💠 اگر بخشش نکنید ...
🔻امام جواد علیه السلام
🔹اِنَّ ِللهِ عِباداً یَخُصُّهُم بِالنِّعَمِ وَ یُقِرُّها فیهِم ما بَذَلُو، فَإذا مَنَعُوها نَزَعَها عَنهُم وَ حَوَّلَها إلی غَیرِهِم؛
🔸خداوند را بندگانی است که آنان را مخصوص به نعمتها می سازد و نعمتها را در میان آنان پایدار می کند، تا وقتی که بخشش کنند. پس هر گاه از بخشش نعمت ممانعت کنند، نعمت را از آنان پس می گیرد و به دیگران می دهد.
📚 کشف الغمّه، ج2، ص 346
4_5802923957074006161.mp3
7.27M
🔊 برای امام زمان جانماز آب نکشیم!
🎤 حاج حسین یکتا
اونایی که از #سعید_حجاریان بعنوان #سلطان_گندم نام میبرن، شاید از امپراطوری خانواره حجاریان بر نظام آموزشی خبر ندارن !
بهائیان(بخوانید یهودیان) علاقه خاصی به تصاحب مراکز تربیتی-آموزشی دارن
4_5809725488758786161.mp3
3.27M
♨️ریختن آبروی شیطان توسط حضرت علی(ع)
👌 سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ڪــلــیــپ_مــهــدوی
📌نتائج کنارگذاشتن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🎤 استاد رائفی پور
💢 #اولین_منکر_غیبت کیست؟!
✴️ بخش اول ✴️
🔶 غیبت حجت الهی، از مصادیق غیب پروردگار است. غیبت حجت الهی از امت خود مسألهای نیست که صرفاً در مورد حضرت مهدی(ع) پیش آمده باشد و سابقه آن به انبیا و حجج الهی پیشین بر میگردد، غیبت انبیا و اولیای الهی یکی از سنتهای رایج در میان ایشان بوده است.
از روایات بر میآید که بیشتر انبیای الهی، برای مدتی از امت خویش مخفی بوده اند.
🔸امام حسن عسکری(ع)،در روایتی «غیبت» را از علایم و ویژگیهای پیامبران میداند:
؛ فرزند من همان قائم بعد از من است و همان كسى است كه داراى علائم پیغمبران یعنى طول عمر و غیبت طولانى خواهد بود.»[1]
🔸در این نوشتار برآنیم که دیدگاه شیخ صدوق را در مقایسه داستان سجده نکردن شیطان بر حضرت آدم(ع) و مسئله غیبت حضرت مهدی(ع) و منکران ایشان بیان کنیم.
🔷#ایمان_به_غیب
خدای عزوجل در آیه ٣ سوره بقره در وصف "متقین" می فرماید: «الَّذِینَ یُۆْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقِیمُونَ الصَّلَوةَ وَ ممِّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُون». بنابر این آیه مبارکه متقین کسانی اند كه به غیب ایمان مىآورند، و نماز را بر پا مىدارند، و از آنچه روزی داده شده اند انفاق می کنند. تفاسیر وجوه مختلفی را به عنوان مصداق غیب در آیه مطرح کرده اند، مثلا در تفسیر مجمع البیان ۵ قول مطرح شده است[2]:
1- واجبات و محرمات و مباحات یعنى احكام.
2- قیامت و بهشت و جهنم.
3- آنچه از ناحیه خداست.
4- هر چه از علم و اطلاع مردم عادى بیرون است.
5- قرآن.
ولی روایات اهل بیت (ع) که در تفاسیر شیعی معتبر ذیل آیه آمده است ایمان به حضرت قائم (ع) و غیبت او را در تفسیر ایمان به غیب مطرح کرده و حجت غائب خدا را مصداق غیب می دانند. (چنان چه طبرسی در مجمع البیان نظر امامیه را ذیل قول ۴ آورده است)
🔹شیخ صدوق در برخی روایاتی را که در این باره وجود دارد آورده است:
و یحیى بن أبی القاسم می گوید: از امام صادق(ع) از معناى آیه شریفه «الم ذلِكَ الْكِتابُ لا رَیْبَ فِیهِ هُدىً لِلْمُتَّقِینَ الَّذِینَ یُۆْمِنُونَ بِالْغَیْبِ» پرسش كردم فرمودند: مقصود از متّقین، شیعه علىّ (ع)است، و مراد از غیب، حجّت غائب است و شاهد آن نیز این قول خداى تعالى است: «مىگویند چرا بر او آیهاى از جانب پروردگارش نازل نمىشود؟ بگو كه غیب از آن خداست و در انتظار باشید كه من نیز با شما از منتظرانم». پس خداى تعالى خبر داده است كه «الآیة» همان «الغیب» است و غیب هم همان حجّت است.[3]
چه از دیدهاش پنهان بود انكار كرد و آن را باور نداشت و به همان كه آشكار دید احتجاج كرد و آن تن خاكى آدم بود و منكر شد كه در پس آن چه چیز واقع شده است».[4]
📚پی نوشت:
[1]بحارالانوار،ج51، ص224،ح11
[2]مجمع البیان فی تفسیرالقرآن،ج1، ص 61
[3]صدوق،کمال الدین و تمام النعمه، ج1، ص 17
[4]صدوق،کمال الدین وتمام النعمه، ج1،ص١٣
4_5814559568939719333.mp3
3.48M
⭕️چرا امام زمان را صدا میکنیم و جواب نمی شنویم⁉️