هدایت شده از تبلیغات گسترده ریحون
.
#قشم_درگهان_بندر✈️
تک _عمده _همکاری☺️
✅ قیمت های استثنایی🤩
من تمام خریدام از این کاناله 😍
#کاملا_معتبر_قدیمی✅✅
دیدنش ضرر نداره👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1337983235C2392fc559d
https://eitaa.com/joinchat/1337983235C2392fc559d
.
خـدایا
در این روز زیبـا
تمنا دارم درهای
مهربانیت را بروی
دوستان و عزیزانم گشوده
و روزی حـلال،
سلامتی و تندرستی
مهربانی و آرامـش را
برای همگیشان مقرر بفرما
"آمین یا رب العالمین "
صبحتون بخیر❤️❤️❤️
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
❤️ پيراهن حضرت يوسف علیه السلام الان کجاست و نصیب چهکسی خواهد شد؟
مرحوم شيخ صدوق، راوندى وبعضى ديگر از بزرگان به نقل از مفضّل بن عمرو حكايت كند:
روزى در خدمت حضرت صادق آل محمّد صلوات اللَّه عليهم اجمعين فرمود: آيا مى دانى پيراهن حضرت يوسف (عليه السلام) چه بود وكجاست؟
عرض كردم: خير، نمى دانم؛ شما بفرمائيد تا فرا بگيرم.
امام (عليه السلام) فرمود: چون حضرت ابراهيم (عليه السلام) را خواستند داخل آتش بيندازند، جبرئيل امين (عليه السلام) پيراهنى از لباس هاى بهشتى برايش آورد وبر او پوشانيد وآتش در مقابلش سرد و بى أثر شد.
ودر آخرين روز حياتش آن را تحويل حضرت اسحاق (عليه السلام) داد واو نيز پيراهن را بر حضرت يعقوب (عليه السلام) پوشانيد كه اندازه قامت او بود.
وهنگامى كه حضرت يوسف (عليه السلام) به دنيا آمد، پدرش آن پيراهن را بر يوسف پوشانيد، تا آن جائى كه همان پيراهن را توسّط برادرانش براى پدر خود - كه نابينا گشته بود - فرستاد واو بينا گرديد واين همان پيراهن بهشتى بود.
عرض كردم: اكنون آن پيراهن كجاست وچه خواهد شد؟
فرمود: الآن نزد اهلش مى باشد ودر نهايت، تقديم قائم آل محمّد صلوات اللَّه عليه خواهد شد.
وهنگامى كه آن حضرت ظهور نمايد، آن پيراهن را بر تن مبارك خود مى نمايد وتمام مؤمنين در شرق وغرب دنيا، هر كجا كه باشند بوى خوش آن را استشمام خواهند كرد.
📒منابع
إكمال الدّين: ص 327، ح 7، الخرايج والجرايح: ج 2، ص 691، ح 6، با تفاوتى مختصر
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴 جدیّت و قاطعیّت امـــام...
⭕️ حضرت مهدی علیهالسلام با چه کسانی شدیدترین برخوردها را دارد؟
🌕 آقا امام صادق علیهالسلام فرمودند: «دو خون در اسلام از جانب خدا حلال هستند و تا خدا قائم ما اهل بیت علیهمالسلام را مبعوث نکند، احدی درباره این دو، حکم نمیکند. وقتی خدای عزوجل قائم ما اهل بیت را برانگیخت، در این دو مورد به حکم خدا حکم کرده و بر این دو بینه نمیطلبد: زانی محصن را سنگسار میکند و مانع از پرداخت زکات (مفسد اقتصادی) را گردن میزند!»
