eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 انواع صدقه ✍️پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: 🔰لبخند زدن تو به روى برادرت صدقه است، 🔰امر به معروف تو صدقه است، 🔰نهى از منكر تو صدقه است 🔰و نشان دادن راه به كسى كه راه بلد نيست صدقه است، 🔰برداشتن سنگ و خار و استخوان از سر راه صدقه است 🔰و خالى كردن آب از دلو خود به دلو برادرت صدقه است. 📚 کنزالعمال، ۱۶۳۰۵ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢ابوبکر شکائو، رهبر بوکو حرام در محاصره و جنگ با داعش خودکشی کرد ابوبکر شکائو، رهبر گروه اسلام گرای افراطی بوکو حرام نیجریه روز چهارشنبه در جریان جنگ با داعش و در زمانی که با همقطارانش در محاصره ستیزه‌جویان دولت اسلامی درآمده بود، اقدام به خودکشی کرده است. رسانه‌های محلی و بین‌المللی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی محلی دو روایت از نحوه خودکشی ابوبکر شکائو منتشر کرده اند: یکی اینکه وی یک گلوله به سینه خود شلیک کرده و دیگری اینکه چاشنی انفجاری (احتمالا) یک نارنجک را در دستان خود کشیده است. خبر مجروحیت شدید وی تایید شده است. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠آسیب های فرق انحرافی به جامعه 👈از جمله اين آسيب ها مي توانبه موارد ذيل اشاره نمود: 1️⃣ايجاد تعارض مراجع ديني و متدينين با حاكميت سياسي به بهانه عدم برخورد حكومت با فرقه ها 2️⃣بسترسازي براي تهاجمات نرم بيگانگان 3️⃣مخدوش كردن هويت ملي 4️⃣بسترسازي براي بهره برداري سروي سهاي اطلاعاتي 5️⃣خلق بهانه براي دخال تهاي بيگانگان ب هويژه در بعد مباحث به اصطلاح حقوق بشري. 📚(داداشي آذر، رسول ( 1391 )، آشنايي با فرق و اديان، تهران: اداره كل آموزش و پرورش سازمان حراست كل كشور) عضویت در کانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠بسترهاي گرايش به عرفان هاي نوظهور(1) ✳️دين و دينداري يكي از قديم يترين پديده هاي اجتماعي و از نيرومندترين و پايدارترين نهادهاي زندگي اجتماعي انسان در طول تاريخ بوده است. هر يك از اديان موجود، اعتقادات خود را برحق شمرده و داعيه به سعادت رساندن بشر را داشته است و به تبع آن، اديان ديگر را لااقل ناقص تلقّي و در بدترين حالت،انحرافي و الحادي قلمداد كرده و با آن به جنگ و ستيز پرداخته است. اين حقيقتي است كه الان «شبه عرفان ها در جامعه در ميان جوانان وجود دارد و روز به روز رو به افزايش است» به خاطر اينكه مطالبات جوانان افزايش پيدا كرده و ارتباط آن ها با جهان غرب باعث شده ،كه انتظاراتشان از محيط بالاتر برود و در عين حال اگر احساس كنند امكانات لازم براي پاسخ گويي راندارند، به امور ماورايي كه بخشي مي تواند اصل باشد و برخي غيراصل، روي بياورند.1 آزادى، عشق و شادمانى در تكاپويى معنوى و تعالى به سوى خداوند حاصل می ىشود، اما گم كردن او ونشناختن شريعتى كه راه رسيدن به اوست، انسان را آواره و سرگردان ساخته و در نهايت به هيچ سرمنزلىجز بي پناهى نخواهد رساند. 2 📚1-محمودزاده، مريم ( 1389 )، عرفان هاي كاذب و انحراف جوانان، در: روزنامه رسالت،.4/7/89،ص20 📚2-مظاهري سيف، حميدرضا ( 1389 جريان شناسي انتقادي عرفان هاي نوظهور، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، چاپ چهارم. عضویت در کانال👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠دوستی و ارتباط دراویش گنابادیه با دشمنان ایران 🔸با نگاه به عملکرد فرقه سلطان علیشاهی (گنابادی) در جمهوری اسلامی ایران متوجه می‌شویم که این فرقه در اکثر رخدادهای اجتماعی و سیاسی در تضاد و تقابل با مردم و جمهوری اسلامی بوده‌. 🔹در روزگاری که مردم ایران زیر یوغ رژیم ستم‌شاهی بودند و بعضی از جوانان و علماء در زندان‌های ساواک شکنجه می‌شدند، قطب فرقه سلطان علیشاهی در خانقاه بیدخت، سالروز تولد و تاج‌گذاری شاه منحوس را جشن می‌گرفت و برای وی مراسم دعا بر پا می‌کرد! [1] 🔻در تاریخ ایران و تاریخ فرقه سلطان علیشاهی ثبت و ضبط است که سران این فرقه چندین بار برای دست‌بوسی خدمت شاه مخلوع حاضرشده و اظهار نوکری و چاکری کردند. 🔻ازجمله می‌توان به ارتباط نزدیک نورعلی تابنده با رئیس‌جمهور خائن و جاسوس، بنی‌صدر اشاره کرد. 🔰آیت‌الله حاج شیخ محمد مدنی از علمای بزرگ شهر گناباد می‌گوید: «در سفری که بنی‌صدر رئیس‌جمهور وقت به گناباد آمد.. به او گفتم: آقای رئیس‌جمهور! این نورعلی تابنده که در روزنامه انقلاب اسلامی که شما صاحب امتیاز و مدیر مسئول آن هستید، مقاله می‌نویسد، می‌شناسید؟ گفت پسر خوبی است! گفتم اطلاع دارید او پسر صالح علیشاه، قطب صوفیه بیدخت است؟ گفت: باشد، پسر خوبی است... پاسخ بنی‌صدر به تمام سخنان من، حمایت کامل بود: باشد! پسر خوبی است!» [2] پی نوشت: [1]. مدنی، محمد، در خانقاه بیدخت چه می‌گذرد، نشر راه نیکان، تهران، 1391، ص 150 [2]. خبرگزاری جوان آنلاین، کد خبر 897588 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
موسسه فرق و ادیان بصائر با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و شعبه خراسان رضوی، اقدام به راه اندازی " فصلنامه علمی ترویجی" نموده و از تمامی نویسندگان و متخصصین عرصه مواجهه و نقد فرق و ادیان دعوت به همکاری می کند. فصلنامه مطالعات تحلیلی فرق و ادیان در محورهای اعلام شده، آماده پذیرش مقالات شما می باشد. مقالات خود را از طریق ایمیل برای ما ارسال کنید: motaleattahlili@gmail.com جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مقالات ارسالی به سایت بصائر مراجعه کنید: https://basaer-l.com/article مهلت ارسال مقالات تا اول مرداد 1400 عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✅ نتیجه تعصبات ناسیونالیسمی 🔹 پدر در پاسخ به این سوال که این همه شخصیت‌های تاریخی چرا به سمت بابک خرمدین رفتید؟ 🔸گفت: بخاطر اینکه بود. به دلیل اینکه عرب‌ها آن موقع در بودند و ۲۷۰ سال بر ما حکومت کردند. نهضت از زمان شروع شد. نهضت ابومسلم پنج سال بود. نهضت بابک ۲۲ سال بود. بابک ۲۲ سال با اعراب جنگید و این سبب شد که توانستیم اعراب را از ایران پاک و مقدس بیرون کنیم. 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 اگر مالکیت و فرماندهی قلبمان را هر چه زودتر به صاحبش( خداوند ) واگذار نکنیم، 🔹 دهها جاندار و غیر جاندار مستأجر و کلیددار قلبمان میشوند 🔹 و مدام در کوچه های دلمان، بین محبت این و آن و فلان و بهمان، درگیری و مشاجره است 👈 و نتیجه اش اضطراب و افسردگی ماست 👇👇👇👇 🌴 آیه 29 سوره زمر 🌴 🕋 رَجُلًا فِيهِ شُرَكاءُ مُتَشاكِسُونَ وَ رَجُلًا سَلَماً لِرَجُلٍ هَلْ يَسْتَوِيانِ مَثَلًا الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لا يَعْلَمُون ⚡️ترجمه: آیا شخصی که اربابانی متعدد دارد همه مخالف یکدیگر با آن شخصی که تسلیم امر یک نفر است حال این دو شخص یکسان است؟ حمد و ستايش مخصوص خداوند است، ولى بيشتر مردم نمى‌دانند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تاریخی بودن جزمیات، دلیل جزمی نبودن تاریخی ها اخطارهای نویسندگان رسالات دینی، آثار مربوط به مکاشفات و اناجیل که حاکی از مخالفت با اقسام اصول عقایدِ دروغین و غیب گویان دروغین، حتی با عیسی دروغین بود، اثبات می‌کند که در زمانی دراز، جزمیاتی که شکل قطعی گرفته باشد و مقبول همه باشد، وجود نداشت. در اواخر قرن دوم، مسئله مهمِ تثلیث، در مقابل بدعت های ایرنه به وجود آمد. توجه مضبوطی که ترتولین به نبرد با حوادث بدعت گذاران داشت، ثابت می کند که حتی در آن هنگام نیز عقیده مسیحی، شکل قطعی نداشته است. سختی نبرد، در این مقام و اشارات نویسندگانِ ارتودوکس، به این مسئله که اناجیل و رسالت دینی، به خصوص، اظهارات منسوب به پول، گاهی مجعول به نظر می‌رسید، شواهد بسیار بر این واقعیت است که گرایش هایی که کلیسا آن را محکوم ساخت، حق داشت، خود را به عنوان آوردن جزمیات رسمی، امانتدار تعالیم مسیحیت ابتدایی، بشناسد ... پیدا شدن مقام اسقفی، در مقیاس گسترده، نتیجه این ضرورت مقاومت ناپذیر بود که مسیحیت ناچار شده بود، جزمیاتی بیافریند؛ اما مقام اسقفی که برای تثبیت و تضمین آن جزمیات، منصوب گردید، توفیق نیافت تا به آن اختلاف ها پایان بخشد؛ بلکه آنها را برانگیخت. ------ آکادمی علوم اتحاد شوروی، مبانی مسیحیت، ترجمه از فرانسوی به فارسی از دکتر اسدالله مبشری،انتشارات حسینیه ارشاد، ص ۲۲۶. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 ‼️پاداش هدیه آیۀالکرسی به اهل قبور قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله:‏ إِذَا قَرَأَ الْمُؤْمِنُ آيَةَ الْكُرْسِيِّ، وَ جَعَلَ‏ ثَوَابَ‏ قِرَاءَتِهِ‏ لِأَهْلِ‏ الْقُبُورِ، أَدْخَلَهُ اللَّهُ تَعَالَى قَبْرَ كُلِّ مَيِّتٍ، وَ يَرْفَعُ اللَّهُ لِلْقَارِئِ دَرَجَةَ سَبْعِينَ نَبِيّاً، وَ خَلَقَ اللَّهُ مِنْ كُلِّ حَرْفٍ مَلَكاً يُسَبِّحُ لَهُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة. 📕(مستدرك الوسائل، ج‏2، ص340-341) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: اگر مؤمن، آیۀالکرسی را قرائت کند و ثواب قرائت آن را برای اهل قبور قرار دهد، خداوند متعال ، آن آیۀالکرسی را داخل قبر هر میّتی می کند، و درجه خواننده آیۀالکرسی را هفتاد مرتبه بالا برده، و خداوند از هر حرف آیۀالکرسی، فرشته ای را خلق می کند که تا روز قیامت برای او تسبیح می کنند. 🙏توصیه: 1)بر اساس این حدیث، لزومی ندارد قرائت آیةالکرسی در میان اهل قبور انجام شود، بلکه می توان آیة الکرسی را در منزل قرائت نمود و آن را به اهل قبور از شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام در همه قبرستان های عالم، نظیر تخت فولاد، وادی السّلام، بهشت زهرا و ... ، هدیه نمود. 2)توصیه می شود آیةالکرسی به نیابت از مولایمان حضرت صاحب الزّمان علیه السلام قرائت شودوبه اهل قبور هدیه گردد. (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 علیه السلام امام پرهیزگاران، سرور مسلمانان به روایت 🔶 فضائل علیه السلام در کتب ، خارج از شمارش و حد و حصر است. یکی از فضائل مخصوص امیر المومنین علیه السلام که نشان‌دهنده شایستگی خلافت پیامبر صلی الله علیه و آله و سیادت بر سایرین است، این حدیث نبوی است که از علمای اهل تسنن روایت کرده است: عبد الله بن اسعد ‌گوید:‌ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: شبی که مرا به آسمان بردند، به سدرة المنتهی رسیدم، در باره علی (علیه السلام) به سه چیز برای من وحی شد: او (علی بن ابی طالب علیهما السلام) امام پرهیزگاران، سرور مسلمانان و رهبر رو سفیدان تا بهشت‌های پرنعمت است. 📚 مناقب الامام علی علیه السلام ص۱۳۱ ح۱۴۷ (چاپ دار الاضواء) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠شباهت ادعای قطبیت صلاحی به صفی علیشاه 🔸در میان مشایخ صوفیه رسیدن به مقام قطبیت یعنی رسیدن به قدرت تام و تمامی که همه مریدان و مشایخ باید تابع محض قطب باشند. 🔹این‌چنین قدرتی باعث شده است که شهوت قدرت، بر بعضی از مشایخ چیره گشته و مشایخی که شرایط را برای خود مهیا دیده‌اند ادعای قطبیت کنند. 🔰محمد اسماعیل صلاحی از دراویش و مریدان فرقه سلطان علیشاهی (گنابادیه) مدعی جدید این سلسله است، که بعد از مرگ نورعلی تابنده در ضمن تبریکی رسماً به قطبیت رسیدن سید علیرضا جذبی را پذیرفت ولی بعد از گذشت چند روز، خود ادعای قطبیت کرد و سید علیرضا جذبی و اطرافیان او را دروغ‌گو خطاب کرد و همواره در سخنان خود ایشان را با زشت‌ترین تعابیر خطاب قرار می‌دهد. 🔻این ادعای قطبیت صلاحی شباهت‌هایی با ادعای قطبیت صفی علیشاه از دیگر اقطاب سلسله نعمت اللهی دارد. 🔻چون بعد از مرگ رحمت علیشاه اختلافی بین سعادت علیشاه و منور علیشاه بر سر ادعای قطبیت ایجاد شد و صفی علیشاه در ابتدا دست بیعت، به سعادت علیشاه داد و با او بیعت کرد و مدت‌ها مُرید او بود، ولی بعد از برآورده نشدن انتظاراتش دست بیعت، به منور علیشاه می‌دهد و سعادت علیشاه را با بدترین تعابیر و کلمات مورد هجمه خود قرار می‌دهد و در اشعاری او را گوساله، زندیق جاهل و بوجهل خوانده و منور علیشاه را قطب و پیر فاضل معرفی می‌کند. [1] 📚پی‌نوشت [1]. کیوان، سمیعی، دو رساله در تاریخ جدید تصوف ایران، نشر پاژنگ، 1370، ص 61-62. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