eitaa logo
@Imam7tom
391 دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
15.2هزار ویدیو
1.5هزار فایل
کانال امام موسی کاظم علیه االسلام حاوی مطالب مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5830111203136897469.mp3
6.93M
فوق العاده شنیدنی 𑨨ه انتظارت شهر و چراغونی کردیم 🌙 🌴🌹🌴🌹🌴🌹🌴🌹🌴🌹🌴🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷امام زمان (ع): اراده‌ى حتمى خداوند بر این قرار گرفته است که ـ دیر یا زود ـ سرانجامِ حق پیروزى و سرانجامِ باطل نابودى باشد. (بحارالأنوار ج۵۳ ص۱۹۳) 💫 سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج) مبارک باد
وَ عَنْهُ عليه السلام : ... كُلَّما غابَ عَلَمٌ بَدا عَلَمٌ، وَ إذِا أفَلَ نَجْمٌ طَلَعَ نَجْمٌ فَلَمّا قَبَضَهُ اللّه ُ إلَيْهِ ظَنَنْتُمْ أنَّ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ قَدْ قَطَعَ السَّبَبَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ كَلاّ ما كانَ ذلك وَ لايَكُونُ حَتّى تَقُوَمَ السّاعَةُ وَ يَظْهَرُ أمْرُ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ وَ هُمْ كارِهُونَ. عليه السلام فرمودند: هنگامى كه پرچمى پنهان شد پرچم ديگرى پديدار گرديد، و زمانى كه ستاره اى غروب كرد ستاره، ديگرى طلوع كرد، زمانى كه خداوند امام عسكرى عليه السلام را قبض روح كرد. گمان كرديد كه واسطه و رابطه بين خدا و خلقش قطع شد ولى هرگز رابطه قطع نشد و تا قيامت قطع نخواهد شد و فرمان خدا غالب و پيروز خواهد شد اگر چه آنان دوست نداشته باشند. كمال الدين و تمام النعمة 2: 787.
4_6014740173470828135.mp3
10.42M
فوق العاده شنیدنی 🎼 ندیده دل به تو دادم ... 🌙 _______
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عالم امكان سراسر نور شد شیعه بعد از سال ها مسرور شد پور زهرا تاج بر سر می نهد بر همه آفاق فرمان می دهد آغاز امامت و ولایت قطب عالم امکان ، فخرزمان، امان مردمان ، اعلی حضرت دوران ، صاحب العصر والزمان مبارک باد.💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️▪️یا اباالمهدی! تو برایمان بگو از بهشتی که بانی اش فرزند توست؛ بهشت غریبی که کمتر از آن دم میزنیم و کمتر از آنچه باید، باورش میکنیم!❤️▪️ ❤️🍃 تصویری "بهشتِ غریب"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💟بسم الله الرحمن الرحيم 💟 ❣درس هجدهم : محاسبه چهاردهم ❣ 💚 اشاره قرآن کریم به دوره سوم. 💟 کلمه ( لیسئوا ) بعد از كلمه الآخرة در آیه هفتم سوره إسراء آمده و طبعا ( هفتادوچهارمین) کلمه از مجموع این آیات است. 💟 حال اگر عدد ( ۷۴ ) را در ۱۹ ضرب کنیم عدد ( ۱۴۰۶ ) بدست می آید، که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال ( ۱۹۸۶ میلادی) سالی که انتفاضه برخاسته از متن مردم فلسطین آغاز شد. جنبشی که انقلاب سنگها نام گرفت. وحیث اسرائیل را زیر سوال برد. ❣محاسبه پانزدهم ❣ 💟 اشاره قرآن به دوره چهارم : کلمه ( وجوهکم) بعد از کلمه لیسئوا در آیه هفتم سوره إسراء آمده و طبعا ( هفتادوپنجمین ) کلمه از مجموع این آیات است. حال اگر عدد ( ۷۵ ) را در عدد ۱۹ ضرب کنیم ( عدد ۱۴۲۵ ) بدست می آید که اشاره دارد به سال هجری قمری و مصادف است با سال ( ۲۰۰۶ میلادی) سالی که برای نخستین بار اسرائیل طعم شکست را از حزب‌الله چشید و افسانه ی شکست ناپذیر بودن آن در هم شکست و شمارش معکوس نابودی اسرائیل آغاز شد ❣محاسبه شانزدهم ❣ 💟 اشاره قرآن به زمان فتح بیت المقدس و دخول در مسجد الاقصی و زوال اسرائیل : کلمه ( ولیدخلوا ) بعد از کلمه وجوهکم در آیه هفتم سوره إسراء آمده است و طبعا ( هفتادوششمین) کلمه از مجموع این آیات است. حال اگر ما عدد ( ۷۶ ) را در عدد ۱۹ ضرب کنیم عدد ( ۱۴۴۴ ) بدست می آید که اشاره دارد به سال هجری قمری زوال اسرائیل و مصادف است با سال ( ۲۰۲۲ میلادی) سالی که بیت المقدس بدست با کفایت حضرت ولی عصر ارواحنافداه فتح خواهد شد و دلایل آن در فصل دیگر این سلسله دروس خواهد آمد. ❣محاسبه هفدهم ❣ 💟 قرآن کریم حتی زوال اسرائیل اول را توسط آشوریان با همین فرمول مشخص کرده است. 💟 به این ترتیب که کلمه ( أولئهما)در آیه چهارم سوره إسراء که اشاره به إفساد اول بنی اسرائیل است از نظر رتبه عددی ( سی و هشتمین) کلمه از مجموع این آیات است . حال اگر ما عدد ( ۳۸ ) را در عدد ۱۹ ضرب کنیم عدد عجیب ( ۷۲۲ ) بدست می آید که دقیقا اشاره دارد به سال میلادی زوال اسرائیل بدست آشوریان . 💟 حال اگر بخواهیم سال زوال اسرائیل دوم را بدست آوریم کافیست که عدد ( ۷۲۲ ) را در عدد ( ۲ یعنی زوال اسرائیل دوم ) ضرب کنیم تا عدد شگفت انگیز ( ۱۴۴۴ ) خود نمایی کند. 💚 ۳۸ × ۱۹ = ۷۲۲ سال زوال اسرائیل بدست آشوریان. 💚 ۷۲۲ × ۲ = ۱۴۴۴ سال زوال اسرائیل دوم ❣محاسبه هجدهم ❣ 💟 گفتم که سوره کهف ارتباط تنگاتنگی با نابودی اسرائیل دارد. 💟 آیات مربوط به اصحاب کهف قبل از ( آیه ۲۶ ) خاتمه می یابد. 💟 آیه شریفه ( ۲۶ ) سوره الكهف در حقیقت آیه ( ۲۱۶۶ ) قرآن کریم است. در این عدد نیز اشاره ای است به زوال اسرائیل در سال ( ۲۰۲۲ ) 💟 به این ترتیب که اگر عدد ( ۲۰۲۲ ) را از عدد( ۲۱۶۶ ) کم کنیم عدد ( ۱۴۴ ) بدست می آید. 💟 حال ببینیم که عدد( ۱۴۴ ) چیست؟ 💟 این عدد مساوی است با کلمه( للمیلد) و حال اگر این عدد را ( ۱۴۴ ) در کنار عدد ( ۲۰۲۲ ) قرار دهیم ، حاکی از آن است که خداوند نه تنها به سال ۲۰۲۲ اشاره می کند بلکه برای رفع هر گونه شک و شبهه ای حتی به میلادی بودن آن اشاره می‌کند. 💚 ۲۱۶۶ - ۲۰۲۲ = ۱۴۴ معادل کلمه للمیلد 💚 ۲۰۲۲ + ۱۴۴ = ۲۱۶۶ یعنی سال ۲۰۲۲ میلادی 💟 والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته. ❣پایان درس هجدهم ❣
🔴 پیشگویی های شاه نعمت الله ولی رخداد های قبل انقلاب ایران تا ظهور ...! 🔹 قسمت سوم🔸 🔶🔸رضا شاه کوشش کرد تا لباس روحانیت را از بین برده و به کلی سازمان روحانیت را فرو بپاشد. 🔹هست فصل حجاب در عهدش ☆ فصــل را بــی اعتبــارمی بینم 🔶🔸مهم ترین اقدام ضد دینی رضاشاه، کشف حجاب زنان بود. 🔹جنگ سختی شود تمــام جهان ☆ کوه و صحــرا فکــار می بینـم 🔶🔸 اشاره به آغاز جنگ جهانی دوم. 🔹کــــار و بـــار زمانــه وارونـــه ☆ قحط و هم ننگ وعار می بینم 🔶🔸 اشاره به نابسامانی شدید اقتصادی در ایران و گسترش قحطی، همچنین اشغال کشور توسط متفقین و خیانت رجال سیاسی، در همکاری با بیگانگان 🔹چون دو ده سال پادشاهـی کرد☆ شهیــش بـــرکنــار می بـینــم 🔶🔸 البته رضاشاه، بیست سال پادشاهی نکرده اما عملاً از سوم اسفند 1299 تا شهریور 1320، قدرت را در اختیار داشته است. 🔶🔸 اشاره به برکناری و تبعید رضاشاه. 🔹پسرش چــون به تخت بنشینـــند ☆ بوالعجــــب روزگــار می بینم 🔹نوجوانــی به ســان ســرو بلنــد ☆ رستمــش بنـده وار می بینــم 🔹در امور شهی اش بی تدبیر ☆ لیکنــش بخت یــــار می بینـم 🔶🔸خود محمدرضا پهلوی نیز معتقد بود که در کار پایداری سلطنتش، علیرغم حوادث سهمگین که می توانست طومار حکومت او را در هم بپیچد، همواره بخت یار او بوده تا جایی که مدعی بود که خداوند حامی اوست. 🔹بس فرومـــایگـــان بـی حاصـل ☆ حامـــل کـار و بــار می بینـــم 🔹مذهب و دین ضعیـف می یابــم مُبتــدع افتخــــارمی بــینـم 🔶🔸بدعت گزاری در دین. 🔹ظلم پنهــــان، خیانــت و تزویــر ☆ بر اعاظـــم شعــــــار می بینـم 🔹ظلمــت ظلــم ظــالمــان دیــــار ☆ بی حــد و بی شمــار می بینــم 🔹ماه را رو سیـــــــــاه می یابـــم☆ مهــــــر را دل فکـــار می بینــم 🔹دولـــت مرد و زن رود به فنـــــا ☆ حال مــــردم فکـــــار می بینــم 🔹غــــارت و قتـــل مــردم ایــران ☆ دست خــارج به کــار می بینــم 🔹کهنــه رنـــدی به کـار اهرمنــی ☆ انــدر این روزگـــار می بینـــــم 🔶🔸 بسیار عجیب است که او ابتدا دخالت خارجی را در غارت و قتل مردم ایران مورد اشاره قرار می دهد، سپس آن قدرت خارجی را شیطانی قلمداد می کند ( شیطان بزرگ؛ آمریکا). 🔹دور او هــم تمـــام خواهـد شـد ☆ لشکـــری را ســـوار می بـینـم 🔹شور و غوغــای دیـــن شود پیدا ☆ سر به ســــر کــارزار می بینـم 🔶🔸 اشاره به وقوع انقلاب اسلامی ایران و مبارزات گسترده ی مردمی از یک سو و کشتار مردم به دست جلادان رژیم شاه، از سوی دیگر. 🔹قصــه ای بس غریــب می شنـوم ☆ غصــه ای در دیـــار می بینــم 🔹جنگ و آشـــوب و فتنه ی بسیار ☆ نام او زشـت و خـوار می بینـم 🔶🔸محمد رضا پهلوی، تنها شاهی است که مردم ایران، مستقیماً او را مورد خطاب قرار داده و مرگ بر او گفتند. بنابراین وی خوارترین شاه در سلسله پادشاهی ایران است. 🔹کم ز چل چون که پادشاهی کرد ☆ سلطـــه اش تار و مار می بینـم 🔶🔸اشاره به 37 سال حکومت محمدرضا پهلوی. 🔹غم مخور زانکه من دراین تشویش ☆ خرمــــیّ وصــل یار می بینــم 🔹بعد از او شـــاهی از میــان بــرود ☆ عالمـــــی چون نگــار می بینـم 🔹سیـــدی را ز نســـل آل رســـول ☆ نــــام او، بـرقـرار می بینـــم 🔶🔸 اولاً سیادت امام خمینی (ره) را تصریح می کند، ثانیاً نام او را نیز تعیین می نماید زیرا عدد واژه ی « برقرار» به حروف ابجد، 710 و عدد واژه ی «خمینی» نیز 710 می باشد. 🔹نایــب مهدی(عج) آشکـار شـود ☆ ســروری را ســـــوار می بینـم 🔶🔸 نیابت عام حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، از پایان غیبت صغری، آغاز شده است اما هیچگاه نیایت عام فقها، آشکار و علنی و عملیاتی نبوده است تا اینکه با وقوع انقلاب اسلامی ایران، نیابت عام فقها، فعلیت یافت و حکومت ولایت فقیه؛ با تکیه بر نیابت عام حضرت حجت عجل الله فرجه، تأسیس گردید. 🔹پیشــــــــــوای تمـــام دانــایـــی ☆ رهبــــــری با وقـــــار می بینم 🔹متصــف بر صفــات سلطانیســت ☆ لیـــک درویــش وار می بینـم 🔹رهنمــــا و امـــام هفت اقلیــم ☆ نــــام او را شعــار می بینـــم ‼️ ادامه دارد ..... ➖➖➖➖➖➖➖➖ ⏰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ #عید_تفرقه !! 💥بررسی تاریخی تحلیلی مراسم " #عیدالزهرا "
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_121815609.mp3
6.68M
مداحی دوازده تا گل سرخ
1_51780129.mp3
20.32M
🎵نهج الولایه اثر ماندگار و بینظیر از علامه حسن زاده آملی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤مجلس صد و هفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلَیَّکَ الْفَرَج ✨ 🌸بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🌸 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ،وَبَرِحَ الْخَفاءُ،وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ،وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد،اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ،وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنابِحَقِّهِمْ فَرَجاًعاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يامَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ،اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني،السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ 💐
نام یاران امام زمان (علیه السلام) در وقت ظهور: ۱- ابان،[1] از شهر «سنجار» در شمال عراق. ۲- ابراهیم، اتیوپی از شمال شرقی قاره آفریقا. ۳- ابراهیم، از جده در عربستان سعودی. ۴- ابراهیم، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس. ۵- ابراهیم، از شیراز. ۶- ابراهیم، از «کوره» در لبنان. ۷- ابراهیم، از مدینه. ۸- ابراهیم، از مکه. ۹- احمد، از آبادان. ۱۰- احمد، از ارمنستان. ۱۱- احمد، از بغداد. ۱۲- احمد، از جعاره که گویا نام روستایی است در اطراف نجف اشرف. ۱۳- احمد، از شوشتر. ۱۴- احمد، از «عقر»[2] در عراق. ۱۵- احمد، از فرانسه یا قاره ی اروپا. ۱۶- احمد، از «فسطاط» در مصر. ۱۷- احمد، از «معاذه».[3] ۱۸- احمد، از منطقه «سعداوه». ۱۹- احمد، از «نصیبین» که نام شهری در ترکیه و روستایی در «حلب». ۲۰- احمد، از «یمن». ۲۱- ایوب، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۲- بشر، از بیت المقدس. ۲۳- بشر، از «مرقیه» در سوریه. ۲۴- بکیر، از بحرین. ۲۵- تغلب، از «معاذه».[4] ۲۶-تکیه، از خرشان.[5] ۲۷- جابر، از تبار صحرانشینان «قسین». ۲۸- جابر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۹- جابر، از «یمن». ۳۰- جبرئیل، از «صنعا» در یمن. ۳۱- جبیر، از «یمن». ۳۲- جعفر، از «آبادان». ۳۳- جعفر، از «بحرین». ۳۴- جعفر، از خلاط شهری در منطقه ارمنستان. ۳۵- جعفر، از «سهم». ۳۶- جعفر، از سیلان در هندوستان. ۳۷- جعفر، از شیراز. ۳۸- جعفر، از «قزوین» در ایران. ۳۹- جعفر، از مدینه. ۴۰- جعفر، از نجف. ۴۱- جمیل، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۴۲- جمیل، از منطقه «یمامه» در حجاز. ۴۳- حجر، از «یمن». ۴۴- حذیفه، از «مرو» خراسان یا شوروی سابق. ۴۵- حسن، از اسکندریه مصر. ۴۶- حسن، از بلخ که از شهرهای افغانستان است. ۴۷- حسن، که از زید از منطقه «بالس» در سوریه. ۴۸- حسن، از سیلان هندوستان. ۴۹- حسن، از کربلاء. ۵۰- حسن، از مدینه. ۵۱- حسن، از «معاذه».