eitaa logo
فلسفه و عرفان
5.2هزار دنبال‌کننده
506 عکس
219 ویدیو
349 فایل
🌿 ﷽ ارائه درسگفتارها، کتب، تقریرات و مقالات فلسفه و عرفان درتلگرام👇 http://t.me/PHILO_MYS
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀دیدگاه علامه جوادی نسبت به اشعار ابن‌فارض مخصوصا قصیده تائیه ■ آیت الله جوادی آملی: ▪ شرح حال انسان كامل از بَنان و بَيان عارفاني كه در اين وادي گام نهاده‌اند، كم نيست؛ ليكن در سروده دل پذير ابن فارض، معاصر شيخ اكبر ابن عربي، اثر به سزائي يافت مي شود، زيرا سخن صنيع محبت، غير از گفتار متصنّعانه مدعيان وِداد است و گفتار شقيق ولايت، غير از سخن متكلّفانه داعيه داران وَلا است. به هر تقدير، ابتكار ابن فارض، نه تنها در تنظيم معارف بلند عرفاني در جامه نظم است، بلكه در جامعيت وي بين شهود عرفاني و ذوق هنري و ادبي مي باشد. چون ناظمان سه گروه اند: گروه اول، خيال پردازان شعري اند كه در هنر تشويق و ترغيب و تحميس يا به عكس آن، سلطه كامل داشته و محتواي خيالي را با انواع محسنات لفظي و معنوي به نظم در مي آورند، ولي مطالب برهاني در آن به ندرت يافت مي شود؛ از اين گروه فراوان‌اند كه آثار قدح و مدح و رفع و خفض آنها مشهور و بي نياز از ذكر نمونه است. گروه دوم، انديشوران علم پروراند كه در تعليم مسائل عميق علمي، خواه ادبي مانند الفيه ابن مالك و خواه فقهي مانند درّه نَجَفيّه بحرالعلوم قدس‌سرّه و خواه فلسفي نظير منظومه حكيم سبزواري قدس‌سرّه و تحفة الحكيم محمد حسين غروي كارآمداند و قواعد و مسائل علمي خاص را به دور از تشبيه و استعارات شاعرانه ارائه كرده اند كه جنبه نظم آن بر صبغه شعر آن مزيّت دارد، زيرا زبان و قلم آنان در مدار قواعد علمي دور مي زند و از گستره شاعرانه به دور است. گروه سوم، دلباختگان مَشهد جمال و جلال اند كه در تبيين معارف عميق عرفاني، گذشته از رعايت مراتب سير و سلوك و جذبه و ساير اوصاف و احوال سالك، و صرف نظر از توجه به جهان بيني خاص عرفاني و مراعات نَضْد حضرات عالم، و گذشته از توجه به قواعد ادبي در نظم، نهايت ذوق هنري را در اعمال انواع محسنات بديعي و نكات دل آويز شاعرانه به كار گرفته اند؛ به طوري كه دقت مطالب عرفاني فداي ظرافت هنري نشود و لطايف ادبي، قرباني عمق معارف شهودي نگردد، و اين مستلزم كمال جامعيّت يك عارف ادب پرور و هنربار چون ابن فارض است كه قصيده تائيّه او نموداري از اين تماميت جمع بين عرفان و ذوق است. لذا عرفاي گرانسنگي چون صدرالدين قونوي، به تدريس و شرح آن همت گمارده و شاگرداني همانند سعيدالدين سعيد فرغاني و مولي عبدالرزاق كاشاني و... را پرورانده كه هر كدام به شرح آن «تائيّه» به تازي و فارسي مبادرت كرده‌اند و متون عرفاني را با شرح سروده هاي ابن فارض گسترش داده اند. https://eitaa.com/AGLOESHG [ادامه، در فرسته بعد👇]
