eitaa logo
کانال سید مقدام حیدری
788 دنبال‌کننده
939 عکس
239 ویدیو
50 فایل
این‌جا نه با غذا؛ که با یادداشت‌های فاخر پذیرایی می‌شوید. و نه اطلاعات زیاد؛ بل‌که نگاه و زاویه‌ی دید تقدیم حضورتان می‌شود. مدیر و نویسنده‌ی کانال @meqdam
مشاهده در ایتا
دانلود
✍خدا را شکر در این مدت یک کلمه در تأیید مذاکرات حرفی نزدم، و یک کلمه هم به مذاکره‌کنندگان توهین نکردم. پیام آقا اگر چه تأیید موضع ما بود، ولی کام ما را تلخ کرد. خدایا به این شب‌های خیابان دولتی به ما لطف کن که آقا لب تر نکرده، بگویند چشم! این دولت را هم به وظایفش آشناتر و موفق‌تر کن. گناه و تقصیرمان را هم ببخش.
🔻منهجِ تفکرِ «علی الأصول» ✍هم آقای شهید، هم آقای رشید، علی رغم مخالفت‌شان با مذاکره با آمریکا، اجازه‌اش را صادر کردند. شاید یکی از علل چربیدن کفه‌ی مذاکره‌خواهان بر خواستِ دلِ امام امّت، تحلیل‌ها و موضع‌گیری‌های ما بچه‌های انقلابی باشد. 🔸دیربازی است که امام شهید، هرازگاهی علیه مذاکره سخن می‌گفت، ولی ما بچه‌های انقلابی مذاکره را توجیه می‌کردیم و برایش دلیل‌ها می‌تراشیدیم. مثل این که الآن مذاکره لازم است تا ایران در افکار عمومی دنیا و داخل، سفید و صلح‌طلب شناخته شود. یا این که این مذاکرات، غیر مستقیم است، اما سخنان آقا ناظر به مذاکرات مستقیم است. یا این مذاکرات، از جنس بده‌بستان نیست؛ ارائه‌ی راهی آبرومندانه به آمریکا برای خالی کردن عرصه‌ی جنگ است. یا این مذاکرات، برای تثبیت دست‌آوردهای جنگ است؛ نه بده بستان. یا این مذاکره پوششی برای زمان خریدن است. یا این یکی از موضع قدرت است، پس اشکال ندارد. یا این مذاکرات با ره‌بری هم‌آهنگ است. یا در شرایط جنگی هم‌چین مسائلی صددرصد به دست ره‌بر جامعه است و کسی نمی‌تواند نظر خودش را بر خلاف ره‌بر اعمال کند. یا این بار، شورای عالی امنیت ملی پای کار است و همه چیز درست پیش می‌رود. یا لفظ مذاکرات، بین این مذاکرات با مذاکرات برجام، صرفا یک اشتراکِ لفظی است که حکم آن بر این جاری نیست. یا هر چه حضرت آقا درباره‌ی نفی مذاکرات فرمودند، ناظر به نوع خاصی از مذاکرات با آمریکاست، نه این مذاکرات. 🔹جنسِ این تیپ استدلال‌ها بر پایه‌ی ظن و گمان یا بر اساس اطلاعات و متغیراتِ هر چند درست، ولی خارجی و سطحی است. بر اساس مبانی و اصول نیست. در حالی که شماری از آیات و روایات، در کنار سخنانِ پرشمارِ امام راحل و امام شهید در نفیِ من الأساسِ مذاکره با آمریکا، در حدی بوده است که برای ممنوعیت مذاکره با آمریکا اصلی محکم شکل دهد. 🔸اصل، موجب می‌شود که متغیرات سطحی و فریبنده ما را به دیدگاه‌های چپ و راست نکشانند. اصول، ما را از فکر کردنِ زیادی در پیِ هر تغییر و رخ‌دادی معاف می‌دارند. شناختِ اصول، تکلیف انسان را در شرایط گوناگون روشن می‌کند. مشت، که از اصول پر باشد، با هر جابه‌جایی و بالا پایین شدنی، انسان نظرِ خلق الساعه‌ای نمی‌دهد و دم به دقیقه نظرش را عوض نمی‌کند. با تمسک به اصولِ محکم، انباشتِ اطلاعات و داده‌ها، ما را به در و دیوار نمی‌کوبد. 