eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
کالایی‌سازی برق_comp.pdf
حجم: 7.6M
🔻پرده‌نگار ویژه ارائه ملتِ مبعوث در مواکب و تجمعات شبانه ⚡️ کالایی‌سازی بقا؛ چرا سپردن تأمین برق به بورس یک خطای ساختاری است؟ برق صرفاً یک خدمت یا کالای لوکس نیست؛ بلکه شالوده بقای روزمره، زیست شهری و زیرساخت حیاتی جامعه است. واگذاری این نیاز بنیادین به منطق بازار آزاد در شرایط پساجنگ، جایگزین کردن «عدالت اجتماعی» با «توان پرداخت» است که می‌تواند به یک فاجعه خاموش انسانی منجر شود. 📌 سه خطای بنیادین در توهم بازار برق:تلقی اشتباه برق به عنوان کالای خصوصی: در حالی که برق یک خدمت همگانی و حق حیات است. ➖نادیده گرفتن اثرات سرریز منفی: قطع برق دهک‌های پایین یعنی بحران بهداشت، افت امنیت و فروپاشی اجتماعی. ➖توهم رقابت در انحصار طبیعی: شبکه انتقال و توزیع ذاتاً انحصاری است و رها کردن قیمت‌ها به دیکتاتوری قیمت‌گذار ختم می‌شود. 📉 پیامدها: موج تورم زنجیره‌ای، گرانی کالاهای اساسی، فشار ریاضتی بر خانوارها و پیوند زدن جبهه داخلی به نوسانات و شوک‌های جهانی. 💡 راهکار چیست؟ عقب‌نشینی دولت راهبرد حل بحران نیست. راهکار استاندارد جهانی، مدل استخر واحد و تنظیم‌گری حاکمیت (رگولاتوری) ، اجرای یارانه متقاطع (دریافت هزینه واقعی از پرمصرف‌ها برای تضمین دسترسی رایگان دهک‌های پایین) و حرکت به سمت محله‌های مقاوم و تولید غیرمتمرکز انرژی است. 🏛 در جامعه‌ای که تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی است، وظیفه ذاتی دولت کاهش ناامنی معیشتی است، نه تبدیل نیازهای اساسی به میدان رقابت بقا. برگرفته از یادداشت‌‌های ۱ و ۲ و ۳ 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
🔻چرا رهبر شهید انقلاب، در بیت بودند؟ اگر این فایل صوتی رو گوش دادین، حالا صحبت‌های حجت الاسلام و ا
ناظر به این مطلب آقا تو آخرین سخنرانیشون گفتن حرکات بعدی آمریکا فتنه و کودتاست!! پوستر هم مال سایت خودشونه از پیش‌بینی‌های آقا .... اگه دوست داشتید بذارید کانال
@aarmaanjooAudioCutter_كرامات حيدر البياتي 1447 هـ(2).mp3
زمان: حجم: 19M
قصيدة “كرامات” ١٤٤٧ هـ للإمام الجواد عليه‌السلام طور: {سفرة إلى الله} الرادود: حيدر البياتي النجفي الشاعر: مصطفى العيساوي
هدایت شده از حقیقت جو
💢سقاب بدون نقاب 🔸پشت پرده سیاست های آزادسازی قیمت ها در دولت چهاردهم اقای سقاب اصفهانی ، علی مروی ، محمد صادق الحسینی و چند نماینده مجلس، بشدت پیگیر گران کردن برق و بنزین هستند حقیقت جو
برق غیردولتی و اصل 43.pdf
حجم: 7.4M
🔻پرده‌نگار دوم ویژه ارائه ملتِ مبعوث در مواکب و تجمعات شبانه (قسمت اول) ⚠️ بمب اتم در اقتصاد خانوار: تاوان سنگین بورسی شدن برق انتقال برق به بورس کالا چه معنایی برای قبوض ماهانه ما دارد؟ آیا انرژی یک «حق پایه» است یا یک «کالای تجاری»؟ این پرونده تحلیلی، به کالبدشکافی دقیق و مستندِ طرح بورسی شدن برق می‌پردازد: ➖بررسی تعارضات این طرح با اصل ۴۳ قانون اساسی ➖پیامدهای پنهان واگذاری نیازهای حیاتی به بازار آزاد ➖هشدار درباره دومینوی فشار معیشتی و تهدیدات امنیتی 📄 برای درک ابعاد این تصمیم حیاتی و جلوگیری از یک بحران خاموش، حتماً مطالعه کنید و در ارائه و نشر آگاهی سهیم باشید. برگفته از مطالب ۱۲۳۴ پ.ن: پرده‌نگار بدون نام منتشر شده تا به نام خودتون ارائه کنید و از شیر مادر هم حلال‌تر هست، فقط تبیین و ارائه کنید و برای تعجیل در فرج امام زمان(عج)، پیروزی رزمندگان کشورمون، جبهه مقاومت و مستضعفان جهان، سلامتی رهبر انقلاب و بسط ید ایشون، سلامتی و موفقیت ملتِ مبعوث، خودتون و خانواده‌هاتون و در نهایت اون ته ته برای بنده هم دعا کنید 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
برای آماده‌کردن این پرده‌نگار👆🏻 زمان گذاشتم و صمیمانه خواهش می‌کنم در مواکب و تجمعات شبانه ولو برای جمیعت چند نفره هم شده ارائه کنید... تنها راه استفاده از سلاح تبیین عمومی هست خجالت و تعارف رو بگذارید کنار و حتی اگر بار اول‌تون هست از همین موضوع شروع کنید به تبیین و وارد این عرصه بشید ولو برای خانواده خودتون ارائه بدید!
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
#نگاه_ارزشمند_شما ناظر به این مطلب آقا تو آخرین سخنرانیشون گفتن حرکات بعدی آمریکا فتنه و کودتاست!!
💢برداشتی از انتشار یک پوستر ✍️ 🔹پرده اول: هشدار رهبر شهید در مورد کودتای دشمن سایت مقام معظم رهبری پوستری با مضمون فرمایش امام شهید در مورد کودتای اخیر منتشر کرده است: «فتنه ای که حدود یک ماه چهل روز قبل اتفاق افتاد یک «کودتا» بود که شکست خورد. ... به گمان زیاد من نقشه آینده آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی این نوع کار است، این سبک کار است البته من یقین دارم به لطف الهی هرگونه حرکتی از این قبیل به دست ملت ایران نابود خواهد شد بدون تردید ملت بحمدالله زنده است بیدار است آماده است». [بیانات در 28 بهمن 1404] 🔸پرده دوم: اقدام دشمن دشمن بعد از به شهادت رساندن رهبر معظم انقلاب و راه انداختن یک جنگ تمام عیار نظامی سعی کرد زیر ساختهای اقتصادی کشور شامل برخی صنایع مادر مثل فولاد و پتروشیمی و همچنین برخی جاده ها و پلها و ریلهای ترانزیتی را از بین ببرد. سپس دشمن جنگ را به حالت استندبای (نه صلح و نه جنگ) نگه می دارد و در ضمن با صراحت تمام اعلام می کند که به دنبال اختلال اقتصادی و اغتشاشات و اعتراضات و در نهایت «خود نابودی» ایران است. 🔺پرده سوم: اقدام برخی مسئولین کمترین انتظار از مسئولین اقتصادی کشور (دولت و مجلس و قوه قضائیه) این است که هرکدام در حیطه مسئولیت خود، نقشه دشمن در جنگ اقتصادی را نقش بر آب کنند. اما متاسفانه اقدامات عجیب و کمی تا قسمتی مشکوک برخی مسئولین، انگاره کودتای دشمن را تقویت می کند. اقداماتی نظیر: رها کردن قیمتها و افزایش وحشتناک قیمت کالا و خدمات بخصوص کالاهای مادر مثل خودرو، زمزمه افزایش قیمت بنزین و قیمت آب بهاء و برق، بورسی کردن عرضه و تقاضای برق صنایع، اعلام وزیر آموزش وپرورش مبنی بر هیات امنایی کردن مدارس که تجربه سالهای گذشته نشان داد این به معنای تامین هزینه های مدرسه از طریق خانواده ها خواهد بود و از همه مهمتر افزایش قیمت ارز بازار ازاد (قاچاق) و به تبع آن افزایش قیمت ارز دولتی و ... 🔸پرده آخر: معنای نفوذ در بیان امام شهید این شبها ملت جانفدا در تجمعات خیابانی نسبت به پروژه نفوذ در ارکان اقتصادی کشور نگران هستند. این به معنای عدم اعتماد به مسئولین کشور نیست ولی امام شهیدمان بارها به یک واقعیتی تاکید داشتند و آن اینکه: نفوذ فقط این نیست که یک نفر را بردارند ببرند مثلا در اسرائیل ذهنش را خالی کرده و ذهن خود را جایگزین آن کنند و با پرداخت حقوقی، وی را به عنوان جاسوس به داخل ایران بفرستند، خیر، گاهی نفوذ اینگونه است که افرادِ خودی، ناحواسته کاری بکنند یا سیاستی را به کار ببندند یا سخنی بگویند که برنامه دشمن را عملیاتی نماید. 🆔 ایتا | بله | روبیکا | ویراستی @javadebadi_ir
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
پرسش و پاسخ با یک گرانساز مسئول: ۱- چرا میخواهید برق و گاز و بنزین مردم را گران کنید؟ ما نمی‌خواهیم گران کنیم. بیشتر مردم زیر الگو مصرف می‌کنند. اگر اجازه بدهیم آن‌ها پول هم در می‌اورند. چون برق و گاز و بنزین اضافی خودشان را عرضه می‌کنند و پرمصرف‌ها از آن‌ها می‌خرند. چون عموم مردم زیر الگو مصرف می‌کنند، عرضه زیاد می‌شود و قیمت پایین هم می‌آید! عدالت هم بیشتر می‌شود. اگر همین کاری که می‌گویید را انجام ندهیم چه می‌شود؟ دیگر نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم. چون مردم خیلی مصرف می‌کنند. مردم از کشورهای سرد اروپایی هم بیشتر مصرف می‌کنند. باید کمتر مصرف کنند تا کشور را اداره کنیم. ان الله لا یحب المسرفین! خدا اسراف کنندگان را دوست ندارد. ما در ایران انرژی را ارزان می‌فروشیم و مردم درست مصرف نمی‌کنند. همین چند ماه قبل هم همین‌ها می‌گفتند اگر ارز ترجیحی را حذف کنیم، قیمت مرغ می‌شود ۷۹ هزار تومان. گوشت هم می‌شود ۶۰۰ هزار تومان. راستی الان قیمت مرغ و گوشت چند است؟ ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
هدایت شده از اندیشکده قصد
📮گزارش سیاستی بررسی کارشناسی ابعاد قطع برق خانگی و صنعتی 📓طبق آمارهای جهانی، جمهوری اسلامی ایران در رتبه 12 تولید برق در جهان بوده و رتبه 13 مصرف برق را به خود اختصاص داده است. 📔بر اساس داده‌های مصرف برق سرانه، مصرف برق سرانه جمهوری اسلامی ایران همیشه پایین‌تر از نرخ جهانی بوده و طبق آخرین آمار بانک جهانی 6٪ کمتر از میانگین جهانی می‌باشد. مصرف برق سرانه جمهوری اسلامی ایران 74% چین، 42% فرانسه، 41% آلمان، 37% ژاپن و 32%عربستان سعودی و کمتر از 64 کشور جهان است. 📒طبق داده‌های جهانی، مصرف برق ایران حدود 84٪ عربستان، 68٪ فرانسه و آلمان ، 50٪ کانادا و تقریبا مساوی ترکیه است.  در حالیکه جمعیت ایران 2.5برابر عربستان، 1.3برابر فرانسه، 1.05برابر آلمان و تقریبا هم اندازه با ترکیه است. 📕69% برق کشور در مصارف غیرخانگی استفاده شده و بالاترین سهم مربوط به بخش صنعتی با 36% مصرف برق کشور است و حدود 10% برق تولیدی کشور در هنگام انتقال تلف می شود. 📘بررسی آمارهای جمعیتی، اشتغال، تامین اجتماعی و.. نشان می‌دهد که در ایام پیک مصرف برق که میزان تولید برق کشور توان پوشش نیاز و تقاضای مصرفی برق کشور را ندارد و می‌بایست با قطع بخشی از برق به نفع بخشی دیگر، کاستی برق را جبران نمود؛ قطع برق خانگی به خاطر تامین برق شهرک‌های صنعتی یعنی برق بیش از 55میلیون نفر در منازل، 98٪ بنگاه‌های اقتصادی و 86٪ نیروی کار کشور شاغل در اصناف و کارگاه‌های خرد و متوسط به کمتر از 14٪ نیروی کار کشور تخصیص یابد و این موضوع با هیچ مبنای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همخوانی ندارد. متن کامل و نمودار 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
🚨زنگ خطر جدی|دم خروس بیرون زد! ▫️گروه اقتصادی خبرگزاری فارس ۲۷ اردیبهشت در دفاع از مصوبه غیرقانونی و معارض اصل ۴۳و۴۴ قانون اساسی برای سپردن برق به بورس در کنار تناقضاتی(مثل اینکه بدون اعمال محدودیت، قیمت قرار است در کنار ساخت نیروگاه و.. زمینه مدیریت انرژی را فراهم کند!) نوشته بود بخش خانگی شامل این مصوبه نیست! ▪️و به یک روز نرسیده! در گزارش این خبرگزاری در ۲۸ اردیبهشت وزیر نیرو از ابعاد جدید پرده‌برداری می‌کند: همه مشترکان خانگی و صنعتی که بیش از الگو مصرف می‌کنند باید برق را به قیمت تمام شده از تابلوی سبز یا تابلو آزاد بورس انرژی تهیه کنند! ➖در همین گزارش به گفته وزیر نیرو ۷۰درصد مشترکان زیر الگوی مصرف برق قرار دارند و این با لشکرکشی بی‌سابقه دولت برای صرفه‌جویی همخوانی زیادی ندارد! ‼️برای فهم تعارض آشکار با بند الف اصل۴۳ قانون اساسی یعنی تبدیل حق عامه و نیاز اساسی مردم به کالای اقتصادی و تجاری، لازم به هیچ توضیحی نیست، چرا که آقای صیدی(رییس بورس) ۸ ماه پیش، در همان روز معارفه خودش گفته بود: برق با عرضه در بورس انرژی از یک کالای خدمات عمومی به یک کالای اقتصادی تبدیل می‌شود. حالا شفاف می‌شود: ❗️تأکید چند ماه پیش رهبر شهید بر نفوذ فردی و جریانی و جمله ایشان خطاب به رییس شهید اطلاعات سپاه: «این دوره مانند دوران و سال ۶۰ است.» ❗️و در آخرین سخنرانی: حرکات بعدی آمریکا علیه ایران از نوع فتنه و کودتا خواهد بود. ⚠️تنها راه مقابله با این کودتا، سلاح تبیین عمومی: دریافت پرده‌نگار ویژه تبیین در مواکب و تجمعات شبانه: بخش اول + بخش دوم 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هدایت شده از محسن قنبریان
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مردم باید رهبری میدان تاب‌آوری را بر عهده بگیرند. 📌رهبری مردم در مرحله تاب‌آوری یعنی مشخص کردن خط قرمزهای اقتصادی! برای کمبود بنزین، کمک به صرفه جویی می کنیم اما فقط درصد بالایی از جامعه فقیرند در خوراکی ها نمیتوانم نصیحت به صرفه جویی کنم. آقای دولت نباید نان و اقلام اساسی گران شود! 🔸برای دریافت صوت کامل سخنرانی روی اینجا ضربه بزنید. 📆 ۲۷ اردیبهشت 👤 حجت‌الاسلام قنبریان 📍 خیابان پیروزی، چهارراه نبرد 🆔@mardom_piroozi ☑️ @m_ghanbarian