eitaa logo
فلسفه و عرفان
4.9هزار دنبال‌کننده
499 عکس
216 ویدیو
342 فایل
🌿 ﷽ ارائه درسگفتارها، کتب، تقریرات و مقالات فلسفه و عرفان درتلگرام👇 http://t.me/PHILO_MYS
مشاهده در ایتا
دانلود
1_35040173.pdf
441.8K
آقای امینی نژاد که همان سیر و روش تفصیل یافته جناب استاد یزدان پناه می باشد @AGLOESHG
💎 برنامه و سفارش آیت الله العظمی به فراگیران حکمت اسلامی از زبان آیت الله غلامرضا شیخنا الاستاذحضرت آیت الله جوادی آملی (مد ظله العالی) فرمود : کسی که بخواهد رشته خود را فلسفه قراردهد خوب است و فلسفه را به این ترتیب بخواند: مرحله اول : ۱. المنطق ۲. الجوهرالنضید مرحله دوم: ۱. بدایةالحکمة ۲. کشف المراد بخش اثبات الصانع مرحله سوم: ۱. نهایة الحکمة ۲. شرح منظومه ۳. شفا مرحله چهارم: ۱. شرح اشارات ۲. شرح حکمة الاشراق قطب الدین شیرازی مرحله پنجم: ۱. جلد ۱و۲ ۲. الهیات شفا مرحله ششم : اسفارجلد ۳ تا ۹ —استاد فیاضی : افزون برهمه این ها یک دوره اسلامی متقن لازم است. 📔 پرنیان اندیشه، ص۴۳و۴۴ (کتاب پرنیان اندیشه مشتمل پرسش ها و پاسخ هایی از استاد فیاضی است). @AGLOESHG
4_5911402216652014501.pdf
3.02M
استاد 💎 اهداف وسرفصل های تفصیلی واحدهای درسی رشته تخصصی حکمت کانال فلسفه و عرفان @AGLOESHG
‍ 💎 توصیه‌ مهم استاد شهید درباره شیوه صحیح کتاب‌خوانی 🔸انسان کتاب را بار اول به قصد لذّت می‌خواند. در این صورت نمی‌تواند در مورد مطالب کتاب قضاوت کند؛ دور دوم می‌خواند (حتّی قوی‌ترین حافظه‌ها نیازمند است که یک کتاب مفید را لااقل دو بار پشت سر هم بخواند)؛ پس از آن، مطالب را تجزیه و تحلیل و دسته‌بندی می‌کند و هر مطلبی را با توجّه به اینکه از چه دسته مطالب است به حافظه می‌سپارد. 🔸اشتباه است اگر انسان یک کتاب را مانند یک سرگرمی مطالعه کند و قبل از آنکه مطالب کتاب، درست جذب ذهن شده باشد و ذهن فرصت تجزیه و تحلیل پیدا کرده باشد به کتاب دیگر و موضوع دیگر بپردازد؛ امروز کتب تاریخی، فردا روان‌شناسی و پس فردا مثلا کتب مذهبی مطالعه کند، همه مخلوط می‌شوند و حکم انباری بی‌نظم را پیدا می‌کند. 🔸انسان رشید کتاب‌ها و مطالبی را که برای خود لازم می‌داند، جمع می‌کند، آنها را مکرراً مطالعه و دسته‌بندی و سپس خلاصه می‌کند. خلاصه را یادداشت و به حافظه خود می‌سپارد؛ بعد به موضوع دیگر می‌پردازد. 📔 امدادهای غیبی در زندگی بشر، ص۱۰۶ (با تلخیص)
نحوه برخورد معتقدین به مکتب با مرجعیت👇👇👇👇👇👇👇👇 پاشیدن خاک در چشم حقیقت!/ دانیال نمازی - شبکه اجتهاد http://ijtihadnet.ir/%D9%BE%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D8%B4%D9%85-%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2%DB%8C/
کان الله و لم یکن معه‌ شی @AGLOESHG
و هو الان کما کان @AGLOESHG
88-8-4.MP3
12.14M
شاخصه های عرفان ناب شیعی (دوره دوم) استاد جلسه سوم کانال فلسفه و عرفان «عقل و عشق» @AGLOESHG
نقد کلامی فیلم هندی پی کی پی کی فیلمی در قالب طنز، محصول سال 2014 سینمای هند است. با توجه به مبنای «دئیسمی» فیلم (خداباوری بی دینان) که نفی ادیان است حدود یک سال پیش نقدی از آن توسط یکی از اعضای حلقه علمی تهیه شد، ولی جهت عدم اشاعه آن فیلم نشر نشد. اخیرا هم صفحه ای در وبلاگ برای آن نقد در نظر گرفته شد که به همان جهت، به صفحه اصلی پیوند داده نشد. همچنین قرار بود، در اوایل اسفند 98، جلسه برای نقد کلامی این فیلم با حضور استاد دکتر محمد جعفری در مکان مرکز تخصصی فلسفه اسلامی برگزار شود که با شیوع کرونا جلسه برگزار نشد. ولی اکنون که متاسفانه «روبیکا» این فیلم را در منظر عموم قرار داده، نقد آن را تقدیم می کنیم. http://hekmatadab.blogfa.com/page/pk گروه حکمت ادبی سفر https://what.sapp.ir/safarhekmat @AGLOESHG
هانری کربن به من گفت که نقطهٔ عطف فلسفی زندگی او آن روزی بود که در دانشگاه سوربن سر کلاس ماسینیون نشسته بود. ماسینیون از علاقهٔ کربن هم به فلسفه و هم به هایدگر و کسانی مانند او آگاه بود و علاقهٔ معنوی کربن را به فلسفه خوب می شناخت. او در پایان کلاس ، کتاب کهنه ای را از جیب بیرون آورد و در حالی که آن را به کربن می داد ، گفت : این کتاب گمشدهٔ توست. این کتاب چاپ سنگی بود از حکمة الاشراق شیخ شهاب الدین سهروردی. در آن زمان کربن زبان عربی را قبلا آموخته بود و آن را به خوبی می دانست. او گفت: من شروع به خواندن این کتاب کردم و کل زندگی ام دگرگون شد و دریافتم که گمشدهٔ حقیقی من نه هایدگر بلکه این کتاب بود. او منتقد سرسخت اگزیستانسیالیسم بود زمانی کربن گفت: وجود برای اگزیستانسیالیست ها به مرگ رهنمون می شود در حالی که در فلسفهٔ ملاصدرا و فلسفه ایرانی اسلامی راه به تعالی می گشاید و همواره رو به سوی مراتب بالاتر دارد. در جست و جوی امر قدسی (گفتگوی رامین جهانبگلو با سید حسین نصر) صفحه ۱۵۴ کانال فلسفه و عرفان «عقل و عشق» @AGLOESHG
88-8-11.MP3
10.45M
شاخصه های عرفان ناب شیعی (دوره دوم) استاد جلسه چهارم کانال فلسفه و عرفان «عقل و عشق» @AGLOESHG
about chikh eshrq.mp3
11.18M
گفت و شنود استاد حشمت پور درباره شیخ اشراق @heshmatpoor کانال فلسفه و عرفان «عقل و عشق» @AGLOESHG
88-8-18.MP3
10.48M
شاخصه های عرفان ناب شیعی (دوره دوم) استاد جلسه پنجم کانال فلسفه و عرفان «عقل و عشق» @AGLOESHG
درس خارج فقه «مهندسی ژنتیک و جنگ بیولوژیک» آیت الله علی اکبر رشاد آغاز درس: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹، روزهای زوج ساعت هفت صبح دروس به صورت آنلاین از طریق سایت (www.eshia.ir) قابل دریافت است. کانال فلسفه و عرفان «عقل و عشق» @AGLOESHG
اى عزيز در ‏_شمس‏ مطالب و مقالات بسيار نوشته‏ اند و اسرارى‏ نقل كرده‏اند. و بعضى رساله‏اى در شرح اسم اعظم كه مرادش همين رموز شرف شمس است نوشته است؛ اين رساله با مجموعه‏اى به نام اربعة كتب اسماعيليه به طبع رسيده است. و آنچه را كه اين كمترين در بيان شرف شمس گردآورده است خود رساله‏اى خواهد شد. هزار و يك كلمه،علامه حسن زاده آملی، ج۳، ص۳۷۸ پ.ن: دستخط شریف علامه حسن زاده آملی https://www.instagram.com/p/B-sh2M0pukh/?igshid=pss0t2iqws0c
[اختيار يس من القرآن‏] و أما اختياره يس من القرآن فلأنها قلب القرآن و من قرأها كان كمن قرأ القرآن عشر مرات و القلب أشرف ما في الصورة الصادية كذلك السورة السينية و هي المنزلة و لها من الأبراج بيت و هو برج الأولية زمان الربيع إقبال النش‏ء و ظهور البدء و ابتداء زينة عالم الطبيعة و تلطيف بخارات الأنفاس التي كثفها زمان الشتاء لبرودة الجو كان يعطي الجمد في البخارات الخارجة من المتنفسين عند ما تخرج يكثفها ثم يردها ما و هو ما تجد في يديك إذا تنفست فيه في زمان الشتاء من النداوة و له الشئون الإلهية التي لا يزال في كل نفس فيها جل جلاله فتوحات مكيه (۴-ج)، جلد۲، ص: ۱۷۲ @AGLOESHG
شيخ بهائى در سال 1010 در شرف‏ شمس‏ لوحى زرين بمنظور تسخير قلوب و ممالك براى شاه عباس ساخته بر بازوى او بست، اوّل فتحى كه روى داد تبريز بود و روز بروز باعث جهانگيرى شد.- و همو براى شاه عباس لوحى در شرف آفتاب نوشت مخمّس سوره و الشّمس كه در سنه 1000 بر بازوى شاه بست. راقم سطور گويد روز نوزدهم حمل [فروردين‏ماه‏] است. و جنگ شاه عباس با روميان [عثمانى‏] و فتح تبريز در سنه 1011 واقع شد.- اگر نوشته ابن ساوجى حقيقتى داشته باشد بايد بستن لوح را بر بازوى شاه در تاريخى فرض كرد كه اوّلين فتحش تبريز باشد و گر نه شاه عباس در مدّت يك سال هرگز بى‏كار نمى‏نشست و براى او در اين مدّت جنگها و فتحهاى ديگر نيز نوشته‏اند. كنوز المعزمين مقدمه به قلم جلال الدین همایی ص: ۱۲ @AGLOESHG