eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
این رو هم مثل اون صوتی که گفتم از دست ندید هم سید محمد مطلبی پور هم محسن عباسی ولدی، کم‌نظیر هستند و
به حجت الاسلام محسن عباسی ولدی، ارادت ویژه دارم، همه کتاب‌هاشون هم دارم بسیار زیاد از ایشون دفاع کردم و مقابل هر کسی به ایشون توهین کرد ایستادم اما در ماجرای دی ماه و حمایت اشتباه و بدون تخصص از حذف ارز ترجیحی که انجام دادند واقعاً حرفی برای گفتن نداشتم! این بار هم که خودشون با انصافی که داشتند پذیرفتند که نمی‌دونستند نظر رهبر متفاوت هست اما قبل از اینکه هر نکته‌ای استخراج بفرمایند باید نگاهی بندازند که این اختلاف نظر و خطای محاسباتی چرا به وجود اومد و اصول چی بود... ماجرای حذف ارز ترجیحی شوخی نبود! منجر به کودتا، جنگ و شهادت رهبر شد! خطای محاسباتی در این حد می‌تونه مرگبار باشه! خودتون این مطلب رو ببینید: https://eitaa.com/Achar_Ir/4359 اگر اون جا دچار خطای محاسباتی شدند و تحلیل اشتباه کردند، این بار هم همینطور، خب یک جای کار مشکل داره... پ.ن: چیزی هم که تکذیب کردند و بر مبنای اون تحلیل کردند، متاسفانه عین واقعیتی هست که اتفاق افتاده و خبر ندارند! 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
🔻داستانِ کوتاه آمدن‌های امام! ✍هر گاه در نظام اسلامی، کاری بر خلاف نظر قائد امت پیش رفت، بحث تحمیل بر ره‌بری پیش می‌آید. ولی لزوما تحمیل هم‌راه با نفاق و خیانت نیست. چه این که لزوما به معنای دست‌بسته بودن و زندانی بودن ره‌بری هم نیست. 🔸در صراط مستقیمی که از شمشیر تیزتر و از مو باریک‌تر است، لابد خیلی وقت‌ها مرز بین حق و باطل زیادی کم‌رنگ است. موضوع تحمیل بر ره‌بری که البته اصطلاح نه چندان گویا و رسایی است، یک پدیده‌ی شدت و ضعف‌پذیر است. به اصطلاح علم منطق تشکیک‌بردار است. طیفی است که این ورش سفید است و آن ورش سیاه. در این میانه هم یک طیف خاکستری عریض و طویلی است که از کم‌رنگ مایل به سفید شروع می‌شود تا پررنگ نزدیک به سیاه. 🔹شاید به‌تر باشد، به جای اصطلاح غلط‌اندازِ «تحمیل بر ره‌بری» به «کوتاه آمدن ره‌بری» بپردازیم. راستی چه می‌شود که امام جامعه از نظر ایده‌آل خودش کوتاه می‌آید؟ البته که بله، گاهی به این خاطر است که رسما دستش را می‌بندند، بل‌که طناب به گردنش می‌اندازند. پیش آمده جناحی از لشکر، شمشیر بر امام جامعه کشید که یا تن به خواسته‌ی ما می‌دهی یا سروکارت با همین شمشیر است! سراغ داریم فرماندهان لشکر، یکی پس از دیگری به امام خود خیانت کردند و به دشمن پناهنده شدند. این برگ‌های تاریخ، دربردارنده‌ی تلخ‌ترین داستان‌های تحمیل بر ره‌بری است. 🔸اما داستانِ کوتاه آمدن‌های امام همه از این جنس نیست! تاریخ حکومت پیام‌بر (صلی الله علیه وآله) و امیرالمؤمنین (علیه السلام) گواه است که بارها امامِ جامعه علی رغم داشتن قدرت و مبسوط الید بودن، از امر نخستین خود کوتاه آمد. نه به خاطر تهدید جانی یا شکل‌گیری دیوار سرپیچی مردم؛ بل‌که شاید صرفا به این خاطر که ابا داشت دستور خود را دو بار صادر کند. یا می‌خواست نتیجه‌ی مشورت غلط یکی از یارانش را به او نشان دهد. یا این که اتمام حجت کند و کلاس معرفت امام‌شناسی را یکی دو پله بالا ببرد. یا شاید به احترام فلان یار و شیعه‌ی خوبش، تن به پیش‌نهادش داده، اگر چه می‌دانست پیش‌نهادِ درستی نیست. سیره‌ی حضرت پیام‌بر(ص) و حضرت امیر(ع) را اگر مطالعه کنیم خواهیم دید گاهی همین که کسی پیش‌دستی کند و با تحکّم مشورتی بدهد، امام به حرفش عمل کرده است. لابد به خاطر این جور اخلاق‌های امام است که شخصی مثل قمر بنی هاشم، نزد ائمه‌ی خودش لب می‌دوزد، تا جایی که تاریخ به سختی از او به اندازه‌ی یک صفحه، سخن و حدیث ضبط کرده است. 🔹کافی است کارگزارِ مؤمنِ مخلصِ دل‌سوزی نزد امام جامعه هرازگاهی بگوید: هر چه شما امر بفرمایید ولی به نظر من چنین و چنان باید کرد! با همین گفتگوی بسیار طبیعی و شاید ناگزیر، امام از برخی حرف‌ها و سیاست‌هایش کوتاه می‌آید؛ بدون این که آن کارگزار خائن و منافق باشد. هم‌چنان که امام، ظرفیت مردمش را می‌سنجد و مراعات‌شان می‌کند، هوای کارگزارانش را هم دارد. دست‌گاه محاسباتی کارگزاری اگر با امامش تراز نباشد، این امام است که دل‌سوزانه کوتاه می‌آید و به خواست کارگزارش تن می‌دهد. 🔸وانگهی وقتی تمدن نوین اسلامی هنوز محقق نشده است، یعنی دولت و ملت هم‌چنان در تراز و توان و ظرفیت تحقق آن نیستند. امام شهید ما فرمود، ما به قله نزدیک شده‌ایم. پس لابد هنوز نرسیده‌ایم و هم‌چنان جای کار داریم. به اندازه‌ی فاصله‌ی ما با قله که ان شاء الله زیاد نیست، ره‌بر جوان و رشیدمان، همانند همه‌ی انبیا و اوصیا راهی جز این ندارند که ضعف ملت و دولت را مراعات کنند و گه‌گداری کوتاه بیاید. گاهی امام، از اصل نظام اسلامی کوتاه می‌آید، گاهی از یک حکم و گاهی از یک استراتژی ایده‌آل. هر چه جامعه جلوتر بیاید، کوتاه آمدن‌های امام کم‌تر می‌شود. 🔹این که پیام‌بر(ص) فرمود: به ما پیام‌بران امر شده که در حد و اندازه‌ی عقل و شعور مردم با آن‌ها صحبت کنیم؛ «إِنَّا مَعَاشِرَ الْأَنْبِيَاءِ أُمِرْنَا أَنْ نُكَلِّمَ النَّاسَ عَلَى قَدْرِ عُقُولِهِمْ.» [الكافي/ج1/ص23] لابد به این معنی است که دستور و اوامر و سیاست‌ها هم باید به اندازه‌ی عقل و درک مردم باشد. هوای کارگزاران را هم باید داشت چرا که برایند ظرفیت و درک و شناخت مردم‌ند. باید ما دولت و ملت با هم‌دلی و دل‌سوزی نسبت به هم‌دیگر به هم کمک کنیم و کاری کنیم کوتاه آمدن‌های امام به حداقل برسد. شاید پس از ظهور به صفر برسد. والله العالم!
حکومتِ هزار معصوم و امر به معروف! همون قدر که عدم اعتماد، توهین کردن، بدخواه و خائن خواندن مسئولان اشتباه هست، معصوم و بدون خطا دونستن‌شون هم اشتباه هست! بعضی بزرگواران جوری رفتار می‌کنند که انگار حکومتِ فعلی، نه حکومتِ معصوم که «حکومتِ هزار معصوم» هست و همه مدیران، کارگزاران و مسئولان، معصوم و مبری از خطا هستند و اشکالی بهشون وارد نیست! خودشون که هیچی حتی کارشناسان و مشاوران‌شون هم که احیاناً ممکن هست دانش‌آموخته‌یِ علومِ ذاتاً مسمومِ انسانیِ غربی باشند هم معصوم هستند و سم روشون اثر نمی‌کنه! و از اون هم بالاتر حتی کوچکترین جلوه نفاق یا نفوذ اعم از جریانی و فردی در هیچ لایه‌ای از حکومت پیدا نمیشه! و جالب‌تر این که رهبر شهید معتقد بودند در مرحله دولتِ اسلامی موندیم و هم در نرم‌افزار و نظامات اسلامی و هم در مدیرانِ اسلامی خلأ داریم اما بزرگوارن مرحله تمدنِ نوینِ اسلامی که سهل هست، مرحله حکومتِ دورانِ ظهورِ حضرتِ حجت رو برای مسئولان و کارگزاران قائل هستند! ❗️هر دو فکرِ اشتباه نتیجه «از آقا انقلابی‌تر بودن» هست، نمونه بسیار هست ولی برای هر کدوم یک مثال میارم ▪️تفکرِ اشتباهِ اول ➖رهبر شهید: بشدّت ‌پرهیز میکنم، نمی‌گذارم، منع میکنم و نهی میکنم از اینکه به رئیس‌جمهور و دیگر رؤسای کشور اهانت بشود ➖رهبر انقلاب: دلسوزی و حسنِ نظر مسئولان ▪️تفکرِ اشتباهِ دوم ➖رهبر شهید: این دوره مانند دوران و سال ۶۰ است + تأکید بر نفوذ جریانی و فردی ➖رهبر انقلاب: خطای محاسباتی مسئولان به اندازه کافی عالم و آدم تو سر تفکر اول زدند(کار خوبی هم کردند) ولی! تفکر دوم از تنبیهِ تفکرِ اول سوء استفاده کرده و خودش هم به خیل تنبیه‌کنندگان پیوسته و اینطوری از تنبیهِ خودش فرار کرده و به چشم بقیه نیومده! و حتی بدتر از اون گاهی جایی که تفکرِ درستی هم بوده، رفته سریع برچسبِ تفکر اول رو بهش زده و باعث شده اون هم تنبیه کنند و باز خودش قسر در رفته! اما یک بار جستی ملخک، دو بار جستی ملخک، الان تو دستی ملخک! بزرگوارانِ تفکرِ دوم به قدری غرق در این انگاره شدند که گاهی مجبور هستند ولی فقیه رو هزینه کنند برای پوشش خطای [درباره محاسباتی] مسئولان و نظر ولی فقیه رو یک نظرِ همینجوریِ در سطحِ اختلافِ سلیقه‌یِ در انتخابِ رنگِ سبز و زرد یا نظری برابرِ با نظرِ بی‌سوادی مثل من بدونند! دست خودشون نیست ولی اولین و تنها واکنش‌شون به هر اتفاقی در عالم اینه که مسئول، معصوم و مبری از خطاست و ( اولِ هر بند بگذارید): ۱- هر که می‌گوید مسئول خطا کردست، خودش خطاکارست و باید توبیخ شود ۲- باید دلیل و توجیهی برای این کارِ مسئولِ معصوم بیاورم، بی‌شک بی‌حکمت نیست ۳- حالا نقد هم میخواهید بکنید اما نقد با تهمت و تخریب تفاوت دارد و نقد اصولی دارد ۴- بنده هیچ التزامی به رعایت مفاد بند ۳ نسبت به دیگران ندارم(استاندارهای ۸گانه!) خلاصه که امر به معروف و نهی از منکر برای همین هست که اگر خطایی دیدیم، اصلاح کنیم: نه ضدِاصلاح و نه پاک‌کردنِ خطا! و علی الاصول نباید از دوریِ افراد از مرکزِ دایره انقلاب خوشحال باشیم که باید سخت ناراحت باشیم و اشک بریزیم که خیلِ رستگاران و پیروانِ محمد حتی به اندازه یک نفر کمتر می‌شود و یک نفر کمتر طعمِ شیرینِ آن‌ها را می‌چشد! اصلاً فلسفه امرِ به معروف همین است! از سرِ عشق و محبت دستِ دوردستان و محرومانِ از این مرکزِ آهن‌ربایِ ولی خدا را بگیری و به او نزدیک‌تر کنی که مولایمان هم همین‌گونه بود: اباعبدالله (ع) عشق همه را دارد، حتّى عشق دشمنانى كه بر او شمشير مى‌‌كشند و نيزه مى‌اندازند، محبّ آن‌ها است. مى‌خواهد آن‌ها را متحوّل كند. او با دشمنان اینگونه بود و چه جفای بزرگی که ما با دوستان اینگونه نباشیم و عشق آن‌ها را نداشته باشیم! آن هم دوستانی که جز مواردی جزئی تماماً اشتراک داریم و همگی عاشق و جان‌فدای نظامِ اسلامی و ولیِ فقیه‌ش هستیم و اصلاً برای ولیِ خدا دعوا می‌کنیم، عصبانی می‌شویم و پرخاش می‌کنیم! باشد که به لطف باری تعالی عاقبت بخیر و شهادت شویم...ان‌شاءالله پ.ن: تیکه آخرش هم اومدم معمولی بنویسم ولی با این ادبیات زیباتر می‌شد 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
رهبر شهید در آخرین سخنرانی خودشون فرمودند: «اگر از این دسته‌ی مفسدِ اصلی کسانی هنوز در کشور باشند ــ که لابد هم هستند ــ اینها باید تعقیب بشوند، باید مجازات بشوند، باید محاکمه بشوند؛ ملّت، طلبکار این قضیّه است. دستگاه‌های امنیّتی و قضائی موظّفند که آن کسانی را که با دشمن همراهی میکنند، همکاری میکنند، هم‌صدایی میکنند ــ چه در عمل، چه در زبان، چه در تحلیل ــ با اینها برخورد قضائی بکنند، برخورد عادلانه بکنند. بنده طرف‌دار سخت‌گیری بیجا نیستم امّا آسان‌گیری بیجا هم مثل سخت‌گیری بیجا کشور را دچار زیان میکند. پس به گمان زیادِ من، نقشه‌ی آینده‌ی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی این نوع کار است، این سبک کار است. البتّه من یقین دارم که به لطف الهی هر گونه حرکتی از این قبیل به دست ملّت ایران نابود خواهد شد؛ بدون تردید. ملّت بحمدالله زنده است، بیدار است، آماده است.» [بیانات رهبر شهید در دیدار مردم آذربایجان شرقی - ۱۴۰۴/۱۱/۲۸] پ.ن: در دورانِ «اگر بر فرض، ضرورتاً نوبت دوره سکوت صحنه نبرد نظامی رسیده باشد،» آمریکا دست روی دست گذاشته و هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران انجام نمی‌ده؟! اگر جواب بله هست و انجام می‌ده، و به «گمانِ زیادِ رهبرِ شهید» این حرکت و اقدام از نوع فتنه و کودتا خواهد بود، این کودتا در مرحله طراحی هست یا حتی در مرحله اجرا و تحقق؟! و اینکه اگر در مرحله طراحی یا حتی اجرا هست کسانی که رهبر شهید اشاره کردند از «دسته‌یِ مفسدِ اصلی» تا «کسانی که با دشمن همراهی، همکاری و هم‌صدایی می‌کنند چه در عمل، چه در زبان و چه در تحلیل» کجا هستند و چیکار می‌کنند؟! 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسیرِ حسین و شمر جداست که شمر بنده‌ی‌ِشیطان، حسین‌ عبدِ خداست علی الاصول میانِ سپاهِ شمر و حسین نه‌جای‌سازش‌وتسلیم،حرف‌ِعاشوراست علی الاصول خداوند یار آن قوم است که گوششان همه‌دم بر نصایح‌ِمولاست علی الاصول به این گرگ‌های رنگارنگ امید نیست که فرجام‌ِکارشان پیداست علی الاصول در آیین و دین و منطق ما تقاص خون‌ِشهیدان گرفتنش اولی‌ست 🎙مداحی حاج مهدی رسولی در شب پنجم محرم 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
حالا که سرگرم جام جهانی هستید بد نیست بدونید آقا محمد هم آرزو داره فوتبالیست بشه و یک روزی تو ملی فل
4.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایرنه مونترو، نماینده اسپانیا در پارلمان اروپا بی‌حجاب و آتئیست! اما آزاده، غیور و باحیا مرحبا به غیرت‌ش که اینطوری به جشن گرفتن تولد ترامپ توسط اعضای پارلمان انتقاد می‌کنه! تازه نه چند هزار نفر از مردمشون، نه کودکانِ مینابشون، نه ملوانانِ ناوِ دناشون و نه رهبرشون رو شهید کردند! این همه غیرت فقط سرِ مردم غزه و لبنان هست! اونم از چند هزار کیلومتر اون طرف‌تر! و اما افسوس + 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
اگر توی رودربایستی با ولیّ‌فقیه هستید و معتقدید ایشان در پیام خود اشتباه کرده آن‌طور از تفاوت نظر خود با برخی مسئولان سخن گفته و خطای محاسباتی آن‌ها را عیان کرده، همین را مردانه و صریح اعلام کنید. ماست‌مالی کردن خطای مسئولان یعنی بیشتر از رهبر انقلاب می‌فهمید و بیشتر از او دلسوز کشور و وحدت هستید. البته این هم ریشه در تلقی غلط‌تان از وحدت دارد که وحدت را در هم‌آخور شدن تعدادی مسئولِ بی‌مسئولیت می‌دیدید. در هر صورت تا وقتی هم‌چنان بخواهید با تفسیرهای باطل، مسیر اجتهاد در برابر نصّ را ادامه دهید، قلم و زبان ما علیه‌تان تیز است. نگران چهره‌ی مسئولانید؟ نگران نباشید، اشخاص برای ما هیچ اهمیتی ندارند. دست از سفیدشویی بردارید. متر و معیار ما، پیام امام‌مان است که اشخاص را با صفات دلسوزی و حسن‌نظر توصیف کرد. اما به کارنامه‌ی افراد و عملکرد آن‌ها نقد نمود. لذا برای ما هم کارنامه مهم است. همین! @Masihane
وصیتنامه حاج قاسم: «اما ولایت عملی مخصوص مسئولین است که می‌خواهند بار مهم کشور را بر دوش بگیرند، آن هم کشور اسلامی با این همه شهید.» 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هدایت شده از استاد عابدینی
بسم‌الله الرحمن الرحیم پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب که فرمودند «منتظر تحقق شروط خواهیم بود»، بند اول تفاهم‌نامه مبنی بر «پایان فوری و دائمی جنگ در تمامی جبهه‌ها از جمله لبنان» نقض شده است. ما به عنوان ناظران تفاهم نامه، خواستار پاسخ مناسب به این نقض عهد و یا ابطال تفاهم‌نامه هستیم. محمدرضا عابدینی ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ @Abedini
💡رهبر انقلاب دقیقاً با چه موضوعی مخالف هستند؟ ✍️مهدی افراز 🔹بعد از انتشار پیام رهبر انقلاب سوالی شکل گرفت که اختلاف نظر ایشان در چه موضوعی است. با محتوای تفاهم‌نامه؟ با هسته ای شدن تعهدات؟ با اصل توافق با آمریکا؟ با پایان بندی سیاسی جنگ؟ 🔸از مجموع ۱۴ پیام رهبر عزیزمان روشن می شود که اختلاف نظر ایشان با اراده پشت توافقات، در موضوع نظم آینده غرب آسیاست. 🔹جنگ جاری فرصت هایی را هم برای ما و هم برای آمریکا پدید آورد. فرصت های تاریخی که این جنگ برای ما رقم زد این بود که در فضای اجتماعی یک نفرت عمومی نسبت به آمریکا بوجود آمد، حقانیت ایدئولوژی، اندیشه سیاسی و راهبردی ما برای همه روشن شد، سرمایه اجتماعی مقاومت به شدت رشد کرد، محور مقاومت در آستانه تبدیل به بلوک مقاومت قرار گرفت، در جهان اسلام نشان دادیم که می شود در برابر امریکا ایستاد، ضعف امریکا را برای جهان علنی کردیم، پایگاه های آمریکا را به عنوان مهم ترین عنصر تنظیم گر سیاست های اقتصادی - سیاسی - امنیتی منطقه در معرض غیرعملیاتی شدن قرار دادیم، از اهرم تنگه هرمز برای تبدیل شدن به یک بازیگر جهانی استفاده کردیم، مایه هایی از تغییر نظم خلیج فارس را در مقابل چشم همه قرار دادیم، نوچه های آمریکا در منطقه را به وضعیت خضوع در برابر خودمان کشاندیم و ... همه این موارد افقی را پیش روی ما قرار داد که ما در آستانه تغییر نظم غرب آسیا به نفع مقاومت و انقلاب اسلامی هستیم. 🔸در مقابل فرصت هایی هم برای آمریکا پدید آمد که اولاً آیت الله خامنه ای را به عنوان نبض جریان ضد آمریکایی و ضد سلطه به شهادت رساندند و ضربات نظامی و اقتصادی زیادی به ما وارد کردند و به فضای داخلی و منطقه ای نشان داد که برای حل کردن مسئله ایران و به هم زدن طرح ایران در منطقه آمریکا ورود سخت کرده و با رژیم همکاری تمام عیار دارد. 🔹توافق با امریکا، آتش زدن فرصت های ایران و زنده کردن فرصت های امریکاست. ابزاری که نظم منطقه را به نفع امریکا حفظ کرده و ناظم بودن آن ها را در منطقه تثبیت می کند، توافق با ایران است. محوری ترین جمله در یادداشت ظریف در فارن افرز این است؛ "دو طرف باید از این فاجعه به عنوان فرصتی برای پایان دادن به ۴۷ سال خصومت استفاده کنند." ایران که می توانست بعد از ۴۷ سال مساله اش را با امریکا تمام کند، ولی توافقنامه مساله ما با امریکا را آغاز خواهد کرد. توافق نامه اراده ما در مناسبات اقتصادی و تجاری، سیاست داخلی، سیاست های منطقه ای و نظم خلیج فارس را در طول اراده امریکا تنظیم و تعیین خواهد کرد. 🔸دال مرکزی پیام های رهبر انقلاب در یکصد روز گذشته، ترسیم کننده تصویری برای ورود ایران به دنیای جدید به محوریت امریکازدایی از خلیج فارس بود. حالا امّا توافق با آمریکا برهم زننده این دورخیز تاریخی است. متاسفانه عقب نشینی های ما و لطمات ما در تجارت دریایی و موضوع لبنان مقدمات و پیامدهای اولیه از تثبیت ناظم بودن امریکاست. علّت دست و پا زدن های نوچه های آمریکا در کشور و جهان اسلام برای حصول توافق، دقیقاً به همین جهت بازمی گردد. 📌در فایل صوتی توضیحات تکمیلی ارائه شد. @afrazmahdi
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نامۀ قالیباف به شعام برای برگزاری جلسات علنی مجلس 🔹سخنگوی هیئت‌رئیسۀ مجلس: شیوۀ جدید برگزاری جلسات و عدم برگزاری جلسات صحن، براساس مکاتبات شورای‌عالی امنیت ملی و نهادهای امنیتی انجام شده است. 🔹رئیس‌مجلس در اردیبهشت‌ماه در نامه‌ای به شورای‌عالی امنیت ملی خواستار ارائۀ نظر جدید شعام شد. 🔹تاکنون پاسخ این نامه از سوی شعام دریافت نشده اما جلسات طبق روال قبلی به‌صورت نظارتی برگزار می‌شود. پ.ن: به ضمیمه این یادداشت ببینید طبق اصل ۱۷۶ فرمانده سپاه و ارتش عضو اصلی شعام نمی‌باشند و رأی ندارند؛ اما عده‌ای به اشتباه آنها را نیز صاحب رأی می‌دانند. همچنین در شرایط كنونی با شهادت علی لاریجانی، رهبر انقلاب یك نماینده در شعام دارند. با نكات فوق، تركیب در شرایط كنونی به صورت مطلق با دولت است. 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir