eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠تصوف؛ مبارزه با اسلام 🔰دیدگاه علامه مصباح یزدی درباره تصوف و عرفان بدلی ✅2⃣ 🔸علامه مصباح یزدی در ادامه توبیخ عرفان بدلی مانند تصوف فرمودند: 🔻دعواى اين جماعت با شاه و حكومت و وارد شدن آنان در مسايل سياسى نيز مصداق بارز مشغول شدن به دنيا و امور دنيايى و غافل گشتن از خدا و ياد او است! 🔻عارف بالله و واصل به حق (در نزد این گروه) كسى است كه دست بيعت با قطب و شيخ فرقه داده و روى دل از سياست و سياست‌بازان و جماعت روحانى برتافته و يكسره در كار «‌يا هو‌» و حلقه ذكر در آمده است! 🔻بدين ترتيب يكى ديگر از اركان مهم اين عرفان بدلى، علاوه بر جدايى مردم و افراد از سياست و مسايل اجتماعى، فاصله انداختن بين مردم و روحانيت است؛ چرا كه روحانيت با هدايت‌ها و روشن‌گرى‌هاى خود مى‌تواند براى قدرت‌هاى استعمارى و منافع آنان بسيار خطرناك باشد. 🔻در هر صورت در پيمودن مسير عرفان بايد بسيار محتاط و هشيار بود، چرا كه دام‌هاى بسيارى در اين راه گسترده شده و خطر انحراف به شدت رهرو و سالك را تهديد مى‌كند. 🔻امروزه استعمارگران، «‌تصوف‌» را در واقع به انگيزه مبارزه با اسلام علَم كرده‌اند و به نام اسلام و عرفان درصدد بركندن ريشه اسلام و عرفان حقيقى‌اند. 🔻متأسفانه بايد اعتراف كنيم كه عده‌اى افراد ساده‌لوح نيز فريب اين دغل‌بازان را خورده و در دام اين عرفان‌ها و اسلام‌هاى جعلى و انحرافى گرفتار شده‌اند.👌 📚در جستجوی عرفان اسلامی، علامه مصباح یزدی، ص ۹۷ 🔰 @adyanuniv 🔰
💠حکایت جمال‌ پرستی در تصوف! 🔸 ذوالنّون مصری از بزرگان صوفیه بر این اعتقاد است که کسی که با خدا انس گرفته، با هر صورت زیبایی از انسان‌ها انس و الفت می‌گیرد و این سِرّی است که نباید آن را با کسی در میان گذاشت![1] 🔻وی افشا کننده‌ی این سر را لایق هر گونه عقوبتی می‌داند! 🔹فخرالدین عراقی، از دیگر صوفیان جمال پرستی‌ست که هر صورت زیبایی را آینه‌ای از طلعت دوست می‌دانسته و اشتهار او در این کار تا جایی است که به اعتقاد افرادی از جمله جامی، وی در اوایل جوانی بخاطر شیفتگیش به بچه‌ای زیبارو، تا هندوستان مسافرت می‌کند.[2] 📚 پی نوشت 1. روزبهان بقلی فسایی، کشف‌الاسرار و مکاشفات الانوار، تصحیح مریم حسینی، ص 30. 2. لغتنامه دهخدا، ذیل کلمه‌ی فخرالدین همدانی (عراقی) 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام على عليه السلام: ما أكثرَ الإخْوانِ عندَ الجِفانِ، و أقلَّهُم عندَ حادِثاتِ الزّمانِ! چه بسيارند به هنگام چيده شدن كاسه ها،‌ و چه اندكند به گاه هاى زمانه! 📚 غررالحكم حدیث 9657 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اسناد در منابع اهل سنت (4) 🔴 👈🏼 کم حافظگی دروغگو (در تحریف و خیانتِ علمی در منابع عامه) در روایتی که بسیاری از بزرگان عامه از جمله در «صحیح سنن الترمذی ج۳ ص۲۴۵ح ۳۰۹۰» به اعتبارش اعتراف کرده اند، آمده است که صلی الله علیه و آله و سلم از بین تمام صحابه فقط علیه السلام را شایسته اولیه آیات الهی دانسته اند. اما وقتی برجسته معاصر«شعیب الأرنؤوط» هیچ راهی برای تضعیف این روایت نمی‌یابد، در پاورقی«المسند ج۲۰ ص۴۳۴» می گوید: «این روایت ضعیف است و راوی آن یعنی _حرب قوی نیست». جالب اینجاست که فراموش کرده است که در ج۱ ص۳۴۲ همین کتاب، روایت دیگری از همین شخص را صحیح دانسته و او را ثقه نیز شمرده است! 🔰 @Adyanuniv🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🕌ذکری برای پایان جلسات و سخن ها الإمامُ عليٌّ عليه السلام : مَن أرادَ أن يَكْتالَ بالمِكْيالِ الأوْفى فلْيَكُنْ آخِرُ قَولِهِ :«سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ وَ سَلامٌ عَلَى المُرسَلينَ وَ الحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمينَ» ، فإنَّ لَهُ مِن كُلِّ مسلمٍ حسنةً . هر كس كه مى خواهد با پيمانه پُر مزد گيرد، بايد آخرين سخنش اين باشد: «سبحان ربّك ربّ العزّة عمّا يصفون و سلامٌ على المرسلين و الحمد للّه ربّ العالمين» كه براى چنين كسى، به ازاى هر مسلمان، يك حسنه منظور مى شود. 🔸كتاب من لا يحضره الفقيه : 1/325/954 (ع) (ع) 🔰 @adyanuniv 🔰
طریقه نماز لیلة الرغائب 🔰 @adyanuniv 🔰
🔴 اسناد در منابع اهل سنت (5) 🔴 👈🏼 اعتراض ألبانی به ابن تیمیه یکی از احادیـث صحیـح و متقـن از صلی الله علیه و آله و سلم در علیه السلام حدیث ولایت است که در آن می فرماید: «علی ولی هر مؤمنی بعد از من است». ألبانی (محدث عصر و بخاری ثانی) در «سلسله الأحادیث الصحیحه ج ۵ ص ۲۶۳ ذیل روایت ۲۲۲۳» پس از اینکه می‌گوید حاکم و ذهبی درست گفته اند که این روایت صحیح است، بشدت به ابن تیمیه اعتراض کرده و می‌گوید: « از گستاخی که این حدیث را انکار و تکذیب کرده، در شگفتم… و دلیل آن را جز مبالغه، افراط و تندروی او در رد نمی دانم». 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴 اسناد در منابع اهل سنت (6) 🔴 👈🏼 نفهمی عمدی محقق معروف «حدیث » حدیثی قطعی و متواتر است و بزرگان زیادی از محدثان غیرشیعه به آن اعتراف کرده اند، از جمله که بخاری ثانی و محدث دوران شمرده می شود، در «سلسله الأحادیث الصحیحه ج۴ ص ۳۴۳» پس از آنکه بیش از بیست صفحه به این حدیث اختصاص می دهد و از ده با چندین طریق صحیح آن را نقل می‌کند، می‌گوید: «جمع آوری تمام طرق این حدیث اینجا ممکن نیست و انسان به صحت آن یقین می کند». تأسف اینجاست که «بشار عواد معروف» محقق مشهور معاصر که بسیار به خود نیز مغرور است و نوشته های زیادی در نقد بی دقتی های سایر محققین نوشته، در پاورقی کتاب «تهذیب الکمال ج۲۰ ص۴۸۴» در اوج بی انصافی می گوید: «این حدیث هیچ طریق صحیحی ندارد و اصلا مشهور نیست»! 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا