eitaa logo
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
3.2هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
4.4هزار ویدیو
151 فایل
اگر‌به‌خاطر«حمایت‌ازوطن»متهم به ساندیس‌خوری می‌شویم؛ماساندیس‌خوری‌را ترجیح‌می‌دهیم به «وطن‌فروشی» ساندیس‌خورهم‌که‌باشیم، الحمدلله جیــره‌خوارِدشمن نیستیم🔥! ناشناس' @AGHILEH_BANIHASHEM_69 کپی : همه جوره حلالِ ..
مشاهده در ایتا
دانلود
یک نوع دسته بندے دیگه ایی که داریم دسته بندی عام و خاص هست.. علائم عام در مورد نشانه هایی هست که عمومیت داره در قالب پدیده خاص، فرد خاص و زمان خاصی مطرح نشده.. مثل احادیث و روایاتے ڪه در مورد احوالات مردم اخـــــرالزمان گفته شده.. مثلا شرب خمر توشون زیاد میشه یا مثلا در برخی روایات داریم تو اخرالزمان کسی رو پیدا نمیکنی که ربا نمیگیره یا ربا نمیده یا گردے از این دوتا رو زندگیش ننشسته باشہ...
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
یک نوع دسته بندے دیگه ایی که داریم دسته بندی عام و خاص هست.. علائم عام در مورد نشانه هایی هست که عمو
یه سری نشانه ها هم علائم خاص هستن.. ڪه به زمان خاص، فرد خاص و مکان خاص اشاره دارن.. مثلا در برخی روایات داریم که در شامات این اتفاق میوفته یا مثلا در نجف فلان اتفاق رخ میده.. مسجد کوفه فلان میشہ یا در سال فلان چنین رویدادی رخ میده و امثالهم..
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
یه سری نشانه ها هم علائم خاص هستن.. ڪه به زمان خاص، فرد خاص و مکان خاص اشاره دارن.. مثلا در برخی روا
از جهت دیگه نشانه ها رو به دسته علائم غیر حتمے و علائم حتمی تقسیم میڪنیم .. علائم حتمی که ۵ علامت معروف هستن شامل خروج یمانی، سفیانی، نداکننده‌ای که از آسمان ندا درمی‌دهد، فرو برده شدن در بیداء، کشته شدن نفس زکیه میشه که میگن این پنج تا علائم حتمی هستن و اگه غیر اون باشه میشه غیر حتمی..
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
از جهت دیگه نشانه ها رو به دسته علائم غیر حتمے و علائم حتمی تقسیم میڪنیم .. علائم حتمی که ۵ علامت مع
در مورد گزینه ۵ اولی که قتل نفس زکیه تست اون رو مطمئن هستم اما از قتل سید خراسانی مطمئن نیستم شبه زیاد داره... باید بازم تحقیق کنم
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
در مورد گزینه ۵ اولی که قتل نفس زکیه تست اون رو مطمئن هستم اما از قتل سید خراسانی مطمئن نیستم شبه زی
إِنَ‏ مِنَ‏ الْأُمُورِ أُمُوراً مَوْقُوفَةً وَ أُمُوراً مَحْتُومَةً وَ إِنَ‏ السُّفْیانِی‏ مِنَ‏ الْمَحْتُومِ‏ الَّذِی لَا بُدَّ مِنْهُ. برخی از امور موقوف و مشروط هستنند و برخی محتوم و تغییر ناپذیر، و سفیانی از علایم حتمی است که بی‌تردید رخ خواهد داد. روایتی از امام باقر از ڪتاب نعمانی، الغیبۀ
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
إِنَ‏ مِنَ‏ الْأُمُورِ أُمُوراً مَوْقُوفَةً وَ أُمُوراً مَحْتُومَةً وَ إِنَ‏ السُّفْیانِی‏ مِنَ‏ الْ
تنها اشکال به نظریه حتمی بودن و تحقق بداء در نشانه‌های حتمی ظهور مستند به روایتی از امام جواد علیه السلام در کتاب الغیبۀ نعمانی هست که متن روایات اینجوری بیان شده..
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
تنها اشکال به نظریه حتمی بودن و تحقق بداء در نشانه‌های حتمی ظهور مستند به روایتی از امام جواد علیه ا
كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضَا علیه السلام فَجَرَى ذِكْرُ السُّفْيَانِيِّ وَ مَا جَاءَ فِي الرِّوَايَةِ مِنْ أَنَّ أَمْرَهُ مِنَ الْمَحْتُومِ فَقُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام هَلْ يَبْدُو لِلَّهِ فِي الْمَحْتُومِ قَالَ نَعَمْ قُلْنَا لَهُ فَنَخَافُ أَنْ يَبْدُوَ لِلَّهِ فِي الْقَائِمِ فَقَالَ إِنَّ الْقَائِمَ مِنَ الْمِيعَادِ وَ اللَّهُ‏ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضَا علیه السلام فَجَرَى ذِكْرُ السُّفْيَانِ
نزد امام جواد عليه‌ السلام بودیم. از سفیانی و روایاتی که بر آن اساس قیام او حتمی خواهد بود، سخن به میان آمد. به حضرت عرض کردم: آیا خداوند در حتمی­‌ها هم بدا روا می‌­دارد؟ فرمود: آری. عرض کردیم: می­‌ترسیم در ظهور قائم نیز بدا روا دارد! فرمود: قیام قائم عليه ‌السلام از میعاد و وعده­‌های الهی است و خداوند خلف وعده نمی­‌کند.
در مورد خسف بیداء به زبان ساده باید بگیم : خَسفِ بَیداء، یا خسف در بیداء، از نشانه‌های ظهور است که به نابودی لشکر سفیانی در بیداء (مکانی بین مکه و مدینه) اشاره دارد. بنا بر روایات، این لشکر برای جنگ با امام مهدی(عج) عازم مکه می‌شود. در برخی روایات، این رویداد در کنار قیام یمانی، قتل نفس زَکّیه، صیحه آسمانی و خروج سفیانی از علائم حتمی ظهور دانسته شده است
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
در مورد خسف بیداء به زبان ساده باید بگیم : خَسفِ بَیداء، یا خسف در بیداء، از نشانه‌های ظهور است که ب
منظور از میعاد که خدواند به آن وعده حتمی داده در بخشی که امده وَ اللَّهُ‏ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد این ایه از قران هست که میگھ
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْض.  خداوند به مؤمنین و صالحان، وعده خلیفه اللهی و جانشینی خود در زمین را وعده داده است.