eitaa logo
ظهور نزدیک است
1.7هزار دنبال‌کننده
59.6هزار عکس
61هزار ویدیو
1.3هزار فایل
گلچینی از بهترین مطالب #مهدوی #ولایی #شهدایی #سیاسی #معنوی #معرفتی #تربیتی کانال شهدایی ما👈 @ba_shaheidan کانال قصه های شهداء 👈 @Ghesehaye_shohada ارتباط با خادم 👈 @mohebolMahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بهترین دعا حجت الاسلام فاطمی نیا کانال نشر معارف استاد فاطمی نیا ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @ostad_Fateminia https://eitaa.com/joinchat/1296695471C365e4f7c3b
ویرایش-نوشته-_lsaquo-پایگاه-اطلاع-رسانی-هیات-رزمندگان-اسلام-_8212-وردپرس-3.mp3
10.67M
سخنرانی حجت الاسلام استاد فاطمی نیا به مناسبت شهادت امام سجاد علیه السلام کانال نشر معارف استاد فاطمی نیا ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @ostad_Fateminia https://eitaa.com/joinchat/1296695471C365e4f7c3b
طرح هفته 77 از عبارات نورانی 👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای ✳️ عبارت قسمت اول از چهار فقره ی زیر: 🔹 1⃣ اللَّهُمَّ إِلَى مَغْفِرَتِكَ وَفَدْتُ ، 2⃣ وَ إِلَى عَفْوِكَ قَصَدْتُ ، 3⃣ وَ إِلَى تَجَاوُزِكَ اشْتَقْتُ ، 4⃣ وَ بِفَضْلِكَ وَثِقْتُ 🔹 🔸 بار الها! به سوى آمرزش تو آمده ‏ام، و عفو و بخشش تو را قصد كرده ‏ام، و به گذشت تو مشتاقم، و به فضل و احسان تو اعتماد دارم .🔹 https://eitaa.com/sahife2/5322 دعای 👈 نظرات، دل نوشته ها و حرفهای صمیمانه ی شما درخصوص عبارت فوق که از هم اکنون برای ما ارسال شود، در این قسمت بارگذاری میشود ◀️ انشاالله سعی کنید در این طرح به عشق امام سجاد علیه السلام و انس بیشتر با این کتاب نورانی ولو درحد یک خط!! مشارکت فرمایید 👌 ادمین 👇 @yas2463 👈 میتوانید این دعای زیبا را با 🎙 صدای مداحان مختلف گوش دهید 👈 و متن آن را « اینجا » بخوانید ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
بسم الله الرحمن الرحيم 🔹 اللَّهُمَّ إِلَى مَغْفِرَتِكَ وَفَدْتُ ، وَ إِلَى عَفْوِكَ قَصَدْتُ ، وَ إِلَى تَجَاوُزِكَ اشْتَقْتُ ، وَ بِفَضْلِكَ وَثِقْتُ 🔹 🔸 بار الها! به سوى آمرزش تو آمده‏ام، و عفو و بخشش تو را قصد كرده‏ام، و به گذشت تو مشتاقم، و به فضل و احسان تو اعتماد دارم .🔹
كلمه‏ ى «مغفرت» از نظر لغت حاوى دو معنى است: يكى مستور داشتن معاصى، و آن ديگر بخشش گناهان است.
قسمت اول از چهار فقره ی زیر: 1⃣ اللَّهُمَّ إِلَى مَغْفِرَتِكَ وَفَدْتُ ، 2⃣ وَ إِلَى عَفْوِكَ قَصَدْتُ ، 3⃣ وَ إِلَى تَجَاوُزِكَ اشْتَقْتُ ، 4⃣ وَ بِفَضْلِكَ وَثِقْتُ 🔹،
«و فد» نام فرد يا هيئتى است كه براى ديدار شخصى باعظمت و بزرگ، يا زمامدارى توانا و مقتدر، يا فرمانروايى نافذ و موثر از محل خود حركت مى‏كنند و نزد وى مى‏آيند و هدفشان در اين كار يا تكريم و احترام است يا اعلام وفادارى و اطاعت از اوامر اوست، يا آنكه مردم محل احتياجى دارند و اين جمع را فرستاده ‏اند تا حاجتشان را عرضه كنند و برآوردن آن را درخواست نمايند.
اگر عبارت دعا اينچنين بود: اللهم و فدت الى مغفرتك، معناى كلام اين مى‏شد: بار الها! آمده‏ ام به سوى مغفرتت. اما اينكه «الى مغفرتك» پيش از «وفدت» آمده است، از نظر ادبى، حاوى معناى «اختصاص» است، يعنى: بار الها! فقط به سوى مغفرت تو آمده ‏ام و بس. و در سه جمله‏ ى بعد نيز تقدم جر به همين معنى دلالت دارد.
در این کشاکش سخت میان موت و حیات امید وصل تو ما را دلیل هرنفس است در پی عبارت های قبل که از خداوند درخواست فرمود...ظلم نکنم...طغیان نکنم....حال، امام علیه السلام می فرماید همه اینها را از تو خواستم زیرا به فضل تو دل بستم_فضل،همان ابتدا به نعمت است_فقط باامید به فضل تو،به آمرزش تو روی آوردم،ازتو می خواهم گذشت کنی واز تقصیرم چشم پوشی کنی. در سوره مبارکه بقره،آیه۶۴می فرماید«فلولافضل الله علیکم ورحمته لکنتم من الخاسرین» اگرفضل خدا نباشد،شیطان همه ما را می گیردواز اوتبعیت می کنیم.....ولی اما.... وانا واثق من دلیلی بدلالتک وساکن من شفیعی الی شفاعتک. ...در این کشاکش سخت،از راه خود مطمئنم چون تو راهنمای منی.وچون تو شفیع منی،دلم آرام است.
پوشاندن قبايح و گناهان مردم از جمله‏ ى صفات حضرت باری ‏تعالى است و در دعاهايى كه از ائمه‏ ى معصومين عليهم ‏السلام رسيده، اين صفت مكرر ذكر شده است. اولياى گرامى اسلام به مسلمانان اكيدا توصيه نموده‏اند كه از ذكر قبايح و گناهان دگران لب فروبندند، چه اين عمل، در اسلام، از گناهان كبيره است. اگر كسى خويشتن را به اين صفت متصف كند و از ذكر گناهان اين و آن خوددارى نمايد، خود را به صفت بارى‏تعالى متصف نموده و به كامل تشبه يافته است. حضرت رضا (ع) فرموده: مومن آنطور كه بايد مومن نيست مگر آنكه از سه خصلت برخوردار باشد: يك سنت از خداوند خود، يك سنت از پيمبر خود، و يك سنت از ولى خود. سنت از پروردگارش سر را مكتوم داشتن، سنت از پيمبرش با مردم به مدارا برخورد نمودن، سنت از وليش صبر و بردبارى در شدايد و سختيها. در اين حديث شريف، به كتمان سر مردم آنقدر اهميت داده شده كه امام (ع) آن كس را كه پرده ‏درى نمى‏كند و سر مردم را فاش نمی ‏نمايد متصف به صفت و سنت بارى‏تعالى خوانده است. عفو و بخشش گناهكار، همانند مكتوم داشتن گناه او از صفات حضرت بارى‏تعالى است. در قرآن شريف و روايات معصومين عليهم‏السلام تاكيد شده است كه مسلمانان مجاهده كنند تا به اين خلق شريف كه از مكارم اخلاق است متخلق شوند و با اتصاف به اين صفت، از نعمت تشبه به كامل، يعنى ذات اقدس الهى، برخوردار گردند،
مغفرت، حاوى دو معنى است: يكى پنهان داشتن معصيت گناهكار و آن ديگر عفو و بخشش او. خداوند مهربان داراى هر دو صفت است، از طرفى معصيت گناهكار را مكتوم مى‏دارد و او را بين مردم رسوا نمى‏كند و از طرف ديگر او را مشمول عفو خود قرار مى‏دهد و از گناه او مى‏گذرد. بندگان باايمان خداوند داراى اين دو صفت عالى هستند و از بار ی ‏تعالى پيروى نموده‏ اند و به ذات اقدس او تشبه يافته‏ اند. اگر كسى واجد يكى از اين دو صفت باشد داراى نيمى از اين مزيت است. بدبخت و سيه‏ روز، آن كسى است كه فاقد اين هر دو صفت است، نه راز مردم را پنهان دارد و نه از لغزشها چشم‏ پوشى مى‏كند. على (ع) درباره‏ى اين قبيل افراد چنين فرموده است: شر الناس من لا يعفو عن الهفوه و لا يستر العوره. بدترين مردم كسى است كه نه از خطاى دگران مى‏ گذرد و نه سر آنان را مى‏ پوشاند.
رسول اكرم (ص) و ائمه‏ ى طاهرين عليهم‏السلام، همه معصوم ‏اند، منزه از گناه ‏اند، نمى‏دانيم اداى اين قبيل كلمات از آنان در پيشگاه بارى‏تعالى به جبران كمبودى است كه خودشان گفته ‏اند: ما عرفناك حق معرفتك و ما عبدناك حق عبادتك. بار الها! به حق معرفت، تو را نشناختيم و به حق بندگى، تو را پرستش ننموديم. يا آنكه معناى دگرى دارد. اما مرحوم محدث قمى رضوان ‏الله عليه سه حديث را از پى هم نقل نموده كه در اينجا ذكر مى‏شود، ممكن است تا اندازه ‏اى براى اهل دقت راهگشا باشد....