«عَنِ ابْنِ تَغْلِبَ قَالَ: قَالَ لِی أَبُو عَبْدِ اللَّهِ دَمَانِ فِی الْإِسْلَامِ حَلَالٌ مِنَ اللَّهِ لَا یَقْضِی فِیهِمَا أَحَدٌ حَتَّی یَبْعَثَ اللَّهُ قَائِمَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ فَإِذَا بَعَثَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ قَائِمَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ حَکَمَ فِیهِمَا بِحُکْمِ اللَّهِ لَا یُرِیدُ عَلَیْهِمَا بَیِّنَةً الزَّانِی الْمُحْصَنُ یَرْجُمُهُ وَ مَانِعُ الزَّکَاةِ یَضْرِبُ عُنُقَهُ»
📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۳۷۱
📗إثبات الهداة، ج ۵، ص ۱۱۰
📗کمال الدین، ج۲، ص ۶۷۱
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴 معجزه استغفار
شخصی خدمتِ امام رضا(علیه السلام) آمد و از «خشکسالی» شکایت کرد. حضرت در بیان راهِ چاره فرمودند: «استغفار کن». شخص دیگری به پیشگاه حضرت آمد و از «فقر و ناداری» شکایت کرد. حضرتش فرمودند: «استغفار کن» .فرد سومی به محضرش شرفیاب شد و از حضرت خواست تا دعایی فرماید که خداوند پسری به او عطا فرماید. حضرت، به او فرمودند: «استغفار کن».
حاضران باتعجّب پرسیدند: سه نفر با سه خواسته متفاوت، خدمتِ شما آمدند و شما همه را به «استغفار» توصیه فرمودید؟! فرمود: من این توصیه را از خود نگفتم. همانا در این توصیه از کلامِ خداوند الهام گرفتم و آن گاه این آیات سوره نوح را تلاوت فرمودند:
«اِستَغفروا ربَّکم اِنَّه کانَ غَفّاراً یرسِلِ السَّماءَ علیکُم مِدراراً ویمدِدکُم بِاَموال وبنین وَیجعَل لَکُم جَنّاتٍ ویجعَل لکم اَنهاراً؛ از پروردگار خود آمرزش بخواهید که او بسیار آمرزنده است؛ تا باران های مفید و پر برکت را از آسمان بر شما پیوسته دارد و شما را با مال بسیار و فرزندان متعدّد یاری رساند و باغ های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا فرماید.
📚مجمع البیان، ذیل تفسیر سوره نوح
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
❤️ نماز و شکر گزاری
بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرحیم
عطاء بن ریاح گوید: روزی نزد عایشه رفتم پرسیدم: شگفت انگیزترین چیزی که در عمرت از پیامبر صلی الله علیه و آله دیدی چه بود؟
او گفت: کارهای پیامبر صلی الله علیه و آله همه اش شگفت انگیز بود ولی از همه عجیب تر اینکه شبی از شبها که پیامبر صلی الله علیه و آله در خانه من بود، به استراحت پرداخت، هنوز آرام نگرفته بود از جابر خاست و لباس پوشید و وضو گرفت و به نماز ایستاد و آنقدر در حال نماز و در جذبه خاص الهی اشک ریخت که جلو لباسش، از اشک چشمش، ترشد.
سپس سر به سجده نهاد و چندان گریست که زمین از اشک چشمش، تر شد و همچنان تا طلوع صبح منقلب و گریان بود!
هنگامی که بلال او را به نماز خواند، پیامبر صلی الله علیه و آله را گریان دید، عرض کرد، چرا گریانید، شما که مشمول لطف خدا هستید.
فرمود: افلا اکون عبداً شکوراً آیا نباید بنده شکر گزار خدا باشم.
چرا نگریم، خداوند در شبی که گذشت، آیات تکان دهنده ای بر من نازل کرده است و سپس شروع به خواندن آیات کرد(1) و در پایان فرمود: ویل لمن قرئها و لم یتفکر فیها وای به حال کسی که آنها را بخواند و در آنها نیاندیشد.
در روایتی از حضرت علی (علیه السلام) نقل شده که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله هرگاه برای نماز شب بر می خواست، نخست مسواک می کرد و سپس نظری به آسمان می افکند و این آیات را، زمزمه می نمود.(2)
(1)آیه 191 و 192 سوره آل عمران.
آنها که در هر حالت، ایستاده و نشسته و خفته خدا را یاد کنند و دائم در خلقت آسمان و زمین بیندیشند و گویند: پروردگارا، تو این دستگاه با عظمت را بیهوده نیافریدهای، پاک و منزهی، ما را به لطف خود از عذاب دوزخ نگاهدار.
ای پروردگار ما، هر که را در آتش افکنی او را سخت خوار کردهای، و ستمکاران هیچ یاوری ندارند؛
2) سوز سحرگاهی (مهدی راهبر) صفحه 41و 42. (تفاسیر ابوالفتوح رازی و مجمع البیان).
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴 ابتلائات فراگیر پیش از ظهور
به نقل از محمّد بن مسلم: شنيدم كه امام صادق عليه السلام مى فرمايد:
«پيش از [ظهور] قائم، نشانه هايى از جانب خداى عز و جل براى مؤمنان روى مى دهد».
گفتم: خدا مرا فدايت كند! آنها چه هستند؟
فرمود: «همان سخن خداى عز و جل: «و بى گمان، شما را مى آزماييم»، يعنى مؤمنان را، پيش از خروج قائم و «با چيزى از هراس و گرسنگى و كاستى مال و جان و محصولات، و شكيبايان را بشارت بده»».
فرمود: «آنان را «با چيزى از هراس» از پادشاهان فلان طايفه در آخر حكومتشان مى آزمايد و با «گرسنگى» يعنى بالا رفتن قيمت هايشان، «و كاستى اموال» يعنى كسادى تجارت ها و كمى سود، «و كاستى جان ها»، يعنى مرگى سريع و فراوان، «و كاستى محصولات» يعنى اندك بودن گل و شكوفه آنچه كاشته مى شود، «و شكيبايان را بشارت بده» كه اين هنگام، تعجيل در خروج قائم عليه السلام است».
سپس به من فرمود: «اى محمّد! تأويل آيه اين است و خداوند متعال مى فرمايد:
«تأويل آن را جز خداوند و راسخان در علم نمى دانند»».
🔻 كمال الدين: ص 649 ح (با سند موثّق)،
الغيبة، نعمانى: ص 250 ح 5، إعلام الورى: ج 2 ص 280، بحار الأنوار: ج 52 ص 202 ح 28. ،
دانشنامه امام مهدى «عجل الله فرجه» بر پايه قرآن، حديث و تاريخ، ج7، ص: 265 - 267
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ روح انسان میمرد اگه ارتباط با آقای خودش نداشته باشد
سخنران حجه الاسلام پناهیان
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
❤️ فرق ظهور با فرج چیست
ظهور در لغت به معنای آشکار شدن و پیدا و ظاهرشدن است و فرج در لغت به معنای گشایش و آسودگی از اندوه است، در احادیث ادعیه آمده «اللهم من قبلک الروح و الفرج» : خداوندا! آسایش و گشایش از سوی تو، به بندگان می رسد.
فرج در اصطلاح شیعه: ظهور حضرت ولی عصر (عج) مراد است و از حضرت رسول اکرم (ص) رسیده که:«افضل اعمال امتی انتظار الفرج»
و نیز از آن حضرت روایت شده که: «هر شدت و سختی را فرجی در پی خواهد بود، جز سختی و محنت دوزخیان .
عبدالعظیم حسنی از حضرت جواد (ع) روایت
کند که فرمود: بهترین عمل شیعیان ما انتظار فرج (ظهور دولت حقه حضرت مهدی «عج») است.
پس بنابراین طبق آنچه از روایات استفاده
می شود، فرج در اصطلاح همان ظهور دولت حقه حضرت ولی عصر (عج) است و به تعبیری از نظر معنا با همدیگر تطابق دارند. گرچه از نظر اهل لغت به دو معنای مختلف ذکر شده است.
📚الکافی،ج4،ص410،باب الملتزم و
الدعاء عنده.
خاتمة المستدرک، ج3، ص: 278.
بحار الانوار ج71 ، ص242.
نک: معارف و معارف ج8، 20.
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴 حافظ ایمان باشیم تا ایمان حافظ ما باشد!
اصلیترین شرط برای داشتن مرگ راحت، ایمان است. البته اگر میخواهیم ایمان در لحظهی مرگ و پس از آن در مراحل ابدیت حافظ ما باشد، باید در دنیا حافظ ایمان خود باشیم. ما حافظ ایمان خود باشیم تا ایمان در سختیها حافظ ما باشد.
در روایت داریم که اعتقادات و ایمان بعضی از افراد عاریهای است؛ از این دست میگیرند و از آن دست میدهند. مثلاً تا یک مقدار وضع مالی جابهجا میشود، حقوق کموزیاد میشود و فشار زندگی وارد میشود، چه بسا افراد خدا را به ظلم متهم میکنند. اینها خطرناک است.
باید ایمانها را تثبیت کرده و نگاه داشت. تثبیت ایمان و اعتقادات هم فقط با خواندن کتاب و یا رفتن به کلاس عقیدتی نیست. اینها خوب است و میتواند عقل را قانع کند. اما دل انسان نیز باید قانع شود. باید قلب انسان باور کند و ایمان در قلب رسوخ کند. باور قلب با عمل بهدست میآید. هرچقدر ما اعمال خود را طبق وظایف و دستورات دینی انجام دهیم، مانند چکشی که بر میخ فرو میرود، باعث تثبیت اعتقادات در قلب و باور آنها میشود.
#استاد_مسعود_عالی
#پیادهشده_سخنرانی
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
🔴 منظور از نامه اعمال در روز قیامت امام زمان است:
شیعیان بخوانید و بر خود ببالید!
ابوبصیر گوید: امام صادق -علیه السلام- فرمود: روز قیامت هرکس با امامی که در عصر و زمان آن امام مرده است محشور میشود، اگر امام او را تأیید کند، نامهاش را به دست راستش میدهند، همانطورکه خدا میفرماید: «یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ فَمَنْ أُوتِیَ کِتَابَهُ بِیَمِینِهِ فَأُوْلَئِکَ یَقْرَؤُونَ کِتَابَهُمْ» و یمین یعنی تأیید امام؛ زیرا او کتابی است که آن را میخوانند، خداوند میفرماید: پس کسی که نامهی اعمالش را به دست راستش دهند از شدّت شادی و مباهات فریاد میزند که: «ای اهل محشر! نامهی اعمال مرا بگیرید و بخوانید!
من یقین داشتم که قیامتی در کار است و به حساب اعمالم میرسم»! و کتاب یعنی امام که هرکس را به پشتو سر خود بیندازد، به آن اهمیّتی ندهد و از آن اعراض کند، آنگونه که خدا میفرماید: ولی آنها، آن را پشتسر افکندند.
و هرکس که امام را انکار کند از اصحاب شمال است، کسانی که خداوند میفرماید: چه اصحاب شمالی که نامهی اعمالشان به نشانهی جرمشان به دست چپ آنها داده میشود! آنها در میان بادهای کشنده و آب سوزان قرار دارند، و در سایهی دودهای متراکم و آتشزا!
»الصّادق ( أَبِیبَصِیرٍ عَنْ أَبِیعَبْدِ اللَّهِ (إِذَاکَانَ یَوْمُ الْقِیَامَهًِْ یُدْعَی کُلٌّ بِإِمَامِهِ الَّذِی مَاتَ فِی عَصْرِهِ فَإِنْ أَثْبَتَهُ أُعْطِیَ کِتَابَهُ بِیَمِینِهِ لِقَوْلِهِ یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَمَنْ أُوتِیَ کِتابَهُ بِیَمِینِهِ فَأُولئِکَ یَقْرَؤُنَ کِتابَهُمْ وَ الْیَمِینُ إِثْبَاتُ الْإِمَامِ لِأَنَّهُ کِتَابٌ لَهُ یَقْرَؤُهُ لِأَنَّ اللَّهَ یَقُولُ فَأَمَّا مَنْ أُوتِیَ کِتابَهُ بِیَمِینِهِ* فَیَقُولُ هاؤُمُ اقْرَؤُا کِتابِیَهْ* إِنِّی ظَنَنْتُ أَنِّی مُلاقٍ حِسابِیَهْ وَ الْکِتَابُ الْإِمَامُ فَمَنْ نَبَذَهُ وَرَاءَ ظَهْرِهِ کَانَ کَمَا قَالَ فَنَبَذُوهُ وَراءَ ظُهُورِهِمْ وَ مَنْ أَنْکَرَهُ کَانَ مِنْ أَصْحَابِ الشِّمَالِ الَّذِینَ قَالَ اللَّهُ ما أَصْحابُ الشِّمالِ* فِی سَمُومٍ وَ حَمِیمٍ* وَ ظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ.»
📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۲۶۰
📗بحارالأنوار، ج۸، ص۱۱
📗العیاشی، ج۲، ص۳۰۲
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان