eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
960 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نامۀ قالیباف به شعام برای برگزاری جلسات علنی مجلس 🔹سخنگوی هیئت‌رئیسۀ مجلس: شیوۀ جدید برگزاری جلسات و عدم برگزاری جلسات صحن، براساس مکاتبات شورای‌عالی امنیت ملی و نهادهای امنیتی انجام شده است. 🔹رئیس‌مجلس در اردیبهشت‌ماه در نامه‌ای به شورای‌عالی امنیت ملی خواستار ارائۀ نظر جدید شعام شد. 🔹تاکنون پاسخ این نامه از سوی شعام دریافت نشده اما جلسات طبق روال قبلی به‌صورت نظارتی برگزار می‌شود. پ.ن: به ضمیمه این یادداشت ببینید طبق اصل ۱۷۶ فرمانده سپاه و ارتش عضو اصلی شعام نمی‌باشند و رأی ندارند؛ اما عده‌ای به اشتباه آنها را نیز صاحب رأی می‌دانند. همچنین در شرایط كنونی با شهادت علی لاریجانی، رهبر انقلاب یك نماینده در شعام دارند. با نكات فوق، تركیب در شرایط كنونی به صورت مطلق با دولت است. 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
نكات مهمی كه می‌بایست در خصوص شورای عالی امنیت ملی، مبتنی بر اصل ۱۷۶ قانون اساسی و استناد مصوباتش به رهبر انقلاب، مورد توجه قرار دارد: 1️⃣ طبق اصل ۱۷۶ مصوبات این شورابایدبه تأییدرهبری برسد.اما خود همین قید نیازمند توجه است. در بسیاری موارد موضوعات به تصویب نمی‌رسند و پیشنهادها در شورا رد می‌شوند. مثلا ممكن است پیشنهاد شود كه ناو جنگی آمریكا را غرق كنیم؛ اما این پیشنهاد در جلسه رأی نمی‌آورد و چیزی تصویب نمی‌شود. در چنین شرایطی مصوبه‌ای وجود ندارد كه به تأیید رهبری برسد. لذا شعام در موارد سلبی مستقل عمل می‌كند. به عبارتی تأیید رهبری بر موضوعاتی كه به تصویب نرسیده و مصوبه ندارند، سرایت ندارد. 2️⃣ اساسا مصوبات شعام در نقطه صفر وابسته به دستوركار و موضوعات ورودی است. این كار توسط دبیرخانه و با هماهنگی رئیس جمهور انجام می‌شود. ممكن است اساسا موضوع قبل از ورود به شعام كنار گذاشته شود. در چنین شرایطی اساسا در نقطه صفر، بحثی میان اعضا شكل نگرفته كه در پی آن مصوبه‌ای پدیدآید ودر فرآیند به امضای رهبری برسد. بسیاری موضوعات اینگونه از دستور كار كنار گذاشته می‌شوند. تأییدات رهبری را نمی‌توان به موضوعاتی كه ازدستور كاركنارگذاشته شده‌اند، سرایت داد. 3️⃣ ریاست این شورا با رئیس جمهور است. او یك عضو عادی نیست. مصوبات باید توسط او برای رهبری ارسال شود. او می‌تواند مانع این امر شود. همین موضوع به شكل متفاوت در موضوع قانون حجاب برای ریاست مجلس مطرح شد. مجلس قانون را تصویب كرد. ریاست مجلس آن را باید به دولت ابلاغ می‌كرد. اما خودداری كرد و قانون كأن لم یكن شد. همین جایگاه برای رئیس جمهور هم باقی است. او می‌تواند بواسطه جایگاه ریاست در شعام، مصوبات آن را معلق نگه دارد. لذا حتی اگرشعام مصوبه داشته باشد، باز باید از تأیید رئیس جمهور عبور كند و اوآن را خدمت رهبری ارسال نماید. او ممكن است این فرایند را متوقف نگه دارد. در واقع رئیس جمهور در این مرحله حق وتو دارد. 4️⃣ پس از آنكه مصوبه‌ای بدست آید و برای تصویب خدمت رهبری ارسال شود ایشان ممكن است با مصوبه موافق یا مخالف باشند. در صورت موافقت تأیید می‌كنند اما مخالف بودنشان لزوما به معنای رد مصوبه نیست. اینگونه نیست كه ایشان همیشه نظر شخصی خود را اعمال كنند. ممكن است با مصوبه‌ای مخالف باشند، ولی به دلایل مختلف صلاح ندانند كه مخالفشان را "اعمال" كنند. در چنین مواردی ممكن است رهبر انقلاب عدم مخالفتشان را همراه با افزودن شرط و قیود به آن مصوبه پیش ببرند؛ لذا تأیید رهبری لزوماً به منزله رضایت او بر آن مصوبه نیست. برای توضیح در خصوص این موضوع متن «رمزگشایی از یک سند تاریخی؛ وقتی «آری» امام، معنای «نه» می‌دهد» را حتما بخوانید. 5️⃣ طبق این اصل فرمانده سپاه و ارتش عضو اصلی شعام نمی‌باشند و رأی ندارند؛ اما عده‌ای به اشتباه آنها را نیز صاحب رأی می‌دانند. همچنین در شرایط كنونی با شهادت علی لاریجانی، رهبر انقلاب یك نماینده در شعام دارند. با نكات فوق، تركیب در شرایط كنونی به صوت مطلق با دولت است. ✍🏻محمد تقی نظریان مفید مدیر گروه عدالت و پیشرفت در دفتر مطالعات حکمرانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
🎥 نامۀ قالیباف به شعام برای برگزاری جلسات علنی مجلس 🔹سخنگوی هیئت‌رئیسۀ مجلس: شیوۀ جدید برگزاری جلسا
به ضمیمه این یادداشت ببینید طبق اصل ۱۷۶ فرمانده سپاه و ارتش عضو اصلی شعام نمی‌باشند و رأی ندارند؛ اما عده‌ای به اشتباه آنها را نیز صاحب رأی می‌دانند. همچنین در شرایط كنونی با شهادت علی لاریجانی، رهبر انقلاب یك نماینده در شعام دارند. با نكات فوق، تركیب در شرایط كنونی به صوت مطلق با دولت است.
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻اولین تصاویر از شلیک موشک‌های ایران به رژیم صهیونیستی ان‌شاءالله ادامه‌دار باشه 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 با وجود هشدارهای قبلی جمهوری اسلامی ایران، رژیم کودک کش صهیونیستی با عبور از همه خطوط قرمز و افزایش حملات در جنوب لبنان، ضاحیه بیروت را هدف قرار داده است. ➖قبلا اخطار داده بودیم در صورت گسترش جنایت در ضاحیه بیروت، اهدافی را در سرزمین های اشغالی مورد هجوم قرار می دهیم. ➖ارتش صهیونیستی باید حملات خود به جنوب لبنان و ضاحیه را متوقف نماید و در صورت گسترش حملات خود به آن منطقه و یا پاسخ به اقدام ایران با ضربات کوبنده تر و پشیمان کننده روبرو و حملات ویرانگری علیه رژیم و حامیان آن آغاز خواهد شد. پ.ن: جذاب‌ترین بخش امشب... اما به نظر تمومه 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
خلاصه‌ای از حماسه شب ۹۹ام جنگ رمضان: ۱. اصابت‌های امشب در پنج موج و از حداقل ۶ استان مختلف بود ۲. الوعده وفا سردار موسوی دست دیپلمات‌های ما رو در میز دیپلماسی پر کرد ۳. نفس پاسخ سریع و قاطع هرچند با آمادگی کامل رژیم غاصب و رهگیری‌های متعدد خود جان تازه‌ای به مردم در تجمعات و جبهه مقاومت در شب نود و نهم جنگ رمضان دمید ۴. بخشی از این عملیات به صورت ترکیبی با قوای توپخانه و راکتی حزب‌الله انجام شد ۵. اصابت‌ها به شمال سرزمین‌ها اشغالی و حیفا به پایگاه‌های نظامی محدود شده بود ۶. فعال بودن هلال پدافندی غرب و شمال غرب کشور در حین پرتاب موج ۳ و ۵ امشب که نشان از یکپارچگی سیستم آفندی و پدافندی هوافضا کشور ۷.شلیک برای اولین بار از سایت‌های غربی که در دو جنگ قبلی از دسترس خارج شده بودند و همان سایت‌های همیشگی موشکی که رژیم صهیونسیتی مدعی انهدام کامل آن‌ها شده بود ۸. فعال‌سازی و رهگیری پهپاد در سیستم پدافندی محور مقاومت، عراق، کربلا ۹. پوشش خبری و میدانی بسیار عالی و با کیفیت صدا و سیما هم از حملات و هم تجمعات نگارنده ✍ | ‌ ‌ ‌ | ble.ir/CWORAMEZAN/
https://eitaa.com/farsna/361815 آقایِ فارس، این‌ها دقیقاً برای دو ماه پیش هست که داری الان کار می‌کنی! تازه شلیک هم نشدند چون برای بعد آتش‌بس هست! البته نمی‌دونم امشب عدل اینا رو شلیک کردیم یا نه
آقای یوسف پزشکیان باسلام شما اقتصاددان نیستید و اگر توانایی جمع بندی مباحث را دارید، بدون شنیدن و فهم دقیق استدلال‌های مخالفان، جمع‌بندی شما ناقص خواهد بود. قیمت روغن نباتی بدلیل جنگ، ۴ برابر نشده است، ده‌ها میلیارد دلار ارز صادراتی بدلیل جنگ نیست که برنگشته است، واردات کالاهای لوکس به کشور و مناطق آزاد قبل از جنگ تسهیل شده است،... در اقتصاد ایران همانطور که دکتر پزشکیان هم قبلا گفته بودند و ما بطور کامل با آن موافقیم "تورم را دولت ایجاد می‌کند". تقریبا عمده مصوبات اقتصادی دولت، قبل از جنگ تورم زا بوده‌اند که مواردی در بالا گفته شد. مشکل این است که علی‌الظاهر در مرکز تصمیم‌گیری دولت، شخص مخالفی نیست که استدلال های او هم شنیده شود. جنگ و هر بحران دیگری می‌تواند عامل تورم باشد، ولی تورم این روزها عمدتا ناشی از سیاست‌های اقتصادی نادرست دولت در زمان قبل از جنگ است که بارها توسط دلسوزان تذکر داده شده بود. همین شرایط تورمی، البته بدون جنگ، در زمان دکتر احمدی‌نژاد و شهید رئیسی هم در پی اجرای سیاست‌های مشابه ارزی، بوجود آمد. از تجربه باید درس گرفت. شرط حل هر مساله‌ای، فهمیدن درست صورت مسأله است. اگر جنگ را عامل تورم بدانید، سراغ مذاکره باید بروید ولی اگر رفتار و نگاه اقتصادی دولت را عامل بدانید، آن‌ها را اصلاح خواهید کرد. خوب است رئیس‌جمهور محترم، منتقدان را دعوت کنند و دلایلی که مدعی هستید را به بحث بگذارند. موفق باشید. @DrRezaGholami
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
آقای یوسف پزشکیان باسلام شما اقتصاددان نیستید و اگر توانایی جمع بندی مباحث را دارید، بدون شنیدن و ف
«ماجرای دعوای فرضی جنگ و تورم و بهانه‌گیری پزشکیان!» پسر پزشکیان امروز وارد عملیات سایبری پدر شده و تهدید کرده که «‌پاسخ درخور به ترامپ باید در میدان داده شود، که نیروهای مسلح ما پاسخ می‌دهند و دولت حمایت می‌کند. رئیس‌جمهور باید به مردم هم پاسخ بدهد. اگر شما تاثیر جنگ بر تورم را نادیده بگیرید و رئیس‌جمهور را متهم کنید، راهی جز این نمی‌ماند که عوامل و علل تورم اطلاع رسانی شود» اما پاسخ آقایوسف و ماجرای رابطه تورم و جنگ: پاسخ ترامپ را باید پزشکیان و پاسخ سنتکام را باید نیروی مسلح بدهد اما بیخیال تورم این ۳ماه که درگیر جنگ هستیم، باید پرسید چرا تورم نقطه به نقطه ۶۸درصدی بهمن و ۷۱درصدی اسفند که ربطی به جنگ نداشت رکورد زده بود؟ اجازه هست درباره این شاهکار قبل جنگ سوال بپرسیم؟ اما خدمتتون عرض کنم که وضعیت تورم بعد از جنگ تفاوت خاصی با قبل آن نکرده و در ادامه سیر صعودی گذشته، آمار تورم بعد جنگ در فروردین فقط ۲٪ و در اردیبهشت فقط ۱۲٪ بیشتر شده است! این میزان هم قبل از وقوع جنگ همه اقتصاددانان منتقد و حتی دوست دولت و حتی گزارشهای نهادهای دولتی هم پیشبینی کرده بودند! آقایوسف و پدر گرامی فراموش کردند که تورم اقلام خوراکی اساسی به خاطر شاهکار ارزی جراحی شبه‌کودتایی دیماه خونین در بهمن و اسفند به رکورد تاریخی ۳رقمی ۱۰۵٪ ۱۱۲٪ رسید و سبب جنگ در کشور شد. حالا ما مردم به خاطر حفظ وحدت و مراقبت از انسجام و آبروی ملی سکوت کردیم شما سواستفاده نکنید وگرنه جرم تیم اقتصادی دولت از عوامل کودتا کمتر نیست! ✍️سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco