eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠تناقض در نظام فکری معنویت‌های وارداتی(1) ☑️تناقض در باورها که همان تناقض در نظام اندیشه‌ای است، به این معناست که یک بخش از اعتقادات در یک مکتب با بخش دیگرش هم‏خوانی ندارد. وجود جملات خود ستیز که گاهی در کتاب‌ها و یا در سخنرانی‌ها ملاحظه می‌شود مربوط به همین بخش از تناقضات است. جملات خود ستیز جملاتی‏اند که خود را نفی می‏کند و با قبول آن، بطلانش نتیجه گرفته می‏شود. 👌مثلا اشو جملاتی می‌گوید که لازمه این جملات کنار گذاشتن مرام اشو است. وی می‌گوید: من خودم را نقض می‏کنم. وقتش رسیده که شما این را درک کنید. من نقض کردن خودم را ادامه خواهم داد. این یکی از راه‏هایی است که استفاده می‏کنم. من به نقض کردن خودم ادامه می‏دهم و هر‏چه را که گفته‏ام نقض خواهم کرد. حتی یک جمله را باقی نمی‏گذارم که نقض نکنم این یک روش است... من به شما فلسفه یاد نمی‏دهم. اگر من فیلسوف بودم، هرگز تناقض‏گویی نمی‏کردم. همیشه یک‏جور حرف می‏زدم. فوقش این است که مرا شاعر بخوانی. 📚منبع:یوگا از ابتدا تا انتها، اشو، ص 111 عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢تناقض در نظام فکری معنویت‌های وارداتی(2) 🔷در باب باورهای اشو دربارۀ خدا چنین تناقضی دیده می‌شود. از منظر اشو، مباحث استدلالی و منطقی برای شناخت خدا راه به جایی نمی¬برد و روی آوردن به خدا از راه عقل و برهان، همانا از دست دادن خداوند است و اصولاً گل شناخت، بعد از فرو افتادن پرده دانش، می‌شکفد؛ چرا که عقل و منطق باز دارنده¬اند. اما وی در کلام دیگر به تناقض‌گویی می¬پردازد و معتقد می‌شود: از راه عقل و هوش می¬توان خدا را شناخت؛ از راه دانش نمی¬شود به خدا رسید و از راه باور نمی¬شود خدا را شناخت، بلکه از راه عقل و هوش(است که) می¬توان(او را) شناخت؛ برای شناخت خدا، هوشی فراوان نیاز است. 📚منبع: الماس های اشو، اشو ص 11؛ بگو آری، اشو، ص 77 ؛مراقبه هنر شور و سرمستی، اشو ص 32. عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تناقض در نظام فکری معنویت‌های وارداتی(3) 👈یکی از مربیان یوگا در ایران که اعتقاد عمیقی به یوگا دارد و آن را تنها راه سعادت و سلوک معنوی معرفی کرده است، برای بیداری «کندالینی» دستوراتی داده است. کندالینی همان انرژی حیات است که احیا و فعال نمودن آن در یوگا مساوی با اشراق معنوی و معرفت درونی است. وی در جای دیگری دچار تناقض شده و در گفتۀ دیگری این گونه غیر ضرور بودن آیین یوگا را یادآور شده است. بیداری «شاکتی» فقط به یوگی¬های هند و تمرینات مخصوص کندالینی مربوط نیست، بلکه رعایت مقررات روحانی هر مذهبی ممکن است شاکتی(کندالینی) را در آن¬ها بیدار کند و این تجربیات بدون ذره¬ای آگاهی در آن¬ها رخ دهد… هر فردی با هر دینی اگر با خلوص، عبادت کند و خداوند را با تمام قلبش بپرستد و عشق و خدمت و بندگی خداوند هدف نهایی زندگی¬اش باشد، به لطف الهی، قدرت خدا(کندالینی شاکتی) در او بیدار می شود. 👈با این وصف چه نیازی به یوگا وجود دارد؟ اگر قرار باشد با دستورهای ساده و همگانی ادیان الهی، بیداری کندالینی صورت پذیرد، چرا بی دلیل، وقت افراد صرف تکنیک‌های پیچیده یوگا گردد؟ اگر می‌توان با دستوری ساده هم‏چون نماز، که فقط چند دقیقه زمان می‌برد «چاکرا» را باز کرد، چرا انسان روزانه نُه ساعت وقت خود را صرف تکنیک‌های دشوار نماید، که آیا چاکراتراپی صورت بگیرد یا خیر؟ 📚منبع:مراقبه هنر شور و سرمستی، اشو ص 108. -وارداتی_نظام_فکری_متناقض عضویت درکانال🔻🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢تناقض در نظام فکری معنویت‌های وارداتی(4) ✅برای اثبات تناقض اندیشه‌ای در مکاتب جدید همین بس که پائولو کوئلیو که آثارش به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده است، مخالفت سرسختانۀ دین مسیح با جادوگری را نادیده می¬گیرد و به سنّت دینی خویش «دین مسیحیت» پشت میکند و دو کتاب مستقل در باب جادوگرى(کتاب‏هاى بریدا و والکیرى‏ها) تألیف می‌کند. همین‌طور وی تلاش کرده با بیان آیات کتاب مقدس و جملات عیسی مسیح پای بندی خود را به مسیحیت به اثبات رساند. اما در کتاب کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، خوانندگان را به پرستش خدای مادینه یا نیمۀ مونث خدا تشویق می‌کند. او حتی به ترویج معنویتی می‏پردازد که در آن خدا در شکل زنانه‏اش دیده و پرستش می‏شود و آرزو می‏کند دیگران تثلیثی را بپرستند که شامل مادر، روح‌القدس و پسر باشد و روشن است که پرستش خدای مادینه برخلاف عقاید دین شخصی وی، یعنی مسیحیت است. روشن است که آموزه‌های دین شخصی کوئلیو با این بخش از اندیشه وی که معتقد به کارآمدی جادوست قابل جمع نیست. عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
7⃣2⃣ 💠 برای راضی کردن خودت و یا خدا؟  💢 گاهی هدف از نصیحت کردن، راضی کردن هوا و هوس است؛ نه خیرخواهی برای دیگران. اما این گاهی وقت ها، امروزه کمی زیاده شده و به همین دلیل شاید از نصیحت خاطره خوشی نداشته باشیم. 💢 اما نصیحت برای اینکه موثر باشد، دارای ویژگی هایی است که در اینجا به دو مورد آن اشاره می‌شود: ➖ پیام دهنده یا مبلغ باید محبوب، پر شور، علاقه مند، مطمئن و قابل اعتماد و صادق باشد. ➖ پیام دهنده باید به کلام خود ایمان داشته باشد. (١) 🔅امام علی علیه السلام می‌فرمایند: «مسلمان آینه برادر خویش است؛ هرگاه خطایى از برادر خود دیدید، همگى او را مورد حمله قرار ندهید؛ بلکه او را راهنمایى و نصیحت نمایید و با او مدارا کنید…» (٢) 🔺 در دعای معروف حضرت مهدی علیه السلام از خداوند طلب می‌کنیم: «خدایا بر دانشمندان ما زهد و نصیحت و خیر خواهی عطا فرما… و بر شنوندگان، تبعیت و پند پذیری تفضل فرما »(٣) 📚 ١- اخلاق مهدوی، اسماعیل حاجیان؛ ٢- تحف العقول، ص ١٠٨؛ ٣- مفاتیح الجنان، ص۲۱۴ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
8.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هفتم آبان ماه، بزرگداشت کوروش یا عید یهودیان؟ 🔹 آیا پاسارگاد محل دفن کوروش است؟ عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
📌 مناظره علمی ⬅️موضوع: ملاک تکفیری بودن یک جریان و گفتمان با حضور اساتید محترم حجج اسلام جواد ابوالقاسمی و روح الله حیاتی مقدم ⬅️ناظر علمی: استاد محترم ضیاء توحیدی ⬅️مکان:موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت علیهم السلام ⬅️زمان: یکشنبه مورخ 1400/08/09 ساعت 14:30 الی 16 ⬅️شرکت آنلاین دوستان علاقمند با لینک اسکای روم👇👇👇 https://www.skyroom.online/ch/cfuisf/nahadrahbari عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🙏مراقبه ✅مراقبه از مبانی اصلی عرفان اُشو است و آن را روش وصول به حقیقت، از طریق انجام یک سری اعمال و تکنیک‌های بدنی و روحی معرفی می‌کند. اُشو معتقد است که مراقبه او با پاکسازی آغاز می‌شود و برای این کار فرد باید خود را آن‌گونه که هست، بپذیرد و آنچه را می‌خواهد و تمایل دارد، انجام بدهد؛ اگر در این راستا نیاز است که نیروی جنسی آزاد گذارده شود، باید این کار را انجام دهد تا خودبه‌خود اصلاح شود وگرنه سرکوب آن موجب تباهی و کج‌روی انسان می‌شود. اشو مراقبه را تنها مسیر سعادت و پیروزی می‌داند و معتقد است که مراقبه تغییر شکل را از درون پدیدی می‌آورد. 📚الماس‌های اشو،ص 1382، 279. عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🙏مراقبه بر مبنای رویکرد لذت گرایی 👈اشو معتقد است که برای مراقبه لازم است نیروی جنسی آزاد گذارده شود و فرد باید این کار را انجام دهد تا خودبه‌خود اصلاح شود وگرنه سرکوب آن موجب تباهی و کج‌روی انسان می‌شود. اینجا از نظر او ملاک برای بایدونباید انجام یک فعل، صرف تمایل و خواست فرد است، البته می‌دانیم منظور از تمایل چیزی است که به انسان لذّت می‌دهد؛ یعنی انسان به چیزی تمایل دارد که از آن لذّت می‌برد. ملاک اُشو صرف تمایل برای انجام هرکاری را لذّت بردن شخص می‌داند. 📚میر هاشمی، سید محمد،مطلق‌گرایی در اخلاق، قم: مؤسسه بوستان کتاب، چاپ اول،ص169 ‏گرایی عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✍🏻نقدمراقبه برمبنای لذت گرایی اشو(1) ⬅️الف) مراقبه پیشنهادی او و لذّت‌طلبی انحصاری حاصل از آن، (منظور هر نوع لذّتی، البته از جنس مادی نه الهی آن است) برای همگان قابل‌پذیرش نیست؛ ⬅️ب) مراقبه او از این حیث کارآمد نخواهد بود؛ زیرا افراد دارای منش‌ها و تمایلات متفاوتی هستند و هر کس از روشی که بیشتر با روحیات و تمایلات او همخوانی دارد، بیشتر لذّت می‌برد( نه‌فقط روابط جنسی)؛ ⬅️ج) آنجا که می‌گوید برای پاک‌سازی فرد باید آنچه را که می‌خواهد و تمایل دارد، انجام دهد و این به دید فرد بستگی دارد که به چه چیزی تمایل دارد و یا لذّت می‌برد، به‌حکم این قضیه، هر کس از هر آنچه می‌خواهد و تمایل دارد می‌تواند استفاده کند و در این راستا، دیگران و منافع آنها اهمیت ندارد و ممکن است که به دیگران صدمه وارد شود. 📚طاهره محنت فر،مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو. عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