eitaa logo
زلال احکام
1.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
38 فایل
ارسال سوالات طلبه اقا @talabehpasokhgo9 طلبه خانوم @Zendegi_zahedi ارتباط با مدیریت: @talabehpasokhgo9 راهنمای حرز امام جواد(ع) @talabehpasokhgo9 تعرفه و رزرو تبلیغات: @talabehpasokhgo9 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/1815478276C831c83d258
مشاهده در ایتا
دانلود
187_aali (tavakol).mp3
2.83M
🔉 | معنی توکل چیست/ روزی الهی ... 🌸 حجت الاسلا مهدی یوسف وند 👇👇👇 ☘☘🌸☘🌸
⁉️اگر زن در گرفتگى خورشيد و ماه، حائض باشد، آيا پس از پاك شدن، بايد را قضا كند؟ ✍همه مراجع (به جز فاضل و وحيد): قضاى آن واجب نيست. 🔹آيه اللّه  فاضل: بنابر احتياط واجب، بايد قضا كند. 🔹آيه اللّه  وحيد: اگر در هنگام گرفتگى خورشيد و ماه حائض بوده، قضاى آن واجب نيست؛ ولى اگر در هنگام زلزله بوده، بايد پس از پاك شدن آن را بدون نيت ادا و قضا به جا آورد. ☘🌸☘☘☘🌸☘
♻️ آیا کسیکه برای قرائت قران یا یکسال نماز برای میت اجیر شده ، میتواند در این کار از دیگری هم کمک بکیرد؟؟ 🧐🧐 •┈┈••✾❀✿💙✿❀✾••┈┈• 🌸☘🌸☘🌸☘
☝️📰 📰☝️ آیا آگاه کردن فردی که حکم مسأله ای را نمی داند، واجب است؟ 🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘
اگر دانش آموز یا دانشجویی در امتحانات با تقلب نمره قبولی کسب کند و به مرحله ی بالاتر برود و از مزایای آن استفاده کند، حکم استفاده از این مزایا چیست؟ آیت الله خامنه‌ای: تقلب حرام است، ولی اگر تخصص و مهارت لازم را برای کاری که برای آن استخدام شده دارد و مقررات استخدام رعایت شده، استخدام و دریافت حقوق اشکال ندارد. آیت الله فاضل لنکرانی (ره): مشکل است، شرعاً نمی تواند از این مزایا استفاده کند. آیت الله بهجت: باید جبران کند آن درس را. آیت الله صافی گلپایگانی: تقلب در هر امری جایز نیست. آیت الله مکارم شیرازی: در صورتی که در یکی دو ماده ی درسی تقلب کرده باشد، هرچند کار خلاف کرده، ولی مدرک گرفته شده و ادامه ی تحصیل و استخدام با آن مدرک اشکال ندارد. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🔺 سؤال : آیا فعالیت در شرکت های بازاریابی شبکه ای از نظر شرعی مجاز است؟ 👌پاسخ: بازاریابی شبکه ای و فعالیت در این شرکتها به نظر ایت الله سیستانی بنابراحتیاط واجب جایز نیست . لکن چون احتیاط واجب داده اند شما میتوانید در این مساله از ایت الله شبیری زنجانی تقلید کنید که فرمودند با شرایطی مانعی ندارد ؛ متن نظر آیت الله شبیری زنجانی به این شرح است : بازاریابی شبکه ای تنها در صورت وجود همه شرائط ذیل جائز است: ۱. معامله در آن واقعی و واجد شرائط صحت باشد. ۲. سود در مقابل کار حلال مثل معرفی مشتری - هر چند با واسطه - پرداخت شود. ۳. تمام مراجع قانونی آن را مجاز بدانند و در عمل هم شرکت، قوانین را رعایت کند. ۴. فاقد هرگونه مفسده اقتصادی باشد لذا بازاریابی شبکه ای اگر شبیه معاملات شرکت های هرمی مانند گلدکوئیست باشد اشکال دارد. 🌷🌷🌷🌷🌷
⁉️توریه به چه معنا می باشد؟ ⁉️آیا توریه اختصاص به موارد ضرورت دارد یا در غیر آن هم جایز است؟ 📝توریه آن است که انسان سخنى دو پهلو بگوید، و قصدش چیزى باشد، ولى مخاطب چیز دیگرى بفهمد. 👈 مثل این که کسى پشت در خانه بیاید، و بپرسد: آیا فلان کس در خانه است؟ و گوینده سخن در جواب بگوید: این جا نیست، و منظورش از «این جا» پشت در باشد، ولى شنونده خیال مى کند شخص مورد نظر در خانه نیست. ✅ این گونه توریه مشروط به حال ضرورت نمى باشد هر چند بهتر رعایت است. 🌸🌸🌸☘🌸☘
فحاشی به قصد شوخی برخی تصور می کنند در فحش و ناسزا، جدیّت موضوعیت دارد، مثلاً اگر شخصی از روی شوخی به دیگری دشنام دهد، به طوری که مخاطب به نیّت شوخی برداشت کند، مانعی ندارد! در حالی که به فتوای مراجع، فحاشی حرام است، حتی به قصد شوخی. پرسش: آیا فحش دادن حرام است، اگر غرض از فحش دادن شوخی با مخاطب باشد، چه حکمی دارد؟ پاسخ: فحش دادن حرام است. مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، ج1 ص191 و19 🌹🌹🌹🌹🌹
به زبان آوردن نیت برخی بر این باورند که باید قبل از انجام اعمال عبادی، نیت را به زبان آورد و الا آن عمل باطل می شود. در حالی که نیت یعنی اینکه فرد بداند این کار را برای رضای خدا انجام می دهد و لازم نیست نیت را از قلب خود بگذراند و به زبان آوردن آن نیز، واجب نیست، ولی چنانچه به زبان هم بگوید اشکالی ندارد. رساله توضیح المسائل، ج1، م 943 🌱 🌹🌹🌹🌹🌹🌹
اسباب استمناء برخی ها تصور می کنند در حرمت استمناء حتماً تحریک به وسیله دست ملاک است. در حالی که اگر به قصد بیرون آمدن منی آن کار را انجام دهد، استمناء محسوب می شود؛ هرچند با وسیله ای دیگر.1 به عنوان مثال: اگر با نگاه به تصویر مبتذل و مهیج و یا خیال شهوانی کاری کند که از او منی خارج شود استمناء صدق می کند و حرام است. 1. تبریزی، استفتائات، س211؛ دفتر: همه مراجع تقلید. 🌱🌹🌹🌹🌹
قسم خوردن بسیاری از مردم هنگام قسم خوردن از کلمه، به قرآن استفاده می کنند و عرفاً عمل به چنین قسمی را واجب می دانند. در حالی که عمل به سوگندی واجب و ترک آن دارای کفاره است که نام خدا در آن برده شود (مثل اینکه بگوید: به خدا قسم که سیگار کشیدن را ترک می کنم). بنابراین قسم خوردن به قرآن یا پیامبران یا ائمه علیهم السلام یا کعبه و مانند آن ها واجب العمل نیست و کفاره ندارد ولی گناه است. تحریر الوسیله امام، ج2 ص99 🌱 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
✅پرسش: گوش کردن به آيات قرآن با هنذفري موبايل شب موقع خواب(منظور اينکه فرد دراز کشيده. باشد ) چه حکمي دارد؟؟ از نظر مقام معظم رهبري 🌸☘☘☘☘☘🌸 🌺پاسخ: سلام گوش دادن به قرآن در حالت دراز کش اشکالی ندارد. 🌺 ☘🌺 🌺☘🌺☘🌺☘