[6] ۵۲- حسین، از «ارمنستان» که در آن روزگار به بخش گسترده ای از ایران، ترکیه و آذربایجان شوروی گفته می شد. ۵۳- حسین، از ذهاب منطقه کرمانشاه. ۵۴- حسین، از کربلا. ۵۵- حسین، از کربلا. ۵۶- حسین، از مدینه. ۵۷- حسین، از «معاذه».[7] ۵۸- حصین، از «قادسیه» در عراق. ۵۹- حعفر، از «حمص» از شهرهای سوریه. ۶۰- حعفر، از رهاط از اطراف مکه. ۶۱- حعفر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۶۲- حفص، از سرخس در اطراف مشهد. ۶۳- حمدان، اتیوپی از شمال شرقی قاره ی آفریقا. ۶۴- حمزه، از آبادان. ۶۵- حمزه، از «صنعا» در یمن. ۶۶- حمزه، از مدینه. ۶۷- حوقل، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس. ۶۸- حویش، از «یمن». ۶۹- خالد، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس. ۷۰- خالد، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۷۱- داود، از بیت المقدس. ۷۲- داود، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۷۳- داود، از عمان. ۷۴- داود، از منطقه طائف. ۷۵- داوود، از دمشق. ۷۶- دراج، از تبار صحرانشینان «مصر». ۷۷- ریان، از تبار و نژاد تمیم که یکی از تیره های عرب بشمار می رود. ۷۸- زکریا، از طائف. ۷۹- زید، از منطقه «ضیعة». ۸۰- سبا، از طائف. ۸۱- سعد، از «بیضا».[8] ۸۲- سعد، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۸۳- سعدان، از ساده در منطقه ی یمامه. ۸۴- سعید، از «بیضا». ۸۵- سعید، از «عکا» یا «عکه» از فلسطین. ۸۶- سمیع، از «صنعا» در یمن. ۸۷- سوید، از «معاذه».[9] ۸۸- سهیل، از منطقه «ضیف».[10] ۸۹- شبیب، از ساده در منطقه ی یمامه. ۹۰- شبیل، از اسکندریه مصر. ۹۱- شعیب، از «مرقیه» در سوریه. ۹۲- شعیب، از منطقه دیار. ۹۳- شیبان، از آبادان. ۹۴- شیبان، از اسکندریه مصر. ۹۵- شیبان، از سوس (شوشتر) در خوزستان ایران. ۹۶- شیبان، از «یمن». ۹۷- صادق، از «بلقا» از شهرهای اردن. ۹۸- صالح، از شیراز. ۹۹- صالح، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۰۰- صالح، از عمان. ۱۰۱- صالح، از «قزوین» در ایران. ۱۰۲- صبیج، از حلب، از شهرهای سوریه. ۱۰۳- صدقه، از مراغه. ۱۰۴- صلیب، از ساده در منطقه ی یمامه. ۱۰۵- ضابط، از تبار صحرانشینان «اعقیل». ۱۰۶- طالوت، از جدة در عربستان سعودی. ۱۰۷- طاهر، از «فسطاط» در مصر. ۱۰۸- طاهر، از مدینه. ۱۰۹- طاهر، از «معاذه».[11] ۱۱۰- طلیق، از رمله از شهرهای فلسطین. ۱۱۱- طیب، از «عسکر مکرم» در خوزستان ایران. ۱۱۲- ظافر، از منطقه «یمامه» در حجاز. ۱۱۳- عاصم، از «یمن». ۱۱۴- عالم، از منطقه «ضیف».[12] ۱۱۵- عامر، از آبادان. ۱۱۶- عامر، از بحرین. ۱۱۷- عامر، از سامراء در عراق. ۱۱۸- عامر، از «یمن». ۱۱۹- عباس، از مدینه. ۱۲۰- عبدالرحمن، از «سند» پاکستان. ۱۲۱- عبدالرحمن، از «منصوریه» نام روستایی است در اهواز و بهبهان و تربت جام. ۱۲۲- عبدالرحمن، از انطاکیه، از شهرهای سوریه است. ۱۲۳- عبدالرحمن، از دمشق.
۱۲۴- عبدالرحمن، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۲۵- عبدالسلام، از «هونین» در منطقه ی مصر. ۱۲۶- عبدالعزیز، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۲۷- عبدالغفور، از دورق، نزدیک اهواز. ۱۲۸- عبدالقدوس، از «هجر» که نام روستایی است در بحرین و یمن و حجاز. ۱۲۹- عبدالقدیم، از «معاذه».[13] ۱۳۰- عبدالله، از بغداد. ۱۳۱- عبدالله، از شیراز. ۱۳۲- عبدالله، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۳۳- عبدالله، از «فسطاط» در مصر. ۱۳۴- عبدالله، از «قزوین» در ایران. ۱۳۵- عبدالله، از کاشان. ۱۳۶- عبدالله، از کرمان. ۱۳۷- عبدالله، از «معاذه».[14] ۱۳۸- عبدالله، از مکه. ۱۳۹- عبدالله، از منطقه انطاکیه در سوریه. ۱۴۰- عبدالله، از منطقه طائف. ۱۴۱- عبدالمطلب، از بغداد. ۱۴۲- عبدالمهیمن، از آبادان. ۱۴۳- عبدالوارث، از آبادان. ۱۴۴- عبدالوارث، از روستاهای اسکندریه مصر بنام «بلست». ۱۴۵- عبدالوهاب، از «شیزر» در سوریه. ۱۴۶- عبدالوهاب، از سوس (شوشتر) در خوزستان ایران. ۱۴۷- عبدون، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۴۸- عبیدالله، از کاشان. ۱۴۹- عبیدالله، از منطقه انطاکیه در سوریه. ۱۵۰- عتاب، از کوفه. ۱۵۱- عجلان، از تبار صحرانشینان «مصر». ۱۵۲- عزیز، از منطقه قطیف در عربستان سعودی. ۱۵۳- عقیل، از شهر «واسطه» در عراق. ۱۵۴- علوان، از انبار که از شهرهای مرزی عراق است. ۱۵۵- علوان، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۵۶- علی، از بصره از شهرهای مهم عراق است. ۱۵۷- علی، از حله، از شهرهای عراق. ۱۵۸- علی، از «سمرقند» از شهرهای «ازبکستان». ۱۵۹- علی، از شهر «سنجار» در شمال عراق. ۱۶۰- علی، از طائف. ۱۶۱- علی، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۶۲- علی، از فرانسه یا قاره ی اروپا. ۱۶۳- علی، از «قزوین» در ایران. ۱۶۴- علی، از مدینه. ۱۶۵- علی، از «معاذه».[15] ۱۶۶- علی، از منطقه «ضیعة». ۱۶۷- علی، از «نصیبین» که نام شهری در ترکیه و روستایی در «حلب». ۱۶۸- علی، از نیشابور. ۱۶۹- علی، از «همدان» نام شهری در ایران و «همدان» نام شهری در یمن. ۱۷۰- عمار، از «یمن». ۱۷۱- عمر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۷۲- عمر، از عسقلان از شهرهای فلسطین. ۱۷۳- عمر، از «قزوین» در ایران. ۱۷۴- عمر، از کازرون. ۱۷۵- عمر، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام. ۱۷۶- عمر، از «مهجم» در یمن. ۱۷۷- عمران، از بیت المقدس. ۱۷۸- عمرو، از آبادان. ۱۷۹- عمرو،[16] از تبار صحرانشینان «اغیر». ۱۸۰- عمرو، از مکه. ۱۸۱- عمیر، از «شوبک». ۱۸۲- عمیر، از «نجد» در حجاز و یا «عنتره» قبیله بزرگی از عرب. ۱۸۳- عون، از شهرکرد. ۱۸۴- عون، از عدن در «یمن». ۱۸۵- عیسی، اتیوپی از شمال شرقی قاره آفریقا. ۱۸۶- عیسی، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۸۷- غربان،[17] از تبار صحرانشینان «اعقیل». ۱۸۸- غیاث، از کوفه. ۱۸۹- فارس، از «هونین» در منطقه مصر. ۱۹۰- فاضل، از «نوبه»، منطقه مرزی مصر و سودان. ۱۹۱- فالح، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۹۲- فرج، از «عرفه» نزدیک عرفات در اطراف مکه. ۱۹۳- فضیل، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۱۹۴- فلاح، از منطقه «سعداوه». ۱۹۵- فلیح، از «طبریه» در فلسطین. ۱۹۶- فهد، از عسقلان از شهرهای فلسطین. ۱۹۷- فهد، از موصل. ۱۹۸- فهد، از «یمن». ۱۹۹- قادم، از منطقه انطاکیه در سوریه. ۲۰۰- قاسم، از آبادان. ۲۰۱- قاسم، از «کرخ» بغداد. ۲۰۲- قاسم، از مدینه. ۲۰۳- قبضه، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۰۴- کثیر، از حبش. ۲۰۵- کثیر، از «معاذه».[18] ۲۰۶- کعب، از «یمن.» ۲۰۷- کلثوم، از «یمن». ۲۰۸- کلیب، از «هونین» در منطقه مصر. ۲۰۹- کوثر، از «لنجویه» جزیره ای در آفریقای شرقی. ۲۱۰- کوش، از عمان. ۲۱۱- لقمان، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۱۲- لیث، از بحرین. ۲۱۳- لیث، از «قزوین» در ایران. ۲۱۴- مالک، از تبار و نژاد قبیله ای در «یمن». ۲۱۵- مالک، از سیراف در ایران و نزدیک خلیج فارس. ۲۱۶- مالک، از «عماره» در جنوب عراق. ۲۱۷- مالک، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام. ۲۱۸- مالک، از «مهجم» در یمن. ۲۱۹- مالک، از «یمن». ۲۲۰- مبارک، از منطقه قطیف در عربستان سعودی. ۲۲۱- مجاهد، از سمرقند از شهرهای «ازبکستان». ۲۲۲- مجمع، از شهر ری. ۲۲۳- محارب، از بصره از شهرهای مهم عراق است. ۲۲۴- محروز، از خونج در آذربایجان ایران. ۲۲۵- محسن، از اسکندریه مصر. ۲۲۶- محمد، از اتیوپی در شمال شرقی قاره آفریقا. ۲۲۷- محمد، از آبادان. ۲۲۸- محمد، از تفلیس از شهرهای مهم ارمنستان. ۲۲۹- محمد، از تیره و تبار اوسیان مدینه که در صف انصار قرار گرفتند. ۲۳۰- محمد، از حلب، از شهرهای سوریه. ۲۳۱- محمد، از حله، از شهرهای عراق. ۲۳۲- محمد، از خلاط شهری در منطقه ارمنستان. ۲۳۳- محمد، از زید از منطقه «بالس» در سوریه. ۲۳۴- محمد، از سجار در اطراف شهر «بخارا» در منطقه ی قفقاز. ۲۳۵- محمد، از عسقلان از شهرهای فلسطین. ۲۳۶- محمد، از عمان. ۲۳۷- محمد، از «قزوین» در ایران. ۲۳۸- محمد، از «کبش» در بغداد. ۲۳۹- محمد، از کوفه.
۲۴۰- محمد، از مدینه. ۲۴۱- محمد، از «معاذه».[19] ۲۴۲- محمد، از مکه. ۲۴۳- محمد، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام. ۲۴۴- محمد، از منطقه «بالس» در سوریه. ۲۴۵- محمد، از «مهجم» در یمن. ۲۴۶- محمد، از نجف. ۲۴۷- محمد، از «یمن». ۲۴۸- مرایی، از سامراء در عراق. ۲۴۹- مروان، از «عکا» یا «عکه» از فلسطین. ۲۵۰- مسنون، از خرشان.[20] ۲۵۱- مطر، از تبار صحرانشینان «کلاب». ۲۵۲- معشر، از منطقه «ألومه» که شهری در دیار «هذیل» است. ۲۵۳- معمر، از کازرون. ۲۵۴- مقداد، از «سن» نزدیک «تکریت» در عراق. ۲۵۵- ملاعب، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۵۶- ملاعب، از «منصوریه» نام روستایی در اهواز و بهبهان و تربت جام. ۲۵۷- منبه، از تبار صحرانشینان «اعقیل». ۲۵۸- موسی، از عدن در «یمن». ۲۵۹- موسی، از «هجر» که نام روستایی است در بحرین و یمن و حجاز. ۲۶۰- مومی، از رمله از شهرهای فلسطین. ۲۶۱- مهاجر، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۶۲- مهاجر، از نیشابور. ۲۶۳- میمون، از «عسکرمکرم» در خوزستان ایران. ۲۶۴- ناجیه، از سرخس در اطراف مشهد. ۲۶۵- ناصر، از تبار و نژاد قبیله ای در «یمن». ۲۶۶- نصیر، از «بالس» در سوریه. ۲۶۷- نصیر، از بحرین. ۲۸۶- نعیم، از «معاذه».[21] ۲۶۹- نوح، از خونج در آذربایجان ایران. ۲۷۰- نوح، از سیلان در هندوستان. ۲۷۱- نهراش، از تبار صحرانشینان «شیبان». ۲۷۲- نهروش، از هرات. ۲۷۳- واصل، از «نوبه»، منطقه مرزی مصر و سودان. ۲۷۴- هارون، از عسقلان از شهرهای فلسطین. ۲۷۵- هارون، از «قزوین» در ایران. ۲۷۶- هارون، از منطقه سلماس یکی از شهرهای آذربایجان. ۲۷۷- هارون، از منطقه نجد عربستان. ۲۷۸- هارون، از موصل. ۲۷۹- هلال، از شوشتر. ۲۸۰- هلال، از «طائف یمن». ۲۸۱- هواشب، از عمان ۲۸۲- هود، از «سن» نزدیک «تکریت» در عراق. ۲۸۳- هود، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۸۴- هود، از کوفه. ۲۸۵-یحیی، از جعاره که گویا نام روستایی است در اطراف نجف اشرف. ۲۸۶- یحیی، از «صنعا» در یمن. ۲۸۷- یحیی، از «طالقان» در منطقه ی قزوین. ۲۸۸- یحیی، از منطقه ی انطاکیه در سوریه. ۲۸۹- یحیی، از منطقه «سعداوه». ۲۹۰- یعقوب، از قم. ۲۹۱- یعقوب، از «معاذه».[22] ۲۹۲- یوسف، از عسقلان از شهرهای فلسطین. ۲۹۳- یوسف، از منطقه طائف. ۲۹۴- یونس، از اصفهان. ۲۹۵- یونس، از عمان. ۲۹۶- یونس، از «فسطاط» در مصر. ۲۹۷- یونس، از کازرون. افزون بر اینان شش تن از یاران آن حضرت نیز از «ابدال» خواهندبود که نام همه آنان عبدالله است. و سه دوستدار دیگر خاندان وحی و رسالت بنامهای عبدالله، مخنف، وبراک، و نیز چهار تن از دوستداران پیامبر خدا بنامهای، صالح میمون و هود، و دو آزاده دیگر بنامهای عبدالله و ناصح که بظاهر جامه بردگان بر تن دارند، همگی به هنگام ظهور آن اصلاحگر بزرگ زمین و زمان در کنار یاران شایسته کردار او خواهند بود.
منبع [1] لازم به ذکر است که مؤلف بر طبق الفبای شهرها آورده است ولی ما طبق الفبای نام یاران حضرت آوردیم. [2] نام قریه ای است نزدیکی کربلاء و همچنین نام روستایی است میان تکریت و موصل. [3] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [4] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [5] نام شهری است بر ساحل بحرین. رجوع شود به: لغت نامه ی دهخدا، ج ۶، ص ۸۵۰۵٫ [6] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانسان آمده. [7] ظاهرا «معاذ» می باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانسان آمده. [8] که در ایران، لیبی و جنوب یمن هم روستایی به این نام آمده است. خدا می داند که منظور کدام است. [9] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [10] شاید صحیح «ضیق» باشد که نام منطقه ای در نجد و شبه جزیره ی عربی است. [11] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [12] شاید صحیح «ضیق» باشد که نام منطقه ای در نجد شبه جزیره ی عربی است. [13] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [14] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [15] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [16] «عمر» هم ثبت شده است. [17] «عزبان» یا «عریان» هم ثبت شده است. [18] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [19] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [20] نام شهری است بر ساحل بحرین. رجوع شود به: لغت نامه ی دهخدا، ج ۶ ص ۸۵۰۵٫ [21] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [22] ظاهرا «معاذ» باشد که نام منطقه ای است در نیشابور که در مراصدالاطلاع آمده و یا «معاذی» است که نام خاندان بزرگی است در مرو که لباب الانساب آمده. [23] الزام الناصب، ج ۲، ص ۱۱۶ و نوائب الدهور، ج ۲، ص ۲۹۲ ملاحم و فتن سید بن طاووس ۱۴۵٫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎊خدایـا 💞در این شب 🎊فرخنـده و مبـارک 💞بهترین ها و زیباترینها 🎊را برای دوستان و عزیزانم 💞از درگاهت خواهـانـم 🎊خدایـا 💞قلبشـان را 🎊خوشحال‌ و سرشار از 💞آرامش و خوشبختی‌ کن 🎊شبتون شـاد شـاد 🌸عیـدتون مبارکــــ🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿 🌿🌸 آسمان بر چشم تو دارد نظاره ردای سبز و زیبای ولایت به روی دوش مهدیمان مبارک🍃🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗓 ‏تقويم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نجومی 🗓 🍃🌷به پنجشنبه خوش آمدید🌷🍃 ☀️ ۱۶ آبان ١۳۹۸ خورشيدی 🎄 ۷ نوامبر ۲۰۱۹ 🌙 ۹ ربیع الاول ۱۴۴۱ قمری 🌷هدیه ام راپذیرا باش 💗هدیه ای همراه با 🌷عشق و مهر و محبت 💗نیکی و دعای خیر 🌷یکرنگی وصداقت 💗و یک دنیا آرزوی خوشبختی 🌷تقدیم به شما دوستان خوبم 💗 تون پُر از زیبایی 🌷سلام صبحتون بخیر
و ما هرگز نبودیم بلکه همه جا حاضر و ناظر اعمال بندگان هستیم و بواسطه آگاهی خود برایشان حکایت خواهیم کرد شرح کامل هر آنچه انجام داده اند را. 🌹آیه7سوره مبارکه اعراف🌹 💎تفسیرصوتی
4_321063361020167004.mp3
5.7M
تفسیر صوتی آیات 13 تا 21 سوره مبارکه اعراف 💎