eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
891 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
152 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
47.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 مستندی دیدنی از فسادهای گسترده و عجیب کرباسچی در شهرداری تهران که با حمایت همه جانبه هاشمی رفسنجانی همراه بود . حتی آخوندی هم که وزیر مسکن دولت هاشمی بود نتوانست مانع فسادهای کرباسچی در شهرداری تهران بشود. و در آخر نامه قاطع رهبر انقلاب شرایط را برای محاکمه کرباسچی آماده کرد. 🔴به شناخت رهبری بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
پیرو بحث دیروز در باغ یاقوت و اینکه چه کسانی تراکم فروشی را در جمهوری اسلامی پی‌ریزی کردند. لعنت خدا بر کسانی که....بله.
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
برای روز عرفه. برای شناخت. #اسماعیل_واقفی @anarstory
سلام و ادب یکی از ادعیه وارده در روز عرفه دعای امام حسین علیه السلام است که روايت شده: امام حسين بن علىّ بن أبى طالب عليهم السّلام در عصر روز عرفه با حالت تذلّل و تخشّع، و آرام آرام از چادر خود در سرزمين عرفات بيرون آمد تا اينكه وى و جماعتى از اهل بيت وى و پسرانش و غلامانش در حاشيه چپ كوه عرفات جبلُ الرّحمه رو به بيت الله الحرام وقوف نمودند. سپس دو دست خود را مانند مسكينى كه طعام طلبد در برابر صورتش بلند كرده اين دعا را خواندند
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
سلام و ادب یکی از ادعیه وارده در روز عرفه دعای امام حسین علیه السلام است که روايت شده: امام حسين بن
الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی لَیسَ لِقَضائِهِ دافِعٌ، وَلَا لِعَطائِهِ مانِعٌ، وَلَا کصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ، وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ، فَطَرَ أَجْناسَ الْبَدائِعِ، وَأَتْقَنَ بِحِکمَتِهِ الصَّنائِعَ، لَا تَخْفی عَلَیهِ الطَّلائِعُ، وَلَا تَضِیعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ، جازِی کلِّ صانِعٍ، وَرایشُ کلِّ قانِعٍ، وَراحِمُ کلِّ ضارِعٍ، وَ مُنْزِلُ الْمَنافِعِ وَالْکتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السَّاطِعِ، وَهُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ، وَ لِلْکرُباتِ دافِعٌ، وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ، وَ لِلْجَبابِرَةِ قامِعٌ؛ فَلا إِلهَ غَیرُهُ، وَلَا شَیءَ یعْدِلُهُ، وَلَیسَ کمِثْلِهِ شَیءٌ، وَهُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ، وَهُوَ عَلَی کلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ. ستایش ویژۀ خداست که برای تقدیر و سرنوشتش برگرداننده ای و برای بخششش بازدارنده ای و همانند ساخته اش ساخته هیچ سازنده ای نیست و او سخاوتمند وسعت بخش است، انواع مخلوقات را پدید آورد و ساخته ها را با دانایی و فراستش استوار ساخت، پیش تازی ها بر او پوشیده نمی ماند و امانت ها نزد او ضایع نمی شود، پاداش دهنده هر سازنده و بی نیازکننده هر قناعت گر و رحم کننده بر هر نالان و فرستندۀ سودها و نازل کننده کتاب جامع با نور درخشان است، او شنونده دعاها و دورکننده نگرانی ها و بالابرنده درجات و کوبنده گردنکشان است؛ پس معبودی جز او نیست و چیزی با او برابری نمی کند و چیزی همانندش نیست و اوست شنوا و بینا و مهربان و آگاه و بر هر کاری تواناست.
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی لَیسَ لِقَضائِهِ دافِعٌ، وَلَا لِعَطائِهِ مانِعٌ، وَلَا کصُنْعِهِ صُنْعُ صا
... ثُمَّ إِذْ خَلَقْتَنِى مِنْ خَیْرِ الثَّرىٰ، لَمْ تَرْضَ لِى یَا إِلٰهِى نِعْمَةً دُونَ أُخْرىٰ، وَرَزَقْتَنِى مِنْ أَنْواعِ الْمَعاشِ وَصُنُوفِ الرِّیاشِ بِمَنِّکَ الْعَظِیمِ الْأَعْظَمِ عَلَىَّ، وَ إِحْسانِکَ الْقَدِیمِ إِلَىَّ، حَتَّىٰ إِذا أَتْمَمْتَ عَلَىَّ جَمِیعَ النِّعَمِ وَصَرَفْتَ عَنِّى کُلَّ النِّقَمِ لَمْ یَمْنَعْکَ جَهْلِى وَجُرْأَتِى عَلَیْکَ أَنْ دَلَلْتَنِى إِلَىٰ مَا یُقَرِّبُنِى إِلَیْکَ، وَوَفَّقْتَنِى لِما یُزْ لِفُنِى لَدَیْکَ، فَإِنْ دَعَوْتُکَ أَجَبْتَنِى، وَ إِنْ سَأَلْتُکَ أَعْطَیْتَنِى، وَ إِنْ أَطَعْتُکَ شَکَرْتَنِى، وَ إِنْ شَکَرْتُکَ زِدْتَنِى؛ سپس وقتی که مرا از بهترین خاک آفریدی برایم نپسندیدی‌ای معبودم نعمتی را بدون نعمتی دیگر بنابراین از انواع وسایل زندگی و اقسام بهره‌ها نصیب من فرمودی و این به خاطر نعمت‌بخشی بزرگ و بزرگ‌تر و احسان دیرینه‌ات بر من بود تا جایی که همه نعمت‌ها را بر من کامل کردی و تمام بلا‌ها را از من بازگرداندی، نادانی و گستاخی‌ام بر تو، جلوگیرت نشد، از این که مرا به آنچه به تو نزدیک می‌کند راهنمایی کنی و به آنچه مرا به پیشگاهت مقرّب می‌نماید توفیق دهی، پس اگر بخوانمت، اجابتم کنی و اگر از تو درخواست نمایم، عطایم کنی و اگر اطاعتت کنم قدردانی‌ام فرمایی و اگر به سپاس‌گزاری‌ات برخیزم بر نعمتم بیفزایی؛
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
... ثُمَّ إِذْ خَلَقْتَنِى مِنْ خَیْرِ الثَّرىٰ، لَمْ تَرْضَ لِى یَا إِلٰهِى نِعْمَةً دُونَ أُخْرى
کُلُّ ذٰلِکَ إِکْمالٌ لِأَنْعُمِکَ عَلَىَّ وَ إِحْسانِکَ إِلَىَّ، فَسُبْحانَکَ سُبْحانَکَ مِنْ مُبْدِىً مُعِیدٍ حَمِیدٍ مَجِیدٍ! وَتَقَدَّسَتْ أَسْماؤُکَ، وَعَظُمَتْ آلاؤُکَ، فَأَىُّ نِعَمِکَ یَا إِلٰهِى أُحْصِى عَدَداً وَذِکْراً؟ أَمْ أَىُّ عَطایاکَ أَقُومُ بِها شُکْراً وَهِىَ یَا رَبِّ أَکْثَ‍رُ مِنْ أَنْ یُحْصِیهَا الْعادُّونَ، أَوْ یَبْلُغَ عِلْماً بِهَا الْحافِظُونَ؟ ثُمَّ مَا صَرَفْتَ وَدَرَأْتَ عَنِّى اللّٰهُمَّ مِنَ الضُّرِّ وَالضَّرَّاءِ أَکْثَرُ مِمَّا ظَهَرَ لِى مِنَ الْعافِیَةِ وَالسَّرَّاءِ، وَأَنَا أَشْهَدُ یَا إِلٰهِى بِحَقِیقَةِ إِیمانِى؛ همه این‌ها کامل کردن نعمت‌هایت بر من و احسانت به‌سوی من است، پس منزّهی تو، منزّهی تو که آفریننده‌ای و بازگرداننده‌ای و ستوده‌ای و بزرگواری، نام‌هایت پاک و نعمت‌هایت بزرگ است، خدایا کدام‌یک از نعمت‌هایت را به شماره آورم و یاد کنم، یا برای کدام‌یک از عطاهایت به سپاسگزاری برخیزم درحالی‌که پروردگارا، بیش از آن است که شماره‌گران برشمارند، یا اینکه یاد دارندگان در دانش به آن‌ها برسند، آنگاه‌ای خدا، آنچه از بدحالی و پریشانی از من بازگرداندی و دور کردی، از آنچه از سلامتی کامل و خوشحالی برایم نمایان شد، بیشتر است، معبودا، من گواهی می‌دهم به حقیقت ایمانم؛ وَعَقْدِ عَزَماتِ یَقِینِى، وَخالِصِ صَرِیحِ تَوْحِیدِى، وَباطِنِ مَکْنُونِ ضَمِیرِى، وَعَلائِقِ مَجارِى نُورِ بَصَرِى، وَأَسارِیرِ صَفْحَةِ جَبِینِى، وَخُرْقِ مَسارِبِ نَفْسِى، وَخَذارِیفِ مارِنِ عِرْنِینِى، وَمَسارِبِ سِماخِ سَمْعِى، وَمَا ضُمَّتْ وَأَطْبَقَتْ عَلَیْهِ شَفَتاىَ، وَحَرَکاتِ لَفْظِ لِسانِى، وَمَغْرَزِ حَنَکِ فَمِى وَفَکِّى وَمَنابِتِ أَضْراسِى؛ و باور تصمیمات یقینم و یکتاپرستی بی‌شائبه روشن و صادقانه‌ام و اندیشه‌ها و خیالات پنهان درونم و آویزه‌های راه‌های نور چشمم و چین‌های صفحه پیشانی‌ام و روزنه‌های راه‌های نَفَسم و پرّه‌های نرمه تیغه بینی‌ام و حفره‌های پرده شنوایی‌ام و آنچه ضمیمه شده و بر آن دو لبم بر هم نهاده و حرکت‌های سخن زبانم و جای فرو رفتگی سقف دهان و آرواره‌ام و محل روییدن دندان‌هایم؛ وَمَساغِ مَطْعَمِى وَمَشْرَبِى، وَحِمالَةِ أُمِّ رَأْسِى، وَبُلُوعِ فارِغِ حَبائِلِ عُنُقِى، وَمَا اشْتَمَلَ عَلَیْهِ تامُورُ صَدْرِى، وَحَمائِلِ حَبْلِ وَتِینِى، وَ نِیاطِ حِجابِ قَلْبِى، وَأَفْلاذِ حَواشِى کَبِدِى، وَمَا حَوَتْهُ شَراسِیفُ أَضْلاعِى، وَحِقاقُ مَفاصِلِى، وَقَبْضُ عَوامِلِى، وَأَطْرافُ أَنامِلِى، وَلَحْمِى وَدَمِى وَشَعْرِى وَبَشَرِى وَعَصَبِى وَقَصَبِى وَعِظامِى وَمُخِّى وَعُرُوقِى وَجَمِیعُ جَوارِحِى وَمَا انْتَسَجَ عَلَىٰ ذٰلِکَ أَیَّامَ رِضاعِى، وَمَا أَقَلَّتِ الْأَرْضُ مِنِّى وَنَوْمِى وَیَقْظَتِى وَسُکُونِى، وَحَرَکاتِ رُکُوعِى وَسُجُودِى؛ و جای گوارایی خوراک و آشامیدنی‌ام و بار بر مغز سرم و رسایی رگ‌های طولانی گردنم و آنچه را قفسه سینه‌ام در برگرفته و پی‌های شاهرگم و آویخته‌های پرده دلم و قطعات کناره‌های کبدم و آنچه را در برگرفته غضروف‌های دنده‌هایم و جایگاه‌های مفاصلم و پیوستگی پاهایم و اطراف انگشتانم و گوشتم و خونم و مویم و پوستم و عصبم و نایم و استخوانم و مغزم و رگ‌هایم و تمام اعضایم و آنچه در ایام شیرخوارگی بر آن‌ها بافته شد و آنچه زمین از سنگینی من برداشته و خوابم و بیداری‌ام و سکونم و حرکات رکوع و سجودم؛ خلاصه با تمام این امور گواهی می‌دهم بر اینکه اگر به حرکت می‌آمدم و طول روزگاران و زمان‌های بس دراز می‌کوشیدم، بر فرض که آن همه زمان را عمر می‌کردم که شکر یکی از نعمت‌هایت را بجا آورم توانایی‌اش را نداشتم، جز با مهرورزی‌ات که به سبب آن شکرت بر من واجب می‌شود، شکری دائم و نو و ثنایی تازه و فراهم. آری اگر من و همه شمارش‌گران از آفریدگانت، حرص ورزیم که نهایت نعمت‌هایت، از نعمت‌های سابقه‌دار و بی‌سابقه‌ات را برشماریم، هرگز نمی‌توانیم به شماره آوریم و نه اندازه آن را به دست آوریم، چه دور است چنین چیزی چگونه ممکن است؟ و حال آنکه تو در کتاب گویایت و خبر صادقانه‌ات اعلام کرده‌ای: «اگر در مقام شمردن نعمت‌های خدا برآیید نمی‌توانید آن‌ها را بشمارید.» ...
لزوم حرکت بانوان در راستای پیشبرد اهداف انقلاب وقتی از لزوم صحبت می‌کنیم یعنی اساسا وجود ندارد و باید ایجاد شود. زنان امروز ساکت هستند! انقلاب در نقطه‌ای است که «سخن» می‌خواهد. برای کارهای مختلف آدم زیاد است. ذات انقلاب سخن نو است و پیروز نمی‌شود مگر اینکه سخن نوی آن پذیرفته شود. ما در دوران انقلاب‌ها انقلاب کردیم. برهوت نبود که یکه‌ تاز باشیم و با این حال پیروز شدیم. سه جنس مبارزه‌ برای انقلاب وجود دارد: مبارزه چریکی، پارلمانی و روحانیت-مردم اینکه می‌گویند ما از ۱۳۴۲-۱۳۵۷ انقلاب کردیم یک غلط مصطلح است. ما از ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ مشغول بیدار کردن مردم بودیم و فقط ۱۳۵۷ انقلاب کردیم و کمتر از ۱ سال نظام عوض کردیم. این کامل‌ترین و بهینه‌ترین مدل انقلاب است! در انقلاب چریکی و پارلمانی زن‌ها به چه کار می‌آیند؟ نقش کمرنگی دارند. اما در انقلاب امام خمینی زن‌ها کجای داستان هستند؟ انقلاب اسلامی یک انقلاب انسانی است و جنسیت در آن کمرنگ می‌شود با این حال بار زن‌ها بیش‌تر است. انقلاب اسلامی ذهن پایه است و بر اساس بر‌هم‌کنش بینش، گرایش و رفتار، اگر ذهن کسی را شکار کردی کم کم دستت به قلبش می‌رسد. ارتباط بین ذهن‌ها با تعامل شکل می‌گیرد و تعامل با سخن گفتن. انبیا تعاملی‌ترین انسان‌های زمان خود هستند. بین زن و مرد کدام بیش‌تر اهل تعامل است؟ ما به خود زن‌ها در صف انقلاب نیاز داریم‌. یک اشرف سادات می‌تواند همسر و فرزند را بار بیاورد و یک محله را جلو ببرد. مرد نمی‌تواند مخ همسایه را بزند اما زن می‌تواند. [اشاره به کتاب تنها گریه کن] مرد اهل شمشیر است. اگر حرف بزند اهل خطبه خواندن و سخنرانی است. اما مدل ارتباط‌گیری زن اصلا در توان مرد نیست. انقلاب مردم‌پایه و سخن‌پایه تبیین خورش خوب است! با انقلاب اجتماعی روبرو هستیم. انقلاب ما با جمعیت‌های ۱۰/۰۰۰ نفری جلو نیامده. با محفل محفل و شبکه مویرگی جلو آمده. سخنرانی لازم داریم که امام جامعه هست و اعلامیه می‌شود. اعلامیه را شما باید به خورد دختر همسایه و خانواده بدهی. مردم باید امیدوار باشند اما حزب الله باید مثل بید بلرزد و بترسد. وقتی حضرت آقا به ملت وعده می‌دهند برای حزب‌الله تکلیف و مسئولیت است که کار را جلو ببرند. حضرت زهرا تمام ساحت‌های زن انقلاب را در نوردیده؛ خطبه هم می‌خواند. اثرگذاری زمان می‌برد. خطبه‌ی حضرت زهرا را اگر امیرالمومنین می‌خواند اثرگذاری لازم را نداشت چون مرد از موضع قدرت‌طلبی حرف می‌زند و زن همراهی عاطفی می‌گیرد. تمدن تجسد فرهنگ‌هاست. فرهنگ تعین کالبدی پیدا می‌کند. تمدن اسلامی ساختن یعنی می‌خواهم در تمام ابعاد زندگی روح الهی جاری کنم (تجسد بدهم). در همه‌ی عوالم توحید جاری است الا همین عالم که در آن هستیم و انسان باید با اختیار عالم توحیدی بسازد. اگر در مدار تحقق تمدن قرار گرفتید خداوند نصرت ویژه‌اش را می‌فرستد و حضرت حجت ظهور می‌کند نه اینکه تازه بعد از ظهور کار را شروع کند. تا اهل قری در میدان نیاید نصرت الهی نمی‌رسد حتی اگر صحنه کربلا باشد و آن ۷۲ نفر در صحنه باشند که امام حسین و حضرت زینب بین ایشان باشد. جامعه باید جلو برود. «مردم» باید جلوی شمر را بگیرند! اگر سخن در سینه‌ی من بجوشد و بسوزاند قلم می‌زنم و می‌گویم. باید احساس مسئولیت کنم نسبت به اینکه سخن را در دست بگیرم و برسانم. حاج قاسم سوریه را فتح کرد. چه کسی زنان سوریه را همراه می‌کند؟ دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ موسسه فتوت آقای حمزه وطن فدا افتتاحیه دوره کلام انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
أَنْتَ كَهْفِي حِينَ تُعْيِينِي الْمَذَاهِبُ فِي سَعَتِهَا وَ تَضِيقُ بِيَ الأَْرْضُ بِرُحْبِهَا وَ لَوْ لاَ رَحْمَتُكَ لَكُنْتُ مِنَ الْهَالِكِينَ تو پناهگاه مني زماني كه راه‌ها با همه وسعتشان درمانده‌ام كنند، و زمين با همه پهناوري‌اش بر من تنگ گيرد و اگر رحمت تو نبود، هر آن( به طور حتم) من از هلاك شدگان بودم... 🌱 دختر جوانی را تصور کنید، گِرهی به کارش افتاده( مثلاً در تحصیل، کار، ازدواج، بچه‌دار شدن و... انتخاب گِره با خودتان)، و که از آن نجات پیدا می‌کند را توصیف کنید.
خدایا به تمام باغ اناری های گذشته و حال و آینده، عطا کن عاقبت به خیری و سلامتی و عنایت کن تقوا و اخلاص و آنچه از خوبی در دنیا وجود دارند... و به تمام شیعیان و به تمام ایرانیان و به تمام مردم جهان که توسط ابزارهای شیاطین ضعیف نگه داشته شده اند. خدایا توفیق شهادت به همه باغ اناری ها عطا کن..کتابهایشان را زارت زارت بنویسند...للحق آمین
نور عید قربان بر شما گرامییان مبارک. نازنینان این عید توحید و بندگی است. عزیزان یک فکری برای شناخت خدا و گردن نهادن به فرامین الهی بکنید. خوشگل‌ها شما تا اسماعیل درونتان را قربانی نکنید به صاحبِ اسماعیل نمی‌رسید. مهربانان با یکدیگر با محبت برخورد کنید. محترمان گناه نکنید. خدازده برو به فکر آخرتت باش. پ.ن یک روز در طول سال به نام ما اسماعیل هاست...اونم همه یه چاقو دست گرفتند می‌خواهند ذبح‌مان کنند. بروید ممد خودتان را قربانی کنید. چکار به اسماعیل دارید. @anarstory
خدای ابراهیم نمی‌خواهد اسماعیل‌ها کشته شوند او می‌خواهد ابراهیم‌ها آزاد شوند... استاد علی صفائی حائری