eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پایگاه خبری بردار
📌 مواد غذایی ۷ میلیون تومان گران شد، کالابرگ همچنان یک میلیون تومان است روزنامه چارسوق نوشت: ▫️با روند افزایشی تورم مواد غذایی با حذف ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی، ارزش یک میلیون تومان کالابرگ که از دی‌ماه ۱۴۰۴ به مردم داده شد تا اردیبهشت‌ماه امسال به شدت کاهش پیدا کرده است. ▪️بر اساس داده‌های مرکز آمار، مقایسه قیمت ۵۲ قلم مواد غذایی پرمصرف خانوارها در اردیبهشت امسال با قیمت‌های‌ قبل از حذف ارز ترجیحی (قیمت‌های آذرماه ۱۴۰۴) از افزایش به طور میانگین ۵۷ درصدی قیمت این مواد غذایی حکایت دارد. ▫️مجموع هزینه‌ای که برای خرید این ۵۲ قلم مواد غذایی پرمصرف تا قبل از حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی باید صرف می‌شد ۱۲.۴ میلیون تومان بود. اما برای خرید همان ۵۲ قلم مواد غذایی در اردیبهشت امسال باید ۱۹.۴ میلیون تومان پول پرداخت می‌شد. ▪️به عبارت دیگر هزینه خرید این ۵۲ قلم مواد غذایی پرمصرف نسبت به دوره قبل از حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی حدود ۷ میلیون تومان بیشتر شده است. این در حالی است که مبلغ کالابرگی که دولت به هر نفر داده همچنان یک میلیون تومان ثابت مانده است. 🔖پایگاه خبری بُردار | @Bordarna |
هدایت شده از پایگاه خبری بردار
📌 مواد اولیه خودرو در یک سال گذشته چقدر گران شدند؟ ▫️از ورق فولادی و آلومینیوم گرفته تا پلیمرها و مواد پلاستیکی، بسیاری از نهاده‌های اصلی تولید خودرو در فاصله خرداد ۱۴۰۴ تا خرداد ۱۴۰۵ رشدهای کم‌سابقه‌ای را تجربه کرده‌اند و برخی حتی بیش از ۵ برابر شده‌اند. ▪️اعداد این اینفوگرافی نشان می‌دهد هزینه تولید خودرو فقط به یک عامل وابسته نیست بلکه حاصل زنجیره‌ای از مواد اولیه‌ای است که هر کدام با افزایش قیمت قابل توجهی روبه‌رو شده‌اند. 🔖پایگاه خبری بُردار | @Bordarna |
هدایت شده از تأملات | تولايى
1.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چیزی نیست؛ یعنی لااقل چیز جدیدی نیست. آقای محمدی می‌گوید:«از اول هم نباید به این شکل آتش‌بس را قبول می‌کردیم.» چرا جدید نیست؟ چون بعد از جنگ ۱۲ روزه هم همین را گفتند؛ گفتند زمانی آتش‌بس کردیم که سلاح دشمن ته کشیده بود و اگر این را می‌دانستیم کار دیگری می‌کردیم. چرا جدید نیست؟ چون همین حرف‌ها را زمان جنگ هم می‌شنیدیم؛ قرار بود چرخه جنگ آتش‌بس جنگ متوقف شود. حالا به خودتان نگاه کنید؛ هر شب منتظر حمله جدید نیستید؟! چرخه نقض شد؟! ندیدید تکرار حرف‌های دکتر قالیباف و مشاوران‌شان، از طرف حامیان ایشان شده بود «تندروی»،«جنگ طلبی»،«خوارج». ندید به «لوبیای سحر آمیز» خواندن شروط رهبری رسیدند و تصریح کردند خطوط قرمز آقا که وحی منزل نیست؟! این سناریو که: همه چیز با رهبری هماهنگ است و یک عده تندرو به خاطر بی اطلاعی آرامش جامعه را به‌هم می‌ریزند، دیگر زیادی تکراری است، هرچند هنوز مشتری دارد! فرق نمی‌کند قبل از رهبری «آقا» چقدر به او نزدیک بوده‌اید؛ الان او ولیّ جامعه است و کار شما اطاعت! این تصویر که از رهبر امت اسلامی ساخته‌اید، همین تصویر که در جلوت چیزی می‌گوید و در خلوت چیز دیگر، زیادی مشمئز کننده است، زیادی! توبه کنید... ✊🇮🇷@m_a_tavallaie
5367062490315824897_222381495439433.oga
زمان: حجم: 5.3M
🔴خطای محاسباتی مسؤولان...👆👆 🔴 👆👆👆صوت بسیار مهم حجت الاسلام دکتر نبویان نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد جزییات متن ضعیف وخسارت بار توافق با رژیم تروریسم و شرور آمریکا 👇 🔴حرف از پیروزی با این متن مبهم و خسارت بار!! کاملا غلط است 🔴 ایران درتنگه هرمز حق عوارض ومدیریت ندارد.باید تردد همه کشتی های تجاری تمام کشورهای دنیا بدون محدودیت باشد. الان مدیریت تنگه بدست سپاه است اما بلافاصله بعد ازتوافق مدیریت ایران ازبین می‌رود. 🔴تحریم های امریکا بااین متن لغو نمی‌شود.تحریم های شورای امنیت لغو نمی‌شود .اصلی ترین تحریم ها،تحریم کنگره آمریکاست که نیاز به مصوبه دارد . 🔴درمتن فقط وعده لغو تحریم های کنونی( آن هم مبهم و معلوم نیست تحقق یابد) . سرنوشت تحریم های جدید بعد از توافق چه میشود؟!!! ایا قرار است مانند برجام بعد از توافق هزاران بار تحریم جدید بشویم؟ 🔴 در نسخه جدید متن ،ازاد سازی پول با پیشرفت مذاکرات است!! باید پیش شرط توافق میبود 🔴ایران حق تولید بمب اتم ندارد، سرنوشت مواد غنی شده با رضایت آمریکا..باید تمام موارد مرتبط با هسته ای مذاکره شود! 🔴زمان توافق نهایی مبهم است...و وصول منافع موکول به توافق نهایی 🔴تحریم های امریکا، حفظ نیروهای دشمن درمنطقه،حفظ شرایط کنونی هسته ای ایران تا توافق نهایی حفظ می‌شود!! 🔴صندوق ۳۰۰میلیارد دلاری...منابع ومصارف آن مبهم است و باید با توافق آمریکا صورت بگیرد! 🔴تضمین توافق به قطعنامه شورای امنیت گره خورده!! 🔴این توافق مانند برجام خسارت محض است و بخاطر تغییر محاسبات مسوولین است # خسارت محض ایتا http://eitaa.com/nabavian
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 مذاکره را تمام کنید، وگرنه خدا به خودتان واگذارتان خواهد کرد! | | منبع @ostad_shojae | montazer.ir
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
برخی حقایق دیر واضح می شوند. اما آنهایی که در موضع تصمیم یا تبیین هستند، حق ندارند فهمیدن را تا واضح شدن حقیقت به تاخیر بیاندازند. این افراد مسئولیت بسیار بسیار بالاتری دارند. اینها مردم را جهت می دهند و اگر جهتی که می دهند از نفهمیدن موقعیت حاصل شود، گاه ضرباتی جبران ناپذیر بر پیکره اجتماع می زند. برای ما واضح بود که امام شهید، اصل مذاکره با آمریکا را نفی می کردند و بحث ایشان در چگونگی آن نبود. این نبود که بگویند مذاکره خوب و مذاکره‌ بد داریم. اما دوستانمان که از قرار ولایتمدار هم هستند، فهم دیگری از ولی خدا داشتند. این فهم دوستان توام با فضاسازی سنگین رسانه های غرب گرا، یک دیکتاتوری عجیب را در این ۶۰ روز پس از سکوت جنگ بر کشور حاکم کرده بود. در خیابانها و میادین ناچار بودیم خار در چشم و استخوان در گلو باشیم. تنها به ایما و اشاره و به طور غیر مستقیم نکات را می گفتیم تا انسجامی که به واسطه مذاکرات بی موقع در حال شکستن بود، بیش از این ضربه نخورد. با این حال بارها و بارها از جانب همین دوستان دیرفهم متهم شدیم به وحدت شکن و انسجام شکن بودن! چرا؟ چون فهممان آن بود که امروز پس از ۶۰ روز تازه بعضی از آن ها به آن رسیده اند. چون فقط از اشتباهاشان حمایت نکردیم! چون برایشان هورا نکشیدیم که به به چه اشتباهات خوبی. دیرفهمی، همیشه تاریخ، گرفتاری بخشی از اثرگذاران شیعه بوده است. از کوچه بنی هاشم تا شهادت امام حسن علیه السلام. از عاشورا تا غیبت کبری. در همه این موارد اگر برخی صاحب تاثیران به موقع می فهمیدند، امروز دنیا رنگ و رویی دیگر داشت. بله. شیعه ولایتمدار می فهمد. ولی گاه دیر می فهمد. و این دیرفهمی دردی است خسارت بار. ☘️تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
هدایت شده از سید مهدی خضری
📜 وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ و بسا چیزی را دوست دارید و آن برای شما شر است. (۲١۶ بقره) ✍️ هر توافقی خلاف شرط رهبری باشد شر است؛ هر چند برای شما مطلوب و جذاب باشد.
🔻سید محمود نبویان، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: با مشاهده‌ی متن توافق باید اعلام کنم، نسبت به دو نسخه‌ی قبلی، خسارت بارتر و عقب‌نشینی‌های ایران نیز بیشتر شده است. صوت 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
در دولت که بودم، برایم واضح شده بود که می‌توان با یک تصمیم صحیح چندین همت به نفع مردم کار کرد یا با یک تصمیم غلط چندین همت به زیان مردم اقدام کرد. و این مرتب آزارم می‌داد که نکند تصمیم غلط بگیرم یا تصمیم‌سازی غلط انجام بدهم. و امروز برای چندمین بار یک توییت وزیر خارجه چند ده همت زیان زد به مردم. ان دنیا بار این توییت‌ها بسیار سنگین تر از گوشی موبایل ایشان است. کاش این گوشی دویست گرمی را کنار می‌گذاشت تا نخواهد آن بار عظیم را به دوش بکشد. باری به عظمت ۹۰ میلیون ایرانی ☘️تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
هدایت شده از تأملات | تولايى
فرض کنید در یک کشور دور افتاده، در همسایگی جنوب غربی بورکینافاسو، حکومتی بر قراره که مردم اون کشور بسیار دور افتاده، رهبر اون حکومت رو جانشین امام زمان خودشون میدونن. حالا تو همین فرض، فکر کنید یه خبرنگاری میاد و از وزیر امور خارجه اون کشور دور افتاده سوال میکنه اگر ما این رهبر شما رو بزنیم بکشیم، چی میشه؟ اون وزیر هم با خونسردی تمام میگه خب یکی دیگه رو به جاش میگذاریم! حالا فرض کنید دست بر قضاء و کاملا اتفاقی، چند روز بعد رهبر اون کشور دووور افتاده ترور میشه. درست زمانی که اون وزیر محترم در همون منطقه بوده و با چشم خودش بمبارون رو دیده. حالا فرض کنید اون ترور، مقدمه یک جنگ بوده که همزمان شروع شده؛ اونم درست وسط زمانی که اون وزیر امور خارجه با اونی که حمله کرده مشغول مذاکره بوده؛ یعنی صرف ترور نبوده... حالا فرض کنین باز، اون وزیز امور خارجه، عصر همون صبحی که رهبر اون کشور رو بمبارون کرده و جنگ رو شروع کردن، میاد مصاحبه می‌کنه و میگه حاضریم یه طوری که غرورمون حفظ شه به جنگ خاتمه بدیم. حالا فرض کنید نیروهای نظامی اون کشور، بر اساس طرح همون رهبر ترور شده، میان و مواضع دشمن رو موشک بارون میکنن. حالا فرض کنید رئیس همون وزیر امور خارجه، یعنی رئیس جمهور مردم کشور همسایه بورکینافاسو، میاد وسط این جنگ از کشورهایی که میزبان مهاجم هستند عذرخواهی می‌کنه! حالا فرض کنید برای انتخاب رهبر بعدی جلسه تشکیل میشه و کسی که بیشترین حمایت رو از این وزیر امور خارجه داشته تو این جلسه تمام تلاشش رو میکنه تا یک شخص خاص رهبر نشه و دست بر قضا، مردم و خبرگان با همون شخص بیعت می‌کنن... حالا فرض کنید درست زمانی که آتش‌بس میشه و مهمترین اهرم اون کشور یه چیزیه به اسم بسته بودن «گشاده پرویز» اون وزیر امور خارجه توییت میزنه که آقا ما باز کردیم گشاده رو! تا جایی که نیروی نظامی اون کشور باز مجبور میشه واکنش نشون بده و ۲۴ ساعت بعد، نصف و نیمه ببنده. حالا فرض کنید وسط اینکه آیا توافق میشه یا نه و رئیس جمهور کشور دشمن کلی شایعه مطرح کرده، باز اون وزیر امور خارجه میاد و یه توییت اونم به زبون دشمن میزنه که از بس دشمن ذوق می‌کنه اونو بازنشر می‌کنه! حالا در مقابل همه این اتفاقات کاملا فرضی، مردم اون کشور میگن: آقای وزیر! بابا ما به شما اعتماد داریم! فقط بیا به ما بگو چه خبره! شما همونی که یک توافق قبل این امضا کردی که همون رهبر شهید شده گفت «خسارت محض»؛ بیا ایندفعه توضیح بده قضیه فرق داره... حالا من از شما می‌پرسم: چرا این مردم کشور همسایه بورکینافاسو اینقدر افراطی و تندرو و جنگ طلب هستن؟! ✍محمدعلی تولایی ✊🇮🇷@m_a_tavallaie
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
فرض کنید در یک کشور دور افتاده، در همسایگی جنوب غربی بورکینافاسو، حکومتی بر قراره که مردم اون کشور ب
فرض کنیدهای خیلی زیاد دیگه‌ای جا افتاده! از تعطیلی مجلس بگیرید تا توییت‌های بی‌جا و تصمیمات خطرناک و ضدمعیشت و خلاف قانون اساسی و ... روسیاهی‌ش بمونه برای هر کسی که حمایت بی‌جا کرد و جاده‌صاف‌کن این مسیر بود تاریخ فراموش نمی‌کنه!