eitaa logo
گاه نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود)
6.7هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
15 فایل
تنها کانال رسمی علیرضا پورمسعود با مدیریت ادمین اینستاگرام https://www.instagram.com/a_poormasood وب سایت https://pourmasoud.ir توییتر https://twitter.com/A_poormasood تلگرام https://t.me/A_purm
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️شیطان پرستی و جن گیری مدرن 👤(محمدعلی طاهری)موسس فرقه حلقه : شیطان تنها موحد درگاه الهی است که جز بر او بر کسی سجده نکرده. (جلسه هشتم کمیته عرفان حلقه) 🔻در واقع، طاهری با این سخن خود، شیطانی را که خداوند متعال ، کافر(بقره/۴۳) ، رانده شده و ملعون(حجر/۴۳ و ۵۳) ، خوار شده(اعراف/۳۱) ، فاسق(کهف/۵۰) و عصیانگر(مریم/۴۴) نامیده است، موحد درگاه الهی می داند! ابلیسی که حضرت امام علی (علیه السلام) در خطبه قاصعه، خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه شریف، از او به عنوان عدوالله (دشمن خدا) و امام المُتعصبین و سلف المستکبرین (پیشوای متعصبان لجوج و سر سلسله مستکبران) نام برده است که به همین جهت، خداوند لباس عزت را از اندام او بیرون کرده، چادر مذلت را بر سر او افکند. و سپس امام علی (ع) در مقام نصیحت می فرماید:《آیا نمی بینید چگونه خداوند او را به خاطر تکبرش کوچک کرد؟ و به خاطر برتری جویی اش، پست ساخت؟ در دنیا رانده شد و عذاب دردناک در سرای دیگر برای او فراهم ساخت؟》. ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️افاضات جدید یک سلبریتی 👤بهنوش بختیاری تو برنامه زنده تلویزیون گفته چه بهتر که گوشت گرون شد، سبزی بخوریم برای سلامتیمون مفیده #سلبریتی_بیسواد ➖➖➖ ✅گاه نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
خلاصه_سخنرانی_جریان_رسانه_ای_در.mp3
26.5M
🔊پادکست 💢ریشه شناسی جریان رسانه ای در جامعه ی مدینه 🔺خلاصه سه جلسه سخنرانی با موضوع جریان رسانه ای در جامعه ی مدینه 👤 ➖➖➖ ✅گاه نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
⭕️عدالت، راهبرد دولت صالحان 💢جایگاه عدالت در روایات 🔺«عدل» به معنای رعایت دقیق حق و حقوق مردم و برابری همه آنها، در برخورداری از حقوق و منافع مشروع و معقول خویش است؛ چنان که «ظلم» زیر پا نهادن حق و حقوق دیگران و نابرابری و تبعیض است. عدالت، زمینه حیات اجتماعی تنها در بخش خاصّی از جامعه نیست، بلکه در همه ابعاد حیات فردی و اجتماعی، اصل عدالت و عدل است. عدل، حیات و زندگی است و زندگی بی عدالت، مرگی است که حیات پنداشته می شود. 💢تحقّق عدالت در دولت مستضعفان، حقیقت ارزشمندی است که در منابع حدیثی معتبر بیش از هر چیزی حتی بیش از توحید و یگانه پرستی مورد توجّه و تاکید قرار گرفته است. تنها در کتاب «منتخب الأثر» قریب به یک صد و سی حدیث و روایت با عناوین مرتبط با موضوع عدل آمده است که خود بیان گر اهمیّت و جایگاه رفیع این ویژگی در حکومت مهدوی می باشد. در آن دوران با شکوه، پرونده سیاه ظالمان و مستکبران بسته و به حیات ننگین آنان خاتمه داده خواهد شد و در عوض، مستضعفان صالح با غلبه بر مستکبران به حقوق حقّة خویش دست خواهند یافت. 💢پیامبر اسلام (صلی الله و علیه و آله) می فرمایند: «قیامت برپا نمی شود تا این که زمین از ظلم و ستم و دشمنی پُر شود، آن گاه مردی از عترت من یا از اهل بیت من خروج می نماید، کسی که زمین را از عدل و داد لب ریز می کند، همان گونه که از ظلم و ستم و دشمنی پر شده است». 👤امام صادق(علیه السلام) نیز در این باره می فرمایند: «حتماً و قطعاً عدالت آن حضرت در میان خانه های آنان وارد می شود، همان گونه که گرما و سرما وارد می شود».از این احادیث حاصل می گردد که در عصر درخشان ظهور، بساط ظلم وستم حتی از درون منازل، برچیده می شود و عدل و عدالت همه جا را فرا می گیرد. حاکمیت مستضعفان 💢بنابراین، در چنین جامعه عدالت محوری که رهبری آن بر عهده مهدی آل محمّد(علیه السلام) به عنوان آخرین امید ائمّه هدی می باشد با به کارگیری سیره نبوی مردم آن در مسیر کمال سوق می یابند و مدینه فاضله ای که همه مشعل داران هدایت در آرزوی آن تلاش می کردند محقّق می گردد. در سایه سار دولت مستضعفان، محرومان و ستم دیدگان و شایستگان از شرّ استبداد، ارتجاع و استعمار نجات یافته و پس از غلبه بر مستکبران و ایادی آنان به عزّت حقیقی خویش می رسند. 💢آنان که در اعصار گذشته تاریخ مورد بی مهری و ظلم و ستم مستکبران و صاحبان زر، زور و تزویر قرار داشته اند؛ سرانجام از پدیده ناهنجار و ضدّ بشری استضعاف رهایی یافته و از مواهب مادّی و معنوی دولت حق و جامعه عدالت پیشه برخوردار می گردند. دولت صالحان در اجرای عدالت به عنوان یکی از اهداف عالی پیامبران الهی جدّی و مصمّم است و شعار عالی «یملأ الارض قسطاً و عدلاَ»را در همه ابعاد تحقّق می بخشد و مردم را به گونه جای تربیت می کند که دیگر واژه ستم از اذهان پاک گردد و کسی به دیگری ظلم و ستم روا ندارد. 💢امام رضا(علیه السلام) در این باره می فرمایند: «آن گاه که حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کند ترازوی عدالت را در جامعه برقرار می نماید و از آن پس، کسی به دیگری ستم نمی کند». آری، حکومت مستضعفان که در ساز و کار اجرایی اش، به جز عدل و داد حاکم نیست و برنامه های فرهنگی اش، تربیت قلوب و استغنای روح بشر است، همان گم شده انسان است که طریق سعادت را برایش پیمودنی می سازد و زندگی دنیا و آخرتش را آباد می نماید. شهروندان این دولت خدا محور و عدل گستر، از هرگونه ظلم و ستمی در امان اند، آن چنان که در پرتو این عدالت فراگیر دشمنی ها به دوستی، نزاع ها به صلح و کینه ها به محبّت و صفا مبّدل می گردد و مهر و صفا نه تنها میان بشر، بلکه میان حیوانات نیز شایع می گردد و میوه شیرین امنیّت عمومی، محصول عدالت گستری حکومت مهدوی خواهد بود. 🔺 نتیجه : در فضای عدالت گستر و استغناپرور مدینه مهدوی، اثری از بی عدالتی نخواهد ماند، خواه در عرصه های اقتصادی یا سیاسی بذل و بخشش های بی حساب که آفت عدالت و افت انصاف است، از میان می رود و حق هر صاحب حقّی به او عطا می گردد، بی هیچ کم و کاست یا ضایع شدن. 📚دشتی، ترجمه نهج البلاغه، 79ش، ص 710. یوم العدل علی الظّالم اشدّ من یوم الجور علی المظلوم 📚الغیبةنعمانی، ص 297. 📚بحارالانوار، ج52، ص 322. 📚امام مهدی موجود موعود،ص259 ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
✍توییت 👤 #علیرضا_پورمسعود 💢خواستم بنویسمت اما ... 🌐https://twitter.com/A_poormasood/status/1098971317766946817?s=19 ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
1_51273168.mp3
4.34M
🔉پادکست 💢لزوم کار تشکیلاتی مهدوی 👤 ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
⭕️ایرادی که قانون سن ازدواج دارد 💢اریكسون و پیاژه معتقدند رده ۱۵ تا ۱۸ سال كودك محسوب نمی‌شود. در انگلستان كودك را تا ۱۶ سال می‌دانند، اما در مجلس ایران ۱۸ سال عنوان شده. این ۱۸ سال از كجا آمده؟ می‌فرمایند كودك ۱۰ تا ۱۱ سال با میل خود ازدواج نمی‌كند، بعد ما می‌آییم برای ۱۶ تا ۱۸ قانون می‌نویسیم؟ 💢طبق آمار ثبت احوال حدود ۲۰ میلیون جوان آماده ازدواج داریم كه نه شغل دارند و نه مسكن و ... . برای اینها هیچ كاری نمی‌كنیم، اما برای ۴۳ مورد زیر ۱۳ سال دنبال وضع قانون هستیم! خیلی غلط است كه كودك ۱۱ ساله با مرد ۴۰ ساله ازدواج كند، اما یك مورد را ملاك قرار می‌دهند و بر اساس جامعه آماری صحبت نمی‌كنند. 💢اقلیت‌های مذهبی ما اصلا زیر بار این قانون نمی‌روند. در مورد خودكشی دختر اصفهانی دیدیم كه گاهی افراد ازدواج هم نمی‌كنند، اما وابستگی عاطفی پیدا می‌كنند. ‌ من ازدواج اجباری را كاملا غلط می‌دانم و در تحریر‌الوسیله هم داریم كه اشكال شرعی دارد. بر‌اساس فرمایش حضرت آقا كسی كه تمایل به ازدواج دارد و به بلوغ هم رسیده و گواهی رشد هم دارد و خانواده هم همراه است چه اشكالی دارد كه ازدواج كند؟ ازدواج كودك با مثلا مردی ۴۰ سال غلط است و حضرت آقا هم به‌شدت مخالف است. چه كسی موافق است كه یك بچه فروخته شود؟ 💢من ۱۳ سال را بر اساس قانون قبول دارم كه سن مناسبی نیست. بحث من ۱۶ و ۱۸ سال است كه مطرح است. موافقم كه در كشور ما آمار سقط جنین غیر قانونی بالاست، اما وقتی ما منع قانونی برای جوانانی كه نیاز به ازدواج دارند می‌گذاریم یعنی اینها ارتباط نمی‌گیرند و سقط اتفاق نمی‌افتد؟ نباید برای حالت‌های خاص قانون وضع كنیم. گاهی دختران ۱۰ تا ۱۴ سال با پسران تا ۲۴ سال ازدواج می‌كنند، پس یك طرف مشكل سن را ندارد. 💢بهتر است فاصله سنی زوج و زوجه را قانون كنیم. در غرب سن ازدواج‌ ۱۸ و ۱۶ است، اما روابط‌شان كه بر اساس این سنین نیست. در نتیجه معضلات مختلف از قبیل پدیده بچه‌های بچه‌دار و... را در غرب شاهد هستیم. ‌ طبق آمار آموزش و پرورش در سال ۹۴ تنها نیم درصد از تحصیل‌های ترك شده بابت ازدواج بوده است. 💢طبق آمار در سنین ۱۵ تا ۱۹ سال اتفاقا آمار طلاق پایین‌تر است و رضایت‌مندی خانواده‌ها و وابستگی عاطفی‌شان بیشتر است. نمی‌گویم قانون قبلی اشكالی ندارد، بلكه می‌توانیم قانون را اصلاح كنیم. مثل فروختن بچه یا فاصله زیاد سنی بین افراد و خیلی موارد دیگر. 💢چقدر جوان داریم كه می‌خواهند ازدواج كنند، اما محدودیت‌های مالی دارند؟ برای قانون تسهیل ازدواج چه كرده‌ایم كه ۱۴ سال است نوشته شده؟ ۳۵ هزار نفر در سنین ۱۰ تا ۱۴ سال كه در آمار آمده یعنی همان زیر ۱۳ سال. اما نیاز واقعی مردم ما ۴۳ موردی است كه عنوان شده است یا ۲۰ میلیون نفری كه نیاز به ازدواج دارند؟ برای كدام باید قانون بنویسیم؟ اشكال قانون را درست كنیم چرا سن ازدواج را می‌خواهیم تغییر دهیم؟ پیشنهاد من این است كه در موارد زیر ۱۳ سال كه به زور ازدواج می‌كنند، برای چرایی ازدواج او قانون بنویسیم. 👤دکتر روح افزا ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از سفر محرمانه «الکس یانگر» رئیس MI6 به تل‌آویو برای رایزنی با سران اطلاعاتی این رژیم درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داد. ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
⭕️تاسیس و حمایت یک روزنامه توسط ساواک بخش اول 🔻همايون شکل‌گیری ایده‌ آیندگان را چنين نقل مي‌كند: در بازگشتم به ايران در ۱۳۴۴ به فكر تأسيس روزنامه‌اي افتادم، چون در روزنامه‌هاي بزرگ پايتخت بر اثر اختلافي كه با اطلاعات پيدا كرده بودم ديگر شغلي به من داده نمي‌شد. فقط در مجله بامشاد كه آن زمان منتشر مي‌شد گاه‌‌گاهي مقالاتي مي‌نوشتم. بنابراين احساس كردم بايد خودم روزنامه‌اي منتشر كنم. 🔻پيرامون ادعاي همايون مبني بر اينكه در بازگشت به ايران نتوانسته شغلي براي خود دست و پا كند و کوشیده است روزنامه‌ای‌ منتشر سازد بايد گفت؛ وي همچنان سعي داشته حقايق ناگفته را كتمان و تأسيس روزنامه آيندگان را يك موضوع شخصي وانمود کند، نه يك مأموريت سازماني. ساواک در یک گزارشِ تحلیلی نکات جالبی از آیندگان و همایون مطرح کرده است: 💢می‌گویند داریوش همایون سال گذشته به آمریکا دعوت شد و در آنجا نقش‌های آینده‌ای که باید به عهده بگیرد و برنامه‌هایی را که باید اجرا نماید به او تفهیم گردید و اکنون او با نفوذی که در سندیکای مطبوعات و مؤسسه فرانکلین دارد و عواملی که به دور خود جمع کرده است توانسته روزنامه را اداره نماید...همایون و برزین دو عضو سندیکای مطبوعات در بست در[خدمت] دو قطب سیاسی قرار گرفته‌اند. برزین را انگلیس‌ها و همایون را آمریکایی‌ها در اختیار دارند. 💢خرداد ماه سال ۱۳۴۲ در اجراي آيين‌نامه دولت پيرامون مطبوعات، روزنامه‌هايي که کمتر از پنج هزار نسخه فروش داشتند تعطيل و انتشار هفته‌نامه‌ و مجله‌هايي كه در تيراژ کمتر از سه هزار نسخه چاپ مي‌شدند نيز متوقف گشت. طبق قانون، «تيراژ» را نسخه‌هاي فروش رفته تعيين مي‌كرد؛ نه نسخه‌هايي كه چاپ مي‌شد.در آن ايام و تا چند سال بعد افراد ناشناس تقريباً هيچ شانسی براي تأسيس روزنامه نداشتند و پاسخِ ساواك به استعلام‌هاي وزارت اطلاعات و جهانگردي براي متقاضيان، منفي بود و تنها کسانی می‌توانستند در این قلمرو ممنوعه قدم بگذارند که از قبل، ساواک نظر مساعد خود را پیرامون آنها اعلام کرده باشد. ميزان سخت‌گيري به حدي بود كه وقتي داريوش همايون در خرداد سال ۱۳۴۶ امتياز روزنامه آيندگان را به نام فريده كامكار شاهرودي درخواست كرد ساواك پاسخ داد: مشاراليها فاقد سابقه مضره بايگاني شده مي‌باشد و با توجه به اينكه در همين زمينه قبلاً نيز تقاضاهايي واصل[شده بود] تيمسار رياست معظم ساواك ذيل گزارش مربوطه مرقوم فرمودند: «روزنامه زيادتر از احتياج فعلاً امتياز داده شده و از اين تعداد موجود هم بايد كم شود. 💢همایون که جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل را به چشم یک فرصت طلایی نگاه می‌کرد؛ راهی سرزمین‌های‌اشغالی شد و صهيونيست‌ها را براي تجهيز و راه‌اندازي روزنامه آیندگان و اعطای یک دستگاه چاپ رتاتیو متقاعد ساخت. در بازگشت به ايران، توانست با تشبث به لابی قدرتمندي که در دربار حضور داشت حمایت‌های لازم برای تأسیس روزنامه آیندگان را کسب نماید چرا که ساواک چندی بعد یعنی در اول مرداد سال ۱۳۴۶ موافقت خود را اعلام كرد: 💢... با توجه به اوامر آقای نخست‌وزیر و سه مرتبه تقاضای وزیر اطلاعات و جهانگردی و پس از موافقت نصیری کارشناس موضوع با این مضمون... صدور روزنامه یومیه با روش سیاسی به نام بانو فریده کارمکار شاهرودی فرزند محمدصادق دارنده شناسنامه شماره ۹۷ از قزوین از نظر سیاسی بلامانع می‌باشد. علت اين تغيير موضع ساواك را مي‌توان در گزارش مورخ ۱۳۴۶/۰۶/۳۱ مشاهده كرد: در آخرين مراحل از طرف تيمسار نصيري... مخالفت شده است ولي بعداً از طرف شاهنشاه آريامهر دستور اكيد صادر گرديده كه براي انتشار روزنامه آيندگان كمك‌هاي لازم از طرف دولت بشود و قرار است در مرحله اول مبلغ يك ميليون تومان به شركت وام داده شود و بعد يكي از بانك‌ها نيز كسري سرمايه شركت را در اختيار بگذارد. 💢دستور اكيد محمدرضا پهلوي براي انتشار یک روزنامه مُلهم از عقبه‌ی قدرتمند و متنفذ آیندگان بود که شاه را نیز به واکنش واداشت. دستور محمدرضا همان اسب زين‌كرده‌اي بود كه همايون نياز داشت و بعد از آن، بسیاری دیگر از رابطین خوب آمریکا در ایران به یاری همایون شتافتند: پس از تصویب اعطای امتیاز روزنامه آیندگان...مهندس طالقانی[وزیر اسبق‌ کشاورزی] که در شرکت گودریچ کار می‌کند و تماس او با سازمان‌های آمریکایی معروف است مبلغ یک میلیون تومان و همایون صنعتی‌زاده مدیرِ مؤسس بنگاه فرانکلین در ایران ۳۰۰/۱ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در انتشار روزنامه مذکور را تعهد کرده‌اند. 🔺ادامه دارد ... ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
⭕️پشت پرده جنجال رسانه ای علیه یک تصویر 💢اینکه یک بیلبورد در میدان ولی‌عصر اینقدر برای عده ای مهم شده و واکنش آنها را برانگیخته، احتمالاً بی‌ارتباط به نظر "رابرت مرداک" نیست که صراحتاً اعلام کرده که "برای نابودی ایران باید درخصوص کلمه‌ی مقدسی به نام #خانواده هزینه کرد و اگر #مادر را به لجن بکشیم، تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد" !! #نفوذ_فرهنگی ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A
⭕️«ایران» در سینمای ایران ⭕️ مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری همزمان با برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به تحلیل و ارزیابی فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره با محوریت موضوع «تصویر ایران در سینمای ایران» پرداخت. ⭕️ پس از مشاهده و تحلیل ۲۲ فیلم داستانی جشنواره فیلم فجر توسط گروه پژوهشی مرکز، جمع‌بندی 《تصویر ارائه شده از ایران》 در این آثار در قالب ۱۳ عنوان زیر به‌صورت خلاصه منتشر می‌شود: 💢جامعه تصویر «جامعه ایران» در مجموع فیلم‌های جشنواره فجر ۹۶، تصویرِ جامعه‌ای «درهم»، «بی‌نظم»، «در آستانه اضمحلال» است و در آن «تضاد طبقاتی» به بیانی سطحی ارائه شده‌است؛جامعه‌ای که هیچ نشانه‌ای از «گذشته افتخارآمیز» ندارد، «زمان حال» در آن به حالت تعلیق درآمده است و «آتیه روشنی» از خلال فیلم‌ها برای آن ترسیم نمی‌شود. 💢خانواده مسئله خانواده با «غیاب‌ها» معنا می‌یابد. بدون اغراق، در هیچ فیلمی «خانواده‌ای کامل» و «به‌سامان» تصویر نمی‌شود. این نکته به معنای «اجبار به» تصویرکردن شعاری خانواده‌های آرمانی و کامل نیست. 💢زنان تصویر زنان در عموم فیلم‌های جشنواره سی و ششم، تصویر افرادی پرخاشگر و عصبانی است. دختران نیز در چارچوب‌های مردسالارانه، قربانیِ «غرور، تعصب، کامیابی و جبران ناکامی مردان» تصویر شده‌‌اند. به لحاظ پذیرش نقش، مفهوم «مادری» در زنان تصویر شده بسیار کمرنگ است. 💢انسان منظور از انسان، شخصیت‌هایی هستند که مولفه‌های قهرمان را ندارند. عموم شخصیت‌ها، «ناتوان در تعریف وضع موجود»، «ناتوان در پیدا کردن راه حل معقول» و «ناتوان در برقراری ارتباط سالم با خود و جامعه» هستند و به همین دلیل دائماً به پرخاشگری و بویژه پرخاشگری کلامی روی می‌آورند. 💢آینده، امید و رویا «بی‌آیندگی»، «ناامیدی» و «دنیای بدون فانتزی و رویا»، بر فیلم‌های مشاهده شده در جشنواره ۹۶ چیره است. در این فیلم‌ها اغلب شاهد آسیب‌ها و مسائل اجتماعی هستیم که در سبک و سیاقی عریان و در قالب نوعی «رئالیسم بسیار تلخ، کور و بی‌انتها» ارائه شده‌اند. 💢اخلاق و دین دین پشتوانه اخلاق اجتماعی نیست و در استدلال‌ها، نظام‌های گفتمانی و... اساسا حضور دین دیده نمی‌شود. «اغتشاش ارزشی» موجود در فیلم‌ها به نحوی است که «ارزش مشخصی» برای «داوری» نداریم و تنها شاهد نوعی «عقل متوسط رایج/Common Sense» به عنوان یک نظام اخلاقی تصویب شده در سینما هستیم. 💢گسست نسلی گسست نسلی محدود به «تعارض پدر و مادرها» به عنوان «نسل گذشته» با «فرزندان» به عنوان «نسل آینده» بازنمایی می‌شوند. شاهد تمایزی میان «گسست نسلی» و «تفاوت نسلی» نیستیم و «تغییرات فرانسلی» نیز نادیده انگاشته می‌شود. 💢قانون «قانون» در فیلم‌های جشنواره سی و ششم، نه به عنوان «متن»، بلکه به عنوان موضوعی اغلب «در حاشیه» نمایش داده می‌شود. قانون، «گره‌گشا و حلال مشکلات» شخصیت‌های فیلم‌ها نیست. 💢عقلانیت و پیشرفت «پیشرفت» یکی از شعارهای اصلی دولت دوازدهم است. در مجموع در فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره فجر ۹۶، غیاب رویا به غیاب الگوهایی «از» و «برای» پیشرفت بدل شده‌است. این امر اساسا بیش از هر چیزی برآمده از «بی‌مساله»بودن فیلم‌های جشنواره فیلم فجر ۹۶ در مواجهه با اقتصاد سیاسی ایران معاصر است. 💢امنیت و آزادی مفهوم آزادی بیش از هر چیزی به «آزادی اجتماعی» محدود شده است. تقریباً در هیچ فیلمی موضوع «آزادی سیاسی» مطرح نمی‌شود. همچنین چون مفهومی به نام آرامش در فضای فیلم‌ها قابل مشاهده نیست و ناامنی تبدیل به مسئله‌ای بنیادین شده‌است، مطالبه امنیت در حوزه‌های مختلف برجسته می‌شود. 💢ما/هویت ملی تصویر روشن و مشخصی از نوعی هویت متحد -البته نه به عنوان امری ایده‌آل و نه به عنوان امر فعلیت‌یافته در زندگی اکنون و روزمره شخصیت‌های اصلی فیلم‌ها- قابل مشاهده نیست. بنابراین تفاهمی درباره وضع موجود ارائه نمی‌شود. دقیقا بر همین اساس است که «فرار» در اشکال گوناگون آن (سفر، سیگار، مهاجرت، پناهندگی، و خشونت) به عنوان راه حل توسط شخصیت‌ها انتخاب می‌شود. 💢 آسیب‌های اجتماعی سینمای جشنواره سی‌وششم، سینمای «جامعه آسیب‌زده» است. آسیب‌های اجتماعی بیش از هر چیزی در مرکز روایت‌ها قرار دارند.آسیب‌ها و مسائل اجتماعی بیش از هر چیزی به «اعتیاد» و «فقر و فحشاء» فرو کاسته شده است و عموما این طبقات اقتصادی پائین هستند که مبتلا به چنین آسیب‌هایی تصویر می‌شوند. ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm
⭕️روزنامه های بزرگ روزی چند خبر منتشر می کنند؟ 💢پایگاه اینترنتی آتلانتیک به‌تازگی گزارش جالبی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد هر یک از روزنامه‌های بزرگ روزانه چه تعداد خبر را منتشر می‌کنند. 💢براساس این گزارش، اعلام شد واشنگتن پست روزانه به‌طور میانگین ۱۲۰۰ خبر، مطلب گرافیکی و تصویر ویدئویی را روی سایت اینترنتی و نسخه چاپی خود عرضه می‌کند و بر این اساس می‌توان گفت این مرکز تقریباً هر دو دقیقه یک مطلب جدید را به دست مخاطبان خود می‌رساند. 💢برای نیویورک تایمز شرایط اندکی متفاوت است. در سایت اینترنتی این روزنامه صاحبنام روزانه ۱۵۰ مطلب جدید به اشتراک گذاشته می‌شود، شنبه هر هفته تعداد مطالب جدید منتشر شده روی این سایت به ۲۵۰ مورد می‌رسد و در طول روز ۶۵ خبر و رویداد هم در وبلاگ این مرکز به اشتراک گذاشته می‌شود. البته این روزنامه پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۲۰ میلادی تعداد اخباری که روزانه به دست مخاطبان خود می‌رساند را ۳۵ درصد افزایش ‌دهد. 💢وال استریت ژورنال برای فعالیت‌های رسانه‌ای خود سیاست متفاوتی را پیش‌رو قرار داده است. هر روز به‌طور میانگین ۲۴۰ مطلب مجزا در نسخه چاپی و آنلاین این روزنامه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و ۷ مورد از آنها به‌صورت مفصل در نسخه چاپی بررسی می‌شود. البته تعداد اخباری که این مرکز هم‌اکنون به دست مخاطبان خود می‌رساند افت قابل ملاحظه داشته است. پنج سال قبل «وال استریت ژورنال» هر روز ۳۲۵ خبر را منتشر می‌کرد. 💢یکی دیگر از مراکز خبری مشهور و صاحبنام بازفید نام دارد. این سایت خبری اعلام کرد آوریل گذشته در مجموع ۶۳۶۵ خبر و ۳۱۹ ویدئو را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است و بنابراین می‌توان گفت این پایگاه آنلاین هر روز به طور میانگین ۲۲۲ محتوای مجزا با فرمت‌های مختلف را برای مخاطبان خود منتشر کرده است. 💢البته توجه داشته باشید روزنامه‌ای مانند «نیویورک تایمز» برای آنکه این حجم از اخبار را منتشر کند ۳۰۰ کارمند را در بخش تولید و ویرایش اخبار در اختیار دارد و در مجموع بیشتر از ۱۸۰۰ نفر برای آن کار می‌کنند. «واشنگتن پست» نیز در تحریریه خود ۷۰۰ کارمند را در اختیار گرفته است و «بازفید» به کمک ۴۶۰ نفر این حجم از اخبار را به دست مخاطبان خود می‌رساند. ➖➖➖ ✅گاه‌نوشت(کانال رسمی علیرضا پورمسعود) @A_purm