14.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آیت الله #مصباح_یزدی (ره): مسئولین دانشگاهی در شیلی به بنده گفتند: ما را از فرهنگ فاسد آمریکا نجات دهید!
🔻اما یک نفر هم نداشتیم که به آنجا بفرستیم!...
۹۸/۱۱/۱۴
#نقد_حوزه
✅کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
https://eitaa.com/AGLOESHG
4_6016916304550693547.pdf
1.31M
🔷خشونت، نتیجه معکوس میدهد
🔹متن گفتگوی آیتالله محمدتقی #مصباح_یزدی، فیلسوف و الهیدان فقید با پیام فصلینژاد؛ مجله عصر اندیشه، شماره هشتم، شهریور ۱۳۹۴، صص ۴۱-۳۳
♦️کانال فلسفه و عرفان♦️👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
فلسفه و عرفان
🔷خشونت، نتیجه معکوس میدهد 🔹متن گفتگوی آیتالله محمدتقی #مصباح_یزدی، فیلسوف و الهیدان فقید با پیام
🌀خشونت، نتیجه معکوس میدهد
🔹متن گفتگوی آیتالله محمدتقی مصباح یزدی، فیلسوف و الهیدان فقید با پیام فصلینژاد؛ مجله عصر اندیشه، شماره هشتم، شهریور ۱۳۹۴، صص ۴۱-۳۳
🔶آیتالله #مصباح_یزدی:
«با زور و افسار و زنجیر و شکنجه و کشتن، چیزی عوض نمیشود؛ گاهی نتیجه معکوس هم میدهد.
🔹ما نمیخواهیم با دیگران، با دشمنان و مخالفینمان یا با افراد جاهل، یک برخورد متعصبانه، زورمدارانه و برتریطلبانه داشته باشیم.
🔹خدا میگوید دشمنان و مخالفین خود را احسان کنید و برخورد عادلانه با آنها داشته باشید.
🔹خدا خواسته که انسان با فکر خودش بفهمد و انتخاب کند. ما باید کاری کنیم این زمینه بهتر فراهم شود. اگر بخواهیم کار انسانی کنیم، تنها یک راه دارد و آن تاثیر در فکر است.
🔹دولت اسلامی باید سعی کند با دادن زکات، کفار و جاهلین را جذب کند. باید با مدارا و مهربانی جذب کرد و جهل را برطرف کرد. حتی کمک مالی بهشان کرد تا توجهشان جلب بشود. مُولفةُ قلوبهم. تا بفهمند دلسوزشان هستیم، تا راهی برای هدایتشان باز شود. حالا پذیرفتن یا نپذیرفتنش، مسأله دیگری است.
🔹خشونتطلب نبودهام و این اتهام یک افتراست که مخالفان برای ترور شخصیت میزنند.»
♦️کانال فلسفه و عرفان♦️👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
تعليقة على نهاية الحكمة - الشيخ محمد تقي مصباح اليزدي.pdf
13.08M
📝تعلیقه علی #نهایه_الحکمه
✍آیت الله #مصباح_یزدی
موضوع : فلسفه
تعداد صفحات : ۴۰۰ صفحه
♦️کانال فلسفه و عرفان♦️👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سپهبد حاج #قاسم_سلیمانی در ابعاد جهانی
@dreshkevari
4_6010483706261670578.pdf
7.94M
📚« دو رساله در تاریخ جدید تصوف ایران»
✍استاد کیوان سمیعی - منوچهر صدوقی سها
🔹ناشر: پاژنگ
🔹سال انتشار: 1375
#تصوف #صوفی
♦️کانال فلسفه و عرفان♦️👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
هدایت شده از فلسفه و عرفان
🔸#تدریس_وتحصیل_فلسفه_به_امرحضرت #ولی_عصرارواحنافداه
🔹 مرحوم آیة الله العظمی شیخ محمّد علی اراکی فرمود:
🔸 آخوند ملاّ علی باذِنهای (از شاگردان آیة الله آقا شیخ محمّد باقر اصطهباناتی شیرازی) از استاد نقل میکرد که ایشان فرمودند:
🔹 مدّتی در تهران ساکن بودم و به تدریس میپرداختم، فقط یک ساعت وقت داشتم که آن را هم برای تنّفس و استراحت گذاشته بودم.
🔸 روزی طلبهای آمد و اظهار کرد: به من کتاب شفا درس بدهید.
🔹 من گفتم: در درس عمومی شرکتکنید. گفت: خیر! حتماً درس خصوصی میخواهم.
🔸 هرچه من اصرار کردم او حاضر نشد، سرانجام قبول کردم، ولی گفتم: من کتاب ندارم. گفت: مانعی ندارد، من یک کتاب دارم که یک شب پیش شما باشد و یک شب پیش من.
🔹 درس را شروع کردیم و مدّتی بدین منوال گذشت. یک روز که نوبت من بود و کتاب پیشم مانده بود، هرچه گشتم کتاب را نیافتم و پیش آن آقا شرمنده شدم.
🔸 او وقتی دید که کتاب نیست، رفت و برگشت و گفت: من میدانم کتاب کجاست؟ یک راست به سراغ بقچهای رفت، آن را باز کرد و کتاب را از میان آن بیرون آورد و به من داد.
🔹 من در حیرت فرو رفتم و گفتم: موضوع چیست؟!
🔸 گفت: پیرمردی از اوتاد که خدمت امام عصر - ارواحنا فداه - مشرّف میشود در خرابهای از خرابههای شهر تهران سکونت دارد و من از او موضوع را پرسیدم، وی گفت: ساعتی که تو پیش آن استاد درس میخوانی، ساعتی است که آقا آن را برای معاشرت با زن خود گذارده بوده، لذا آن زن از دست تو، که وقت او را گرفتهای، ناراحت شده و کتاب را در فلان بقچه مخفی کرده است.
🔹 گفتم: تو چگونه با این شخص آشنا شدی؟!
🔸 گفت: من مدّتی روحانی محلی بودم و از این طریق به ارشاد مردم میپرداختم، ولی پس از مدّتی احساس کردم که سوادم در مسائل اعتقادی کامل نیست و نمیتوانم مردم را درست و صحیح هدایت کنم، لذا در مصرف سهم امام شبهه و شک کردم. روزی به مردم گفتم: اموال من از خانه و اثاث، همه مربوط به شماست، بیایید و آنها را ببرید.
🔹 بعداز آن به تهران آمدم و مدّتی در کاروانسرایی سکونت کردم و نمیدانستم چه کنم، اتّفاقاً دهانم هم زخم شده بود و آن را بسته بودم.
🔸 تا اینکه یک روز شخصی ناشناس مرا به اسم صدا زد و گفت: فلان دوا را مصرف کن، دهانت خوب میشود. من آن دوا را تهیه کرده و مصرف کردم، دهانم خوب شد.
🔹 بعد به این فکر افتادم که این مرد چه کسی بود که از درد و اسم من اطّلاع داشت و داروی او مؤثّر واقع شد؟!
🔸 وقت دیگری او را ملاقات کردم و از او پرسیدم: شما کی هستید؟
🔹 گفت: من با پیرمردی از اوتاد که با امام عصر - ارواحنا فداه - تماس دارد، مربوط هستم.
🔸 گفتم: از او بپرس یا مرا پیش او ببر که وظیفه من چیست؟
🔹 گفت: به من گفته شده که فلانی یعنی تو جزو مجاهدین راه خدا هستی.
🔸و همچنین گفته شده که نزد محمّد باقر اصطهباناتی برود و الهیات شفا را نزد او بخواند، و در درس عمومی هم نرود، زیرا بعضی از افرادی که در آن درس شرکت میکنند فاسق هستند، با آنان هم ننشیند و چنانچه ضرورتی داشت که به درس عمومی برود، بیرون اتاق بنشیند و گوش کند.
🔹 مرحوم حاج شیخ محمّد باقر اصطهباناتی فرموده بودند: من به او گفتم: از آن پیرمرد بپرس که آیا من هم میتوانم خدمت آن حضرت برسم یا میتوانم از آن حضرت سؤالاتی داشته باشم.
🔸 جواب آورد: تشرّف نمیشود، ولی سؤالات را بدهید به من تا خدمت ایشان معروض بدارم. من هم سه سؤال کردم... جواب آمد...
🔹 آیة الله آقای مصلحی فرزند آیة الله العظمی اراکی فرمودند: این داستان را مرحوم آقای سید محمّد علی سبط از مرحوم آیة اللَّه العظمی حاج شیخ محمّد حسین اصفهانی کمپانی (شاگرد آیة الله اصطهباناتی)، و آیة اللّه العظمی حاج آقا موسی شبیری زنجانی از مرحوم پدرشان با اندک اختلاف نقل کردهاند.
روزنه هایی از عالم غیب، آیة الله سید محسن خرازی.
👈👈کانال فلسفه و عرفان👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
4_5852432581965907548.apk
4.35M
#نرم_افزار اندروید
مرکز اطلاعات علمی
جهاد دانشگاهیSID
👈با نصب این نرم افزار مقالات فراوانی به رایگان در اختیار شماست
♦️کانال فلسفه و عرفان 👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
724156.pdf
1.42M
📜متن کامل #مناظره ۳ ساعته دکتر عبدالکریم #سروش و مرحوم آیتالله #مصباح_یزدی در پایان دهه ۱۳۶۰ پیرامون «چیستیِ معرفتشناسی» در قم
🔻محورهای اصلی:
معرفتشناسی بر چه ارکانی استوار است؟
❓رابطه میان طبیعیات و فلسفه و منطق با الهیات چیست و نسبت میان اینها چه تاثیری در رویکرد معرفتشناختی ما دارد؟
❓آیا در طریق معرفتشناسی، الهیات به طبیعیات نیاز دارد یا معرفتشناسان بینیاز از فرآوردههای عقل تجربی هستند؟
❓چگونه میتوان کلیه اصول الهیاتی را بدون احتیاج به اصول موضوعه طبیعی اثبات کرد؟
✳️اولین و آخرین مناظره دکتر سروش و آیتالله مصباح با اختلاف در «مفهوم منطق» میان دو طرف به پایان میرسد و هر یک در پایان گفتگو اذعان میکنند که حرف یکدیگر را نمیفهمند و امیدوارند مخاطبان بحث از اختلافات و اشتراکات آنان، خود به نتیجه روشنی برسند.
💥منتشر شده در کانال تلگرامی پیام فضلی نژاد
#معرفت_شناسی
◾️ @kashkolenab
کانال فلسفه و عرفان 👇
https://eitaa.com/AGLOESHG