#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
🔆 پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله
🔺كسى كه با معصيت خدا به دنبال كارى باشد، از مطلوب خود دورتر و به آنچه از آن مىترسيده است نزديكتر گردد.
📚 بحارالأنوار، جلد۷۷، صفحه۱۷۸.
#پیامبر_اکرم صلیالله علیه و آله وسلم
#معصیت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔴ادواردو فرزند یكی از ثروتمندان میلیاردر ایتالیا، بعد از مطالعه تصادفی قرآن، مسلمان شیعه شد و نام خود را مهدی گذاشت و پس از سفر به ایران با حضرت امام (ره) ملاقات كرد. بیست و سوم آبان سالگرد شهادت شهید آنیلی است.
✍️ نیلوفر تفلیسی
عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شهید ایتالیایی که به یوونتوس و فراری دست رد زد
تاریخچه زندگی شهید ادواردو و نحوه شهادت
عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
روش های رویارویی با متن
روش غیر ظاهری حاخام ها را میدراش می گویند که اصطلاحی است برگرفته از ریشهای به معنای "جستجو کردن" بر خلاف معنای ظاهری و تحت الفظی متن که آن را "پشوت" و "میشماء" می گویند که اولی برگرفته از ریشه ای به معنای "گسترش یافتن" است و دومی بر گرفته از ریشه به معنای "شنیدن" در مورد متنی که لازم است به نحو غیر ظاهری تفسیر شود می گوید این متن یا حاوی رمز است و کنایه از چیزی دیگر و یا باید علامتی برای چیزی دیگر باشد و یا اینکه به عنوان تمثیل لحاظ شود و آنچه که بنا بود به روش میدراشیِ غیر ظاهری در متن کشف گردد، راز شریعت یا اسرار شریعت و یا سرا پرده های نهانِ شریعت خوانده میشود.
-----
فلسفه آبای کلیسا، اوسترین ولفسن، هری، ترجمه علی شهبازی، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب، صفحه ۴۳.
#میدراش
#پشوت
#تمثیل
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
چہ حیف شد،نشد آخر بہ دلبرش برسد
دوباره باز بہ وصل برادرش برسد
بہ سرنوشٺ نوشتند از ازل در قم
شڪوه تربٺ زهرا بہ دخترش برسد
#حضرت_معصومه(س)💔
#ڪریمہ_اهلبیٺ🍂🕯
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
11.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ آیا #صحابه مخالف #ازدواج_موقت بودند؟
🎤 حجتالاسلام #هاشمی
✍️در این کلیپ به این نکته میپردازند که امر #متعه در زمان بعد از شهادت #رسول_خدا نیز در میان صحابه جاری بوده است...
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
⭕️اشو و صفات خداوند(1)
💢موضوع ديگري كه از سخنان پراكندة اشو ميتوان بهدست آورد، صفات خداوند است. از نظر اشو، آيا خداوند را ميتوان توصيف كرد؟
✅در مورد پاسخ به این سؤال ، اشو در جايي ميگويد: هيچيك از كلمات نميتواند چيزي را كاملاً شرح دهد. اين خصوصيت هر كلمه است. اگر بگوييد: خداوند بخشنده است، غيربخشنده بودن او را نپذيرفتهايد. اگر بگوييد: غيربخشنده است، بخشنده بودن او را ناديده گرفتهايد. كلمات تنها بخشي از هر چيزي را توصيف ميكنند و اين ناتواني ماست.1
✍🏻نقد
✅اشو در سخن اول، دو صفت متضاد را به خداوند نسبت ميدهد: يكي بخشنده بودن و ديگري غيربخشنده بودن. اما بايد گفت: خداوند اكمل تمام موجودات است. ازاينرو، همة صفات كماليه را داراست. بخشنده نبودن موجب نقص است. خداوند علّتالعلل و واجب ميباشد كه در او هيچ نقصي وجود ندارد. در غير اين صورت، ديگر خدا نيست و با معلولات خود هيچ تفاوتي نخواهد داشت.
📚1-اشو، راز بزرگ، ترجمه روان كهريز ، ص 169.
#عرفان_کاذب_اشو
#صفات_خداوند
عضویت درکانال🔰🔻🔰
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
💠اشو و صفات خداوند(2)
✅وي در جاي ديگر اذعان ميكند:كبير ميگويد: خداوند شكل، قالب و رنگي ندارد. با توجه به اين سخن كبير، چگونه ميتوان خداوند را شرح داد؟ چه بگوييد؟ بگوييد: او بيشكل است، يا بگوييد: شكل دارد؟ هر دو عبارت شما، ناقص است. تمامي ويژگيها در او هستند. درحاليكه حتي يك ويژگي در او نيست...، تمامي شكلها از او هستند، درحاليكه او به هيچوجه شكلي ندارد. او نميتواند در تمامي شكلها باشد، اگر خودش داراي شكلي باشد؛ چون او خودش همة شكلها را خلق ميكند. لذا بديهي است كه خودش شكلي نداشته باشد... آيا خداوند ميتواند شكلي داشته باشد؟ او تمام انواع شكلها و فرمهاست... تمام اشكال از اوست. درحاليكه خودش فاقد هر شكلي است
✍🏻نقد
✅اولا:وي دراین سخن ميگويد: «خداوند همة ويژگيها را دارد، ولي حتي يك ويژگي ندارد»، دچار تناقضگويي شده است.
✅ثانیا:ميگويد: «خدا همة شكلها را دارد، اما خداوند هيچ شكلي ندارد». بايد گفت: اين نكته صحيح است كه خدا خالق همه شكلهاست، ولي خود هيچ شكلي ندارد. اما در جملهاي كه ميگويد: «خدا تمام انواع شكلها و فرمهاست» بايد گفت: اگر خودش داراي شكلي باشد، يعني داراي ابعاد سهگانه باشد، جسم است كه داراي نقصهاي متعدد و محدوديتهاي معلولات ديگر است و با آنها تفاوتي ندارد.
📚1-اشو، راز بزرگ، ترجمه روان كهريز ، ص 172 و 173.
#عرفان_کاذب_اشو
#صفات_خداوند_شکل_قالب
عضویت درکانال🔰🔰🔰
🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
🔷اشو و صفات خداوند(3)
✅وي در جاي ديگر نيز تصريح ميكند: كبير اذعان ميدارد نميتوانيد بگوييد: او داراي شكلي است يا بدون شكل است... هر نوع گفتن را متوقف كنيد. آن وقت اگر توانستيد چيزي بگوييد، مهم نيست كه چه باشد، او خدا خواهد بود»1
✅در يكجا نيز ميگويد: «درواقع انسان قدرت وصف خدا را ندارد. بايد سكوت كامل اختيار كند. خدا همان سكوت است. تنها سكوت ميتواند به شما بگويد كه خدا چيست. هيچ كلامي قادر به توصيف او نيست»2
✍🏻نقد
1️⃣اشو با وجود اين سخنان، كه حاكي از عدم امكان توصيف خداوند است، ويژگي و صفتهايي را براي خداوند بيان كرده است. ازاينرو، با بيان اوصاف خداوند، موجب ابطال ادعاي خود مبني بر عدم امكان توصيف وي شده است.
2️⃣وي مدعي است هيچ چيز در مورد خداوند نميتوان گفت و بايد سكوت كامل اختيار كرد، بلافاصله بعد از آن، خود، به توصيف خدا پرداخته است. وي در اين جمله ميگويد: «خدا همان سكوت است»، و خود، سخن خويش را ابطال ميكند.
📚1-اشو، راز بزرگ، ترجمه روان كهريز ، ص 175. 2- همان
#عرفان_وارداتی_اشو
#صفات_خداوند_سکوت
عضویت درکانال👇👇👇👇👇
🔸http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔸
💠عشق مجازی در میان صوفیان
🔸عشق به خدا یکی از اصول تصوف است اما برخی از صوفیه از این مطلب استفاده کرده و عشق مجازی به حسان الوجوه (زیبا رویان) و غِلمان (نوجوانان) را در ادامه عشق به خداوند تعریف کرده و آن را جایز دانسته و قَنطره (پل) عشق به حقیقت و خداوند دانسته و مشایخ آنان نیز مریدان را به این کار تشویق میکردند.[1]
🔹از این رو برخی از صوفیه درباره عشق مجازی و رابطه آن با عشق الهی کتابها نوشتهاند.
🔻روزبهان بقلی را میتوان از جمله نویسندگانی معرفی کرد که درباره عشق مجازی دست به تالیف زده است.
👈وی در کتاب "عبهر العاشقین" از معشوقی که پیوسته او را خطاب میکند یاد کرده و خواسته است تا عشق انسانی و رابطه آن با عشق الهی را در کتاب خود تشریح کند. روزبهان این کتاب را بدین منظور در 32 فصل فراهم ساخته است.[2]
🔰عقیده به عشق مجازی در تصوف موجب شد تا کمکم صوفیان به انحراف کشیده شده و از عشق حقیقی به خداوند دور شوند.
📚پینوشت:
1. تهرانی میرزا جوادآقا، عارف و صوفی چه میگویند؟، آفاق، تهران، 1395، ص 94.
2. غزالی احمد و باخرزی سیفالدین، دو رساله عرفانی در عشق، به کوشش افشار ایرج، تهران، منوچهری، 1377، صص 94 و 95.
#نقد_تصوف
#عشق_مجازی
#عشق_الهی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