🔹دشمن، هر روز برای ما شرایطِ به ظاهر جدید می‌سازد و هر روز بهانه‌ی جدیدی برای مذاکره می‌تراشد. مسئولین ما هم که با دشمن درگیرند، هرازگاهی احساس می‌کنند این بار، قضیه فرق می‌کند و گریزی از مذاکره نیست. اما ره‌بر رشید و جوان‌مان با پیامِ کوتاه و پرنکته و تاریخی‌شان، پرده از سبک تفکرشان در این زمینه برداشتند. ایشان فارغ از رخ‌دادها، تهدیدها، چالش‌ها و مهره‌چینی‌ها «علی الأصول» با مذاکرات مخالفت کردند. این سبکِ تفکر، منهج حکما و انبیاست که البته قابل یادگیری و بکارگیری است. ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های خودش را دارد، ولی بسیار راه‌گشا و نقطه‌زن است. 🔸سال‌هاست که کشور، در ایست‌گاهِ نه به مذاکره با آمریکا متوقف مانده و معطل فهم و شناخت مسئولین، مردم و حتی بدنه‌ی انقلابی است. شاید اگر، فقط ما انقلابی‌ها به اصلِ خویش برگردیم و به اقتدای ره‌بر عزیزمان «علی الأصول» بیندیشیم و موضع بگیریم، کار در می‌آید و این گردنه هم به سلامت طی می‌شود.
توبه و استغفار به‌خاطر تفاوت نظر با رهبری 🔰 ویراست و توئیت 🔸 فایل با کیفیت جهت نصب در مسجد، مدرسه، محل کار و... 🔻 ما را در ویراستی دنبال کنید 💠 اندیشکده راهبردی سعداء 🆔 @soada_ir
هدایت شده از کانال حسین دارابی
❗️ از برخی اعضا شورا انتظار دیگری می‌رفت.... اون روز اول وقتی فهمیدم فقط یک نفر رأی منفی داشته درباره متن تفاهم نامه، سرم درد گرفت از ناراحتی که منصوبین رهبری و نظامی‌ها هم رأی مثبت دادن؟ همه اعضا در رفت و برگشت پیام‌ها با رهبری درباره بند بند تفاهم‌نامه و ایراداتی که ایشون می‌گرفتند و مخالفت‌هایی که ابراز می‌کردند، فهمیدند که نظر ولیّ جامعه چیز دیگریست، ولی بجز یک نفر بازهم ترجیح دادن نظر تیم دولت محقق بشه از برخی اعضای شعام انتظار دیگری میرفت از منصوبین رهبری مثل رئیس قوه قضائیه، فرماندهان نظامی و از رئیس مجلس بعنوان نماینده مردم شاید یک درصد احتمال نمی‌دادن اینطوری بشه و رهبری چنین پیامی بدن شاید هم واقعا در رفت و برگشت پیامها، متوجه نشدن نظر رهبری درباره این تفاهم نامه چیه و خطای محاسباتی داشتن، اشکال نداره. الان که رهبری صراحتا نظرشون رو اعلام کردن که دیگه نظر آقا رو فهمیدن. چرا بازم بیانیه میدن و همون مسیر قبلی رو ادامه میدن؟
🔻داستانِ کوتاه آمدن‌های امام! ✍هر گاه در نظام اسلامی، کاری بر خلاف نظر قائد امت پیش رفت، بحث تحمیل بر ره‌بری پیش می‌آید. ولی لزوما تحمیل هم‌راه با نفاق و خیانت نیست. چه این که لزوما به معنای دست‌بسته بودن و زندانی بودن ره‌بری هم نیست. 🔸در صراط مستقیمی که از شمشیر تیزتر و از مو باریک‌تر است، لابد خیلی وقت‌ها مرز بین حق و باطل زیادی کم‌رنگ است. موضوع تحمیل بر ره‌بری که البته اصطلاح نه چندان گویا و رسایی است، یک پدیده‌ی شدت و ضعف‌پذیر است. به اصطلاح علم منطق تشکیک‌بردار است. طیفی است که این ورش سفید است و آن ورش سیاه. در این میانه هم یک طیف خاکستری عریض و طویلی است که از کم‌رنگ مایل به سفید شروع می‌شود تا پررنگ نزدیک به سیاه. 🔹شاید به‌تر باشد، به جای اصطلاح غلط‌اندازِ «تحمیل بر ره‌بری» به «کوتاه آمدن ره‌بری» بپردازیم. راستی چه می‌شود که امام جامعه از نظر ایده‌آل خودش کوتاه می‌آید؟ البته که بله، گاهی به این خاطر است که رسما دستش را می‌بندند، بل‌که طناب به گردنش می‌اندازند. پیش آمده جناحی از لشکر، شمشیر بر امام جامعه کشید که یا تن به خواسته‌ی ما می‌دهی یا سروکارت با همین شمشیر است! سراغ داریم فرماندهان لشکر، یکی پس از دیگری به امام خود خیانت کردند و به دشمن پناهنده شدند. این برگ‌های تاریخ، دربردارنده‌ی تلخ‌ترین داستان‌های تحمیل بر ره‌بری است. 🔸اما داستانِ کوتاه آمدن‌های امام همه از این جنس نیست! تاریخ حکومت پیام‌بر (صلی الله علیه وآله) و امیرالمؤمنین (علیه السلام) گواه است که بارها امامِ جامعه علی رغم داشتن قدرت و مبسوط الید بودن، از امر نخستین خود کوتاه آمد. نه به خاطر تهدید جانی یا شکل‌گیری دیوار سرپیچی مردم؛ بل‌که شاید صرفا به این خاطر که ابا داشت دستور خود را دو بار صادر کند. یا می‌خواست نتیجه‌ی مشورت غلط یکی از یارانش را به او نشان دهد. یا این که اتمام حجت کند و کلاس معرفت امام‌شناسی را یکی دو پله بالا ببرد. یا شاید به احترام فلان یار و شیعه‌ی خوبش، تن به پیش‌نهادش داده، اگر چه می‌دانست پیش‌نهادِ درستی نیست. سیره‌ی حضرت پیام‌بر(ص) و حضرت امیر(ع) را اگر مطالعه کنیم خواهیم دید گاهی همین که کسی پیش‌دستی کند و با تحکّم مشورتی بدهد، امام به حرفش عمل کرده است. لابد به خاطر این جور اخلاق‌های امام است که شخصی مثل قمر بنی هاشم، نزد ائمه‌ی خودش لب می‌دوزد، تا جایی که تاریخ به سختی از او به اندازه‌ی یک صفحه، سخن و حدیث ضبط کرده است. 🔹کافی است کارگزارِ مؤمنِ مخلصِ دل‌سوزی نزد امام جامعه هرازگاهی بگوید: هر چه شما امر بفرمایید ولی به نظر من چنین و چنان باید کرد! با همین گفتگوی بسیار طبیعی و شاید ناگزیر، امام از برخی حرف‌ها و سیاست‌هایش کوتاه می‌آید؛ بدون این که آن کارگزار خائن و منافق باشد. هم‌چنان که امام، ظرفیت مردمش را می‌سنجد و مراعات‌شان می‌کند، هوای کارگزارانش را هم دارد. دست‌گاه محاسباتی کارگزاری اگر با امامش تراز نباشد، این امام است که دل‌سوزانه کوتاه می‌آید و به خواست کارگزارش تن می‌دهد. 🔸وانگهی وقتی تمدن نوین اسلامی هنوز محقق نشده است، یعنی دولت و ملت هم‌چنان در تراز و توان و ظرفیت تحقق آن نیستند. امام شهید ما فرمود، ما به قله نزدیک شده‌ایم. پس لابد هنوز نرسیده‌ایم و هم‌چنان جای کار داریم. به اندازه‌ی فاصله‌ی ما با قله که ان شاء الله زیاد نیست، ره‌بر جوان و رشیدمان، همانند همه‌ی انبیا و اوصیا راهی جز این ندارد که ضعف ملت و دولت را مراعات کند و گه‌گداری کوتاه بیاید. گاهی امام، از اصل نظام اسلامی کوتاه می‌آید، گاهی از یک حکم و گاهی از یک استراتژی ایده‌آل. هر چه جامعه جلوتر بیاید، کوتاه آمدن‌های امام کم‌تر می‌شود. 🔹این که پیام‌بر(ص) فرمود: به ما پیام‌بران امر شده که در حد و اندازه‌ی عقل و شعور مردم با آن‌ها صحبت کنیم؛ «إِنَّا مَعَاشِرَ الْأَنْبِيَاءِ أُمِرْنَا أَنْ نُكَلِّمَ النَّاسَ عَلَى قَدْرِ عُقُولِهِمْ.» [الكافي/ج1/ص23] لابد به این معنی است که دستور و اوامر و سیاست‌ها هم باید به اندازه‌ی عقل و درک مردم باشد. هوای کارگزاران را هم باید داشت چرا که برایند ظرفیت و درک و شناخت مردم‌ند. باید ما دولت و ملت با هم‌دلی و دل‌سوزی نسبت به هم‌دیگر به هم کمک کنیم و کاری کنیم کوتاه آمدن‌های امام به حداقل برسد. شاید پس از ظهور به صفر برسد. والله العالم!
هدایت شده از محسن قنبریان
30.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجت الاسلام و المسلمین ۲۹خرداد۱۴۰۵ ❓چرا این پیام قبل امضا به مردم نرسید؟! چگونه دو صدایی و حاکمیت دوگانه و تفرقه القا نشود؟! ❗️«اتقوا ظنون المومنین» را خوانده بودم ولی حالا که نظر رهبری نظر همان جامعه انقلابی در آمده آیا پیام را در چشم دولت و مذاکره کننده و برچسب زننده بکنیم؟! ❗️دو نحوه ابطال تفاهم نامه... ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از کانال حسین دارابی
نعیم قاسم: «ما در خطرناک‌ترین مرحله زندگی در لبنان به سر می‌بریم؛ ولی در نهایت ما تصمیمی حسینی و کربلایی گرفتیم.. ۲۴ ساعت اخیر یکی از سخت‌ترین روزهای لبنان بود
هدایت شده از شبکه نویسندگان
چه کسانی امروز در تحریرگران قلم زدند؟ ۱ـ از حماسه میدان تا روایت هنر؛ تبیین ضرورت بعثت هنرمندان در حافظه تمدنی ایران ✍️مهناشریفی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781921082629019754 ۲ـ آسیب به زیرساخت‌های سلامت ایران در جنگ اخیر؛ ضرورت مستندسازی، فراتر از ثبت خبر ✍️افسانه حاجیلو https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781923891635742192 ۳ـ «مارپیچ سکوت» فروپاشید؛ آمریکا در برابر مقاومت شکست خورد! ✍️امیر عطاران_یک معلم https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781927061371747780 ۴ـ از جعلِ واقعیت تا بازگشت به حقیقت ✍️حسین سلطان محمدی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781931074006600791 ۵ـ ریشه‌های پنهان عاشورا: از جهالت پدر تا شقاوت پسر ✍️دکتر احمد صادقی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781934392132598292 ۶ـ ایران حرم است،با مصرف خادمانه ✍️زهرا غلامی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781942505847707467 ۷ـ هندسه تکلیف و نظارت؛ واکاوی پیام رهبر انقلاب در آستانه یک چرخش تاریخی ✍️ حسین انجدانی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781944913552491090 ۸ـ چهارسویِ تفاهم ایران و آمریکا: «روایت‌ها و دلالت‌های راهبردی» ✍️احمد باقری مزینانی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781945427482570495 ۹ـ ولایت‌ مداری با فهم جامع محقق می‌ شود، نه با نقل گزینشی ✍️ موسی آقایاری https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781949188082700236 ۱۰ـ منهجِ تفکرِ «علی الأصول» ✍️سید مقدام حیدری https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781970239096975720 ۱۱ـ دو صحنه از یک حقیقت ‌✍️ابوالفضل گلستانی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781972877279682707 ۱۲ـ لبنان؛ سمفونیِ برخاستن از میانِ غبار ✍️زهرا غلامی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781983617230043692 ۱۳ـ زیر یک پرچم؛ چگونه فرهنگ عاشورا در روزهای بحران دل‌های یک ملت را کنار هم نگه می‌دارد ✍️مصطفی یزدان پناه https://farsnews.ir/tahrirgaran/1781984115738250121 شبکه نویسندگان؛ محلی برای نوشتن جمعی https://eitaa.com/writersnetwork
🔻صادقانه با شعام ✍مسئولی که فقط بر اساس داده‌ها، اخبار، گزارش‌ها، نامه‌ها و همین متغیّرات سطحی تصمیم می‌گیرد و کاری به اصول و مبانی ندارد، تیرش به خطا می‌رود. که هر چه هدف خطیرتر باشد، خطایش هم خطرناک‌تر است. یکی از اصول و مبانی که باید دولت و ملت به آن باور داشته باشند از این قرار است که: بیش‌ترین سهم حکمت، بصیرت، آینده‌نگری و چاره‌اندیشی را قاعدتا خدا به ره‌بر امت اسلامی می‌دهد، و لا غیر! وقتی خدا امت اسلامی را به تبعیت از یک نفر مأمور می‌کند، قاعدتا راه و چاه را بیش از همه، به او نشان می‌دهد. 🔸این سؤال را اعضای محترم شورای عالی امنیت ملی از خود بپرسند و پاسخ دهند. خدایی که عادل است و همه چیز را سر جای خود قرار می‌دهد، چرا باید راه نجات کشور از بحران را به شما نشان دهد، ولی همین راه نجات را به ذهن ره‌بر شرعیِ امت اسلامی، ناصواب جلوه دهد؟! اگر مذاکره حق بود و این تفاهم‌نامه صواب، چرا خدا این راهِ نجات را به راه‌بر و راه‌نمای امت اسلامی نشان نداد، بل‌که ناصواب نشان داد؛ ولی به شما نشانش داد؟! 🔹علی الأصول و بر اساس مبانی و قواعد قرآن و عترت، اگر شما راهی را پسندیدید، ولی نائب امام زمان (علیه السلام) تا آخر نپسندید و دلش به آن رضایت نداد، آیا آن راه به هدف می‌خورد؟ برکتی دارد اصلا؟ از قِبَلش عایدی برای کشور خواهد آمد؟ منفعتی را جلب می‌کند؟ ضرری را دفع می‌کند آیا؟! بر اساس مبانی دینی و اسلامی‌مان اگر کارگزاری یک‌دندگی کرد و آن‌قدر گفت و اصرار کرد و نامه‌نگاری کرد تا اجازه‌ی امامِ امّت را برای کاری که به آن رضایت نداشت گرفت، آن کار چه سهمی از صواب و خیر و برکت دارد؟! 🔸خدا در قرآن به پیام‌بر (صلی الله علیه وآله) می‌فرماید: نه، به خدا قسم! آن‌ها ایمان واقعی نمی‌آورند، مگر آن که در دعواهای‌شان فقط تو را به داوری انتخاب کنند و تازه، از رأیی که می‌دهی، در دل احساس ناراحتی نکنند و در عمل هم، دربست تسلیم حکم تو باشند؛ (فَلا وَ رَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فيما شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا في‌ أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْليما). راستی شرط ایمان کامل در دوران غیبت و زعامت ولی فقیه چیست؟! 🔹آیه‌ای که گذشت و این حدیثِ نابِ امام رضا (علیه السلام) را لطفا با خط خوش در دفترِ کار و جلسات‌تان نصب کنید که هر روز به کارتان می‌آید. فرمود: اگر خدا بنده‌ای را برای اداره‌ی شؤون بندگانش انتخاب کند، سینه‌اش را برای این کار گشاده می‌کند، چشمه‌های حکمت را در دلش می‌جوشاند، و علم را به او فراوان الهام می‌کند. بعد از آن دیگر در جواب هیچ سؤالی نمی‌ماند، و در راه صواب دچار تحیّر و تردید نمی‌شود. پس او معصوم است و تأیید و توفیق و تسدید شاملش می‌شود. از خطا و لغزش هم در امان است. خدا او را از این ویژگی‌ها به صورت اختصاصی برخوردار می‌کند، تا حجت او بر بندگانش باشد! «إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا اخْتَارَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِأُمُورِ عِبَادِهِ شَرَحَ صَدْرَهُ لِذَلِكَ وَ أَوْدَعَ قَلْبَهُ يَنَابِيعَ الْحِكْمَةِ وَ أَلْهَمَهُ الْعِلْمَ إِلْهَاماً فَلَمْ يَعْيَ بَعْدَهُ بِجَوَابٍ وَ لَا يُحَيَّرُ فِيهِ عَنِ الصَّوَاب فَهُوَ مَعْصُومٌ مُؤَيَّدٌ مُوَفَّقٌ مُسَدَّدٌ قَدْ أَمِنَ مِنَ الْخَطَايَا وَ الزَّلَلِ وَ الْعِثَارِ يَخُصُّهُ اللَّهُ بِذَلِكَ لِيَكُونَ حُجَّتَهُ عَلَى عِبَادِه‌‌». [الكافي/ج1/ص203] 🔸بله؛ مصداق اتم این روایت وجود نورانی معصومین (علیهم السلام) است. ولی استدلال عام امام رضا(ع) شامل ولی فقیه هم می‌شود. بدون شک سهم رقیق‌تری از عصمت و احاطه و اشراف به مصالح و مفاسد امت اسلام را حتما ولی فقیه هم دارد، وگرنه مأمور به اطاعت از او نمی‌شدیم و نمی‌شدید. و بدون شک آن درجه از عصمت و احاطه و اشراف را ـ هر چه که هست و به هر درجه‌ای که قبولش دارید ـ شما مسئولین محترم ندارید. و در آخر، گیرم کسی برای انتخابِ کوی بن‌بست اصرار کند و به زور اجازه‌اش را بگیرد، به صرف اجازه کو‌ی بن‌بست، آزادراه نخواهد شد و کسی را به مقصد نخواهد رساند.
هدایت شده از شبکه نویسندگان
چه کسانی امروز در تحریرگران قلم زدند؟ ۱ـ سن فرزندان خود را بالا ببرید ✍️امیر عطاران_ یک معلم https://farsnews.ir/tahrirgaran/1782034013282550861 ۲ـ بازخوانی الگوی کنشگری انقلابی در اندیشه امام شهید رضوان الله تعالی. ✍️ محمد امامی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1782037597135703985 ۳ـ تراژدی وفاداری و خیانت در کوفه (ماجرای حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه) ✍️مرتضی سلطانی تهرانی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1782042184034064019 ۴ـ داستانِ کوتاه آمدن‌های امام! ✍️سید مقدام حیدری https://farsnews.ir/tahrirgaran/1782048847360900063 ۵ـ یادداشت تحلیلی؛پیام رهبر انقلاب ✍️محمدصادق ناطقی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1782069994755603075 ۶ـ تراژدی محاسبات غلط؛ وقتی یاران، خود درد می‌شوند ✍️ حسین انجدانی https://farsnews.ir/tahrirgaran/1782070220542838418 شبکه نویسندگان؛ محلی برای نوشتن جمعی https://eitaa.com/writersnetwork
1_26550392715.mp3
زمان: حجم: 11.1M
🎙 هشدار عجیب آیت الله مصباح یزدی، درباره فتنه آینده! برخی از سیاسیون عمامه‌دار یا پیراهن سفید یا برخی از کسانی که سردوشی دارند و نظامی هستند باورشان نمی‌شود امریکا دشمن دین ما هستند، فکر می‌کنند اختلاف سر منافع مادی است، اگر آن را تأمین کنید کاری به شما ندارند! خواستگاه فتنه بعدی هم همین جاست.
🔎 مروری بر ۷ شرط گفته شده در تفاهم‌نامه اسلام‌آباد 🖼 در انتظار تحقق شروط 🗯 رهبر انقلاب: از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 1️⃣ خاتمه عملیات نظامی 2️⃣ رفع محاصره دریایی ایران 3️⃣ تثبیت حاکمیت بر تنگه هرمز 4️⃣ تأمین خسارت و بازسازی 5️⃣ لغو جامع تمامی تحریم‌ها 6️⃣ خاتمه موضوعات هسته‌ای 7️⃣ در دسترس قرار گرفتن دارایی‌های مسدود 📲 @rahbar_enghelab_ir