🔴 روش توسل به امام عصر علیه السلام از طریق عریضه نویسی
🔸 راه هاي توسل به امام زمان ارواحنا فداه گوناگون است ؛ گاهي حال انسان به گونهاي است که دوست دارد با زبان و لهجه و حال خود با آن عزيز و مولا درد دل و ترنمي داشته باشد و گاهي ترجيح مي دهد با دعاها و زياراتي که از طرف آن سرور و يا پدران گرامي اش به ما رسيده به آن حضرت متوسل شود.
و زماني عريضه نوشتن و عرض حاجت و خواسته خو د با نامه نگاري و عريضه نويسي را تر جيح مي دهد . هر کدام از اينها وسيله و راهي براي توسل و تقرب به آن عزيز مصر وجود و آرزوي دل همه انبيا و اوليا است .
گاهي انسان درد دل و حاجتش را با نامه نوشتن بهتر و راحت تر از گفتگوي مستقيم و بي واسطه بيان مي کند چنان چه گاه ترجيح مي دهد مطلبي را به کسي به وسيله تلفن بيان کند تا اين که رو در رو به او بگويد .
در واقع اولياي الهي حالات مختلف رواني انسان را در نظر گرفته اند و متناسب با آن ابزار و وسائل توسل مختلفي را به ما معرفي کرده اند.
🔹 از طرفي چون دستور عريضه نوشتن از طرف خود معصومين و در روايات مختلف آمده است شايد نکته و اثر خاصي در برآورده شدن حاجات داشت باشد که ما از آن آگاهي نداريم.
🔴 روایت عریضه:
در کتاب بحارالانوار، بابی است تحت عنوان «کتابه الرقاع للحوائج الى الائمه صلوات الله علیهم و التوسل و الاستشفاع بهم فی روضاتهم المقدسه و غیرها» ؛ «باب نوشتن عریضه برای برآورده شدن حوائج به ائمه علیهمالسلام و توسل به آنها و طلب شفاعت از آنها در حرم آنها و موضوعات دیگر»
مجلسي (به نقل از مصباح کفعمي) نقل مى کند که هر که حاجتى داشته باشد، آن را در رقعه و نامه اى بنويسد و در قبور يکى از امامان (ع) بياندازد و يا آن را ببندد و مهر کند و از خاک پاک گل بسازد و نامه را در ميان آن بگذارد و در نهرى يا چاهى عميق يا گودال آبى بياندازد و آن نامه به حضرت صاحب الزمان (عج) مى رسد و آن حضرت عهده دار برآوردن حاجت او مى گردد.
🔺 تذکر مهم:
عريضه را مي توان در هر چاهي يا نهري يا گودال آبي انداخت و صرفا به چاه مسجد مقدس جمکران محدود نمي شود این چاه، علاوه بر این که هیچ قداست و موضوعیت شرعی ندارد، هیچگونه ارتباطی باوجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز ندارد.
به بیان دیگر اینکه حتما عریضه باید در چاه موجود در جمکران انداخته شود هیچ دلیلی ندارد.
📚 منابع متعددی که سنديت عريضه در آن آمده است:
📕 بحارالانوار، ج 102، ص 234
📕 منتهي الامال، ص 334
📕 نجم الثاقب، ص 421
📕 بحارالانوار، ج 91، ص 28 و 29.
📕 صحیفه مهديه ص 457
📕 المصباح، ص531
📕 البلد الامين،ص227
📕 منهاج العارفين، ص448
→ @zohur_media
🔴 متن عريضه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
کَتَبْتُ إِلَيکَ يا مَوْلَاي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيکَ مُسْتَغِيثاً وَ شَکَوْتُ مَا نَزَلَ بِي مُسْتَجِيراً بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ثُمَّ بِکَ مِنْ أَمْرٍ قَدْ دَهِمَنِي وَ أَشْغَلَ قَلْبِي وَ أَطَالَ فِکْرِي وَ سَلَبَنِي بَعْضَ لُبِّي وَ غَيرَ خَطَرَ النِّعْمَةِ لِلَّهِ عِنْدِي أَسْلَمَنِي عِنْدَ تَخَيلِ وُرُودِهِ الْخَلِيلُ وَ تَبَرَّأَ مِنِّي عِنْدَ تَرَائِي إِقْبَالِهِ لِي [إِلَي] الْحَمِيمُ وَ عَجَزَتْ عَنْ دِفَاعِهِ حِيلَتِي وَ خَانَنِي فِي تَحَمُّلِهِ صَبْرِي وَ قُوَّتِي فَلَجَأْتُ فِيهِ إِلَيکَ وَ تَوَکَّلْتُ فِي الْمَسْأَلَةِ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ثَنَاؤُهُ عَلَيهِ وَ عَلَيکَ وَ فِي دِفَاعِهِ عَنِّي عِلْماً بِمَکَانِکَ مِنَ اللَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَلِي التَّدْبِيرِ وَ مَالِکِ الْأُمُورِ وَاثِقاً مِنْکَ بِالْمُسَارَعَةِ فِي الشَّفَاعَةِ إِلَيهِ جَلَّ ثَنَاؤُهُ فِي أَمْرِي مُتَيقِّناً لِإِجَابَتِهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى إِياکَ بِإِعْطَائِي سُؤْلِي وَ أَنْتَ يا مَوْلَاي جَدِيرٌ بِتَحْقِيقِ ظَنِّي وَ تَصْدِيقِ أَمَلِي فِيکَ فِي أَمْرِ
کَذَا وَ کَذَا ( محل نوشتن حاجت)
مِمَّا لَا طَاقَةَ لِي بِحَمْلِهِ وَ لَا صَبْرَ لِي عَلَيهِ وَ إِنْ کُنْتُ مُسْتَحِقّاً لَهُ وَ لِأَضْعَافِهِ بِقَبِيحِ أَفْعَالِي وَ تَفْرِيطِي فِي الْوَاجِبَاتِ الَّتِي لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَي فَأَغِثْنِي يا مَوْلَاي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيکَ عِنْدَ اللَّهْفِ وَ قَدِّمِ الْمَسْأَلَةَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي أَمْرِي قَبْلَ حُلُولِ التَّلَفِ وَ شَمَاتَةِ الْأَعْدَاءِ فَبِکَ بَسَطَتِ النِّعْمَةُ عَلَي وَ أَسْأَلُ اللَّهَ جَلَّ جَلَالُهُ لِي نَصْراً عَزِيزاً وَ فَتْحاً قَرِيباً فِيهِ بُلُوغُ الْآمَالِ وَ خَيرُ الْمَبَادِي وَ خَوَاتِيمِ الْأَعْمَالِ وَ الْأَمْنِ مِنَ الْمَخَاوِفِ کُلِّهَا فِي کُلِّ حَالٍ إِنَّهُ جَلَّ ثَنَاؤُهُ لِمَا يشَاءُ فَعَّالُ وَ هُوَ حَسْبِي وَ نِعْمَ الْوَکِيلُ فِي الْمَبْدَإِ وَ الْمَآل.
آن گاه بالاى آن نهر جارى يا گودال آب مى آيد و بر يکى از وکلاى حضرت اعتماد و توجه نمايد (يعنى به عثمان بن سعيد عمروى يا فرزندش محمد بن عثمان يا حسين بن روح و يا على بن محمد سمرى که از وکلاى خاص حضرت حجت (عج) بوده اند) و سپس نامه خود را در آن نهر و يا چاه و يا گودال آب بياندازد که ان شاءالله حاجت او برآورده میشود.
→ @zohur_media
🌼سلام حضرت بهار،مهدی جان
زمستانِ هجرانتان،دامن سردش را همه جا گسترده است.سرمای ندیدنتان،تا عمق استخوان دنیا نفوذ کرده است.تاریکی فراقتان،روز و سپیده و آفتاب را از يادمان برده است...
میان جولان کشنده ی زمستان،فقط بهارِ آمدن شماست که گرما و صبح و امید و آفتاب را بر جان های بیقرارمان میهمان می کند.
خدا شما را برساند...
→ @zohur_media
🎞گزارشات و تصویری از قیامت کبری براساس آیات قرآن (قسمت اول)
در آستانه ی قیامت با عظمت کوه ها از جا کنده می شوند(مرسلات 10)
هرچند بزرگ و سنگین و ریشه دار باشند و آن گاه حرکت خود را آغاز می کنند(نبا21)
چیزی نمیگذرد که کوه های بزرگ و کوچک با هم برخورد کرده و قطعه قطعه شده(الحاقه 14)
صداهای مهیبی را بر سطح زمین خالی از سکنه طنین انداز می نمایند. قطعه های سنگ در فضا به هم میخورند و همچون گرد در هوا پراکنده(واقعه 6)
و همانند پشم زده شده در می آیند(معارج 10)
و در پایان آن همه کوه های سر به فلک کشیده به صورت سرابی در می آیند که گویا اصلا نبوده اند(نبا21)
وقتی کوه ها که نگهدارنده ی زمین هستند نابود شوند،زمین سست گشته و زلزله های شدید و پی در پی آن را به لرزه در می آورد.(زلزال 1)
زمین به شدت کوبیده شده(فجر23)
هرچه را در خود پنهان دارد بیرون می ریزد(زلزال2)
و در پایان زمین به شکل امروزی دیده نخواهد شد،هرچه هست،غیر از زمین امروزی است.(ابراهیم 47)
اوضاع اسمانها و کواکب نیر بهتر از زمین نخواهد بود.خورشید با آنهمه عظمت و درخشندگی اش تاریک شده(تکویر1)
به عمر بابرکت و ظولانی خود خاتمه می بخشد،به دنبال آن ماه نیز که شبهای زمین را همچون چراغی روشن می ساخت،سیاه و تاریک میگردد.(قیامت8)
و در یک صحنه ی عجیب و باورنکردنی ماه و خورشید در یک جا جمع میگردند(قیامت 9)
پس از آن ستارگان رو به تاریکی میروند(تکویر2)
کواکب از هم فرو میپاشند(انفطار2)
و تمام کهکشانها از نظم و مدار خود خارج گشته متلاشی میگردند. در آن زمان آسمان نیز سست شده(الحاقه 16)
از جا کنده می شود(تکویر11)
و به حرکت می افتد و همچون طوماری درهم میپیچد(انبیا102)
آنگاه شکافهای فراوان بر پیکر آن وارد می شود(مرسلات 10)
و در آخر،آنچه از اسمان باقی می ماند دود است(دخان 10)
که همچون مسی گداخته شده(معارج 9)
در آن فضای نامتناهی پراکنده می شود.
حضور در قیامت
پس از گذشت هزاران سال بار دیگر حضرت اسرافیل در صور خود می دمد اما این بار برای زنده شدن مردگان.
ارواح به اجساد خود مراجعه می کنند.
در یک لحظه،بی نهایت انسان را مشاهده میکنی که پا به عرصه ی قیامت گذاشته(زمر69)
وسعت بی پایانی را سفیدپوش نموده اند.
همه در بهت و حیرت بی اندازه به سر میبرند،هوا به شدت گرم احساس می شود به طوریکه عرق تا دهانها پایین می آید .
مردم چنان در فشارند که هرکس جای پایی پیدا کند خوشحال می شود.(نهج البلاغه فیض ص300)
چشمها از ترس به یک نقطه خیره می شود و دلها فرو میریزد ،حتی پلکها به هم نمیخورند.(ابراهیم 42)
در آن روز اگر خوب به چشمهای اهل محشر نگاه کنی همه را گریان میبینی مگر چند گروه را:
چشمهایی که بر مناظر حرام بسته شده بودند.
چشمهایی که در راه فرمانبرداری از خدا،خالصانه بیداری کشیدند
و چشمهای که از خوف پروردگار در دل شب اشک ریختند(وسایل،ج11ص179)
و در آن میان جنایتکاران،کور و کر و لال و به صورت واژگون محشور شده اند.(اسرا97)
در این لحظه صدایی در محشر طنین انداز میشود که:
ای بندگان(مومن) من،امروز هیچ ترس و حزنی به خود راه ندهید....(زخرف 68)
✍ادامه دارد...
→ @zohur_media
10.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ۵ وزیر یهودی در بین ۱۳ وزیر دولت!
→ @zohur_media
امام زمان و ظهور
📚 #شناخت_امام_زمان ۵ 🔚 اتمام حجت... دلیل پنجم ضرورت شناخت امام عصر: « مردم هیچ عُذری برای تَرک آن ن
🌤 #شناخت_امام_زمان ۶
دلیل ششم ضرورت شناخت امام عصر:
"نجات از گمراهی های دوران غیبت"
حضرت امام صادق فرمودند:
امام خود را بشناس که اگر او را شناختی، امر (فرج) چه زود اتفاق بیفتد و چه دیر، به تو زیانی نخواهد رسید.
📚غیبت نعمانی، باب ۲۵
حضرت امام صادق فرمودند :
ای زُراره اگر زمان غیبت را درک کردی بر این دعا مداومت کن: اللّهمَ عَرِّفنی حُجَّتَک فَإِنَّکَ إِن لَم تُعَرِّفنی حُجَّتَک ضَلَلتُ عَن دینی.
(خدایا حجتت را به من بشناسان که اگر به من نشناسانی از دینم گمراه خواهم شد)
📚 کمال الدین و تمام النعمه، باب ۳۳
تلنگر : یادمان نرود، شمر هم امام زمانش را دید، اما نشناخت...
→ @zohur_media
📚#آخرالزمان
#شيطان_در_آخرالزمان با تمام توان خود ظاهر ميشود
💥آخرالزمان چون نزديك نابوديِ ابليس است، تمام سعي و تلاش خود را براي تأخير ظهور به كار خواهد بست و يكي از قويترين ترفندهايش براي گمراهي انسانها ترغيب آنها به اتكاء به نيروي غيبيِ شيطاني است تا حدي كه حق و باطل اشتباه ميشود.
گروه دين و انديشه «خبرگزاري دانشجو»؛ مسئله «سحر و جادو» و «اطلاع از غيب به طرق غيرمعمول» از مسائلي است كه اخيرا در جامعه مطرح شده است. در ادامه بررسي اين موضوع، براي تبيين دقيق آن به بررسي ديدگاه و نظر دين، قرآن و ائمه معصومين كه توسط حجتالاسلام عليرضا پناهيان ارائه شده ميپردازيم و اينكه آيا اساسا سحر و جادو امكان دارد يا نه؟ به چه طريقي ممكن است؟ آيا مجاز به بكارگيري آن هستيم؟
كاهنان با شياطين جن مرتبط بودند و اخبار آينده را از آنها مي گرفتند
#كاهنان كساني هستند كه ميتوانند رضايت شياطين را جلب و از علم و قدرت آنها استفاده كنند. شخصي از امام صادق(ع) پرسيد: اصل كهانت از چيست و كاهن چگونه از آنچه اتفاق ميافتد به مردم خبر ميدهند؟
حضرت فرمودند: مردم در گذشته در امور مشتبه به كاهن مراجعه ميكردند و كاهن از اموري كه اتفاق ميافتاد به مردم خبر ميداد و اين از طريق ارتباط روح كاهن با شياطين جن بود كه اخبار را به قلب آنها وارد ميكردند؛ زيرا شياطين جن از حوادث ظاهري كه در «زمين» اتفاق ميافتد، اطلاع دارند و آن را به كاهن اطلاع ميدهند. (احتجاج طبرسي/2/340)
در آيه 8 و 9 سوره جن آمده است: «اما اخبار آسمانها را استراق سمع كرده و گاهي كلمهاي از آن را ميشنيد و چيزي به آن اضافه يا كم كرده و در قلب كاهن ميانداختند اما پس از رسول خدا (ص) شياطين از شنيدن اخبار آسمانها منع شدند.»
هرچه كاهني رفتارش زشتتر ميشد ارتباطش با شياطين بيشتر ميگرديد
امروز شياطين جن، به كاهن از اخبار مردم خبر ميدهند؛ از اينكه در چه فكري هستند و چه ميگويند و در دوردستها چه اتفاقي افتاده است؛ از دزدي كه دزدي كرده يا قاتلي كه مرتكب قتل شده، يا كسي كه پنهان شده و البته جنيان نيز مانند انسانها، راستگو و دروغگو دارند.
بعضي از اوقات وقتي كاهنان رفتار زشتتري داشته باشند، ارتباطشان با شياطين بيشتر خواهد شد، مثلا نقل مشهوري است كه يكي از اين افراد قرآني را در لاشه سگي قرار داده و زير خودش دفن كرده بود و به اين وسيله نظر شياطين را جلب كرده بود و اخباري از آنها دريافت ميكرد.
عدهاي آگاهي از غيب را ناشي از ايمان به خدا و لطف او جلوه ميدهند
#آخــــرالــــزمـــــان
→ @zohur_media
🔴 شهادت پاداش قرائت سوره کهف در شب های جمعه
🌺 امام صادق علیهالسّلام فرمودند:
🌕 هر کس سوره کهف را در شبهای جمعه قرائت نماید، به مرگ شهادت از دنیا خواهد رفت یا اینکه خداوند او را شهید مبعوث خواهد کرد و در روز قیامت در صف شهدا خواهد بود.
📚 ثواب الاعمال، ص ۱۰۷
→ @zohur_media
✨#یک_آیه_ازقرآن
✨يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ قَٰتِلُوا۟ ٱلَّذِينَ يَلُونَكُم
✨مِّنَ ٱلْكُفَّارِ وَلْيَجِدُوا۟ فِيكُمْ غِلْظَةًۭ ۚ وَٱعْلَمُوٓا۟
✨أَنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلْمُتَّقِينَ (۱۲۳)
✨اى كسانى كه ايمان آوردهايد،
✨با كافرانى كه مجاور شما هستند
✨نبرد كنيد؛
✨و آنان بايد در شما شدت و خشونت
✨(و قاطعیت) بيابند؛
✨و بدانيد كه خداوند با پرهیزکاران است (۱۲۳)
📚سوره مبارکه التوبه
✍ آیه ۱۲۳
→ @zohur_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
๑🥀๑
#استورےفاطمیہ🖤
مادرےهرشبجمعہبہحرممیآمد
امشبامابہنظرپشتدرےافتاده🧱🔥
→ @zohur_media
🔴آیا مایلید از آخرین اخبار سپاه پاسداران مطلع شوید؟
✅ بله
❌ خیر
🇮🇷 عضویت در سپاه پاسداران 🇮🇷
الاڪہ صاحب عزاے تمام غمهایے
دوباره فاطمیہ آمده؛نمےآیے؟
ڪجاسیاه،بہ تن ڪردهاے غریبانہ
ڪجابہ سینہ خود مےزنے بہ تنهایے
ڪجاشبیہ علے سربہ چاه غم بردے
ڪجاشبیہ علے روضہ خوان زهرایے
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
→ @zohur_media