😍 #سلام_امام_زمان_مهربان
سلامتی و ظهور تو را آرزو میکنم
🙏دعای سلامتی امام زمان (عج)
💐بسم الله الرحمن الرحیم💐
اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلا
🌼خدایا، ولىّ ات حضرت حجّه بن الحسن که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست ساکن زمین گردانیده،و مدّت زمان طولانى در آن بهرهمند سازى
کانال عاشقان💞مهدی(عج) 👇
@zohornazdikast313
📌 #پرسش_و_پاسخ_مهدوی
⭕️تفاوت مکتب تشیع و اهل سنت درباره مهدى موعود چیست؟
🔶موارد اختلاف تشیع و اهل سنت درباره مهدى موعود عبارتند از:
🔹1- شخصى یا نوعى بودن مهدى(عج)
یکى از اختلافات مهم در این باره آن است که آیا مهدى(عج)شخصیتى معین و شناخته شده است یا شخصیتى نامعین و ناشناخته است که با این نام و اوصاف خواهد آمد. بسیارى از علماى اهل سنت، مهدویت را «نوعى» دانسته، مى گویند: پس از این در آخرالزمان، در زمانى نامشخص فردى نامعین، از پدر و مادرى ناشناخته با این نام و اوصاف متولّد خواهد شد و انجام وظیفه خواهد کرد.
اما شیعه امامیه و شمارى از اهل سنت، مهدى(عج)را شخصى، یعنى فردى شناخته شده و معین مى دانند و معتقدند:او بیش از این متولد شده و هم اکنون به زندگى خود ادامه مى دهد. معتقدان به شخصى بودن مهدویت، مصداق بشارت هاى رسول خدا درباره مهدى را، همان مهدى موعود، فرزند امام حسن عسکرى(ع) دانسته اند.
در بررسى احادیث مهدى و اسناد و مدارک دیگر اسلامى، به دلایل و شواهدى بر مى خوریم که مهدویت شخص را تأیید مى کند[1].«مهدویت نوعى» پیامدهاى منفى فراوانى دارد؛ چون بر اساس آن، در جهان کنونى، اولى الامرى معصوم، امام و خلیفه قریشى تبار و فردى معصوم از اهل بیت که همراه قرآن باشد، وجود نخواهد داشت. در نتیجه شمار زیادى از احادیث صحیح رسول خدا تکذیب خواهد شد و از آنجا که ساحت مقدس رسول حق، از هر گونه دروغى منزّه است؛ پس باید اولى الامر معصوم، خلیفه اى قریشى تبار و فردى معصوم از اهل بیت، در جهان وجود داشته باشد.
🔹2- تولّد و نام پدر حضرت مهدى(عج)
شیعه معتقد است رهبر موعود، محمد بن حسن عسکرى است که سال 256 ه.ق متولّد شد و پدرش امام حسن عسکرى بر امامت او تصریح کرده است. او سپس به اذن خدا، غیبت صغرى و کبرى نمود. غیبت صغرى هنگامى بود که خداوند، وى را از نیرنگ حکومت عباسى نجات داد. وى از هنگام تولّد، مخفى زیسته، پدرش او را از دیده ها، پنهان مى کرد. پس از وفات پدرش در 260 ه.ق شیعیان به واسطه نوّاب اربعه، با او ارتباط داشتند. نیابت آنان 69 سال (260-329 ه.ق) طول کشید.غیبت کبرى، پس از وفات نایب چهارم آغاز شد.
اما بیشتر اهل سنت معتقدند که مهدى هنوز متولّد نشده و در آخرالزمان به دنیا مى آید. برخى از آنان نیز روایت هایى نقل مى کنند که مهدى آخرالزمان، هم نام پیامبر بوده و پدرش هم نام پدر گرامى رسول خدا(عبدالله )است. دسته اى از اهل سنّت که تولّد حضرت مهدى را پذیرفته اند، درباره سال ولادت یا ماه و روز آن و نیز پدر گرامى او، اختلافاتى با شیعه دارند.
یکى دیگر از اختلافات، درباره تبار و نام پدر مهدى موعود است.برخى از اهل سنت، آن حضرت را از نسل امام حسن (ع) و بسیارى او را از نسل امام حسین دانسته اند. شمارى از دانشمندان سنى - همانند عالمان شیعه - نام پدر مهدى را حسن و آن حضرت را فرزند امام حسن عسکرى دانسته اند. برخى نیز بر اساس زایده اى که در یک حدیث وجود دارد، نام پدر آن حضرت را، همانند نام پدر رسول اکرم(ص) «عبدالله » دانسته اند.
🔹3- اعتقاد یا اعتراف
اعتقاد بنیادین به «اندیشه مهدویت»، شیعه را از سایر مکاتب و مذاهب متمایز مى کند. شیعه حیات و بالندگى خود را مدیون مهدویت است؛ با آن زندگى و رشد مى کند؛ نفس مى کشد؛ امید رستگارى و نجات دارد؛ هدایت و راهنمایى مى شود و...شیعه مهدویت را در امتداد «امامت» قرار داده و تمامى مسائل و امور سیاسى، فرهنگى، عقیدتى و اجتماعى خود را بر اساس آن تفسیر و تبیین مى کند. از آنجا که امامت در نزد شیعه، امرى، ضرورى، مداوم و جزء جدایى ناپذیر زندگى بشرى است؛ لذا نمى توان محدویت و پایانى براى آن قائل شد؛ از این رو «مهدویت» تجلّى کامل الگوى «امامت» است[2]
به نظر ماربین، مستشرق معروف آلمانى در کتاب انقلاب بزرگ، از جمله مسائل اجتماعى بسیار مهم - که همیشه موجب امیدوارى و رستگارى شیعه شده است - همانا اعتقاد به وجود حجّت عصر و انتظار ظهور او است. حتّى اگر آثار معتقدات مذهبى از بین برود، شیعه داراى آن سرمایه اى خواهد بود که شوکت و اقتدار حکومت خود را نگاه خواهد داشت[3].
اما اندیشه مهدویت در نزد اهل سنت، بار اعتقادى و عملى خاصّى ندارد و تنها اعتراف به روایات و اذعان به ظهور یکى از پیامبر - مهدى موعود - در آخرالزمان است. این اعتراف و اقرار، تأثیر خاصى بر عملکرد فرهنگى،سیاسى و اجتماعى اهل سنت ندارد و چشم انداز نوینى فرا روى آنان نمى گشاید. حتّى بحث «انتظار» و بهره مندى از آثار گران مایه این آموزه مثبت، جایگاه برجسته اى در نظر و رأى آنان ندارد! متأسفانه روایات متواتر نبوى - که در آثار معتبر اهل سنت وجود دارد - با کم توجّهى آنان رو به رو شده و به دست فراموشى سپرده شده است!!
📚پینوشتها:
[1].مسند احمد،ج 4،ص444
[2].امامت و مهدویت، ج 2،ص374 و 375
[3].منتخب الاثر،ص206، ح 2
کانال تلگرام، سروش وایتا ظهور نزدیک است۳۱۳ 👇
@zohornazdikast313
10.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌼السلام علیک یا حجه الله فی ارضه
🎥 #علی_فانی
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳ 👇
@zohornazdikast313
⭕️اهمیت انتظار فرج
از مهم ترين تکليف ها و وظايف، انتظار فرج است، زيرا انتظار فرج از بزرگترين عبادات مي باشد
🔹پیامبر اکرم(ص)فرمودند:
أفضَلُ أعمالِ أمَّتی انتظارُ فَرَجِ اللّهِ عَزَّوجَلَّ ؛
برترین اعمال امت من، انتظار فرج از ناحیه خداوند عزوجل است. (بحارالانوار،ج52،ص122)
🔸امیرالمؤمنین(ع)میفرماید:
انتظار فرج بكشید و از رحمت خدا ناامید نگردید، زیرا محبوبترین اعمال نزد خداى عزوجل، انتظار فرج است. و همانا منتظران فرج مانند شهیدانى هستند كه در راه خدا، در خون خود میغلتند.
(بحارالانوار،ج 52،ص123)
🔹امام صادق(ع) میفرماید:
كسى كه منتظر امام دوازدهم است مانند كسى است كه در كنار رسول خدا (ص) و براى دفاع از آن حضرت شمشیر میزند
(غیبت نعمانى،ص41)
🔸امام رضا(ع) میفرماید:
«ما أحسن الصبر و انتظار الفرج» ؛""
چه نیکوست صبر كردن و انتظار فرج كشیدن.
(منتخب الاثر،ص496)
🔹امام جواد(ع) میفرماید:
«افضل اعمال شیعتنا انتظار الفرج»؛
برترین اعمال شیعیانمان، انتظار فرج است.
(غیبت نعمانى، ص 180)
کانال ظهور نزدیک است۳۱۳ 👇
@zohornazdikast313
⭕️دعای امام زمان(عج)برای شیعیان
عالم بزرگوار رضی الدین علی بن طاووس فرمود:
سحرگاهی در سامرا،
ناگاه صدای مولایم را شنیدم که برای شیعیان خود دعا می کردند و عرضه می داشتند: «اللهم ان شیعتنا خلقت من شعاع انوارنا و بقیة طینتنا و قد فعلوا ذنوبا کثیرة اتکالا علی حبنا وولایتنا فان کانت ذنوبهم بینک وبینهم فاصفح عنهم فقد رضینا و ما کان منها فیما بینهم فاصلح بینهم و قاص بها عن خمسنا و ادخلهم الجنة فزحزحهم عن النار و لا تجمع بینهم و بین اعدائنا فی سخطک
ترجمه دعا این است:
خدایا شیعیان ما را از شعاع نور ما و بقیه طینت ما خلق کرده ای، آنها گناهان زیادی با اتکاء بر محبت به ما و ولایت ما، کرده اند، اگر گناهان آنها گناهی است که در ارتباط با تو است، از آنها بگذر که ما را راضی کرده ای و آنچه از گناهان آنها، در ارتباط با خودشان هست، خودت بین آنها را اصلاح کن و از خمسی که حق ما است، به آنها بده تا راضی شوند و آنها را از آتش جهنم نجات بده و آنها را با دشمنان ما در سخط خود جمع نفرما.
منبع:برکات حضرت ولی عصر(عج)حکایات عبقری حسان ص297-296
کانال ظهور نزدیک است 313👇
@zohornazdikast313