[ادامه‌ی فرسته قبل👆] ابن فارض در زمينه رفاه زدايي سالكان و اينكه «ناز پروردِ تنعّم نبرد راه به منزل» چنين مي گويد: و ما ظَفِرَتْ بالوُدّ روحٌ مُراحةٌ و لا بالولا نَفسٌ صَفی العيش وَدَّتِ وأيْنَ الصَفا هَيْهاتَ مِنْ عَيشِ عاشق و جَنّة عدنٍ بالمَکاره حُفّتِ و در افتخار به انتساب ولا چنان مي بالد كه اگر به اصل نسبت و ولايت الهي فائز نگردد، تهمت آن را فخر مي داند و مرگ در آن راه را استقبال مي كند؛ در حالي كه اركان ديگران از هَول مرگ منهدم مي شود: وان لم أفُز حقّ‌ اليك بنسبة لعِزّته‌ حَسْبي إفتخراً بتُهمةِ ودُونَ إتّهامي إنْ فَضيتُ أسَي فَما أسأتُ بنَفسٍ بالشَهادة سرّت وإنّي الي التهديدِ بالموت راكنٌ و مِن هَوله اركن غَيري هُدَّتِ و درباره نزاهت از حلول كه الحادي بيش نيست مي‌گويد: و لي من أتم الرؤيتين اشارة تُنَزّه عن رأي الحلول عَقيدَتي و درباره پيشگامي انسان كامل در فن عرفان چنين مي سرايد: جَني ثَمَر العرفانِ مِن فَرع فِطْنَةٍ زَكا باتّباعي وهو مِنْ أصلِ فِطْرَتي و درباره جامعيّت انسان كامل مي‌گويد: فما فوق طَورِ العقل اوّل فَيْضَةٍ كما تحت طُورِ النقل آخر قبضةٍ يعني در اثر فناي ثنويتِ وجودِ سالكِ كامل در احديت حق، آنچه بالاي همه كائنات است، مانند آنچه در زير همه آنها است، خواهد بود [شرح كاشاني برتائيه، ص377]. و در تعبير از مافوق عقل به فيض و از مادون كوه نقل به قبض، به رجحان عقل بر نقل اشاره دارد. و نيز درباره كامل ترين انسان ها، يعني حضرت رسول اكرم صلّي الله عليه وآله وسلّم چنين مي فرمايد: وكُلّهم عن سَبْقِ مَعناي دائرٌ بدائِرتي أو واردٌ مِن شَريعَتي وإنّي وإنْ كُنتُ ابنَ آدَم صُورةً فلي فيه معني شاهِدٌ بابُوّتي و درباره پرهيز از جمود بر دروس نقلي، و تشويق به فراگيري علوم عقلي و معارف شهودي، چنين مي گويد: ولا تك مِمّن طَيَّشَته دروسه بحيث استَقلَّتْ عَقْلَه واستَقرَّت فَثَّم وراء النقل علم يدقّ عن مدارك غايات العقول السليمة جناب ابن فارض، نه تنها درباره رسول اكرم صلّي الله عليه وآله وسلّم حق شناسي دارد، بلكه درباره عترت طاهرين آن حضرت عليهم‌السلام نيز وظيفه شناسي دارد، زيرا قبل از بيان مقام ابوّت خاتم انبيا نسبت به آدم عليه‌السلام چنين سروده است: بِعِتْرَتِه استَغْنَتْ عن الرسُلِ الوَري و أصحابه والتابعين الأئمّة يعني جامعه انساني و امت اسلامي، به بركت عترت پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله و سلم، از آمدن انبياي بعدي بي نياز شده اند. البته آنچه فعلا در نسخه اي كه متن، براي شرح عربي مولي عبدالرزاق كاشاني قرار گرفت و نيز نسخه اي كه متن براي شرح فرغاني واقع شده، به نام مشارق الدراري، مصرع دوم به همين وضعي است كه ضبط شد (یعنی: "و اصحابه ‌و التابعین ‌الائمه") ، ليكن احتمال تحريفِ "اولاد" به "اصحاب" ضعيف نيست (یعنی اصل بیت اینگونه بوده باشد: "و اولاده‌ و التابعین ‌الائمه")؛ چون شواهد تحريف و دخالت بيگانگان در نوشتار اين بزرگان مشهود است. به هر تقدير، ديوان ابن فارض، مخصوصاً تائيّه وي، شرح انسان كامل است، زيرا در آن مسئله قرب نوافل و قرب فرائض و ساير مقامات عارفانِ واصل، در صبغه صناعت شعر تصريحاً يا تلويحاً به خوبي تبيين شده است. (سرچشمه انديشه، ج۵، ص۸۸تا۹۰) https://eitaa.com/AGLOESHG
در سالروز شمسی عروج ملکوتی مرحوم آیه‌ الحق سیدعلی قاضی حمد و صلواتی هدیه به روح مطهرشان بفرستید🌺
4_5864038708881130817.pdf
517K
📜دستورات مرحوم آیه الحق عارف کامل مکمل سیدعلی قاضی طباطبایی رزقناالله‌ شفاعته 🔹در ماه رجب،شعبان،رمضان @AGLOESHG
پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی پایگاه اطلاع رسانی اسرا: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی، ارتحال شیخ الفقهاء و المراجع حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (قدس الله نفسه الزکیه) را تسلیت گفتند. متن پیام معظم له بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم انا لله وانا الیه راجعون ارتحال اسف بار شیخ الفقهاء و المراجع حضرت آیة الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (قدس الله نفسه الزکیه) را به محضر مبارک حضرت ختمی امامت ولی عصر (أرواحنا فداه)، مراجع بزرگوار تقلید، حوزه های علمیّه جهان اسلام، اساتید معظم و بیت مکرم آن مرجع عظیم الشأن تسلیت عرض نموده و علوّ مرتبت آن فقیه راحل و صبر جمیل همگان از ذات اقدس ربوبی مسئلت می شود. بیست و نهم جمادی الثانیه جوادی آملی 🆔 @a_javadiamoli_esra https://eitaa.com/AGLOESHG
AUD-20220131-WA0001.opus
783.3K
📜دستورالعملی از حضرت علامه حسن زاده آملی سلام الله علیه 👈 جهت ورودبه ماه رجب المبارک @AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5956493132672534314.mp3
7.11M
🔹دکلمه مقالات 🔹با صدای ماندگار https://eitaa.com/AGLOESHG
14.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 عمادِ دین 🔸 نکته اساسی این است که دین نگفت مردم را با نصیحت و سفارش و سخنرانی و سخن ‌خوانی اداره کنید؛ مردم با سفارش، مردم اسلامی نخواهند شد ... . https://eitaa.com/AGLOESHG @a_javadiamoli_doross
16.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀زخم کاری و درد کهنه 🔹‌واقعا اگر نبود انقلاب شکوهمند اسلامی آن هم با رهبری فیلسوف و عارفی چون امام راحل و اگر نبود درایت و توصیه های رهبر انقلاب در تاکید برجامع بودن و روز آمد بودن طلاب و اگرنبود علامه طباطبایی و شاگردانش امثال این آقا چه چهره ای از روحانیت و تشیع ارائه میکردند و چه پاسخی در مقابل شبهات قرآنی،کلامی داشتند تفکری که علم تفسیر قرآن و تحقیق در اعتقادات و اصول و معارف دین را عبث و بیهوده می پندارد به کدام دارایی خود افتخار میکند 👈اگر این آقای محترم در ایام جوانی مدتی در خدمت و شاگردی استادآیه الله جوادی بودند دچار این افکار نمی شدند 🎥کلیپ افاضات آیه الله احمدی شاهرودی https://eitaa.com/AGLOESHG
🌀نشست تخصصی و بین‌المللی به مناسبت هزارمین سالگرد درگذشت شیخ ابوعبدالرحمن سلمی با عنوان: 🔹جایگاه ابوعبدالرحمن سلمی نیشابوری در انتقال تعالیم عرفانی 🔸دوم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ https://eitaa.com/AGLOESHG
نقل است که بوعلی سینا بآوازۀ شیخ عزم خرقان کرد چون به وثاق شیخ آمد شیخ بهیزم رفته بود پرسید که شیخ کجاست زنش گفت: آن زندیق کذاب را چه می کنی همچنین بسیار جفا گفت: شیخ را که زنش منکر او بودی حالش چه بودی بوعلی عزم صحرا کرد تا شیخ را بیند شیخ را دید که همی آمد و خرواری در منه بر شیری نهاده بوعلی از دست برفت گفت: شیخا این چه حالتست گفت: آری تا ما بارچنان گرگی نکشیم یعنی زن شیری چنین بار ما نکشد پس بوثاق بازآمد بوعلی بنشست و سخن آغاز کرد و بسی گفت: شیخ پارۀ گل در آب کرده بود تا دیواری عمارت کند دلش بگرفت برخاست و گفت مرا معذور دار که این دیوار عمارت می باید کرد و بر سر دیوار شد ناگاه تبر از دستش بیفتاد بوعلی برخاست تا آن تبر بدست باز دهد پیش از آن که بوعلی آنجا رسید آن تبر برخاست و بدست شیخ باز شد بوعلی یکبارگی اینجا از دست برفت و تصدیقی عظیم بدین حدیثش پدید آمد تا بعد از آن طریقت به فلسفه کشید چنانکه معلوم هست... 🔸️ تذكره الاوليا 🔸️ 🔸️عطار نيشابورى🔸️ https://eitaa.com/AGLOESHG
🖋📖طلاب محترمی كه قصد نوشتن پايان‌نامه سطح ۳ و ۴ را دارند، قبل از انتخاب موضوع رساله خود، حتماً با مراجعه به این صفحه👈 (موضوعات أخذ شده) از تکراری نبودن موضوع پیشنهادی اطمینان حاصل نمایند. @sotohaali @AGLOESHG
نصير ولايت.mp3
1.11M
💠 روز بیست و دوم ماه 1443 🔹بمناسبت روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس الله جوادی آملی
به طلاب و فضلای حوزه یک پیشنهاد دارم.... @AGLOESHG
🔹مراسم بزرگداشت حکیم ملاهادی سبزواری در فضای مجازی 🔻مراسم بزرگداشت حکیم حاج ملاهادی سبزواری فیلسوف، عارف و فقیه عالیقدر به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با سخنرانی استادان برجسته حکمت و عرفان اسلامی یکشنبه هشتم اسفندماه 1400 در فضای مجازی برگزار می‌شود. 🔻در این برنامه که از ساعت 14:00 تا 16:00 برگزار خواهد شد، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سید حسین نصر استاد مطالعات اسلامی دانشگاه جرج واشنگتن، مهدی محقق رئیس هیأت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، غلامرضا اعوانی فیلسوف و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران، سید حسن امین استاد و پژوهشگر حکمت اسلامی، سید صدرالدین طاهری استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، منوچهر صدوقی‌سها استاد و پژوهشگر فلسفه و عرفان اسلامی، غلامحسین عمادزاده استاد فلسفه دانشگاه شهید بهشتی و امیرحسین حکیمی سبزواری نتیجه پسری حکیم ملاهادی سبزواری به ایراد سخن خواهند پرداخت. 🔸مراسم بزرگداشت حکیم ملاهادی سبزواری در نشانی‌های زیر در فضای مجازی پخش خواهد شد: https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2 https://www.aparat.com/mafakheref @AGLOESHG
ختم مجرب در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها حجه الاسلام والمسلمین سید بیوك اهری: یكی از عنایات حضرت معصومه سلام الله علیها به برادرم سید احمد مربوط می شود. او مریض شد، لحظه به لحظه حالش وخیمتر گردید، خواستیم به خارج منتقل كنیم، شورای پزشكی تشكیل دادند و گفتند: هیچ فایده ای ندارد، دیگر كار از كار گذشته است. حالش بدتر شد و وضع جسمی و روحی اش درهم ریخت، حالت فراموشی عارض گردید . در آن لحظات آخر كه امیدها از همه جا قطع شده بود و تسلیم قضای الهی شده بودیم، به یاد ختم بسیار مجربی افتادم كه از مرحوم «قویمی » شنیده بودم، او می گفت: ختم مجربی هست كه مخصوص حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد و هرگز ردخور ندارد. هر وقت حاجتی داشتی برو حرم و 330 مرتبه بگو:«اللهُمّّ العن هارون الرّشید و مأمون الرّشید» و مواظب باش كه كم و زیاد نشود. با عجله به حرم مطهر كریمه اهلبیت مشرف شدم، و این ذكر را با اخلاص تمام و انقطاع كامل خواندم، بلافاصله برادرم شفا یافت و آثار كسالت كلّاً برطرف شد. ک‍رام‍ات‌ م‍ع‍ص‍وم‍ی‍ه‌: ش‍ام‍ل‌ ۳۰۰ ک‍رام‍ت‌ از ک‍رام‍ت‍ه‍ای‌، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر م‍ه‍دی‌پ‍ور. ‏ق‍م‌: ح‍اذق‌ ‏، ۱۳۸۱. ص 78. @salavatnameh @AGLOESHG
نامت بماند تا ابد ای جان ما روشن ز تو @AGLOESHG
🌀صلوات شیخ محی الدین ابن عربی بر پیامبر صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلهِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی سیِّدِنا و نبیِّنا أصْلِ الوُجُودِ و عینِ الشّاهِدِ وَ المَشْهود ، أوَّلِ الأوائلِ و أدَلِّ الدّلائل و مَبْدءِ الأنوارِ الأزَلیِّ و مُنتَهَی العُروج الکَمالی ، غایه الغایات ، المتعین بالنِّشآت ، أبِ الأکوان بفاعِلیّه و أمِّ الإمکان بقابلیّه ، المثل الأعلی الإلهی ، هَیُولی العَوالِمِ الغَیْرِ المُتَناهِی ، روحُِ الأرواح و نور الأشْباحِ ، فالق إصباحِ الغَیب، دافِع ظُلْمه الرَّیْبِ ، مُحتَدِ التِّسعه و التِّسعین ، رحمهً للعالمین ، سَیِّدِنا فی الوُجود، صاحبِ لواء الحَمدِ و المَقامِ المَحمُودِ ، المُبَرقَعِ بالِعماء ، حبیبِ الله ، محمَّدٍ المصطفی ، صَلَّی اللهُ علَیه و سلّم «درود و تحیّات بى شائبه حضرت خداوند و فرشتگان او و حمل حمل‏ کنندگان عرش او و جمیع عالم آفرینش علوى و سفلى، بر سیّد و آقاى ما و پیغمبر ما باد؛ که اوست اصل حقیقت هستى و عین هر شاهد و نفْس هر مشهود؛ اوّل اوائل موجودات است، و استوارترین دلیل از دلائل بر هستى ذات، مبدأ انوار مجرّده ازلیّه است، و منتهاى سیر در معارج کمالیّه؛ پس او مبدأ المبادى و غایة الغایات است که در هر نشائه ای از نشآت، متعیّن به تعیّن خاصّى است؛ به جهت واجدیّت جنبه فاعلى، پدر معنوى همه موجودات است؛ و به جهت واجدیّت قابلیّت فیض که جنبه قابلى و نفسى است، مادر معنوى عالم امکان است؛ پس در فاعلیّت مَثَل اعلاى الهى است، و در مرتبه قابلیّت هیولاى عوالم نامتناهى؛ روح ارواح است، و نور اجساد و اشباح ظلمانى؛ شکافنده چراغ غیب است، و زداینده ظلمت شکّ و ریب؛ اصل و بنیاد اسامى نود و نه گانه خداست، و رحمت‏ رحمانیّت حضرت حقّ بر تمام عالمیان؛ سیّد و آقاى ما در حقیقت عالم هستى، صاحب لواء حمد است و دارنده مقام محمود، مستور و پوشیده است به حجاب عِماء؛ حبیب خدا مُحَمّد مُصطفى که درود و صلوات غیر متناهیه بر او (و آل او) باد».  📚المناقب @AGLOESHG
فلسفه و عرفان
نامت بماند تا ابد ای جان ما روشن ز تو @AGLOESHG
النبوّة هی اخبار عن حقایق الاهیة عن معرفة ذات الحق و اسمائه و صفاته احکامه و هی علی قسمین: نبوة التعریف و نبوة التشریع فالاولی هی انباء عن معرفة الذات و الصفات و الاسماء و الثانیة جمیع ذلک مع تبلیغ و الاحکام و التادیب بالاخلاق و التعلیم بالحکمة و القیام بالسیاسة و تخص هذة بالرسالة نبوت از حقایق الهیه خبر میدهد به صورت شناخت ذات حق و اسما و صفات و احکامش و بر دو قسم است : نبوت تعریف و نبوت تشریع نخست از شناخت ذات و صفات و اسما خبر میدهد و مرحله دوم همه آنها به اضافه تبلیغ احکام و تادیب به اخلاق و تعیین کلمات قیام به سیاست و ... و این امر به رسالت اختصاص دارد . 🔹ملاعبدالرزاق لاهیجی
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
✅شیخ اکبر محیی الدین بن عربی در کتاب شریف می فرمایند : ✳️« فإنه صلّی الله علیه و آله و سلم و أهل بیته علی السواء فی مودتنا فیهم فمن کره اهل بیته کرهه لأنه واحد من اهل البیت و لا یتبعض حب اهل البیت » . 🔹رسول اکرم و ایشان در واجب بودن مودت و دوستی ما یکسان می باشند پس بنابراین هر کس دشمن یکی از اهل بیت باشد دشمن پیامبر است چرا که پیامبر یکی از اهل بیت است و دوستی اهل بیت قابل تفکیک و تبعیض و تقسیم نیست ( یعنی اگر یکی از آنها را دوست نداشته باشی پس نمی شود گفت اهل بیت را دوست داری چرا که اهل بیت مجموع آن بزرگواران می باشد ) 🔹منظور ایشان از اهل بیت فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد که دقیقا قبل از این جملات به آن در ضمن داستانی کسی که به فرزندان حضرت فاطمه از سادات بدگویی می نموده به آن تصریح دارد. 🔹قبل از این جمله و بعد از بیان داستان شعری را در شأن اهل بیت فرموده است : فلا تعدل بأهل البیت خلقا فاهل البیت هم اهل السیاده فبغضهم من الانسان خسر حقیقی و حبهم عباده 🔶ترجمه شعر : هیچ خلقی با اهل بیت برابری نمی کند و فقط اهل بیت شایسته سیادت و بزرگی می باشند . بغض اهل بیت خسران و ضرر حقیقی و دوستی آن ها عبادت است. 💢کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
‍ 💎 توصیه‌ مهم استاد شهید درباره شیوه صحیح کتاب‌خوانی 🔸انسان کتاب را بار اول به قصد لذّت می‌خواند. در این صورت نمی‌تواند در مورد مطالب کتاب قضاوت کند؛ دور دوم می‌خواند (حتّی قوی‌ترین حافظه‌ها نیازمند است که یک کتاب مفید را لااقل دو بار پشت سر هم بخواند)؛ پس از آن، مطالب را تجزیه و تحلیل و دسته‌بندی می‌کند و هر مطلبی را با توجّه به اینکه از چه دسته مطالب است به حافظه می‌سپارد. 🔸اشتباه است اگر انسان یک کتاب را مانند یک سرگرمی مطالعه کند و قبل از آنکه مطالب کتاب، درست جذب ذهن شده باشد و ذهن فرصت تجزیه و تحلیل پیدا کرده باشد به کتاب دیگر و موضوع دیگر بپردازد؛ امروز کتب تاریخی، فردا روان‌شناسی و پس فردا مثلا کتب مذهبی مطالعه کند، همه مخلوط می‌شوند و حکم انباری بی‌نظم را پیدا می‌کند. 🔸انسان رشید کتاب‌ها و مطالبی را که برای خود لازم می‌داند، جمع می‌کند، آنها را مکرراً مطالعه و دسته‌بندی و سپس خلاصه می‌کند. خلاصه را یادداشت و به حافظه خود می‌سپارد؛ بعد به موضوع دیگر می‌پردازد. 📔 امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص۱۰۶ (با تلخیص)
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
📚 در شرایط کرونایی، پویشی شکل گرفته برای پژوهشگران و کسانی که مشغول نوشتن پژوهش و یا پایان‌نامه هستند. اما ظاهراً محدودیت زمانی هم دارد. 📌سایت‌های مهم و ضروری برای دانشجویان و پژوهشگران:👇 1. ieeexplore.ieee.org 2. acm.org 3. link.springer.com 4. wiley.com 5. sciencedirect.com 6. acs.org 7. aiaa.org 8. aip.org 9. ajpe.org 10. aps.org 11. ascelibrary.org 12. asm.org 13. asme.org 14. bioone.org 15. birpublications.org 16. bmj.com 18. emeraldinsight.com 19. geoscienceworld.org 20. icevirtuallibrary.com 21. informahealthcare.com 22. informs.org 23. ingentaconnect.com 24. iop.org 25. jamanetwork.com 26. joponline.org 27. jstor.org 28. mitpressjournals.org 29. nature.com 30. nrcresearchpress.com 31. oxfordjournals.org 32. royalsocietypublishing.org 33. rsc.org 34. rubberchemtechnol.org 35. sagepub.com 36. scientific.net 37. spiedigitallibrary.org 38. springermaterials.com 39. tandfonline.com 40. theiet.org 💠سایت‌هایی جهت دانلود رایگان کتاب 🔺www.ketabnak.com 🔺www.urbanity.ir 🔺www.98ia.com 🔺www.takbook.com 🔺www.irpdf.com 🔺www.parsbook.org 🔺www.irebooks.com 🔺www.farsibooks.ir 🔺www.ketabesabz.com 🔺www.readbook.ir 💠سایت‌های مهم علمی-پژوهشی 🔺www.digitallibraryplus.com 🔺www.daneshyar.net 💠بانک‌های اطلاعاتی 🔺www.umi.com/pqdauto 🔺www.search.ebscohost.com 🔺www.sciencedirect.com 🔺www.emeraldinsight.com 🔺www.online.sagepub.com 🔺www.springerlink.com 🔺www.scopus.com 🔺http://apps.isiknowledge.com 🔺www.anjoman.urbanity.ir 💠پایان‌نامه‌های داخلی و خارجی 🔺www.irandoc.ac.ir 🔺www.urbanity.ir 🔺www.umi.com/pgdauto 🔺www.mhrn.net 🔺www.theses.org 💠مقالات فارسی 🔺www.urbanity.ir 🔺www.shahrsaz.ir 🔺www.magiran.com 🔺www.civilica.com 🔺www.sid.ir 💠کتابخانه ملی ایران، آمریکا و انگلیس 🔺www.nlai.ir 🔺www.loc.gov 🔺www.bl.uk 💠دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش: 🔺http://eric.ed.gov 💠اطلاعات عمومی کشورها: 🔺www.worldatlas.com 💠مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی: 🔺www.infolibrarian.com 💠آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸ 🔺www.findarticles.com 💠کتابخانه الکترونیک 🔺www.digital.library.upenn.edu/books 💠رایانه و بانک‌های اطلاعاتی فارسی: 🔺www.srco.ir 💠دانشنامه آزاد اینترنتی: 🔺www.wikipedia.org 