eitaa logo
امام زمان و ظهور
83.9هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
7.3هزار ویدیو
7 فایل
🌹﷽🌹 🍃🌺امــام جعفر صادق(علیه السلام)↓ { اگر مهدے را درڪ میڪردم تمام عمر به او خدمت میڪـردم.} تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود
مشاهده در ایتا
دانلود
دو کلام از آیت الله بهجت ره: کسانی که در خواب یا بیداری تشرّف حاصل نموده اند (محضر امام )، از ایشان شنیده اند: 👈«برای تعجیل فرج من زیاد دعا کنید» خود او (امام مهدی عج) در مسجد سهله و جمکران، در خواب یا بیداری در گوش افرادی از دوستانش بدون اینکه او را ببینند، فرموده است: «فرج من نزدیک است، دعا کنید بدا (تاخیر) حاصل نشود». 📚 کتاب در محضر بهجت ج۱ ص۱۱۸ و ص۱۰۸ ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
❤️ امام علي(علیه السلام) وضعیت مؤمنان راستین را در «آخرالزّمان» چگونه بیان می کند؟ امام علي(عليه السلام) در آخرین بخش از خطبه 103 «نهج البلاغه» به وضع «آخرالزّمان» و به تعبير ديگر: زمان پر شور و شرّى كه قبل از قيام حضرت مهدى(عجل الله تعالی فرجه) فرا مى رسد اشاره كرده، گاه ويژگى هاى مؤمنان را در آن زمان شرح مى دهد و گاه وضع اسلام و احكام و قوانين اسلامى را، مى فرمايد: (آن [زمان]، زمانى است كه هيچ كس از فتنه نجات نمى يابد، مگر مؤمنى كه بى نام و نشان است! اگر در حضور است، شناخته نمى شود و اگر غايب شود، كسى سراغ او را نمى گيرد!)؛ «وَ ذلِكَ زَمَانٌ لَا يَنْجُو فِيهِ إِلَّا كُلُّ مُؤْمِنٍ نُوَمَةٍ، إِنْ شَهِدَ لَمْ يُعْرَفْ، وَ إِنْ غَابَ لَمْ يُفْتَقَدْ». بديهى است در زمان هايى كه فساد، جامعه را فرا مى گيرد و مديران و سردمداران اجتماع، افراد فاسد و آلوده هستند. افراد مؤمن و با شخصيّت، اگر چهره هاى شناخته شده اى باشند جبّاران آنها را رها نمى كنند؛ يا بايد تسليم شان شوند و در رديف كارگزاران آنها قرار گيرند و يا در صورت مقاومت و امتناع، آنها را از ميان برمى دارند. بنابراين، صلاح كار افراد مؤمن و با شخصيّت در اين است كه گمنام و دور از شهرت زندگى كنند، تا كسى به سراغ آنها نيايد.... ادامه در پست های بعد... ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
امام زمان و ظهور
❤️ امام علي(علیه السلام) وضعیت مؤمنان راستین را در «آخرالزّمان» چگونه بیان می کند؟ امام علي(عليه ا
در عين حال اين گمنامى ظاهرى، چيزى از مقام آنها نمى كاهد و نقش معنوى خود را در جامعه خواهند داشت؛ از اين رو امام(عليه السلام) در ادامه سخن مى افزايد: (آنها چراغ هاى هدايت و نشانه هايى براى حركت در شب هاى تاريك رهروان راه حقّ اند)؛ «أُولَئِكَ مَصَابِيحُ الْهُدَى، وَ أَعْلَامُ السُّرَى(1)». گر چه خاموشند، ولى راه و رسم آنها براى افراد آگاه و بيدار، سرمشق بزرگى است و به چراغ ها و نشانه هايى مى مانند كه در مسير مسافران نصب مى شود، تا در شب تاريك راه را گم نكنند و بى راهه نروند. سپس در توصيف اين گروه از مؤمنان مى افزايد: (آنها در ميان مردم اظهار وجود نمى كنند، و احمقانه و ناآگاهانه به افشاى اسرار نمى پردازند)؛ «لَيْسُوا بِالْمَسَايِيحِ، وَ لَا الْمَذَايِيعِ الْبُذُرِ». در پايان اين توصيف چنين مى فرمايد: (آنها كسانى هستند كه خداوند درهاى رحمتش را به رويشان مى گشايد، و سختى ها و مشكلات را از آنان برطرف مى سازد!)؛ «أُولَئِكَ يَفْتَحُ اللهُ لَهُمْ أَبْوَابَ رَحْمَتِهِ، وَ يَكْشِفُ عَنْهُمْ ضَرَّاءَ نِقْمَتِهِ». اين تعبير نشان مى دهد كه در آن زمانِ سخت و طوفانى، خداوند عنايتش را از مؤمنان راستين - كه هدايتگر ديگرانند - بر نمى گيرد و آنان را از شرّ ظالمان، حوادث دوران و مشكلات زمان حفظ مى كند... ادامه در پست های بعد... ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
