eitaa logo
گاه نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
6.7هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
تنها کانال رسمی علیرضا پورمسعود با مدیریت ادمین اینستاگرام https://www.instagram.com/a_poormasood وب سایت https://pourmasoud.ir توییتر https://twitter.com/A_poormasood تلگرام https://t.me/A_purm
مشاهده در ایتا
دانلود
ثابت پاسال و ملکه پهلوی 🔻حبیب ثابت و تاج الملوک 💢حبیب ثابت از زمان رضاخان با دربار ارتباط داشت و در این رفت و آمدها با تاج الملوک نیز ارتباط گرفت. در دوران دولت دکتر محمد مصدق، که خاندان سلطنتی مجبور به ترک کشور شدند، تاج الملوک نیز از کشور خارج شد. در این موقع، حبیب ثابت که اینک با حمایت‌های پیدا و پنهان داخلی و خارجی به یکی از قدرت‌های اقتصادی بزرگ تبدیل شده و در کشورهای آمریکا و فرانسه نیز دارای خانه و سرمایه بود، در آمریکا به سر می‌برد. وی داستان چگونگی ورود ملکه پهلوی به آمریکا در این موقع را چنین تعریف می‌کند: 📌«یک روز تلفن دفترم زنگ زد و از سوی رئیس‌شرکت کشتیرانی کنستالیشن بود. تلفن‌کننده خبر کرد که در یکی از کشتی‌های باربری ما، البته کشتی معتبری که کابین‌های درجه یک مسافربری هم دارد، علیاحضرت ملکه پهلوی و همراهانش جای دارند و در راه مسافرت از فرانسه و انگلستان، ناشناس به نیویورک می‌آیند ... و این کشتی در لنگرگاه هوبوکن نیز توقف خواهد کرد ... ساعت ده صبح بود. کشتی به آرامی لنگر انداخته بود ... اجازه ورود گرفتیم ... ملکه کت و دامن در بر و کلاه خاکستری زیبایی بر سر داشت ... در همان لحظه به دفترم تلفن کرده گفتم هرچه زودتر با هتل والدرف آستوریا تماس گرفته اتاق‌های کافی برای سکونت ملکه و 8 تن همراهان ایشان تأمین کنید، یک کامیون کوچک هم برای حمل پنجاه تا شصت جامه‌دان بفرستید.» 💢حبیب ثابت در نقل این خاطره، به شکستن پای ملکه و بردن وی به بیمارستان و عمل جراحی او اشاره دارد تا جایی که می‌نویسد: «سرانجام به بیهوشی تن در داد به شرطی که من سوگند یاد کنم تا پایان عمل در همان اتاق بمانم و دست ایشان را در دست خود نگه دارم.» به همین دلیل بود که محمدرضا پهلوی در این مدت، دو تلگراف برای حبیب ثابت فرستاد، که در آن نوشته بود: «از خدمات شما نسبت به مادرم بی‌نهایت ممنون و متشکرم» 💢سوگندی که حبیب ثابت به بهاءالله یاد کرد و در اتاق عمل باقی ماند، کافی بود تا پس از بازگشت وی به ایران، دیگر دست‌های ملکه پهلوی از دستان حبیب ثابت خارج نگردد و او را به یکی از قطب‌های اصلی اقتصاد کشور تبدیل کند: «یکی از بازرگانان بازار می‌گفت در محافل اقتصادی تهران چنین شهرت دارد که در دوره زمامداری آقای علم، امور مربوط به اقتصاد کشور طبق نظر و به نفع حبیب ثابت پاسال تنظیم و اجراء می‌شود و علت آن هم این است در زمان حکومت مصدق موقعی که ملکه مادر و عده‌ای از خاندان جلیل سلطنت در اثر فشار حکومت وقت از ایران خارج شده و به آمریکا رفته بودند، در آن کشور مورد بی‌مهری کارکنان سفارت ایران قرار گرفته ولی حبیب ثابت پاسال که آن موقع در آمریکا دارای زندگی مجللی بوده، اعضاء خانواده سلطنتی را به منزل خود برده و از آنان پذیرایی کامل نموده است و اکنون که کلیه قدرت‌های کشور در دربار متمرکز شده، به پاس کمک‌های سابق، وزارت اقتصاد به دستور دربار شاهنشاهی به نفع ثابت پاسال قدم‌های متعدی برداشته و در موضوع منع ورود روغن ماشین، یک قلم ۲۴ میلیون تومان به جیب ثابت پاسال سود رسانیده است.» ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
12.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلسله کلیپ های 💢 #موریانه_های_نفوذ قسمت اول 👤 #علیرضا_پورمسعود #نفوذ ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
گاه نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
⭕️ اجتماع ناآشناها! 🔹 «رسانه های جمعی به رسانه هایی گفته میشود که در آنها بین افراد ناآشنای زیادی، که نامشخص و با یکدیگر نامتناسب هستند و به آسانی قابل شمارش نیستند، ارتباط برقرار میشود. هدف رسانه های جمعی، برقراری رابطه با یک مخاطب و گروه کوچک نیست، بلکه جمع را در نظر دارند.» 🔸 رسانه های جمعی به چهار دسته تقسیم میشوند: ➖ رسانه های مکتوب (چاپی)، مانند: روزنامه و... ➖ رسانه های صوتی، مانند: رادیو و... ➖ رسانه های تصویری، مانند: تلویزیون، سینما و... ➖ رسانه های مجازی، مانند: شبکه های پیام رسان، شبکه های اجتماعی و... 📚 مقاله مهدویت و رسانه، علیرضا ٨ ✅ کانال "مهدیاران" t.me/joinchat/AAAAAD_J7HRHfuBU3Aym_Q
⭕️تایمر انفجاری نفوذی ها 🔺نفوذی ها عمر برنامه ریزی شده ای دارند، قرار نیست همیشه به یک شکل عمل کنند. از مقطعی به بعد خود انفجاری دارند. 💢یعنی در مقطع زمانی خاصی تایمر انفجاری آنها عمل می کند. اگر صاحبان شان خوب تنظیم کرده باشند و خوب تشخیص داده باشند منجر به آسیب به نظام و تکثیرشان می شود، یعنی الگو و سرخط برای یک سری از نفوذی های جدید می شوند. 💢گاهی در بزنگاهی مورد استفاده عملیاتی برای وارد کردن ضربه ای عملیاتی واقع می شوند،حتی در حد یک اعلام موضع یا یک قهر. 💢گاهی طراحی انفجاری می شوند با هدف تکثیر و ایجاد بلوا و توطئه ، گاهی در موقع مناسب منفجر نمیشوند و فقط معدوم میشوند. 💢شرایط محیطی برآنها موثر است به هرحال تاریخ انقضاء دارند هرطور که طراحی شده باشند. 👤 حسین قاسمی ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
گاه نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
⭕️موضع گیری های امام باقر (علیه السلام) در برابر فرقه های انحرافی ✍️ بخش اول 🔻فرقه مرجئه 💢این ف
⭕️موضع گیری های امام باقر (علیه السلام) در برابر فرقه های انحرافی ✍️ بخش دوم 🔻فرقه غُلات 💢غلات به معنای «گزافه گویان» است. ایشان فرقه ای از شیعه هستند که درباره امامانِ خودگزافه گویی کرده و آنان را تا سرحد خدایی رسانیده اند و یا قائل به حلول جوهر نورانی الهی در امامان شده اند یا به تناسخ قائل گردیده اند. آنان چند دسته شدند، برخی گفتند امام علی (علیه السلام) و بعضی از امامان شیعه، خدا هستند و برخی دیگر از آنان گفتند که ایشان پیغمبرند.18 جای شگفتی ندارد که ریشه عقاید آنان را در مذاهب حلولیه و تناسخیه مثل یهود و نصارا بدانیم و یا آن را خرم دینی و مزدکی بدانیم؛ زیرا جزیرة العرب و سرزمین بین النهرین و شامات، پیش از ظهور اسلام، کانون قبیله های مختلف عرب و غیر عرب و نیز برخوردگاه عقاید و ادیان گوناگون بوده است و نشانه های آشکاری از عقاید و دیدگاه های آنان در برخی فِرَق اسلامی دیده می شود.19 فرقه غلات مشتمل بر ده ها فرقه دیگر می شود که نام تمامی آن ها در نوشته های ملل نویسان موجود است. امامان شیعه اندیشه آنان را به شدت طرد کردند و آنان را «یهود ونصارا»ی امت پیامبر (صلی الله علیه وآله) نامیدند تا عمق انحراف و کج روی اندیشه آنان بر مسلمانان آشکار شود. 🔻فرقه مغیریه 💢آنان پیروان «مغیرة بن سعید عجلی» و فرقه ای از غلات بودند که اعتقاد به رؤیت و تجسیم و نیز امامت او (مغیره) پس از امام باقر (علیه السلام) داشتند و می گفتند او منجی آخرالزمان است؛ نمی میرد و ظهور خواهد کرد. هنگامی که او به قتل رسید، در بین یاران و پیروانش اختلاف افتاد و دسته ای از آنان در پندار انتظار ظهور او و رجعتش باقی ماندند و دسته ای دیگر قائل به انتظار ظهور امام باقر (علیه السلام) شدند. او فتاوی عجیبی در احکام دین از خود صادر کرد. مغیره در ابتدا قائل به امامت امام باقر (علیه السلام) بود ولی پس از مدتی، به غلو روی آورد و به خداوندی امام باقر (علیه السلام) معتقد شد. گاه نیز به یارانش در مورد امام می گفت: «منتظر ظهور او باشید که او باز خواهد گشت و جبرئیل و میکائیل با او بین رکن و مقام بیعت خواهند نمود».20 امام باقر (علیه السلام) و دیگر امامان او را لعن و نفرین کردند. امام باقر (علیه السلام) در روایات بسیاری او را لعن کرده فرمود: «خداوند و رسول اکرم، مغیرة بن سعید را از رحمت و دوستی خود دور گردانند که او دروغ های بسیاری بر ما اهل بیت بست».21 امام در سخنی دیگر او را به «بلعم» تشبیه کرد که خداوند به او دانش عطا فرموده بود، ولی او از نشانه های خدا روی گرداند و از شیطان پیروی کرد و گمراه شد. 👤امام صادق (علیه السلام) نیز در مورد او فرمود: «خدا مغیرة بن سعید را لعنت کند! او بر پدرم دروغ بست و خدا نیز سختی عذابش را به او چشاند. خدا لعنت کند کسی را که چیزی در مورد ما بگوید که ما خود در مورد خویش نگفته ایم و خدا لعنت کند کسی را که نسبت بندگی خدا را از ما دور کند». 🔻فرقه جارودیه 💢«جارودیه» یکی از فرق «زیدیه» است که رهبری آن را «ابوالجارود زیاد بن منذر سرحوب» بر عهده داشت. او از دانشمندان و شاگردان امام باقر (علیه السلام) بود. او نابینای مادر زاد بود و لقب سرحوب را امام باقر (علیه السلام) به او داد که نام شیطانی نابیناست و در دریاها زندگی می کند. از این رو، نام دیگر این فرقه را «سرحوبیه» نیز گفته اند.24 آنان پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) امامت را در فرزندان او و امام حسن (علیه السلام) می دانند و هر که از فرزندان آن دو امام به پا خیزد و قیام کند، پیروی اش را در مقام امام، واجب می دانند. 👤امام باقر(علیه السلام) در دوران زندگانی خود، هر گاه ابوالجارود را می دید او را ارشاد می کرد و شیعیان را از نزدیک شدن به او باز می داشت و می فرمود: «او شیطانی نابیناست. او کورچشم و کوردل است».26 بین او و امام مناظره ای بر سر امامت فرزندان امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) در گرفت در تاریخ نقل شده است. بخش پایانی 📚دائرة المعارف الشیعیة العامة، ج 17، ص 73. 📚فرهنگ فرق اسلامی، ص 358. معارف و معاریف، ج 8، ص 261. 📚اصول کافی، ج 1، ص 445. 📚نساء/ 35. 📚الاحتجاج، ج 1، ص 174. 📚فرهنگ فرق اسلامی، ص 344.ص 406-404. 📚 بحار الانوار، ج 2، ص 250 و ج 4، ص 303 و ج 25، ص 134. ج 21، ص 26.ج 46، ص 291. 📚 موسوعة الملل و النحل، ص 75-76. 📚 قاموس الرجال، ج 10، ص 191. 📚اختیار معرفة الرجال، ج 3، ص 495. 📚فرهنگ فرق اسلامی، ص 227. موسوعه الملل و النحل، ص 68. ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اسرائیل اشغالی ❗️❗️❗️ 🔻این مرحله حتی برای جواد خیابانی هم قفل بوده😂 اسرائیل اشغالی :)))))))))) 👤فردوسی پور که سوتی می گرفتی همه عمر، دیدی که چگونه سوتی فردوسی پور گرفت😂 #سلبریتی_بیسواد ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
⭕️ اسلحه تمام ایرانی 💢اسلحه تمام ایرانی #ذوالفقار با ویژگی های منحصر به فرد محصول واحد مهندسی موسسه #مصاف 📌پ.ن: عکس در غرفه ی موسسه #مصاف واقع در نمایشگاه باغ موزه دفاع مقدس گرفته شده #علیرضا_پورمسعود #ما_عاشق_مبارزه_باصهیونیست_ها_هستیم ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
♦️نگرانی جاسوس آمریکایی از استعفای ظریف جیسون رضائیان: 🔹اگر چه محمد جواد ظریف را دوست ندارم اما خروج وی ممکن است چیز خوبی نباشد و در حال حاضر با توجه به روابط پرتنش با آمریکا این استعفا نگران کننده خواهد بود. ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
💢برگشتم, خوشحالم ننه 💢ایشالله وزارت قسمت همه ؛)) #سست_عنصری_سیاسی ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️خواریده شدن...؟؟ 💢جای تولید کلمات خارق العاده با مفاسد برخورد کنید و ساختارهای منفعل را اصلاح کنید تا دیگر چیزی #خواریده نشود #شفافیت #اصلاح_قوانین ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
⭕️انجمن ایران و آمریکا ؛ پروژه نفوذ سازمان سیا ✍بخش اول 🔻انجمن ایران و آمریکا 💢وقتی برای اولین بار در سال۱۳۰۴ (آغاز سلطنت رضاخان)، آرتور پوپ۱به ایران آمد، تاسيس «انجمن فرهنگي ايران و آمريكا» یکی از پیشنهادات او در سخنرانی بود که در ستایش از آثار هنری ایران در منزل سردار «اسعد بختیاری» و در حضور سردار سپه، رییس‌الوزراء برگزار شده بود. این پیشنهاد «پوپ» توسط «محمدعلي فروغي» (نخست وزیر وقت)، با تشکیل گروهی مركب از حسن اسفندياري، حسين علا، محمدعلي فرزين و ارباب كيخسرو شاهرخ براي تهيه زمين و مطالعه درخصوص طرح تاسيس چنين انجمني، ادامه یافت. سرانجام انجمن فرهنگی ایران و آمریکا (انجمن ایران و آمریکا) با حضور واقعی یا تشریفاتی ۱۲ ایرانی و چهارنفر آمريكايي رسمیت یافت. حسن مستوفي،حسن پيرنيا،رضاخان پهلوي، حسين پيرنيا، محمدعلي فروغي، حسن اسفندياري، جعفرقلي اسعد، محمدعلي فرزين، ارباب كيخسرو شاهرخ، مهدي‌قلي هدايت، حسين سميعي و حسنقلي فرمند، اعضای ایرانی این انجمن را تشکیل می‌دادند که جلسات خود را طبق يك زمانبندي مشخص در خانه «سردار اسعد»، «اسفندياري» و «فروغي» تشكيل مي‌داد. انجمن فرهنگی ایران و آمریکا از ۴ تیرماه ۱۳۰۶ تا بهمن سال۱۳۲۱، تعطيل شد. پس از آن سيزده عضو جديد به مدیریت انجمن اضافه شدند از جمله سهام السلطان بيات، دكتر عیسی صديق، دكتر علی اکبر سياسي، ابوالقاسم نجم و ابوالحسن ابتهاج در سال ۱۳۲۱ با نام «انجمن ایران و آمریکا» فعالیت مجدد خود را با ریاست «محتشم‌السلطنه اسفندیاری» و عضویت «عیسی صدیق»، «ابوالحسن ابتهاج»، علی پاشا صالح و «بویس» (معاون کالج آمریکایی) در هیئت مدیره از سر گرفت و «سهام‌السلطان بیات»، «حسین علاء»، «علی اصغر حکمت»، «اللهیار صالح»و «آرتور میلسپو» نیز به عنوان مشاوران هیئت مدیره انتخاب شدند. اما این انجمن همچنان فعالیت چندانی نداشت تا اینکه در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴) با سازماندهی جدید و هدف گذاری سیستماتیک، انجمن فرهنگی ایران و آمریکا تحت عنوان «انجمن ایران و آمریکا» دوره جدید فعالیت‌های خود را آغاز کرد. این دوره از فعالیت‌های «انجمن ايران و آمريكا» به‌طور رسمي با پيام محمدرضا پهلوي و لیندن جانسون (رئيس‌جمهور وقت آمريكا) در واشنگتن گشايش يافت. 🔻«رالف بیکر»، رئیس «انجمن ایران و آمریکا» در سال 1350، دوره جدید فعالیت‌های این انجمن را بدون درنظر گرفتن سابقه آن، اساسا شروع فعالیت «انجمن ایران و آمریکا» ذکر کرده و پروسه عملی شدن آن را چنین روایت می‌کند: ... ما در سال ۱۹۶۴ تصمیم گرفتیم به منظور مبادله افکار و نظرات در زمینه‌های هنری، فرهنگی و فلسفی بین مردم ایران و ایالات متحده، انجمنی تاسیس کنیم و در نتیجه انجمن ایران و آمریکا در سال ۱۹۶۴ بوجود آمد... 💢«بیکر» برخی فعالیت‌های انجمن را شرح داده و می‌نویسد: ... ما نشریاتی درباره ایران توزیع می‌کنیم تا رشته دوستی بین دو کشور ایران و ایالات متحده را محکم‌تر و استوارتر سازیم. سازمان ما دارای هیئت مدیره ممتاز و برجسته‌ای است و بیش از ۵۰۰ نفر عضو دارد که از دانشمندان ایران‌شناس، شخصیت‌های فرهنگی و دانشگاهی تشکیل یافته است... 👤«رالف بیکر» یکی از محورهای اساسی فعالیت‌های انجمن را تقویت تفکر باستان گرایی در ایران می‌داند. او درباره فعالیت‌های انجمن در این زمینه می‌نویسد: 💢... ما برای اجرای سمینارها، سخنرانی‌ها و برنامه‌هایی که مربوط به کلیه جنبه‌های تمدن و فرهنگ ایرانی است از تسهیلات و وسایل موسسات بزرگ و مشهوری مانند گالری فریر و موسسه اسمیت سونیان در واشنگتن استفاده می‌کنیم... در سال ۱۹۴۶ به سازمان ما ماموریت داده شد تا به منظور تجلیل از هنر ۷۰۰۰ ساله ایرانی در ایالات متحده، نمایشگاههایی ترتیب بدهیم. من با نهایت مسرت به خاطر می‌آورم، اولین نمایشگاهی را که بدین مناسبت در گالری معروف هنرهای ملی در واشنگتن دایر نمودیم و چقدر مفتخر و سرافراز شدیم که اعلیحضرت شاهنشاه آریامهر و علیاحضرت شهبانو فرح در آن جشن میهمان عالیقدر ما بودند... ما برای نمایش تمدن و هنر ایرانی، برنامه‌های پردامنه‌ای شامل سمینارها، نمایشگاههای هنری و نمایش فیلم ترتیب داده ایم... قرار بود که انجمن یک رئیس ایرانی و یک رئیس آمریکایی داشته باشد اما علی رغم این ساختار، انجمن بطور یک سویه فرهنگ غرب را به جامعه ایرانی تزریق می‌کرد. 🔻ادامه دارد ... ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm