eitaa logo
فلسفه و عرفان
4.9هزار دنبال‌کننده
499 عکس
216 ویدیو
342 فایل
🌿 ﷽ ارائه درسگفتارها، کتب، تقریرات و مقالات فلسفه و عرفان درتلگرام👇 http://t.me/PHILO_MYS
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀صلوات شیخ اکبر بر قطب العارفین امیرالمؤمنین مولانا حضرت مرتضی علی (علیه السلام) صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی سِرِّ الأسرارِ و مَشرِقِ الأنوارِ ، المُهندِسِ فی الغُیُوبِ اللّاهوتِیَّة ، السّیّاحِ فی الفیافِی الجَبَروتیَّة ، المُصّوِّر لِلهَیولَی الملکوتیَّة ، اَلوالی للولایةِ النّاسوتیّة ، أُنمُوذِجِ الواقِعِ ، و شَخصِ الإطْلاقِ المُنْطَبِعِ فی مَرایا الأنفُسِ و الآفاقِ ، سرِّ الأنبیاء و المرسلینَ ، سیّدِ الأوصیاء و الصّدیقین ، صورة الأمانة الإلهیّة ، مادةِ العلومِ الغیرِ المُتناهیةِ ، الظّاهرِ بالبرهانِ ، الباطنِ بالقَدْرِ و الشّأنِ ، بِسْمَلَةِ کتابِ الموجودِ ، فاتحة مصحفِ الوجودِ ، حقیقة النقطةِ البائیّة ، المتحقّقِ بالمراتبِ الإنسانیّة ، حَیدَرِ آجام الإبداعِ ، الکرّار فی معارکِ الإختراع ، السّرِ الجلیّ و النّجم الثّاقبِ ، علیِّ بن أبی طالب ، علیه الصّلوةُ و السّلام. 📚شرح المناقب ابن عربی، فراز دوم https://eitaa.com/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله جوادی آملی خطاب به محسنی اژه ای @AGLOESHG
مقاله تبیین اعتباریت وجود به معنای معقول ثانی فلسفی در نظام فلسفی شیخ اشراق و نفی اصالت ماهیت از ایشان__.pdf
627.8K
📕 تبیین اعتباریت وجود به معنای معقول ثانی فلسفی در نظام فلسفی شیخ اشراق و نفی اصالت ماهیت از ایشان ✍استاد میثم ✍آیت الله احمد 💧چکیده💧 بی‌شک فلسفه اشراق نامی آشنا در اذهان فرهیختگان فلسفه و عرفان است. ولیکن متأسفانه دانشوران فلسفه، به حکمت اشراق آن‌طور که شایسته این علم است نپرداخته‌اند. شاید این بی‌مهری به‌جهت قرائتی است که صدرالمتألهین از حکمت اشراق ارائه نموده است که ایشان را اصالت ماهوی معرفی نموده است. اسناد اصالت ماهیت به شیخ اشراق در منظر صدرالمتألهین از آن‌جهت است که صدرا، اعتباریت وجود شیخ را به معنای معقول ثانی منطقی تصور کرده است. لذا ایشان را اصالت الماهوی دانسته است و حال آنکه با قرائن متعدد در دستگاه فلسفی می‌توان کشف کرد که مراد شیخ اشراق از اعتباریت وجود، معقول ثانی منطقی نیست تا این امر منجر به اصالت ماهوی دانستن ایشان گردد. بلکه مراد ایشان از اعتباریت، معقول ثانی فلسفی است و ایشان همان‌گونه که وجود را اعتباری و معقول ثانی فلسفی می‌داند، ماهیت را نیز اعتباری می‌داند. لذا اسناد اصالت ماهیت به ایشان، خبط عظیمی است که نسبت به فلسفه وی رخ داده است. این مقاله سعی دارد با قرائن داخلیه و خارجیه ثابت کند که مراد از اعتباریت در کلام شیخ اشراق، معقول ثانی فلسفی است. لذا نسبت اصالت ماهیت به ایشان، نسبت ناصحیحی می‌باشد 💥به مناسبت سالروز بزرگداشت مقام علمی شیخ شهاب الدین سهروردی💥 @kashkolenab @AGLOESHG
4_5821456238445070863.pdf
8.19M
📖ترجمه نهایه الحکمه 👈به همراه ترجمه تعلیقات آیت الله مصباح ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