🔴 عرفا چگونه بودند؟ جوانی پارچه ای را نزد پیرمرد خیاط برد واز او خواست با آن پارچه کت و شلوار برایش بدوزد خیاط قبول کرد ، اجرت کار ۱۵ تومان مشخص شد و جوان چند روز بعد برای تحویل لباسش آمد و مبلغ ۱۵ تومان پرداخت کرد پیر مرد خیاط با لبخند ۵ تومان پس داد وقتی جوان علت را جویا شد گفت: ما طی نمودیم اجرت ۱۵ تومان باشد و من راضی هستم چرا ۵ تومان پس دادید ؟ پیرمرد خیاط گفت گمان میکردم این کت و شلوار یک روز و نیم کار میبرد ولی یک روزه تمام شد دستمزد من در یک روز ده تومان کافی است . این گونه میشود پیرمرد خیاطی میشود شیخ رجبعلی خیاط و حضرت امام عصر برای دیدنش به مغازه اش میرود و با او نشست و برخواست میکند 📚کیمیای محبت ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
امام زمان و ظهور
در عين حال اين گمنامى ظاهرى، چيزى از مقام آنها نمى كاهد و نقش معنوى خود را در جامعه خواهند داشت؛ از
سپس در ادامه اين بحث، امام(ع) به پيشگويى صريح تر و توضيح بيشترى درباره آن زمان پرداخته، مى افزايد: (اى مردم! به زودى زمانى بر شما فرا مى رسد كه اسلام واژگون مى شود، همچون ظرفى كه واژگون شود و آنچه در آن است بريزد)؛ «أَيُّهَا النَّاسُ! سَيَأْتِي عَلَيْكُمْ زَمَانٌ يُكْفَأُ(2) فِيهِ الْإِسْلَامُ، كَمَا يُكْفَأُ الْإِنَاءُ بِمَا فِيهِ». تعبير به «يُكْفَأُ فِيهِ الْإِسْلَامُ» كنايه لطيفى است از دگرگون شدن همه مفاهيم اسلام و از دست رفتن حقيقت آن؛ زيرا اسلام تشبيه به ظرفى شده كه معارف و قوانين و احكام و اخلاق اسلامى در آن جاى گرفته است و همانگونه كه اگر ظرف آب را وارونه كنند، هر چه در آن است مى ريزد، اسلام هم در آن زمان وارونه مى شود و محتواى خود را از دست مى دهد و تنها نامى از آن باقى مى ماند. نشانه هاى چنين زمانى در عصر ما ظاهر شده؛ بسيارى از مسلمانان تنها به نام آن قناعت كرده اند؛ نه اثرى از اخلاق اسلامى در آنها ديده مى شود، نه تقواى الهى، نه توكّل بر پروردگار! نه آشنا به معارف قرآنند و نه آگاه از حقايق سنّت؛ در ميان شهوات غوطه ورند و جز مال و مقام و لذّات مادّى و شهواتِ حيوانى چيزى را به رسميّت نمى شناسند.(3) پی نوشت: (1). «سُرى» (بر وزن شما) به معناى راه رفتن در شب است. (2). «يُكفأ» از مادّه «كَفأ» (بر وزن نفع) به معناى واژگون كردن است. (3). گردآوری از کتاب: پيام امام اميرالمؤمنين(عليه السلام)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية‏، تهران‏، 1386 شمسی‏، چاپ: اول‏، ج 4، ص 424. ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
❤️(مردى از امام درخواست اندرز کرد) امام علیعلیه‌السلام فرمودند: از کسانى مباش که بدون عمل صالح به آخرت امیدوار است، و توبه را با آرزوهاى دراز به تأخیر مى‌اندازد. در دنیا چونان زاهدان سخن مى‌گوید، اما در رفتار همانند دنیا پرستان است. اگر نعمت ها به او برسد سیر نمى‌شود، و در محرومیت قناعت ندارد. از آنچه به او رسید شکرگزار نیست و از آنچه مانده، زیاده‌طلب است. دیگران را پرهیز مى‌دهد اما خود پروا ندارد، به فرمانبردارى امر مى‌کند اما خود فرمان نمى‌برد. نیکوکاران را دوست دارد، اما رفتارشان را دوست ندارد. گناهکاران را دشمن دارد اما خود یکى از گناهکاران است. و با گناهان فراوان مرگ را دوست نمى‌دارد ، اما در آنچه که مرگ را ناخوشایند ساخت پافشارى دارد. اگر بیمار شود پشیمان مى‌شود ، و اگر مصیبتى به او رسد به زارى خدا را مى‌خواند. اگر به گشایش دست یافت مغرورانه از خدا روى بر مى‌گرداند. از کسانی مباش که خوشگذرانى با سرمایه‌داران را بیشتر از یاد خدا با مستمندان دوست دارد.  📚«نهج‌البلاغه،حکمت 150» @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
اے مهربان من تو ڪجایے ڪہ این دلم مجنون روے توسٺ ڪہ پیدا ڪند تو را اے یوسف عزیز چو یعقوب صبح و شام چشمم بہ ڪوےتوسٺ ڪہ پیداڪند تو را @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
❤️ شرمندهٔ وفای شماییم و جفای خویش‌ رابطهٔ امام و مأموم رابطه‌ای دو سویه است، ولی ما خیلی وقت‌ها، امام زمان را با تمام لطف‌هایش، فراموش می‌کنیم... مگر ایشان همان امام مهربانی نیست که به‌خاطر غمِ ما غمگین می‌شود؟ همان امام رئوفی که پیوسته دعایمان می‌کند… آیا او همان امام دادرسی نیست که در مصیبت‌ها به دادمان می‌رسد و گاهی پا‌به‌پای هق‌هقِ گریه‌هایمان می‌گرید؟ پس کجاست دلتنگی ما برای او؟ کجاست فریادهای استغاثه‌مان برای فرج؟ خداوند فرمود: «وَإِذَا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا... هرگاه به شما تحیّت گویند، پاسخ آن را بهتر از آن بدهید…» به راستی که چقدر بی‌وفاییم… 🌱 ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
🔴 جلوه‌گری نور امام زمان علیه‌السلام در معراج... 🌕 رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله فرمودند: «چون مرا به آسمان بردند... انوار على، فاطمه، حسن و حسين و دیگر امامان بعد از ایشان علیهم‌السلام را دیدم... و قائم عجل‌الله فرجه، در وسط‍‌ آنها مانند ستاره‌ای درخشنده بود؛ عرض كردم پروردگارا! اينها كيانند؟ فرمود: امامان! و اين است قائم علیه‌السلام! آنكه حلال مرا حلال كند، و حرام مرا حرام كند؛ و به وسيلهٔ او از دشمنانم انتقام خواهم گرفت؛ و او راحتِ دلِ دوستان من است. و او کسی است كه دل شيعيانت را از ظالمان، منکران و كافران شفا می‌دهد «قَالَ رَسُول اَللّهِ لَمَّا أُسرِي بِي إِلَى اَلسََّاء أَوحَى إِلَيَّ رَبِّي جَلَّ جَلالُه وَ محمد بنِ اَلحسنِ اَلقَائِم فِي وَسطِهِم كَأَنَّهُ كَوكبٌ دُرِّيٌّ قُلتُ يَا رَبِّ وَ مَن هَؤلاَء قَالَ هَؤلاء اَلأَئمَّة وَ هَذا اَلقَائِم اَلَّذي يُحلِّل حَلالِي وَ يُحَرِّم حَرامِي وَ بِه أَنتقِم مِن أَعدَائِي وَ هُوَ رَاحَةٌ لِأَولِيائِي وَ هُوَ اَلَّذِي يَشفِي قُلُوب شِيعَتِكَ مِنَ اَلظَّالِمِين وَ الجَاحِدِين وَ اَلكَافِرِين 📗کمال‌الدين، ج ۱، ص ۲۵۲ 📗بحارالأنوار، ج ۳۶، ص ۲۴۵ ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
📚سخن عزراییل_بسیار تکان دهنده... مرحوم شهید دستغیب (ره) در کتاب “داستانهای شگفت” حکایتی درباره اهمیت زیارت_عاشورا آورده اند که خلاصه آن چنین است: یکی از علمای نجف حدود یکصد سال پیش، در خواب حضرت عزراییل را می بیند. پس از سلام می پرسد: از کجا می آیی؟ ملک الموت می فرماید: از شیراز! روح مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم. شیخ می پرسد: روح او در چه حالی است؟ عرزاییل می فرماید: در بهترین حالات و بهترین باغهای عالم برزخ. خداوند هزار ملک را برای انجام دستورات شیخ قرار داده است. آن عالم پرسید: آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد به چنین مقامی دست یافته است؟ فرمود: نه! گفتم: آیا برای نماز جماعت و بیان احکام! فرمود: نه! گفتم پس برای چه؟ فرمود: برای خواندن زیارت عاشورا. نقل است که مرحوم میرزا، سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امر دیگری نمی توانست بخواند، نایب می گرفت. 📗“داستان های شگفت،  حکایت ۱۱۰” أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
هر شب دلت رو با خدا صاف کن ببخش همه کسایی رو که دلتو شکستن اینجوری هم خدا حواسش بهت هست هم بهترین آرامش شب نصیبت میشه شبتون امام زمانی💛💛💛 ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان
بسمــ‌ ربـــ‌ المهدۍ🌱 سلام مولای تنها وغریبم معنی‌انتظاررانمیدانیم ولی؛دل‌هایمان‌برای‌دیدنت‌پرمی‌کشد اسم‌قشنگت‌قلبمان‌را می‌لرزاند نمی‌گوییم‌عاشقیم،ولی‌بی‌تو تحمل‌زنده ماندن‌رانداریم...   🌸 ‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌ ➥ @zohur_media | ‌اینڪ آخرالزمان