بگذار اگر اینبار سر از خاک برآرم
بر شانهی تنهایی خود سر بگذارم
از حاصل عمر به هدر رفتهام ای دوست...
ناراضیام، امّا گلهای از تو ندارم
در سینهام آویخته دستی قفسی را
تا حبس نفسهای خودم را بشمارم
از غربتام اینقدر بگویم که پساز تو
حتی ننشستهست غباری به مزارم!
ای کشتی جان! حوصله کن میرسد آنروز...
روزی که تورا نیز به دریا بسپارم
نفرین گل سرخ بر این «شرم» که نگذاشت
یکبار به پیراهن تو بوسه بکارم
ای بغض فرو خفته! مرا مرد نگه دار
تا دست خداحافظیاش را بفشارم
#فاضل_نظری
﷽؛انار، پادشاهی ست وارونه با تاجی رو به زمین چرا که انار پادشاه درختان آسمان است که قدش تا زمین کشیده شده. اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ساقه می زنیم و برگ می دهیم.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/100270145C4e53c7d0f6
@ANARSTORY
وزن:
مفعول و مفاعیل و مفاعیل و فعولن
قافیه:
ر+ مصوت آ ماقبل ر+ صامت م مابعد ر
قالب: غزل
کلمات قافیه:
برآرم، بگذارم، ندارم، مزارم، بسپارم، بکارم، بفشارم
﷽؛انار، پادشاهی ست وارونه با تاجی رو به زمین چرا که انار پادشاه درختان آسمان است که قدش تا زمین کشیده شده. اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ساقه می زنیم و برگ می دهیم.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/100270145C4e53c7d0f6
@ANARSTORY
بیت اول
شانه ی تنهایی آرایه ی تشخیص داره.
یعنی برای *تنهایی* که یه مفهوم انتزاعیه *شانه* تصور کرده که می خواد سرشو روش بذاره😊
به علاوه، این ترکیب *شانه ی تنهایی* یه پارادوکسی هم داره. اگه آدم کسیو داشته باشه که سر روی شونه ی اون بذاره، دیگه تنها نیست. اگر هم تنها باشه دیگه نمی تونه سرشو روی شونه ی کسی بذاره. حالا فاضل این دو فرض رو باهم دیگه جمع می کنه؛ می گه من می خوام سر روی شونه تنهاییم بذارم.
بیت دوم هم یه پارادوکس ریزی داره اگر عمر به هدر رفته باشه که حاصلی نداره
اگر هم حاصلی داشته باشه نمی شه بهش گفت *به هدر رفته* اونوقت فاضل نظری میگه: از *حاصل* عمر *به هدر رفته* ام ...
بیت سوم قفسه ی سینه رو به قفس تشبیه کرده؛ این تشبیه بسیار تکراریه و خود کلمه ی قفسه ینی چیزی که شبیه قفس هست اما فاضل دو مرحله تشبیه رو پیش تر هم برده یکی این که می گه
دستی قفسی را در سینه ام آویخته است
ینی قفس بودن رو بیشتر مجسم کرده و تشبیهش رو واضح تر کرده.
از طرفی توی بیتش *حبس نفس* هم آورده این حبس با قفس مراعات نظیر قشنگی رو پدید آورده.
بیت چهارم
یه مبالغه ی جالب داره؛ می گه اینقدر غریبم و هیچ کس سر مزارم نمیاد که حتی غبار هم که سر همه ی مزار ها میشینه سر مزار من نیومده...
اما یه پارادوکس هم داره: اگر کسی غریب باشه سر مزارش غبار می شینه، اما اگه کسی روی مزارش غبار نشینه ینی حتمن کسیو داشته که مزارش رو پاک نگه داره و شست و شو کنه. فاضل بین دو فرض جمع می کنه می گه از بس که غریبم هیچ کس سر مزارم نیومده... هیچ کس حتی غبار!!!
بیت پنجم به جز تکرار کلمه ی روز نکته ای نداره
بیت شیشم
از بوسه ای که طول بکشه به *کاشتن* تعبیر کرده و ضمنا داره بوسه رو به استعاره ای از گل سرخ تبدیل می کنه... با آوردن کلمه ی کاشتن و گل سرخ توی مصراع اول.
بیت هفتم
تعبیر *دست خدا حافظی*
به اصطلاح اضافه ی اقترانیه است
ینی اضافه ای که مقترن و همزمان بودن *دست* و *خدا حافظی* رو می رسونه
﷽؛انار، پادشاهی ست وارونه با تاجی رو به زمین چرا که انار پادشاه درختان آسمان است که قدش تا زمین کشیده شده. اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ساقه می زنیم و برگ می دهیم.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/100270145C4e53c7d0f6
@ANARSTORY
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدیر شبکه پویا: نباید در حوزه خردسال برنامه خارجی پخش کرد
🔹محمد سرشار: در کشورهایی مثل انگلیس در حوزه خردسال، هیچ برنامه خارجی پخش نمیشود، چون در این حوزه سبک زندگی بومی خود را فقط آموزش میدهند.
🔹پخش برنامه خارجی در رده خردسال معنایی ندارد. وظیفه تولید انیمیشن برعهده شبکه کودک نیست. «مرکز پویانمایی صبا» تنها ۲۰ دقیقه در روز انیمیشن به دست ما میرساند.
.
.
.
.
.
.
Chanel : 👉 ❣
─━━━━⊱🎭⊰━━━━─
📽 @akhbarCelebrity 📽
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
آن ظلومی هستم که جهالت همه جانش را برد. #مونولوگ
سرقت ادبی مسلحانه.
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
آن ظلومی هستم که جهالت همه جانش را برد. #مونولوگ
کسی که مخالفت با هوسهای انحرافی نفسانی نماید از بلاها ایمن میگردد.
#امیرالمومنین
- از زبور.
چگونه می توان خُفت؛ وقتی جهان ظلمتکده کفرآبادی است که مدام دلت را از بنیان تغییر می دهد.
#مونولوگ
#آوینی_طور
علامه حسن زاده آملی:
انسان دو دهان دارد:
1️⃣یكى گوش كه دهان روح او است
2️⃣ دیگر دهان كه دهان تن او است.
این دو دهان خیلى محترم اند. انسان باید خیلى مواظب آنها باشد. یعنى باید صادرات و واردات این دهنها را خیلى مراقب باشد.
🔹آنهایی كه هرزه خوراك می شوند
👈هرزه كار می گردند.
🔸كسانى كه هرزه شنو می شوند
👈هرزه گو می گردند.
📚تبیان مجله پرسمان،پیش شماره2
#علامه_حسنزاده
هدایت شده از Seyed Hashemi
.
#رمان
💠 کتاب رمان «واو» با محوریت تاریخی و اجتماعی با موضوع سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی به همت واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
💠 این کتاب به اهمیت رشد و پیشرفت جامعه با تکیه بر معارف دینی اشاره دارد که داستان عشق یک مرد به نور و حقیقت را روایت میکند؛ مردی که حتی با از دست دادن همه چیزش، مسیر حقیقت را میپیماید، راهی که باید با صبر، مقاومت و حفاظت از مرزهای ایمان و حقیقت طی کند تا به حق خود برسد.
🌸 گزیده متن:
«می خواستند با سنگ هندوانه نورانی را بشکنند. چیزِ جالبی هم بود. گُنده بود و آویزان؛ مثل یک تنگِ بلور. منتها شیشه اش خیلی ضخیم بود و سنگین؛ اندازه یک هندوانه. نمی شد مستقیم بهش نگاه انداخت. وقتی خیره اش می شدند از چشمشان اشک می آمد. اوایل وقتی شب ها روشنش می کردند مردم می آمدند تماشا. اولین چراغی بود که در مکان عمومی روشن کرده بودند. چند وقتی سروصدایش بود که بلدیه قرار است شهر را چراغ کشی بکند؛ چراغِ برقی. موتوربرقش را چند سال پیش آورده بودند. برای اینکه مردم از چراغ برقی استقبال کنند یک سیم کشیده بودند تا کنار تکیه امیرچخماق و یک سرِ آن به تکیه وصل بود»
.
📓#واو
📝#اسماعیل_واقفی
💰روی جلد: ۴۰,۰۰۰ ت
💸با تخفیف: ۳۲,۰۰۰ ت