💠دسترسي به متن کامل پايان‌نامه‌های 435 دانشگاه از 24 کشور اروپايي: 🔻http://www.dart-europe.eu/basic-search.php 💠دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه کاليفرنيا: 🔺http://escholarship.org/ 💠دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه TENNESSEE: 🔺http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148 💠دسترسي رايگان به 1,550,632 مقاله دانشگاهي: 🔺http://www.oalib.com/ 💠دسترسي به پايان‌نامه‌های الکترونيکي دانشگاه ناتينگهام: 🔺http://etheses.nottingham.ac.uk/ 💠دسترسي رايگان به کتاب ها و ژورنال هاي سايت In Tech: 🔺http://www.intechopen.com/ 💠دسترسي رايگان به مقالات علمي، دانشگاه McGill: 🔺http://digitool.library.mcgill.ca/R 💠دسترسي رايگان به مقالات علمي، مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه استنفورد: 🔺http://highwire.stanford.edu/ 💠دسترسي به مقالات و متون علمي پايگاه Proceeding of the National Academy of Sciences ايالت متحده آمريکا: 🔺http://www.pnas.org 👈👈کانال فلسفه و عرفان👇 ‌https://eitaa.com/AGLOESHG
21.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوش دیدم که ملائک همه آیینه به دست ..... 🔹شاهی اردبیلی @AGLOESHG
تمام شروح بدایه الحکمه و نهایه الحکمه در کانال 👇👇👇👇👇👇👇بارگذاری شد https://t.me/PHILO_MYS
درسگفتار نهایه الحکمه استاد رحیقی👇 https://t.me/PHILO_MYS/1149
شیعیان را دیو گردن زد، چرا لال است غرب؟ در شگفتم زان که خود، استاد جنجال است غرب حاکمی هشتاد تن را ناگهان اعدام کرد از چه در سنگینی این غم، سبکبال است غرب؟ پس چرا در خاک ایران قاتلی گر شد قصاص اشک می ریزد؟ ندانم بر چه منوال است غرب؟ نزد او خروارها زشتی نمی آید به چشم گاه با عینک ولی دنبال مثقال است غرب چاک سازد جامه اش را وقت اشغال کی یف در فلسطین گرچه پرچمدار اشغال است غرب در هجوم روس گردد موش، اما در یمن در مصاف کودک و زن رستم زال است غرب شیخ وهابی که باشد؟ شاه ایران از فرنگ نیش کاری خورد، ماری خوش خط و خال است غرب یوسفا خو کن به چاه، از ریسمان بالا مرو سوی مغرب رو مکن زیرا سیه چال است غرب گرچه پیش از انقلاب این خطه را تاراج کرد باز در اندیشه ی تحریم اموال است غرب دل مباز ای شرق بر افسون این سمسار پیر عرضه کم کن گوهر خود را که دلال است غرب هر کجا از کرده ات شد خشمگین، خوشحال باش هم بترس آن دم که دیدی از تو خوشحال است غرب در تو سرسختی چو بیند نرم می گردد ولی نرم اگر باشی سراپا مشت و چنگال است غرب خام منقارش نگردد هر که باشد پخته تر چون کلاغان در کمین میوه ی کال است غرب بر کراواتش میاویزید سست است این طناب جامه ی خود را بپوش، از جنس پوشال است غرب گرچه دارد عشوه های عقل کش چون حوریان در خفا عفریته ای زشت و کهنسال است غرب پیشگویی های او یک یک غلط شد، تکیه کن بعد از این بر وعده ی قرآن، که رمال است غرب مژده ای یاران که پایان ستم نزدیک شد می رسد منجی ز مشرق زان که دجال است غرب. 🔹افشین علا