eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
890 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
152 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
روایت بود. داستانک اینطوری نیست...همه چیز را نگویید....جوری بنویسید که ما چیزی را که نمی گوییید بفهمیم... دیگر موهایم را باید بکنم ها...〰️ پشمالو عادت داشت قبل از خوردن بچه ها با آنها بازی کند. 11 کلمه هم ضربه دارد هم کشف. خب ما می فهمیم که پایان این بازی منجر به خورده شدن اون دختر میشه....
برشی از کتاب سنن‌النبی(ص) .... به‌ترین غذا نزد آن حضرت غذایی بود که شرکت‌کنندگان در آن بیش‌تر باشند. .... به خدا سوگند چون آن حضرت انار میل می‌کرد دوست داشت کسی با او در آن شرکت نکند. داستانکی برای این تصویر خلق کنید. خلاقانه باشد. در 30کلمه. این انار در یکی از موکب ها تقدیم زائر حسین علیه السلام میشود. متن ادبی برود در پادشاه وارونه. داستان برود در باغ انار. نشانی باغِ انار🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 @anarstory
✨ێاٰࢪاٰݩِ إݩقِݪآبْۍِ قْاٰبُ ۆ تَصٰۆیّࢪ ✨ یاقوت ها در دل انارند. گرافیست ها، خوشنویس ها، نقاش ها، عکاسها، فیلم سازها...همه دانه های یاقوتی هستند که انار عشق را می سازند. 💎 •﴿ بْاٰغْچِھ أدٌۆبٖۍ ھا؛ فٌۆٺٌۆشٓاٰپّ ﴾• 💎🔻 https://eitaa.com/joinchat/1941635140Cc8b474112f ۆابَسٺِہ بِھ باٰغِ ێاٰقۆٺ نشانی باغ یاقوت🔻 https://eitaa.com/joinchat/2117730369C3e312b8a21 نمایشگاهِ باغ🔻 @HOLLYYAGHUT
پیاده روی مجازی به طرف کوی معشوق🚩🚩 باتوجه به اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین امسال برگزارنخواهدشد. با کلیک بر روی لینک آبی زیر به صورت مجازی درسرزمین عشق و عاشقی قرار بگیرید. لازم به ذکر است که تصاویربه صورت سه بعدی بوده وبا کلیک بر روی علامت قرمز که درهرتصویرمشاهده میشود به حرکت خود ادامه داده تا وارد کربلا ونقطه ی پایانی سفرشوید. لینک سفر اربعین👇 http://haram360.ir/ هدیه امروز @anarstory
جریان تحریف را در 40 کلمه توصیف داستانی کنید. می تواند داستانک باشید یا متن ادبی. ، و بنویسید. متن ادبی برود در پادشاه وارونه. داستان برود در باغ انار. نشانی باغِ انار🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 @anarstory
جلسات_کتابخوری 📚روخوانی جمعی کتب شاخص بهمراه تحلیل 📅دوشنبه ها ساعت۱۹ ♦️ جلسه اول ۹۹/۷/۱۴ 🔶جلسات باظرفیت حداکثر۱۰نفر وبا رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد. 🔹موسسه اندیشه وفرهنگ 🆔 @andisheyazd 💎 @anarstory
وَ لِمَن‌ خاف‌َ مَقام‌َ رَبِّه‌ِ جَنَّتان‌ِ (46) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (47) ذَواتا أَفنان‌ٍ (48) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (49) فِيهِما عَينان‌ِ تَجرِيان‌ِ (50) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (51) فِيهِما مِن‌ كُل‌ِّ فاكِهَةٍ زَوجان‌ِ (52) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (53) مُتَّكِئِين‌َ عَلي‌ فُرُش‌ٍ بَطائِنُها مِن‌ إِستَبرَق‌ٍ وَ جَنَي‌ الجَنَّتَين‌ِ دان‌ٍ (54) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (55) فِيهِن‌َّ قاصِرات‌ُ الطَّرف‌ِ لَم‌ يَطمِثهُن‌َّ إِنس‌ٌ قَبلَهُم‌ وَ لا جَان‌ٌّ (56) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (57) كَأَنَّهُن‌َّ الياقُوت‌ُ وَ المَرجان‌ُ (58) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (59) هَل‌ جَزاءُ الإِحسان‌ِ إِلاَّ الإِحسان‌ُ (60) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (61) وَ مِن‌ دُونِهِما جَنَّتان‌ِ (62) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (63) مُدهامَّتان‌ِ (64) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (65) فِيهِما عَينان‌ِ نَضّاخَتان‌ِ (66) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (67) فِيهِما فاكِهَةٌ وَ نَخل‌ٌ وَ رُمّان‌ٌ (68) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (69) فِيهِن‌َّ خَيرات‌ٌ حِسان‌ٌ (70) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (71) حُورٌ مَقصُورات‌ٌ فِي‌ الخِيام‌ِ (72) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (73) لَم‌ يَطمِثهُن‌َّ إِنس‌ٌ قَبلَهُم‌ وَ لا جَان‌ٌّ (74) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (75) مُتَّكِئِين‌َ عَلي‌ رَفرَف‌ٍ خُضرٍ وَ عَبقَرِي‌ٍّ حِسان‌ٍ (76) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (77) تَبارَك‌َ اسم‌ُ رَبِّك‌َ ذِي‌ الجَلال‌ِ وَ الإِكرام‌ِ (78) 32 آیه. به تعداد الفبای فارسی. به عروسی دعوت شده اید. ترجمه ای مرتبت با انار و یاقوت ارائه دهید. آیا می توانید با این آیات برای باغها چشم انداز بنویسید. راهکار ارائه دهید...هرچه به ذهنتان میرسد بفرمایید. محدودیت کلمه هم ندارید. این آیات را با توجه به هدف هنری باغ ها تئوریزه کنید. نشانی باغِ انار🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 💎 @ANARSTORY ♦️ @HOLLYYAGHUT
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
وَ لِمَن‌ خاف‌َ مَقام‌َ رَبِّه‌ِ جَنَّتان‌ِ (46) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (47) ذَواتا
در این آیه خداوند به ویژگی دو بهشت دیگر متفاوت از دو بهشت دیگری كه در آیات قبل آمده بود اشاره می‏كند و می‏فرماید مدهامتان یعنی هر دو كاملاً خرم و سرسبزند مدهامتان از ماده «ادهیمام» و از ریشه «دُهَمَهْ» است و در اصل به معنی سیاهی و تاریكی شباست سپس به سبز پر رنگ نیز اطلاق شده و از آنجا كه چنین رنگی نشانه نهایت شادابی و طراوت گیاهان و درختان است این تعبیر نهایت خرمی آن دو بهشت است. (تفسیر نمونه، ج 23، ص 176).
32 آیه. به تعداد الفبای فارسی. به عروسی دعوت شده اید. به توجه به آیات 46 تا 78 سوره الرحمن، ترجمه ای مرتبت با انار و یاقوت ارائه دهید. آیا می توانید با این آیات برای باغها چشم انداز بنویسید. راهکار ارائه دهید...هرچه به ذهنتان میرسد بفرمایید. محدودیت کلمه هم ندارید. این آیات را با توجه به هدف هنری باغ ها تئوریزه کنید. نشانی باغِ انار🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 💎 @ANARSTORY ♦️ @HOLLYYAGHUT
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
وَ لِمَن‌ خاف‌َ مَقام‌َ رَبِّه‌ِ جَنَّتان‌ِ (46) فَبِأَي‌ِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبان‌ِ (47) ذَواتا
مدهامتان . [ م ُ هام ْ م َ ] (ع ص ، اِ) دو سبز و سیرآب که از غایت سبزی به سیاهی زند. (غیاث اللغات از منتخب اللغات ). و در آیه ٔ شریفه بهمین معنی است . (لسان العرب ). وبعضی به معنی دو سبز نوشته اند. (غیاث اللغات ). تثنیه ٔ مدهامة است . رجوع به مدهامة شود : سرو آزاد را جهان دورنگ رنگ مدهامتان نخواهد داد. وَ مِنْ دُونِهِما جَنَّتانِ «62» فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ «63» و پايين‌تر از آن دو باغ، دو باغ ديگر هست. پس كدام يك از نعمت‌هاى پروردگارتان را انكار مى‌كنيد؟ «1». نحل، 126. «2». محمّد، 7. «3». صف، 5. «4». امالى طوسى، ج 2، ص 182. تفسير نور(10جلدى)، ج‌9، ص: 409 مُدْهامَّتانِ «64» فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ «65» (آن دو باغ) از شدّت سرسبزى به سياهى مى‌ماند. پس كدام يك از نعمت‌هاى پروردگارتان را انكار مى‌كنيد؟ فِيهِما عَيْنانِ نَضَّاخَتانِ «66» فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ «67» در آن دو باغ، دو چشمه جوشان است. پس كدام يك از نعمت‌هاى پروردگارتان را انكار مى‌كنيد؟ نکته ها «دون»، گاهى به معنى غير است و گاهى به معناى پائين. لذا براى آيه‌ «وَ مِنْ دُونِهِما جَنَّتانِ» دو معنا مطرح شده است: الف) غير از آن دو بهشت، دو بهشت ديگر نيز هست. ب) براى اولياى خدا، آن دو بهشت است كه گفته شد: وَ لِمَنْ خافَ‌ ... جَنَّتانِ‌ امّا براى مؤمنان عادّى دو بهشت ديگر است كه پايين‌تر از بهشت اولياى خداست. «1» «مدهامة» از ريشه «دهم» و باب «ادهيمام» به معناى سياهىِ شديد است و در اينجا منظور باغ و بستانى است كه از شدّت سبزى به سياهى مى‌زند. «نضاخ» به معناى فوران كننده و جوشان است. در حديث آمده است كه آب و سبزه و روى نيكو، نشاط و شادابى مى‌آورد. «2» شاعر اين حديث را به شعر در آورده است: ثلاثةٌ يُذهبن عن قلب الحَزن‌ الماءُ و الخَضراءُ و الوجهُ الحَسن‌ سه چيز است كه حزن و اندوه را از قلب مى‌زدايد: آب، سبزى و سيماى نيكو. در اين آيات هر سه مورد در ميان نعمت‌هاى بهشتى مطرح شده است: آب، «عَيْنانِ نَضَّاخَتانِ» سبزى، «مُدْهامَّتانِ» و صورت زيبا. «كَأَنَّهُنَّ الْياقُوتُ وَ الْمَرْجانُ» 1- درختان بهشتى همواره سرسبز و شاداب هستند. «مُدْهامَّتانِ»، (رنگ سبز براى شاداب سازى محيط مفيد است) 2- قرآن به رنگ سبز، توجّه دارد. «مُدْهامَّتانِ» 3- بهترين لذت‌ها، لذّت مشاهده مناظر طبيعى است. «عَيْنانِ نَضَّاخَتانِ» 4- آب، يك نعمت است و جوشش آن نعمتى ديگر. «عَيْنانِ نَضَّاخَتانِ» 5- جوشش چشمه‌ها، «نَضَّاخَتانِ» همراه با جريان نهرها، «تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ»* و وجود آبشارها، «وَ ماءٍ مَسْكُوبٍ» و تنوّع نهرهايى از شير و عسل و شراب و آب، نعمت‌هايى غير قابل وصف هستند. «فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ» 💎 @ANARSTORY ♦️ @HOLLYYAGHUT
سلام دوباره دوستان دربارۀ مجموعه داستان تحریف و تحریف و مانندش بحث زیاد است. بنده حاصل تفکراتم را خدمت‌تان عرض می‌کنم.
خب این هم نمونۀ آخر. البته همه را نمی‌شود گفت که داستانک است و آنِ داستانی دارد. خیلی‌هاشان حکایت می‌شود. بحث بر سر همین است. اگر بخواهیم دربارۀ موضوعاتی سیاسی، اجتماعی یا اعتقادی بنویسیم، شاید نیاز باشد کمی حکایت‌نویس باشیم. داستان و فضای داستان بیش‌تر شخصی است و مکاشفه می‌خواهد و سیر در نفس. البته که حکایت هم گونه‌ای از داستان است. شاید خیلی از این‌ها (به‌نظرم) در گونۀ حکایت جا بگیرد. البته ریز نمی‌شود تقسیم‌بندی کرد و به قول علما مقولِ به تشکیک است. اما همین حکایت‌ها و کلاً هر نوشته‌ای را می‌شود پیراست و آراست تا مخاطب آن را بیابد و بهره ببرد.