هدایت شده از توحید⁦🌦️⁩
🚩🚩🚩🚩🚩🚩 *صَلَّی اللهُ عَلَیکَ یا اَباعَبدِاللهِ الحُسَینِ عَلَیهِ السَّلامِ* طبق سنوات گذشته جلسات سخنرانی حاج آقا امامی - مدظلّه - برگزار می گردد. 🗓 تاریخ شروع: ۱۴۰۰/۵/۱۸ مقارن با ۲۹ ذی الحجة ۱۴۴۲ هجری قمری ⏰ ساعت شروع: ۲۱:۴۵ 🌐 لینک آنلاین جلسات: https://www.skyroom.online/ch/mhheydari1372/moharram1400 🕋 @tohideahadi
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
خاصه محیی الدین و المله و الشریعه،شیخ اکبر (قدس سره)بر سیدالشهدا،(صلوات الله علیه) صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی المُتَوَحِّدِ بِالهِمَّة العُلیا ، المُتَوَسِّدِ بِالشُّهُودِ و الرِّضا ، مَرکَزِ عالَمِ الوُجودِ ، سِرُّ الواجِدِ و المَوجودِ ، شَخصِ العرفانِ ، عَینِ العیانِ ، نور الله و سِرِّه الأتَمِّ ، المُتَحقِّق بالکَمالِ الأعظَمِ ، نُقطَةِ دائرةِ الأزلِ و الأبَدِ ، المُتَشَخِّصِ بألِفِ الأحَدِ ، فاتِحة کِتابِ الشهادة ، والی وِلایة السِیادة ، الاحدیة الجَمع الوُجودی ، الحَقیقِة الکُلیَّة الشُّهُودی ، کَهفِ الإمامةِ ، صاحِبِ العَلامةِ ، کَفیلِ الدّینِ ، الوارِثِ لِخُصُوصیّاتِ سَیِّدِ المُرسَلینَ ، الخارجِ عَن مُحیطِ الأیْنِ و الوُجُودِ ، إنسانِ العَینِ ، ُلغَزِ الإنشاء ، مَضْمونِ الإبداعِ ، مُذَوِّقِ الأذواقِ و مُشَوِّقِ الأشْواقِ ، مَطلَبِ المُحبّین و مَقصَدِ العُشّاق ، المُقدَّسِ عَن کُلِّ الشَّین ، أبی عبدالله الحسین صلواتُ الله و سلامُهُ علیه. درود و تحيّات بى شائبه خداوند و فرشتگان و حمل‏ كنندگان عرش او و جميع عالم آفرينش علوى و سفلى بر آن ذات پاك و گوهر تابناك باد كه در ميان افراد كائنات با همت علياى خود متوحّد و در مقامات قرب حق، مقام شهود و رضاى حق تعالى همواره حاصل و تكيه ‏گاه آن حضرت است. ‏او مركز عالم وجود و حقيقت واجد و باطن موجود است شخص مجسم معرفت و حقيقت آشكار و نور حضرت كردگار سرّ اتمّ الهى و دارای كمال اعظم غير متناهى مركز دايره ازل و ابد كه در اولية وجود متلبّس است بلباس تشخّص. الف احد آغاز كتاب ناسوت شهادت. والى ولايت ملكوت سيادت. در مقام جمع الجمع وجودى صدرنشين محفل احديت. در منزل فرق الفرق شهودى، حقيقت كليه موجود بهر كثرت. كهف امامت صاحب علامت، نگهبان دين وارث مختصات حضرت سيد المرسلين. خود، رتبه آن ذات پاك بالاتر از رفعت افلاك است و بيرون از عالم زمان و خارج از فضاى مكان و در معنى چشم بيناى حقيقت هستى را انسان. چگونه شرح اين حقيقت توانم داد كه لغز و معماى عالم ايجاد است و حاصل مضمون نشأة ابداع ذوق،بخشنده اذواق و به شوق ‏آورنده اشواق، مطلب احباب و مقصد عشاق. منزه است از هرگونه نقص و شين بنام نامى و لقب گرامى ابى عبد اللّه الحسين روحنا له الفداء. منبع:المناقب ابن عربی @AGLOESHG
