه همگان را به پذيرش حق وامى‌‏دارد به شما نشان خواهد داد و شما بى‌‏درنگ آنها را خواهيد شناخت و حق را باور خواهيد كرد. و پروردگارت از آن‌چه مى‌‏كنيد بى‏‌خبر نيست. (93) به نام خداوند گسترده‌‏مهر مهربان‏ طا. سين. ميم. (1) اين آياتى كه در اين سوره خواهد آمد، و نيز آياتى كه پيش‌‏تر نازل شد، همه، آيات اين كتاب است كه نزول آن از جانب خداوند، روشن و آشكار است. (2) اى پيامبر، بخشى از داستان موسى و فرعون را بر تو مى‏‌خوانيم- داستانى راست و درست- تا آنان كه به آيات ما ايمان دارند و پيرو تو هستند در آن بينديشند و بدانند كه آن خداوندى كه بنى‌اسرائيل را از چنگ فرعونيان رهايى بخشيد، همو آنان را از سركشان قريش نجات مى‏دهد و حاكميّت مى‌‏بخشد. (3) همانا فرعون در سرزمين مصر به سركشى و استكبار پرداخت و ميان ساكنان آن ديار اختلاف برانگيخت و از آنان چندين گروه مختلف و متفرق بساخت. او در اين ميان طايفه بنى‌اسرائيل را به استضعاف كشيد تا آن‏‌جا كه پسرانشان را سر مى‌‏بريد و زنانشان را براى خدمت باقى مى‏‌گذاشت، چرا كه او از فسادگران بود. (4) آرى، فرعون براى انقراض بنى‌اسرائيل تلاش مى‌‏كرد، در حالى‌‏كه ما مى‏‌خواستيم كسانى را كه در زمين به استضعاف كشيده شده بودند نعمتى گران‌سنگ عطا كنيم؛ آنان را پيشوايانى قرار دهيم كه از ايشان پيروى شود و مواهبى را كه در اختيار فرعونيان بود از آن ايشان كنيم. (5) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۸۵🌷 پیروزی مستضعفان: یکی از مسائلی که در نظریات و نتیجه گیری های ما اثر بسیار دارد، «محدود بودن در زمان» است. ما بدین سبب که در حصار زمان محصوریم و گذشته و آینده‏ ی خود را نمی بینیم، معمولاً با توجّه به زمان حال قضاوت می کنیم. تاریخ نشان می دهد که در بسیاری از قرون و اعصار، حکومت و فرمانروایی بر مردمِ زمین، در اختیار افراد ستمگر بوده است و قدرت های بزرگِ جهان معمولاً از عدالت و مهرورزی بویی نبرده اند. مردمی که در سیطره‏ ی فرمان روایی چنین قدرت هایی بوده اند، در هاله ای از یأس و نومیدی قرار داشته و هرگز سقوط قدرتمندان و حاکمان ظالم را باور نمی کرده اند. از طرفی، خود آن حاکمان نیز چنان بر مسند فرمان روایی شان تکیه زده بودند که گویی هیچ‏کس و هیچ‏ چیز جلودار آنان نیست و تا دنیا دنیاست، آنان همچنان بر مرکب قدرت سوارند! یکی از روشن ترین نمونه های این واقعیت تاریخی، حکومت جبّارانه‏ ی فرعون و اسارت مظلومانه‏ ی بنی اسرائیل در چنگال اوست. به فرموده‏ ی قرآن، او مردم مصـر را به دو گروه تقسیم کرده بود: «قبطیان» که بومیان آن سرزمین بودند و «سبطیان» که از نسل یعقوب بودند و پس از مهاجرت خاندان یوسف از کنعان به مصر زیاد شده بودند و بخش بزرگی از مردم آن سرزمین را تشکیل می دادند؛ امّا پس از پشت کردن مردم مصر به تعالیم یوسف ، مورد بی مهری واقع شدند و قبطیان آنان را به بردگی گرفتند. فرعون با تمام توان به بنی اسرائیل ظلم می کرد و در صورت احساس کوچک ترین خطر، با بی رحمی تمام با آنان رفتار می نمود؛ تا جایی که از ترس شورش ایشان دستور داد که سر پسربچّه هایشان را ببرند و زنانشان را به کنیزی و خدمت بگمارند. شاید تصوّر شدّت ظلم فرعون و مظلومیّت بنی اسرائیل برای ما غیر ممکن باشد و ما نتوانیم به یأسی که بر آن قومِ مظلوم سایه افکنده بود، پی ببریم؛ امّا این چیزی بود که آنان در آن مقطع از زمان حس می کردند، و خواست خدایی که در دایره‏ ی زمان و مکان محدود نیست، چیز دیگری است. آیا هیچ یک از بنی اسرائیل باور می کرد حضرت موسی(ع) که اعجازآمیز در قصر خود فرعون بزرگ شده بود، بر ضد او قیام کند و به خواست خدا و در زمان کوتاهی، فرعون و دار و دسته‏ ی مغرور و متکبّرش را در میان امواج نیل رها کند و داستان فرعون و ظلم هایش را در کمتر از نصف روز برای همیشه پایان دهد؟ به راستی چه کسی گمان می کرد که محمّد(ص) که در قلب شرک و کفر قیام کرده و پس از مدّتی برای حفظ جان خود از مکّه خارج شده بود، پس از ده سال، آنجا را فتح و از بت ها پاک کند و هم‏ اکنون نیز نام مبارکش هر روز چندین بار با احترام تمام بر زبان یک چهارم جمعیّت این کره‏ ی خاکی جاری باشد. آری، آنچه ما می بینیم، با آنچه خدا می خواهد، متفاوت است و همو می خواهد که سرانجام روزی ظلم و تباهی از همه ی زمین رخت بربندد و بندگان شایسته ی خدا که در مظلومیّت و اقلّیّت به سر می برند، بر آن حاکم شوند و به‏ وسیله‏ ی ایشان، نور توحید و عدالت بر سراسر زمین بتابد. پیشوایان معصوم ما فرموده اند که کامل ترین نمونه‏ ی خواست الهی در این آیه، ظهور امام عصـر(عج) است؛ بدین‏ صورت که خدا خاندان پیامبر(ص) و شیعیان ایشان را که همواره در مظلومیت به سر برده اند، به قدرت می رساند و زمین را به‏ وسیله‏ ی آنان از هر ظلم و ستمی نجات می بخشد. به امید آن روز. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5927176806896502335.mp3
1.01M
🔸ترتیل صفحه 385 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام سه گاه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5927176806896502336.mp3
1.82M
🔸ترتیل صفحه 385 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام سه گاه 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
صفحه‌ی ۳۸۵ جزء #۲۰ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴۴ ❣امیر المومنین _علیه السلام _می فرماید : ✨یَنْزِلُ الصَّبْرُ عَلَى قَدْرِ الْمُصِیبَهِ، وَمَنْ ضَرَبَ یَدَهُ عَلَى فَخِذِهِ عِنْدَ مُصِیبَتِهِ حَبِطَ عَمَلُهُ 💠«صبر و شکیبایى به اندازه مصیبت نازل مى شود و کسى که دستش را (به عنوان بى تابى و ناشکرى) به هنگام مصیبت بر زانو زند اجر او ضایع مى گردد (و پاداشى در برابر مصیبت نخواهد داشت ✍ شک نیست که در زندگى دنیا همیشه مشکلاتى بوده و خواهد بود. این طبیعت حیات دنیاست; ولى خداوندى که انسان را براى زندگى در این جهان آفریده نیروهایى در وجود او براى مقابله با مشکلات خلق کرده از جمله صبر و تحملى است که به انسان داده تا بتواند مصائب را برتابد. 🔹گاه دیده ایم مادرى که فرزند عزیزش را در جوانى از دست مى دهد، لحظات اول چنان بى تابى مى کند که گویى مى خواهد جان به جان آفرین تسلیم نماید; اما ساعات یا ایامى مى گذرد، کم کم آرامش بر وجود او مسلط مى شود; گویى نیرویى از درون او مى جوشد و با آن مصیبت بزرگ به مبارزه بر مى خیزد و تدریجاً آن را مهار مى کند و هر قدر مصیبت سنگین تر باشد این نیروى مقاومت که نامش صبر و شکیبایى است قوى تر است. 🔹 البته افرادى هم پیدا مى شوند که بر خلاف این اصل کلى رشته صبر را از دست مى دهند; یا دست به خودکشى مى زنند و یا مرگ ناگهانى به زندگى آنها پایان مى دهد. ✔️این بیان امام علیه السلام در واقع مایه تسلى خاطر براى تمام مصیبت دیدگان است که وقتى با مصیبت روبرو مى شوند بى تابى نکنند و بدانند خدا صبر لازم را به آن ها مرحمت خواهد کرد. ═══✙❆♡❆✙═══ 💝 @nahjol_balagheh ═══✙❆♡❆✙═══
✨احْذَرُوا الذُّنُوبَ الْمُوَرِّطَةَ، وَالْعُيُوبَ الْمُسْخِطَةَ 💠بترسيد از گناهانى که انسان را به هلاکت مى افکند و از عيوبى که موجب خشم پروردگار است. 📚 ۸۳ @nahjol_balagheh
🔴شكيبا در ناراحتى 🔅ان ابتليتم فاصبروا، فان العاقبة للمتقين 💠اگر به بلا و گرفتاری مبتلا گشتید، شکیبا باشید که سرانجام ، پیروزی با پرهیزکاران است 📚 ۹۸ @nahjol_balagheh