📣 به مناسبت روز بزرگداشت ابن سینا، دبیرخانۀ همایش بین‌المللی «انسان‌شناسی در حکمت ابن‌سینا» دومین نشست تخصصی از سلسله نشست های همایش را برگزار می‌کند. 🟦 سخنرانان این همایش دکتر محمد جواد اسماعیلی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دکتر تومازو آلپینا عضو هیئت علمی دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دکتر مصطفی زالی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خواهند بود. 🟧 عنوان سخنرانی ها به قرار زیر است: دکتر محمد جواد اسماعیلی: (سخنرانی به فارسی و انگلیسی) Avicenna's "Sciences of the Ancients and their Divisions": A Table of Contents of al-Ḥāṣil wal-maḥṣūl? دکتر تومازو آلپینا: (سخنرانی به انگلیسی) Avicenna’s Science of the Soul between Tradition and Innovation دکتر مصطفی زالی: (سخنرانی به فارسی) اتحاد عاقل و معقول: مسأله ای ارسطویی، ردیه ای سینوی و پاسخی صدرایی ​⬜️ این نشست در روز دوشنبه ۱ شهریورماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۵ الی ۱۸ و به صورت مجازی در لینک اختصاصی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران (https://www.skyroom.online/ch/irip/ib) برگزار می شود و دکتر مصطفی زالی دبیر این نشست است. https://eitaa.com/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 وصف حالات معنوی آیت‌الله از لسان فررندش مرحوم آیت‌الله 🗓 به مناسبت ۴ شهریور سالروز رحلت جمال السالکین آقا سید جمال گلپایگانی در سال ۱۳۳۶ش برابر با ۲۹ محرم ۱۳۷۷ق ✍ دو تن از فرزندان اهل علم این عارف عظیم الشأن یعنی حضرات آیات سید علی و سید احمد هاشمی گلپایگانی از نجف به تهران مهاجرت کرده و در زمره علمای تهران به خدمات علمی و تبلیغ معارف الهی پرداختند. 🕌 @tarikh_hawzah_tehran https://eitaa.com/AGLOESHG
درآمدی به نظام حکمت صدرایی-ج1.pdf
10.96M
📖درآمدی به نظام حکمت صدرائی ✍نوشته : عبدالرسول عبودیت 🔹جلد اول کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
درآمدی به نظام حکمت صدرایی-ج2.pdf
8.74M
📖درآمدی به نظام حکمت صدرائی ✍نوشته : عبدالرسول عبودیت 🔹جلد دوم کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
درآمدی به نظام حکمت صدرایی-ج3.pdf
26.45M
📖درآمدی به نظام حکمت صدرائی ✍نوشته : عبدالرسول عبودیت 🔹جلد سوم کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
👆این ۳جلدکتاب سابقا ارسال شده بود دوستان دانلود کنند و در آرشیو ذخیره کنند امیدواریم در این دولت مشکلات ایتا برطرف شود
4_5773747509792868450.mp3
20.29M
▫️استاد: حجةالاسلام دكتر پارسانیا موضوع: فلسفه علوم اجتماعی 🔶 موضوعات:‌ ➖تاثیر متافیزیک بر علوم ➖تفاوت فلسفه و علم ➖معانی فلسفه ➖فلسفه به معنای متافیزیک https://eitaa.com/AGLOESHG
انا لله و انا الیه راجعون 😭😭😭
4_5943062452110363628.mp3
864.4K
💠 مسافرت برای رشد در آن سو 🎙 علامه حسن زاده آملی (ره) 🔻 آقایان داریم خداحافظی می کنیم ، ای بسا که خبر به شما رسیده : حسن زاده مسافرت کرد. آه و ناله ای ندارد که... هست... نظام عالم است و ما هم از پس پرده خبر نداریم... خدا نکند ندارد که... چرا نکند؟ اینجا باشیم برای چه؟ دار خلود نیست. دار حرکت است. •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
🌐 پیام تسلیت آیت‌الله جوادی در پی ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده | 🔻آیت‌الله آملی طی پیامی، ارتحال مرحوم آیت‌الله حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت. متن این پیام بدین شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم إِنَا لله وإنّا إلیه راجعون ارتحال غمبار و اسفبار عالم ربانی، حکیم متأله، جامع معقول و منقول، صاحب مآثر سنگین و آثار گرانقدر، حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی را به محضر مبارک حضرت بقیةالله ارواح من سواه فداه و جامعۀ روحانیت و حوزه‌های علمیه و همه شاگردان و دست‌پروردگان آن حکیم راحل و عموم مردم بزرگ و بزرگوار آمل و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می‌کنم. حکیم و عارف کم‌نظیر، حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی جامع عقل نظر و عقل عمل بود؛ هم در مسائل علمی از چهار راه استفاده کرد، هم در مسائل عملی از چهار راه بهره برد؛ راه‌هایی که انسان می‌تواند از آن راه‌ها به فیض علمی برسد چهارتاست و راه‌های عملی که می تواند از آن راه‌های عملی به فوز الهی بار یابد چهارتاست. خدای سبحان از دو راه به بنده‌اش فیض علمی و فوز عملی می‌رساند: یکی به وسیلۀ رهبران الهی، یکی بلاواسطه؛ هم به واسطه رهبران الهی کتاب و حکمت را تعلیم می‌کند و هم بر اساس «هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْ»، «وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ» و مانند آن، بلاواسطه فیض علمی را القاء می‌کند؛ اگر کسی بخواهد با خدا راز و نیاز کند و ارتباطی برقرار کند، آن نیز دو راه دارد: یا با توسل به انبیا و اولیا و رهبران الهی است یا بلاواسطه است؛ انسان می‌تواند بدون واسطه بگوید یا الله، با واسطه هم می تواند بگوید یا الله. اگر کسی خواست با خدا رابطه برقرار کند چه فیض علمی و چه فوز عملی، دو راه دارد یکی مع الواسطه، یکی بی واسطه و اگر کسی خواست فیضی از خدا و فوزی از خدا، علماً و عملاً به او برسد، آن هم دو راه دارد، گاهی بلا واسطه فیض الهی می‌رسد گاهی مع الواسطه. این بلاواسطه، در علوم عقلی اثباتش آسان نیست؛ ولی در عرفان کاملاً محقق است و حکیم و عارف گران سنگی مثل آیت‌الله حسن‌زاده آملی، هم راه عقل را هم راه شهود را به خوبی پیمود و توانست از این چهار راه، هم حرف خودش را به خدا برساند، هم فیض و فوز خدا را دریافت کند. زندگی سراسر فخر این حکیم الهی در آن اربعین‌گیری‌های او، در آن روزه‌های متصل و مرتبط ماه رجب و شعبان و رمضان او، در آن سحرخیزی‌های ممتد او، در آن ناله‌ها و گریه‌های او که گفت: «تا جان به لب نرسید جام به لب نرسید» گذشت. از این کارها زیاد داشت، از این ناله‌ها زیاد داشت، از این گریه‌ها زیاد داشت، از این شب‌زنده‌داری‌ها زیاد داشت، از این تعلیم و تربیت‌های خالصانه زیاد داشت؛ شاگردانی تربیت کرد که هم اکنون به فیض الهی از اساتید سرآمد حوزه‌ها هستند و موفق‌اند و کتاب‌های گراسنگی چه کتاب‌های درسی، چه کتاب‌های مرجعی، یا تألیف کرد یا تصنیف کرد یا تحقیق کرد و آثار گذشتگان را احیا کرد. هم در عرفان، هم در فلسفه، هم در نجوم، هم در ریاضیات، هم در تفسیر، هم در حدیث، انسان جامعی شد که توانست انسان‌هایی تربیت کند، توانست آثاری به یادگار بگذارد، شاگردانی تربیت کند و دوستانی را بپروراند که از محضر او فیض و از مکتب او فوز، از بنان او فیض و از بیان او فوز دریافت کنند؛ لذا ارتحال آن بزرگوار بسیار غمبار است. امیدوارم ذات اقدس الهی به عنوان عطیه‌ای الهی، این سانحه و این سوگ سنگین را بر همگان آسان کند که بتوانند تحمل کنند و این بار سنگین را بکشند، روح پرفتوح آن حکیم الهی، آن منجم، آن ریاضیدان، آن عارف، آن فقیه، آن مفسر و آن محدث را با انبیای الهی محشور کند و صبر جمیل به عموم بازماندگان، شاگردان، کسانی که از کتاب‌های او فیضی بردند و می‌برند و از محضر و مکتبشان استفاده کرده‌اند، خصوصاً مردم بزرگ و بزرگوار آمل که متأسفانه وضع حالم مساعد نیست که در مراسم تشییع و در مراسم بزرگداشت این حکیم در کنار آن‌ها شرکت کنم، عنایت فرماید. به طایفۀ محترم ایشان به دوستان ایشان به شاگردان ایشان و به بیت شریف ایشان تسلیت عرض می‌کنم، علوّ منزلت آن حکیم راحل را از خدا مسئلت می‌کنم و صبر جمیل و اجر جزیل عموم بازماندگان را از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنم؛ امیدواریم خدای سبحان حشرشان را با انبیا و اولیا قرار بدهد و دل‌های داغدیده‌ها را تسلی بخشد. غفر الله لنا و لکم والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته» ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
🔔 چند حکایت شیرین از علاقه و اهتمام استاد حسن‌زادهٔ آملی به کتاب 🎙 حاج شیخ حسن رمضانی 🔹 «یادم هست كه در محضر ایشان [: آیةالل‍ه حسن‌زاده]، یك بنده‌خدایی روی عدم التفات، استکان چای را گذاشت بر روی کتابی. آقا نبودید که برخورد ایشان را ببینید! با تعجّب و عصبانیّت فرمود: روی كتاب؟ خب بگذار آن‌طرف! چرا روی کتاب؟ آن بنده‌خدا گفت: مواظبم آقا. فرمود: كاری به مواظبت ندارم، اصلاً چرا گذاشتید؟ كتاب مگر چیز معمولی است؟! 🔸 یك وقتی با ایشان رفتیم صحّافی برای تجلید دو جلد كتاب که از آثار محیی‌الدّین عربی را فهرست کرده بودند. ایشان به آن بنده‌خدای صحّاف فرمود: آقا مواظب باش که فقط و فقط جلد كنید، نمی‌خواهم که بُرِش بزنید. آن آقا گفت: نمی‌شود، ما كه اهل فن هستیم معتقدیم که كتاب باید دست بیاید تا بتوانیم شیرازه كنیم و این امر بدون برش ممکن نیست. ایشان فرمود: نه نمی‌خواهد برش بزنید، فقط جلد بسازید. او هم می‌گفت: نمی‌شود. ▫️ من فضولی كردم و گفتم: آقا ما این را از شما یاد گرفتیم كه سخن اهل فن را باید شنید. تا این را گفتم، ایشان فرمود: شما جوان، آن آقا هم جوان، منِ پیرمرد را گیر آورده و اینجا دوره كردید، هر كاری می‌خواهید بكنید، ولی جلوی چشم من نكنید. آقای صحّاف گفت: باشد. كتاب را گرفت و برد که برش بزند، ایشان صدا زد و فرمود: كم برش بزن، خیلی كم، به اندازهٔ حداقلّ ممكن، حاشیهٔ كتاب را از بین نبرید، من می‌خواهم جایی باشد برای نوشتن. گفت: چشم. رفت به طرف آخر مغازه، یك برش از این طرف و یك برش از آن طرف و یك برش از قسمت ثالث زد و كلّ حاصل آن برش را در دستش مچاله کرد و رو کرد به ایشان و گفت: آقا این‌قدر من برش زدم. فرمود: من نمی‌توانم نگاه كنم، به من نشان نده. ایشان حتی تحمّل برش کتاب را نداشت. این‌ها برای ما افسانه است! 🔹 گاهی می‌دیدیم افراد، كتاب‌ها را مُثله‌ می‌کردند و چهار پنچ ورق از کتاب را می‌گذاشتند و می‌آوردند سرِ درس. ایشان به شدّت ناراحت می‌شد و می‌فرمود: چرا كتاب را مُثله كردید؟ شما نمی‌دانید كتاب بغل كردن چقدر لذّت دارد؟ چرا از این لذّت‌ها محرومید؟! 📚 (منبع: خبرنامهٔ مجمع عالی حکمت، ش۵، ص۲۶؛ نیز ر.ک: تشنهٔ دانش، ص۸۷ - ۸۸) https://eitaa.com/AGLOESHG
متن ۵۳ کتاب از علامه حسن زاده آملی ( apkbook.blog.ir).rar
16.84M
👆👆متن ۵۳ جلد از کتاب های فیلسوف و عارف ذوفنون مرحوم علامه رحمه‌الله علیه 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال فلسفه و عرفان --------------------------------- 💠 @AGLOESHG ---------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 اگر خدا از ما سؤال کند... 🔸 پيش عقل سليم همان طور كه تصديق بى تصوّر، از اغلاط و قبايح اخلاقيه به شمار می آيد، تكذيب بى تصوّر نيز همين طور، بلكه حالش بدتر و قبحش افزون است. 🔹 اگر خدای تبارك وتعالی از ما سؤال كند كه شما كه مثلاً معنى وحدت وجود را به حسب مسلک حكما نمی دانستيد و از عالم آن علم و صاحب آن فن اخذ نكرديد و تعلّم آن علم و مقدّمات آن را نكرديد، برای چه كوركورانه آنها را تكفير و توهين كرديد؟ ما در محضر مقدّس حق چه جوابى داريم بدهيم جز آن كه سر خجلت به زير افكنيم؟! 🔸 و البته اين عذر پذيرفته نيست كه من پيش خود چنين گمان كردم. 🔹هر علمی كه مبادی و مقدّماتی دارد كه بدون علم به مقدمات، فهم نتيجه ميسور نيست، خصوصاً مثل چنين مسئله دقيقه كه پس از عمرها زحمت باز فهم اصل حقيقت و مغزای آن به حقيقت معلوم نشود. 🔸چيزی را كه چندين هزار سال است حكما و فلاسفه در آن بحث كردند و موشكافى نمودند، تو می خواهی با مطالعه يک كتاب يا شعر مثنوی مثلاً با عقل ناقص خود ادراک كنى! البته نخواهی از آن چيزی ادراک كرد. اربعین حدیث امام خمینی 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال فلسفه و عرفان --------------------------------- 💠 @AGLOESHG ---------------------------------
حضور استاد رمضانی و استاد یزدان پناه (دو تن از شاگردان برجسته علامه حسن زاده آملی) در بیت آن مرحوم
ارأيتَ مَن حَمَلوا علَی الاعواد؟! ارأيتَ كيفَ خَبا ضياءُ النادي؟! جبلٌ هَوى لو خرّ في البحر اعتدى مِن وقعه متتابع الأزباد ما كنتُ اعلمُ قبلَ حَطّك فی الثری انّ الثری تَعلو عَلَی الاطواد آیا دیدی چه شخصیتی را روی چوبهای تابوت حركت دادند؟ و آیا دیدی چگونه شمع محفل خاموش شد؟ كوهی فرو ریخت كه اگر این كوه به دریا ریخته بود دریا را به هیجان می آورد و سطح آن را كف آلود می ساخت. من قبل از آنكه خاک، تو را در برگیرد باور نمی كردم كه خاک می تواند روی كوههای عظیم را بپوشاند 📸نمایی از تشییع باشکوه استاد علامه در آمل | عکس از کیوان جعفری https://eitaa.com/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا